Alt der er opslået af Therese
-
Jeg er angst for løse hunde
Jeg synes det er nogle gode råd de andre har givet - jeg sad også og tænkte på noget psykologhjælp, noget hypnose eller andet, men Sonja77 var hurtigst Derudover kunne du måske allierer (staves?) dig med nogen herinde fra, der kan mødes med dig og lade dig hilse på deres søde hund i løs tilstand, havde jeg nær sagt
-
Jeg er i syv sind om hvad jeg skal.
Det kommer vel an på den viden den enkelte hundeejer besidder. Og det kommer vel også an på hvilken viden den enkelte adfærdsbehandler besidder. Og hvordan den viden bliver brugt. Der kan sidde en hundeejer, hvis viden om kastration er meget begrænset; og dermed er det du betegner som sund fornuft, ikke sund fornuft for dem. Der kan også sidde en adfærdsbehandler, som absolut ikke er til meget hjælp. Og der kan sidde en adfærdsbehandler eller en "alm." hundeejer, der sagtens ville kunne hjælpe i denne situation. Det er meget individuelt og bestemt ikke så sort/hvidt, som jeg føler du gør det til Igen. "Sund fornuft" kan være mange ting alt efter hvilken erfaring eller viden man har. Naturligvis kan man som regel tænke sig til, at træning ville være en god ide, hvis hunden stikker af. Men i tilfældet her, hvor Jane efterlyser erfaringer med kastration og gerne vil have en vurdering af hendes hund, synes jeg en adfærdsbehandler kunne være en god ide. Præcis. Som jeg startede med at skrive, handler det om viden. Den viden har en del adfærdsbehandlere i kraft af deres uddannelse og gennem den erfaring de opnår gennem deres job. Men selvfølgelig er der mange man skal holde sig fra. Der er brodne kar overalt.
-
Et godt råd søges
Jeg tror heller ikke du gør noget forkert. Jeg tror bare Bubber lige skal finde ud af hvad det drejer sig om, som Gryn foreslår. Mine hunde var også lang tid om at regne ud at der ikke nødvendigvis gemmer sig en godbid under hver klods
-
Månedens hund november 2008 "Ballademagere"
Okay, det sætter jo sagen i et helt andet lys.. Jeg trækker mine ord tilbage
-
D/S Gårdhunde
Jeg har desværre ikke en gårdhund jeg kan vise billeder af, men han er jo en dejlig fyr
-
Toffi fik meningitis
Jeg håber, som de andre, også at det går godt og at det går fremad. Hun er en sej bette en og I klarer det flot. :ae::ae:
- Toffi fik meningitis
-
Toffi fik meningitis
Det er det nemlig. Jeg har gået og tænkt lidt på dem de sidste par dage.
-
Månedens hund november 2008 "Ballademagere"
Og det er ikke ballade - det er bare for at hjælpe med at udrydde muldvarper
-
stamtavle...
Lige præcis, det er samme princip.
-
stamtavle...
Det gør det da ikke mere rigtigt. Fordi mange andre gør det, behøver vi andre ikke følge i deres fodspor.
-
stamtavle...
Det er da også okay. Og der er da ingen der siger, at hunde behøver fejle alt muligt, fordi de ikke har stamtavle. Jeg har selv to blandingshunde (naturligvis uden stamtavle ) og de fejler ikke noget. Og jeg har selvfølgelig ikke noget imod hunde uden stamtavle - de kan være ligeså dejlige hunde, som hunde med tavle. Det betyder ikke noget ift. ejerens kærlighed til hunden. Problemet er bare, at man ikke kan se tilbage i linjerne. Jeg vil personligt ikke købe en hund uden stamtavle igen, jeg vil gerne have en sikkerhed for at min kommende hund er det den står til at skulle være. I princippet kan jeg løbe en blanding mellem to typer i den tro, at det er én bestemt race, når den ikke har stamtavle. Desuden kan jeg købe en hund med forskellige sygdomme, som jeg ikke har vidst noget om, fordi jeg ikke har kunne tjekke op på om forældre, bedsteforældre eller oldeforældre til hunden har fejlet noget. Og det samme med temperamentet. Men som sagt har jeg (og de fleste af os herinde) ikke noget imod hunde uden stamtavle - man skal bare tænke sig om inden man avler løs...
-
Jeg skylder vist 2-3 måneders billeder af Harry
Sikke en dejlig vovse Billeder af ham får man aldrig nok af :blink::5up:
-
Rottweiler avl.
Personligt har jeg ikke noget imod din tæve - jeg har kigget på din hjemmeside og hun er da smuk! Jeg har noget imod at du vælger at avle på din hund trods alle de advarsler der er kommet. Men okay. Held og lykke med det da.. Jeg håber for hvalpenes skyld at de ikke kommer til at fejle noget! Du har tydeligvis aldrig set en hund med svær HD?
-
Rottweiler avl.
Jeg prøver ikke at være negativ, men jeg synes helt bestemt du skal få hende tjekket. Ikke mindst for dine evt. kommende hvalpe og hvalpe køberes skyld. HD kan for eksempel være en yderst smertefuld sygdom og hvis hundeejerene er nødt til at aflive deres hund, bliver de naturligvis meget kede af det. Allergi er jo heller ikke en sjov lidelse - hunde kan komme til at lide rigtig meget under at have allergi! Jeg har set hunde med udslæt på hele maven, i ørerne og under poterne. Må være meget ubehageligt. Jeg synes du skal tænke dig godt om - der er nogen, der bliver berørt af efter du har solgt hvalpene, hvis hundene kommer til at fejle noget. Jeg siger ikke de gør det, men hvorfor ikke være på den sikre side?
- Rottweiler avl.
-
En slem forskrækkelse.
Bedre sent end aldrig :blink:
-
En slem forskrækkelse.
Puha, sikke en forskrækkelse Men godt at det ikke gik værre og sikke en rar bilist - det er ikke alle, der bekymrer sig så meget om en fremmed hund. Og jeg er helt enig med Noomi og Nollike; I fortjener begge to en masse gaver og trøstekrammere :ae::ae:
-
Tysons alene-hjemme-træning - og P-P-Peros og andre, der har lyst til at deltage :-)
Enig :5up:
-
Toffi fik meningitis
Nogen der ved hvordan det går med Toffi og hendes familie?
-
Rottweiler avl.
Det gjorde jeg jo også. Men eftersom det er en generel tendens, set fra mit synspunkt, kan jeg jo ikke så godt spørge i den første tråd vel Men lad os bare lade det ligge.
-
Rottweiler avl.
Det synes jeg også du gjorde og jeg er enig med dig. Det skrev jeg vist også - jeg tænkte i hvert fald på at gøre det! Det er måske heller ikke lige den her tråd der er "værst" eftersom trådstarter ikke selv følger op på det, og måske skulle jeg have oprettet en seperat tråd til det eller have ventet til en anden god gang med at spørge, men det er jo for sent nu. Det var også bare en tanke jeg havde gået med et stykke tid og så var det oplagt at spørge
- Vandhund :)
-
Ih hvor er han dygtig!!
Han skal nok blive til noget stort :5up:
-
Rottweiler avl.
Det var heller ikke dig, det er faktisk mest generelt Jeg synes tit det sker at folk ikke rigtig tager det alvorligt, når folk søger en hund de kan avle med. Nogle debattørere tager det selvfølgelig alvorligt, men der er tit en eller anden, der skal komme med en ironisk og sarkastisk bemærkning. Og det er egentlig bare det jeg ikke forstår. Derfor spurgte jeg