Alt der er opslået af Therese
-
Ny hunderace og ny brug af kvælerhalsbånd
Jeg ved ikke, hvordan man gør på udstilling, for jeg har aldrig været på en og jeg ved derfor heller ikke hvorfor halsbåndet sidder som det gør. Men helt generelt mener jeg ikke det er okay at påføre hunden et ubehag helt bevidst for at opnå et bestemt resultat. Og så er det egentligt ligegyldigt for mig hvem man er og hvad man bruger hunden til.
-
agria breed profiles 2006-2011
Nej, det kan jeg godt forstå. At købe en hund, som man ved på forhånd bliver syg orker man da ikke ret mange gange. Jeg ville i hvert fald hele tiden holde øje med hunden og være ved at dø af bekymring hver gang den blev den mindste smule syg - det er jo ikke til at holde ud
-
agria breed profiles 2006-2011
Ja, desværre... Det taler jo ikke ligefrem for at købe en - man har jo ikke lyst til at købe en hund, som man på forhånd ved bliver syg på et eller andet tidspunkt
-
agria breed profiles 2006-2011
Jeg synes ikke, det lyder særlig godt. Men jeg er heller ikke overrasket. Jeg synes egentligt bare, at det bekræfter det jeg allerede godt vidste
-
agria breed profiles 2006-2011
Det var så lidt
-
Idéer til kennelnavn
Keeeeedeligt Ej, det er helt i orden. Så venter jeg bare i spænding
-
Idéer til kennelnavn
Okay, hun lyder som en lækker hund lige efter dit hoved Men det kræver da næsten et billede, hva? :blink:
-
Idéer til kennelnavn
Det lyder som en mega smart måde at gøre det på Har du kig på en tæve så? Ja og sorry for OT - jeg har ikke noget bud på et navn. Jeg er bare nysgerrig
-
agria breed profiles 2006-2011
Som jeg lige kan læse mig frem til (for ja, jeg er også nysgerrig og googlede det ) så er det en cd man kan købe for den enkelte race, så et link kan du nok ikke få. Men linket til siden, hvor du kan købe cd'erne er her: http://www.agria.dk/agria/artikel/agria-dog-breed-profiles---unik-sundhedsstatistik-for-80-racer
-
Hjælp til racevalg
Det kan godt være, du har ret. Jeg ved ikke så meget om det. Jeg tænker bare, at en hund vel er bygget til at bære den vægt, som den nu engang vejer - medmindre den er overvægtig selvfølgelig. Så en vægtforskel som følge af at racen er større burde vel ikke forårsage, at en hund får HD og en anden ikke gør. Men det kan godt være min logik er way off
- 61 svar
-
- breton
- familiehund
- jagt
- jagthund
-
Tagget med:
-
Hjælp til racevalg
Hvorfor tror du det? Jagtlabber er jo ofte også nogle spinkle hunde, så hvad tror du gør forskellen?
- 61 svar
-
- breton
- familiehund
- jagt
- jagthund
-
Tagget med:
-
Hjælp til racevalg
Det er egentligt utroligt... En hund med D-hofter holder da ikke længe som jagthund.
- 61 svar
-
- breton
- familiehund
- jagt
- jagthund
-
Tagget med:
-
Rævens Lungeorm
God bedring til Victor :ae:
-
Ny hunderace og ny brug af kvælerhalsbånd
Uden at være ekspert, så vil jeg ikke tro, at en lyd fra et kvælerhalsbånd betyder noget særligt for hunden, hvis den ikke er betinget på en eller anden måde. I så fald er det vel bare en lyd. Jeg gætter på, at hunden reagerer på lyden, fordi de har lært, at de får et ryk i halsen som gør ondt, hvis de ikke reagerer ved at stoppe med at trække og tage kontakt til føreren i stedet.
-
Ny hunderace og ny brug af kvælerhalsbånd
Det jeg ser er at de vifter "hunden" om næsen med en godbid. Når hunden så tager efter godbidden, får den et ryk i kæden og den der typiske hundehvisker lyd "tsch." Det skulle åbenbart være en måde at få hunden til at tage kontakt til føreren på, men der findes da andre måder at træne kontaktøvelser på end ved at påføre hunden et ubehag. Det er skam også muligt, at der ikke bliver rykket hårdt, men nu er det jo altså også en menneskehals kæden sidder på. Er ikke sikker på der bliver vist den samme hensynstagen, når kæden kommer på en hundehals :hmm: Jeg har i hvert fald set videoer, hvor der bliver rykket godt til og hvor hundene bestemt ikke virker glade ved hele situationen omkring den kæde. Jeg forstår simpelthen ikke, at det er nødvendigt at korrigere gennem en kæde (eller et hvilket som helst halsbånd for den sags skyld) når man i langt de fleste tilfælde kan klare det på andre OG få en gladere, mindre trykket hund ud af det.
- Er det bare lopper?
- Er det bare lopper?
-
Er det bare lopper?
Jeg aner det ikke - har aldrig oplevet, at huden føles hård ved loppebid :hmm: Men hvis det ER lopper, er du nok nødt til at vaske hendes puder, dyner, tæpper og hvad hun ellers har at ligge i og lægge hendes børste i fryseren. Du kommer nok heller ikke udenom at give endnu en loppekur, for lopperne har sikkert lagt æg og når de klækker, kan man starte forfra, hvis ikke loppemidlet virker mere. Jeg plejer i hvert fald altid at give to måneder i træk for en sikkerheds skyld.
-
Ny hunderace og ny brug af kvælerhalsbånd
Jeg synes der bliver nævnt flere gange i videoen, at Henrik (hunden) skal korrigeres gennem ryk i kæden. Hvis jeg opfatter det rigtigt, så skal hunden lære at gå pænt og holde kontakt til ejeren for at undgå de ryk. Og det er en tankegang jeg ikke kan forstå, når der findes masser af kontaktøvelser, hvor man ikke skal påføre hunden et ubehag eller en smerte.
-
Ny hunderace og ny brug af kvælerhalsbånd
Ja, jeg er selvsagt stadig ikke imponeret På mig virker det helt unødvendigt at placere halsbåndet helt oppe bag ved ørerne, hvor man ved det gør ondt og det virker helt unødvendigt at bruge ryk til at få hunden til at lystre. Den eneste grund til at det virker er jo fordi det gør ondt på hunden og det er godt nok ikke en træningsmåde jeg bryder mig om.
-
Det er bare mig;)
Rigtig dejligt at høre
-
Det er bare mig;)
Hej, velkomme tilbage Dejligt at høre det går godt med hundepensionen Har du det også godt?
-
Min hvalp tisser i søvne
God bedring til hende :ae:
-
Mangler verdens bedste råd !
Måske skyldes uvanen også, at han ikke får mulighed for at brænde krudt af? Jeg aner jo ikke hvordan jeres hverdag ser ud, men nogle hunde kan godt begynde at finde på sådan nogle uvaner, hvis de har for meget overskudsenergi, som de ikke kommer af med, så jeg ville lige nævne det, hvis det kunne være relevant for jer
-
Mangler verdens bedste råd !
I det tilfælde ville jeg bare slække på snoren og følge med, når han begynder at bide i snoren. Det er jo kun sjovt at lege trækkeleg, hvis der er nogen i den anden ende der leger med