Alt der er opslået af PinPoynter
-
Hunde vs børn
nu betyder "hundeskov" jo ikke "uden for lands lov og ret". Det betyder bare "her MÅ du gå med din hund uden snor, men den skal stadig være under kontrol og ikke til gene for andre".
-
Hunde vs børn
Jeg har ingen b¢rn selv, men holder meget af b¢rn. Men jeg er heller ikke bleg for at trække mine grænser op overfor andre folks b¢rn. Synes egentlig generalt at hvis man taler til, og behandler b¢rn som "almindelige mennesker" respekterer de en meget hurtigt. Jeg holder også meget af hunde, men igen... nogle hunde kan da godt være lidt belastende
-
sneeeee
Belgiere og sne :hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:
-
Ny hund -skal, skal ikke....
Vi fik også Charlie meget hurtigt efter vi mistede Akita.. der gik ikke mere end et par uger. Jeg ville gladeligt hente en ny hund igen nu vi har mistet Lex, men vi har ikke råd. Tror "faren" for Lonny, er at denne hund minder hende meget om Baldur, og det er jo netop IKKE den samme hund. Så at vælge en hund fordi den minder om, er jo ikke det samme som at vælge en hund helt for hundens skyld? Giver det mening? Jeg er meget glad for at Indy ikke skal forholde sig til at være alene hund, efter at have mistet med så tæt mellemrum, det har helt sikkert påvirkert hende, og hun er stadig ikke helt sig selv.
-
Ny hund -skal, skal ikke....
kunne for det f¢rste aldrig finde på at få en belgier fra en "kennel der er blevet t¢mt", de er sgu dodgy nok i temperamentet herovre UDEN den baggrund og så kunne jeg godt finde på at få en malle... hvis jeg kunne få en der ikke ligner en rotte
-
Ny hund -skal, skal ikke....
der kommer ikke ligefrem mange belgier babyer ind i rescues, så det bliver "desværre" nok en collie eller schæfer men du er altid velkommen alligevel sorry for OT
-
Ny hund -skal, skal ikke....
:ae: det tror jeg nemlig er rigtigt. Heldigvis i min situation, skal den næste hund være min! Og jeg vil ikke have Merlin.. jeg vil have en schæfer, eller en collie (border) eller en belgier .. eller.. eller
-
Ny hund -skal, skal ikke....
dig og martin kan starte en klub... han snakkede i generelle toner om Merlin i aftes, og jeg sagde, "vi kan altså beholde Merlin også", noget han normalt vil sige "nej selvf¢lgelig" til.. i aftes var svaret et stille "nå, okay"..
-
Avl på elitehunde
rigtig nok. Hun var meget akita, lidt schæfer og slet ikke spor samojed.
-
Billeder + hjaelp til navn
jeg kan ikke se billeder
-
Øv jeg er ked :-(
men forbuddet bevirker jo at mange nye indflyttere ikke kan holde hund. Og hvis det evt er risikoen, så er det altså enormt egoistisk at holde på sin ret.
-
Avl på elitehunde
hold nu kæft, jeg pr¢vede bare at forklare noget! hendes far var blanding hendes mor ikke. MEN DET ER IKKE DET DET HANDLER OM HER! Du skrev jeg svar til dig var forkert, jeg forklarede hvorfor det ikke var. Du er sgu så anal :damn:
-
Avl på elitehunde
Det er altså sådan jeg læser det. Jeg havde en blandingshund. Hun var 50% akita, 25% schæfer og 25% somojed :blink:
-
Avl på elitehunde
Mit gæt er at angivne % er blandingen, ikke hvad hvalpe der komme ud, DKW.
-
Impuls-indkøb
jeg kan bare SLET ikke se det smarte i den sorry.
-
Dumle - nu uden statuefrygt
Go Dumle :banan: you can do it! :banan:
-
Jagtinstinkt?
Indy jagter gerne hvad der l¢ber. Charles jagter fugle aner virkelig ikke hvor han har fået den ide fra
-
Hvad med denne sele til en langhåret?
hvad st¢rrelse k¢bte du da?
-
Hvad med denne sele til en langhåret?
jeg k¢bte Y selen uden at have pr¢vet den på, men debaterede længe med mig selv hvilken st¢rrelse jeg ville have, og var oveni det, heldig så den passer fint!
-
Skeløjet hvalp. Normalt eller ?
nej det ville jeg heller ikke. Min kommentar var mere myntet på at Umulia skrev at hun fandt en der så slem ud, jeg mente bare at det i hvertfald ikke er unormalt slemt.
-
Fejl vi har begået
F¢r jeg fik Indy var rigtig meget at mit gåen med Akita, fordi vi skulle et sted hen. Det var fint og hun kunne sagtens gå fremad i et godt tempo uden stress og jag. Da jeg så fik Indy, fik jeg på en eller anden måde lært hende, at det at gå bet¢d at hun skulle gå frisk fremad ved siden af Akita... Se nu, med en rolig og enormt klog akita blanding er den slags ikke et problem, men med en lille belgier betyder det jo at en gåtur betyder fremad fremad fremad fremad fremad fremad fremad fremad uden at kunne tage den med ro, snuse til vejkanten etc Det har jeg bitterligt fortrudt mange gange! Går jeg med hende alene trasker hun roligt ved siden af mig, men sammen med en anden hund er hun meget fremads¢gende. Jeg har arbedjet meget med det, og det er blevet meget bedre. Faktisk virker hun meget rolig sammen med Charles :5up: Man er jo n¢d til at lave fejl for at blive klogere
-
Skeløjet hvalp. Normalt eller ?
jeg har set MANGE der ligner denne!
-
Så skete det..........
...mon ikke de alligevel har lært lektion nu, og får hundene i snor næste gang de ser jer? -også uden politi. Jeg tror måske lidt af deres (over!)reaktion har været pga flovhed over deres hunde.
-
Så skete det..........
Det lyder for mig ikke som om det var specielt volsomt, udover det verbale overfald Martin fik bagefter? Måske det virkede meget værre for Martin end det gjorde for Aslan, og han derfor ikke tager det så tungt? Det er jo heller ikke alle hunde der skal have krisehjælp fordi en anden hund "savler dem lidt i nakken".. og han har måske f¢lt sig fysisk overlegen?
-
Karla og fætter Jakob
Succes! :banan: