Hop til indhold

Gø halsbånd


Gæst Læder mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Læder mor

det er da ikke forbudt her hjemme, de fleste store butikker her i Dk sælger dem da -

mine er blot købt i England fordi de er billigere der end herhjemme, ved ikke hvad du mener med de er forbudte, når alle butikker her i landet har dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

det er da ikke forbudt her hjemme, de fleste store butikker her i Dk sælger dem da -

mine er blot købt i England fordi de er billigere der end herhjemme, ved ikke hvad du mener med de er forbudte, når alle butikker her i landet har dem?

§ 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt.

 

http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/ShowDoc.aspx?docId=bek20090607-full

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
det er da ikke forbudt her hjemme, de fleste store butikker her i Dk sælger dem da -

mine er blot købt i England fordi de er billigere der end herhjemme, ved ikke hvad du mener med de er forbudte, når alle butikker her i landet har dem?

 

Som Guano skriver...

 

Man kan naturligvis diskutere hvad "væsentlig ulempe" er og det vil altid være et definitionsspørgsmål.

Der er en årsag til at halsbåndet virker og hvad er den?

 

Hvad er det hunden oplever, som bevirker at den stopper med at gø?

Som jeg skrev i mit tidligere indlæg, hvis det kun er overraskelsesmomentet vil virkningen ikke holde sig, hvilket betyder at hunden fra tid til anden skal "genoptrænes".

Hvis det kun er en banal afledningsteknik vil så mange andre - og gratis - tiltag virke lige så godt.

 

Som du beskriver dit brug af halsbåndet er du sammen med hundene når halsbåndet er på, ellers ville du jo ikke kunne nå at rose for ro og i dette tilfælde ville, som nævnt, meget andet virke mindst lige så godt.

 

Så i bund og grund ser jeg dette halsbånd som nyttesløst og dyrt ekstraudstyr og uden den positive virkning menneske til hund træning giver.

 

Vi kommer ikke i de samme butikker kan jeg se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige talt med en af DKKs jurister. Der er to typer anti gø halsbånd der er lovlige i DK det er hals bånd der enten blæser luft eller duft. ALLE andre fjernstyrede eller automatiske aggreater er ulovlige i dk.

 

Hvorfor i alverden vil nogen overhovedet så meget som overveje at montere sådan noget lort på en hund!!!!???:evil:

Dovenskaben længe leve:damn::stupid::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige talt med en af DKKs jurister. Der er to typer anti gø halsbånd der er lovlige i DK det er hals bånd der enten blæser luft eller duft. ALLE andre fjernstyrede eller automatiske aggreater er ulovlige i dk.

 

Hvorfor i alverden vil nogen overhovedet så meget som overveje at montere sådan noget lort på en hund!!!!???:evil:

Dovenskaben længe leve:damn::stupid::evil:

så det du siger er at dem der vibrer er ulovlige?

 

Ellers er vi enige, ser ingen grund til at bruge dem andet dovenskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man nu lige ser ud over en selv, så ser man da mange der går med en hund der er ved at kvæle sig selv i sit halsbånd fordi den trækker, jeg synes der det er mere humant med en gå pænt sele til hunden , det andet er i mine øjne næsten ......plageri.

men sådan er vi så forskellige

 

Fordi nogle vælger at bruge kvælerhalsbånd, eller de der man binder om hundens snude gør det da ikke legalt at bruge anti-gø halsbånde.

Jeg bryder mig ikke om de tre ting.

 

Min hund gør meget i perioder, men jeg vil hellere træne det væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er ikke et strøm halsbånd...., det giver en svag rysten af ultralyd og det må være meget svagt, vi kan ihvertfald ikke mærke en dyt når vi står med det i hånden og aktiverer det

de er absolut ikke ulovlige i Dk, de kan købes i mange butikker, det er STRØM halsbånd der er ulovlige i DK

Der sælges så meget ulovligt i DK, det omtalte halsbånd er ikke lovligt.

 

Hvis vi skal debattere emnet, vil jeg bede dig om at lade være med at kalde mig uintelligent og skinhellig.

 

Sådan er det ofte når folks argumenter hører op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker når voksne mennesker forstår at udtrykke sig fornuftigt..

 

Nå her er uhyrene, tror stadig ikke på de er ulovlige

 

http://www.petdreams.dk/anti_g_halsb_nd_med_sensor_fra_multivet_genialt-p-948.html

det gør vi da,vi udtrykker jo omsorg for hunde, ved at træne dem ved positiv indlæring i stedet for straf og ubehaglige og uforståelige konsekvenser, set med hundens øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt har jeg ikke problemer med vibrerende halsbånd, jeg kan da se flere nyttigheder, f. eks. til d¢ve hunde etc, men st¢shalsbånd eller dem der blæser luft/citron ell. lign. har jeg ikke meget fidus til, synes det er dovenskab fra ejerens side..

 

Arh....!!!

 

 

Men i sådan et tilfælde vil du jo træne hunden til at reagere på en (elelr flere) bestemte måder ved vibration (-er) fra halsbåndet.

 

Eksempelvis ét "ring" = stop

2 "ring" = hjemkald osv osv...

 

Lidt en forskel dérfra og til at smække sådan noget på, fordi man essentielt set bare ikke gider træne sin hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

personligt har jeg ikke problemer med vibrerende halsbånd, jeg kan da se flere nyttigheder, f. eks. til d¢ve hunde etc, men st¢shalsbånd eller dem der blæser luft/citron ell. lign. har jeg ikke meget fidus til, synes det er dovenskab fra ejerens side..
Jojo, men nu er hendes hunde jo ikke døve. Og i så fald burde man kunne træne dem via. kropssproget osv.

Jeg kan altså ikke se hvad forskellen er på at blæse luft ud eller på at vibrere. Princippet er i mine øjne det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ved at træne Izzie i at gø på kommando og være stille indtil jeg siger kommandoen :blink: har læst et sted at det kan afhjælpe hundens lyst til at gø. Fordi den så får ros og lov til at larme mens den får godbidder og opmærksomhed.

 

Jeg forsøger hellere alle mulige mærkelige måder at få min hund til at stoppe med at gø, før jeg gir hende sådan et monstrum på :( kan ikke se trænings værdien i den :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh....!!!

 

 

Men i sådan et tilfælde vil du jo træne hunden til at reagere på en (elelr flere) bestemte måder ved vibration (-er) fra halsbåndet.

 

Eksempelvis ét "ring" = stop

2 "ring" = hjemkald osv osv...

 

Lidt en forskel dérfra og til at smække sådan noget på, fordi man essentielt set bare ikke gider træne sin hund..

ja selvf¢lgelig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Læder mor

Som jeg før har skrevet, jeg sætter ikke noget på mine hunde uden at træne samtidig - selvfølgelig.

Tro det eller ej, jeg er ikke helt dum til at træne hunde med positiv forstærkning både fysisk og mentalt, bla. spor med blod, the og godbider, fysisk har vi gået til hundetræning og en del enetimer har jeg byttet mig til for noget rideudstyr - kan iøvrigt anbefales. mine hunde elsker at træne er glade og tilpasse, det er godt nok for mig, jeg ved de har det mere end godt.

kun dette problem med at gø i haven kan jeg ikke løse, de tre hunde hidser hinanden helt vildt op og overhører mine signaler fuldstændig, derfor har jeg brug for et redskab der kan forstærke mine signaler.

men at jeg så er den eneste med den holdning, det vidste jeg allerede da jeg oprettede tråden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Som jeg før har skrevet, jeg sætter ikke noget på mine hunde uden at træne samtidig - selvfølgelig.

Tro det eller ej, jeg er ikke helt dum til at træne hunde med positiv forstærkning både fysisk og mentalt, bla. spor med blod, the og godbider, fysisk har vi gået til hundetræning og en del enetimer har jeg byttet mig til for noget rideudstyr - kan iøvrigt anbefales. mine hunde elsker at træne er glade og tilpasse, det er godt nok for mig, jeg ved de har det mere end godt.

kun dette problem med at gø i haven kan jeg ikke løse, de tre hunde hidser hinanden helt vildt op og overhører mine signaler fuldstændig, derfor har jeg brug for et redskab der kan forstærke mine signaler.

men at jeg så er den eneste med den holdning, det vidste jeg allerede da jeg oprettede tråden.

Du er ikke den eneste med den holdning, vi har haft diskussionen flere gange med fortalere for sådan et halsbånd.

 

Eneste forskel jeg kan huske er, at du ikke bare sætter det på og lader hund være hund.

 

Men Lædermor, som det er nu øver du med en hund af gangen, altså du har et halsbånd ikk?

Når du har flere hunde som skal lære noget, her at være stille, gør du bare på samme måde: En hund af gangen til stede der hvor gøen opstår.

 

Igen: Hvis halsbåndets fuktion udelukkende er at aflede kan dette gøres med så meget andet.

 

Du har ikke svaret på hvorfor halsbåndet virker, hvad det er i funktionen der får hunden til at blive tavs?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Læder mor

Jeg mener nu jeg har forklaret hvorfor jeg mener halsbåndet virker

 

´´min opskrift på virkningen ( omsat til menneskesprog er :

hunden gøer en gang - intet sker = det er ok du advarer vovse, hunden gøer igen, mærker en vibration = ok nu har du advaret en gang og det er nok. hunden gøer tredije gang, et pift citrus sprøjtes ud = du overhørte vist der blev sagt stop efter du gøede 2 gang.``

 

det eneste jeg ikke har forklaret er hvad jeg selv gør når de gøer med halsbåndene på, troede egentlig det gav sig selv

hunden gøer en gang, jeg gør intet og spurter hen for at være i nærheden af dem, hundene gøer anden gang jeg siger nej, hundene gøer 3 gang siger bestemt nej, eller roser dem med en godbid når de holder op med at gø uanset hvornår det er

 

jeg har halsbånd til alle hundene, da de kun gøer i samlet flok, faktisk mener jeg det er synd hvis bare halsbåndet sidder på en hund, når de alle gøer i flok.

 

jeg har heldigvis fået et ordentligt læs hestemøg hjem til haven, så har jeg da noget at foretage mig derude, om aftenen står jeg og for en smøg mens de er ude i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg mener nu jeg har forklaret hvorfor jeg mener halsbåndet virker

 

Neej, du har beskrevet hvad der sker: Først vibration derefter citronpust og ros ved stop.

 

Det jeg spørger til er din mening om HVORFOR et citronpust virker i den grad at en forvarsel om det (vibrationen) får hunden til at tie?

 

Jeg synes det er rigtig fint at du ikke bare sætter halsbåndet på, som mange gør, og lader hund være hund.

 

Omvendt tænker jeg også, at når du alligevel er sammen med hundene kunne du få samme effekt uden halsbånd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Læder mor

Fordi hunde ikke er dumme efter få gange har de lært at koble advarslen om at det er nu de skal stoppe, sammen med det giver en omgående konsekvens hvis de fortsætter efter jeg og halsbåndet har sagt ´´stop´´

 

- de bliver mere lydhøre overfor mine signaler når de gøer ophidsede i flok med lukkede ører.

ang. træne det væk, så indrømmer jeg blankt jeg ikke kan nå ind til dem med min træning i lige præcis denne situation, skulle de gø hvis vi er ude at gå kan jeg styre dem med stemmen men der går de heller ikke total bananas for at forsvare deres teritorium

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi hunde ikke er dumme efter få gange har de lært at koble advarslen om at det er nu de skal stoppe, sammen med det giver en omgående konsekvens hvis de fortsætter efter jeg og halsbåndet har sagt ´´stop´´

 

- de bliver mere lydhøre overfor mine signaler når de gøer ophidsede i flok med lukkede ører.

ang. træne det væk, så indrømmer jeg blankt jeg ikke kan nå ind til dem med min træning i lige præcis denne situation, skulle de gø hvis vi er ude at gå kan jeg styre dem med stemmen men der går de heller ikke total bananas for at forsvare deres teritorium

Så de er ikke lydhør overfor dig hvis du bytter straf ud med godbid og ros så snart de ikke gøer:hmm::hmm::hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Fordi hunde ikke er dumme efter få gange har de lært at koble advarslen om at det er nu de skal stoppe, sammen med det giver en omgående konsekvens hvis de fortsætter efter jeg og halsbåndet har sagt ´´stop´´

 

- de bliver mere lydhøre overfor mine signaler når de gøer ophidsede i flok med lukkede ører.

ang. træne det væk, så indrømmer jeg blankt jeg ikke kan nå ind til dem med min træning i lige præcis denne situation, skulle de gø hvis vi er ude at gå kan jeg styre dem med stemmen men der går de heller ikke total bananas for at forsvare deres teritorium

 

Du svarer udenom.

 

Lad mig spørge på en anden måde: Hvis den konsekvens der kommer af at ignorere advarslen ikke er ubehagelig for hunden, hvorfor skulle den så stoppe sin gøen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke læst hele tråden men,.... når nu hundene har fået halsbåndene på og ejer har det godt med det, skulle vi så ikke komme videre og finde en måde de kunne komme af igen. Det er vel ikke ejerens intention at hundene skal have dem på resten af livet og hvis ikke man sætter ind med en eller anden form for træning vil de sandsynligvis skulle på med jævne mellemrum. Det er endda muligt at hundene i sidste ende finder en sammenhænge mellem halsbåndet og pustet, så de kun gøer når de ikke har dem på.

 

Man må gå ud fra at hundene ikke gøer længere og vil derfor foreslå at ejeren går ud med hundene i snor (så de når hækken samtidig) og slipper dem. Idet hundene finder noget der ophidser dem, kastes nogle meget spændende godbidder i græsset. Man kan evt. lave nogle små øvelser indtil hundene har glemt det de var interesserede i. Er der en af hundene der virker til at være mere "på" end de andre, kan ejeren beholde den i snor og hjælpe den lidt mere ved at præsentere de lækre godbider foran dens næse og lade hunden slikke på godbiden før den kastes.

 

Når man så kender alle de små ting der tricker dem og har fået hundene til at vælge situationerne fra til fordel for fodersøget, kan man sætte et ord på, f.eks. "stille", i det øjeblik hundene skifter focus fra fremmed cyklist (eller hvad det er de ellers ville have gøet af) til at ville lede efter godbider.

 

Det var bare et enkelt snævertsynet forslag, der kommer sikkert flere som ejeren kan vælge imellem. Synes bare det er vigtigt at hun begynder at arbejde med hundene, nu hvor stressniveauet er kommet lidt ned (hos ejeren ihvertfald). :-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har ikke læst hele tråden men,.... når nu hundene har fået halsbåndene på og ejer har det godt med det, skulle vi så ikke komme videre og finde en måde de kunne komme af igen. :-)

 

Måske skulle du have læst hele tråden.

 

Fint forslag du kommer med

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...