Hop til indhold

Husker du nu at samle op?!!?!?!?


Gæst MetteogNala
 Share

Recommended Posts

  • Svar 113
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, jeg er faktisk ret enig - selvom jeg nok havde formuleret det en smule anderledes :genert:

Dog har jeg flere gange spurgt folk om de har "glemt posen" og tilbudt dem at låne en :mrgreen: ... når lorten er blevet placeret ved eller på min grund!

 

Den der bruger jeg også - og jeg er så skamløs at jeg også gør det på offentlig grund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der noget som kan ødelægge en fredelig luftetur så er det at der er en tilfældig forbipasserende der absolut skal råbe til en : Husk at samle op.

Når ens hun hund sidder og tisser?!?!

 

Jeg bliver så vred, mest fordi jeg altid samler op efter min hund, man ved jo hvor "skønt" det er selv at træde i en, hihi

 

Er der andre med tæver der oplever dette?

eller bor jeg bare et sted hvor folk har meget travlt med hvad alle andre laver.

 

Jeg er så træt af det, Tænk jer om folkens før i råber. :hmm:

 

Puuuuha ja. :evil: Jeg ved ikke hvorfor vi hundeejere opfattes som værende folk man kan skælde ud på INDEN vi har gjort noget galt. Jeg undrer mig tit over hvordan det kan være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Puuuuha ja. :evil: Jeg ved ikke hvorfor vi hundeejere opfattes som værende folk man kan skælde ud på INDEN vi har gjort noget galt. Jeg undrer mig tit over hvordan det kan være.

 

måske min lille fortælling her kan løse din undren,,

 

vi har en hundeejer længere ude af gaden som jævlig kommer forbi vores have som ikke er lukket ud til fortovet,

og hendes lille nuttede vovse skal absolut side og skide på vores græsplæne,

jeg har ofte sagt til hende om ikke hun kunne samle op efter hunden, men hun har ikke taget notist af dette ønske,

så her for et par dage siden satte hendes hund sig som sædvanlig på græsset og efterlod sit visitkort,

jeg gik ud med en pose, samlede det efterladte op og gik efter fruetimeret, som skyndte sig hjem med hunden,

jeg gik ind til deres brevsprække, droppede hømhømmen ind og gik ud til vejen igen,

fruen kom farende ud og skældte så gevaldigt ud at jeg havde tømt en pose hundelorte ind af hendes dør,

jeg påpegede at jeg bare afleverede hvad der var hendes og gik hjem igen,

her i dag Torsdag kom hun så spadserende med sin lille vuffer igen, den statte sig nok så pænt på plænen som den altid gør

og ofrede sin lille klat, meeeen hvad så jeg, hun havde invisteret i poser og samlede hundens efterladenskaber op

og tog det med sig, hun var nok bange for at hun skulle til at rense tæppet i gangen en gang mere,

hun undrede sig over min opførsel, og jeg undrede mig over hendes ligegyldighed,

men begge fik vi dog noget ud af det, jeg en plæne uden hundelorte, og hende et gangtæppe uden hundelorte,

så alt i alt så samler vi begge op efter vores hunde nu, ikke kun mig

 

så hvis i har lidt problemer med hunde hømhømmer så kunne i prøve denne her og se om det virker,

Link til indlæg
Del på andre sites

måske min lille fortælling her kan løse din undren,,

 

vi har en hundeejer længere ude af gaden som jævlig kommer forbi vores have som ikke er lukket ud til fortovet,

og hendes lille nuttede vovse skal absolut side og skide på vores græsplæne,

jeg har ofte sagt til hende om ikke hun kunne samle op efter hunden, men hun har ikke taget notist af dette ønske,

så her for et par dage siden satte hendes hund sig som sædvanlig på græsset og efterlod sit visitkort,

jeg gik ud med en pose, samlede det efterladte op og gik efter fruetimeret, som skyndte sig hjem med hunden,

jeg gik ind til deres brevsprække, droppede hømhømmen ind og gik ud til vejen igen,

fruen kom farende ud og skældte så gevaldigt ud at jeg havde tømt en pose hundelorte ind af hendes dør,

jeg påpegede at jeg bare afleverede hvad der var hendes og gik hjem igen,

her i dag Torsdag kom hun så spadserende med sin lille vuffer igen, den statte sig nok så pænt på plænen som den altid gør

og ofrede sin lille klat, meeeen hvad så jeg, hun havde invisteret i poser og samlede hundens efterladenskaber op

og tog det med sig, hun var nok bange for at hun skulle til at rense tæppet i gangen en gang mere,

hun undrede sig over min opførsel, og jeg undrede mig over hendes ligegyldighed,

men begge fik vi dog noget ud af det, jeg en plæne uden hundelorte, og hende et gangtæppe uden hundelorte,

så alt i alt så samler vi begge op efter vores hunde nu, ikke kun mig

 

så hvis i har lidt problemer med hunde hømhømmer så kunne i prøve denne her og se om det virker,

Din lille historie kan overhovedet ikke forklare mig nogenting.

 

Jeg samler altid op hvis min hund skider et sted hvor andre kan komme til at træde i det og alligevel har jeg reddet mig skideballer for at min hund evt. ville kunne komme til at lægge en klat, et sted hvor der ikke burde ligge klatter.... Skideballer for ikke at have kontrol over min hund (selvom jeg ikke har kaldt på den) af personer DER FRIVILLIGT BEVÆGER SIG IND I EN HUNDESKOV og er pissebange for hunde der ikke engang kigger på dem.

 

Det var sådanne situationer jeg mente. Synes ofte folk skælder ud på een, selvom de ikke ved OM hunden skider på græsset, OM hunden kommer når der bliver kaldt, osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

af personer DER FRIVILLIGT BEVÆGER SIG IND I EN HUNDESKOV og er pissebange for hunde der ikke engang kigger på dem..

 

Det har så også undret mig, Petrine i snor, bjæffer ad ænder, cyklende barn kommer ræsende bag os og begynder pludsligt at skrige, det hele er så bizart at Petrine holder op med at bjæffe og manden og jeg bare måbende står og ser på skrigende unge, der panisk cykler afsted til han vælter...hvorefter forældrene mener, at vores køter har angrebet ham og kastet sig ind i cykelhjulet for at vælte ham..jeg blev helt mundlam. Men generelt møder vi ofte hundeskrækker i hundeskoven, og lige den kombination fatter jeg simpelthen ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Det der med at folk begynder at råbe man skal samle op inden hunden er færdig, har jeg faktisk fundet en løsning på.

 

Her ude på landet er folk dog ikke så hurtige til at overreagere som i de større byer.

 

Min løsning er at lige så snart hunden sætter sig, begynder jeg at finde posen frem, så kan folk se at jeg har tænkt mig at samle op, inden de skal lege betjent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der hvor jeg bor er der et lille grønt område udenom et gadekær. Jeg bor lige på den anden af gaden.

En tidligere beboer, hvis grund grænsede op til gadekæret, skældte mig godt og grundigt ud for ikke at samle op efter hundene. Jeg gjorde derefter et stort nummer ud af at gå ud med en skovl og fjerne efterladenskaberne hver gang vi havde luftet.

 

Det pudsige er at en eller anden smed middagsrester og fiskeaffald i store portioner ud det samme sted - til kattene går jeg ud fra. Derfor holdt jeg helt op med at lufte hundene på det område. Jeg fandt aldrig ud af hvem det var, men siden den pågældende beboer er flyttet, er der pudsigt nok ikke smidt noget derud :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg binder bare posen om snoren, så kan folk da se den! QUOTE]

 

Altså bortset fra dem som binder poser om snoren, men aldrig bruger dem? :damn::damn::evil:

 

Da vi boede på christianshavn var det meget almindeligt, desværre :confused:

 

Ja ok.. Men synes stadig den er rar at ha' hængende, især når det er en amstaff man lufter (så er det jo en selvfølge at man ikke samler op, er kriminel og voldig - hmm, måske derfor jeg ikke bliver råbt af :D ), så kan man altid stå og vifte lidt med posen og begynde at binde knuden op mens hunden sætter sig.

Hader når folk sådan skal blande sig, inden man har gjort noget "forbudt", ender altid med at stå helt mundlam og så 10 minutter efter komme på det bedste svar, så kan jeg gå og tænke over det resten af dagen :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MetteogNala
Der hvor jeg bor er der et lille grønt område udenom et gadekær. Jeg bor lige på den anden af gaden.

En tidligere beboer, hvis grund grænsede op til gadekæret, skældte mig godt og grundigt ud for ikke at samle op efter hundene. Jeg gjorde derefter et stort nummer ud af at gå ud med en skovl og fjerne efterladenskaberne hver gang vi havde luftet.

 

Det pudsige er at en eller anden smed middagsrester og fiskeaffald i store portioner ud det samme sted - til kattene går jeg ud fra. Derfor holdt jeg helt op med at lufte hundene på det område. Jeg fandt aldrig ud af hvem det var, men siden den pågældende beboer er flyttet, er der pudsigt nok ikke smidt noget derud :hmm:

 

Det lyder som et tilfælde af : jeg må men andre må ikke :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos kusinen gør de :???:

 

og jeg har det lidt sådan: Hvis man ikke fatter sådant et skilt, er man uden for pædagogisk rækkevidde? :confused:

 

Jeg HADER til gengælde skilte der påpeger, at hunden ikke må skide på pågældende sted. Faktisk bliver jeg så harm, at jeg har lyst til at reagere modsat.

 

For gu må min hund skide hvor den har brug for det, men SELVFØLGELIG skal jeg da også samle op efter den! Så ville langt hellere se skilte der formanede om at samle op, i stedet for billedet af en hund i afleveringssituationen og en fed tyk streg over.

 

Men sådan er jeg placeret pædagogisk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at folk begynder at råbe man skal samle op inden hunden er færdig, har jeg faktisk fundet en løsning på.

 

Her ude på landet er folk dog ikke så hurtige til at overreagere som i de større byer.

 

Min løsning er at lige så snart hunden sætter sig, begynder jeg at finde posen frem, så kan folk se at jeg har tænkt mig at samle op, inden de skal lege betjent.

 

Sådan gør jeg som regel også

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen
Din lille historie kan overhovedet ikke forklare mig nogenting.

 

Jeg samler altid op hvis min hund skider et sted hvor andre kan komme til at træde i det og alligevel har jeg reddet mig skideballer for at min hund evt. ville kunne komme til at lægge en klat, et sted hvor der ikke burde ligge klatter.... Skideballer for ikke at have kontrol over min hund (selvom jeg ikke har kaldt på den) af personer DER FRIVILLIGT BEVÆGER SIG IND I EN HUNDESKOV og er pissebange for hunde der ikke engang kigger på dem.

 

Det var sådanne situationer jeg mente. Synes ofte folk skælder ud på een, selvom de ikke ved OM hunden skider på græsset, OM hunden kommer når der bliver kaldt, osv.

Ok så må jeg forsøge en anden vej

fruetimeret jeg omtalte i min historie er den typpe mendesker der får andre til at reagere negativt over for os som samler op

og går med hunden ansvarsfuldt over for vores omgivelser damen som efterlod sin hunds hømhømmer

har måske også gjort det andre steder hvor haveejeren er blevet knotten,

og ja hvem er det så lige det går ud over næste gang der kommer en hund og hundeejer forbi

ja dig og mig og andre der samler op efter sig

 

så min påstand er at hvis alle samlede op efter sin hund,

ja så havde vi nok heller ikke alle de negativer oplevelser som vi anstændige hundeejere kommer ud for

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HADER til gengælde skilte der påpeger, at hunden ikke må skide på pågældende sted. Faktisk bliver jeg så harm, at jeg har lyst til at reagere modsat.

 

For gu må min hund skide hvor den har brug for det, men SELVFØLGELIG skal jeg da også samle op efter den! Så ville langt hellere se skilte der formanede om at samle op, i stedet for billedet af en hund i afleveringssituationen og en fed tyk streg over.

 

Men sådan er jeg placeret pædagogisk...

 

Nu var det ikke fordi hunden ikke måtte skide der - men mere at man selvfølgelig samler op?

 

Min kusine har den nu stående ude i forhaven - oppe i et højbed - så det synes jeg måske godt må tages som at her er det forbudt at skide også..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HADER til gengælde skilte der påpeger, at hunden ikke må skide på pågældende sted. Faktisk bliver jeg så harm, at jeg har lyst til at reagere modsat.

 

For gu må min hund skide hvor den har brug for det, men SELVFØLGELIG skal jeg da også samle op efter den! Så ville langt hellere se skilte der formanede om at samle op, i stedet for billedet af en hund i afleveringssituationen og en fed tyk streg over.

 

Men sådan er jeg placeret pædagogisk...

 

Uha, jeg har det på samme måde - men vender den lige i hovedet på mig, at de nok bare mener, at man skal samle op og ikke direkte at hunden ikke må skide :oops: Men iiiih, man får lyst til at være Rasmus-modsat ved sådan noget - for helvede, skal hunden, så skal den! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så her til morgen været "hende den gamle sure der holder øje".... Nu er der nogen der 3! gange har skidt på fortovet lige udenfor min hoveddør - og det kan jeg simpelthen ikke acceptere! :evil:

 

Så da jeg idag så en lille møgtøs med hendes amstaff som hun traskede op og ned af vejen med, mens hun talte i mobiltelefon, så stod jeg sgu og lurede ... og jojo, mine fordomme blev i den grad opfyldt. Hunden sked foran opgangen til genboen og pigebarnet trak videre med kræet...

 

Jeg løb ned af trapperne, med et styk pose i hånd, fangede hende og forklarede, at man altså samlede op efter sin hund når den sked på fortovet... Og så satte paranoiaen åbenbart ind hos tøsen: Det skal du da overhovedet ikke blande dig i din gamle kælling, og ville jeg måske have sagt noget hvis det var en gravhund? Det var bare fordi hun havde en muskelhund, så skulle jeg straks ud og spille smart :confused:

 

Øøøøhm, nej! Jeg er sådan set ligeglad med om det er en grand danois, en pitbull, en chihuahua eller en elg! Hvis den skider på fortovet, så samler du op efter den...!

 

Hun truede mig med alverdens ulykker og skred med sin hund - UDEN at samle op. Havde jeg været større og modigere, så havde jeg trukket hende tilbage og tvunget hende! Fuck hvor var jeg gal... lille møgtøs!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, jeg har det på samme måde - men vender den lige i hovedet på mig, at de nok bare mener, at man skal samle op og ikke direkte at hunden ikke må skide :oops: Men iiiih, man får lyst til at være Rasmus-modsat ved sådan noget - for helvede, skal hunden, så skal den! :lol:

 

Det er jeg så ikke enig i overhovedet. Hvis folk skriver et skilt hvor der står de ikke gider at andre folks hunde skal skide i deres have, hvad laver jeres hunde så på deres plæne? De burde selvfølgelig sætte et lille hegn op, men stadig. Det er OS der vælger at have hund, det er ikke en nødvendighed, så kan man da heller ikke bare sige at andre må leve med de gener som vores hunde giver dem? Så må man da have snor på sin hund hvis man ikke kan kalde den til sig, ligeså vel som andre folk selvfølgelig heller ikke skal finde sig at vores hunde springer op ad dem eller gør dem bange ved at fare imod dem, så må man også sætte en snor på, synes sagtens det kan sammenlignes.

Det er ikke alle der elsker hverken hunde eller lorterester i plænen, det skal man da respektere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Når jeg ser den slags bliver jeg så fløjtende arrig, brug dog toilettet, det stinker og er ulækkert (boede ved Valbyparken, stedet for blottere, spurtede altid rundt efter de klamme gutter) - fy!

 

 

hehe...det er heller ikke noget jeg gør altid, men jeg skulle bare rigtigt meget...:oops::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Nu ved jeg jo ikke hvilket område... men har ladet mig fortælle at det faktisk ikke er forbudt at benytte en 'privat' skraldespand - f.ex. ved et parcelhus o.lign. Om det er korrekt ved jeg ikke - der er dog flere der dumper i min skraldespand - jeg bor i rækkehus, hvor de 'store' står lige ud til forbi-gåen-fortovet.

 

Da jeg boede i lejlighed, smed jeg den bare i skakten :???:

 

Ups! :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så her til morgen været "hende den gamle sure der holder øje".... Nu er der nogen der 3! gange har skidt på fortovet lige udenfor min hoveddør - og det kan jeg simpelthen ikke acceptere! :evil:

 

Så da jeg idag så en lille møgtøs med hendes amstaff som hun traskede op og ned af vejen med, mens hun talte i mobiltelefon, så stod jeg sgu og lurede ... og jojo, mine fordomme blev i den grad opfyldt. Hunden sked foran opgangen til genboen og pigebarnet trak videre med kræet...

 

Jeg løb ned af trapperne, med et styk pose i hånd, fangede hende og forklarede, at man altså samlede op efter sin hund når den sked på fortovet... Og så satte paranoiaen åbenbart ind hos tøsen: Det skal du da overhovedet ikke blande dig i din gamle kælling, og ville jeg måske have sagt noget hvis det var en gravhund? Det var bare fordi hun havde en muskelhund, så skulle jeg straks ud og spille smart :confused:

 

Øøøøhm, nej! Jeg er sådan set ligeglad med om det er en grand danois, en pitbull, en chihuahua eller en elg! Hvis den skider på fortovet, så samler du op efter den...!

 

Hun truede mig med alverdens ulykker og skred med sin hund - UDEN at samle op. Havde jeg været større og modigere, så havde jeg trukket hende tilbage og tvunget hende! Fuck hvor var jeg gal... lille møgtøs!

 

:ae: Sikke en snottøs :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samler altid op efter mit kræ, og har ekstra poser med til dem der skulle glemme, vi bruger alle parken og det er vores ansvar at holde den noglelunde bæ-ren, men der er jo altid nogle der ikke fatter pointen...

 

Kan huske engang hvor Emma fik sat sig i stilling til det store nummer, og en dame kom rasende hen til os, og beyndte at råbe og skrige efter mig, at jeg ikke samlede op og dit og dat. Undskyld men må min hund lige skide færdig inden jeg tørrer hende og samler op:vedikke:

 

og så har jeg pisset bag ved koldinghus, med udsigt til slotssøen, ganske romantisk (det var kulturnat og vi var fulde):slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...