Hop til indhold

Rent lovmæssigt!?


Tonks
 Share

Recommended Posts

aaargghhhh :stupid: :megaked: har bare en virkelige LORTEDAG idag :megaked:

 

 

Da jeg kommer hjem og går tur med kræet får jeg af vide at min veninde at jeg altså skal se at få min hund i snor, for folk klager over mig :shock: WHAT!?!!

 

Jeg lukker hende ud om aftenen for at tisse uden snor, der er INGEN mennesker i nærheden. Vi går ned til søen, der er INGEN mennesker nogensteder. Jeg går op til en anden veninde på kollegiet - der er INGEN mennesker. Jeg går ALDRIG uden snor hvis jeg kan se andre mennesker eller dyr på kollegiet, og går aldrig ret langt. Min veninde bor 8 meter væk :rolleyes: søen 15 :stupid:

 

Jeg har enormt svært ved at se hvem der har et problem, for vi møder jo ikke nogen når hun ikke har snor på - og når vi gør så sir hun vov og jeg kalder og hun kommer :vedikke:

 

Er reglerne virkelig anderledes på kollegie end hvad loven siger?? Siger den ikke at hvis man kan styre sin hund uden snor så må man gerne det? :confused:

 

 

:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal MEGET til for at blive smidt ud

Læs

domstol.dk - Boligretssag: Dom om hund i almen lejlighed

Kort resume:

Sagsøgt for at lade sin hund løbe frit på fællesarealerne i betydeligt omfang.

Boligselskabet ville have vedkommende smidt ud.

Sagsøgte frifundet (men tildelt en advarsel af boligretten)

 

HA der er squ ingen der kan sige noget til alle de lorte der ligger herude...for her bor en milliard hund og ingen kan identificere dem :stupid:

 

Der var en pige på kollegiet der havde en amstaff hvalp der fik lov til at løbe frit, man må ikke holde muskelhund her og hunden skal være i snor. Hun blev smidt ud med 1 måneds varsel. Hun var under 18 og anbragt af kommunen :rolleyes:

 

Jeg må bare ud og finde en 20 m lang line SÅ kan de da i hvertfald IKKE kritisere mig :blink: (ehm..hvor finder man såen en? :engel: )

Link til indlæg
Del på andre sites

HA der er squ ingen der kan sige noget til alle de lorte der ligger herude...for her bor en milliard hund og ingen kan identificere dem :stupid:

 

Der var en pige på kollegiet der havde en amstaff hvalp der fik lov til at løbe frit, man må ikke holde muskelhund her og hunden skal være i snor. Hun blev smidt ud med 1 måneds varsel. Hun var under 18 og anbragt af kommunen :rolleyes:

 

Jeg må bare ud og finde en 20 m lang line SÅ kan de da i hvertfald IKKE kritisere mig :blink: (ehm..hvor finder man såen en? :engel: )

tja, du kan jo købe en tørresnor :mrgreen: vi har købt en 20 meter snor til en presning, der er elastik i, kostede 30 kr i fakta...

Link til indlæg
Del på andre sites

HA der er squ ingen der kan sige noget til alle de lorte der ligger herude...for her bor en milliard hund og ingen kan identificere dem :stupid:

 

Der var en pige på kollegiet der havde en amstaff hvalp der fik lov til at løbe frit, man må ikke holde muskelhund her og hunden skal være i snor. Hun blev smidt ud med 1 måneds varsel. Hun var under 18 og anbragt af kommunen :rolleyes:

 

Jeg må bare ud og finde en 20 m lang line SÅ kan de da i hvertfald IKKE kritisere mig :blink: (ehm..hvor finder man såen en? :engel: )

 

Dyrebutik (petworld/ maxizoo har dem)... vi har en på 15 meter, koster vist 99 kr. Eller lav en billigere selv ved at købe noget flagline i harald nyborg.

Link til indlæg
Del på andre sites

HA der er squ ingen der kan sige noget til alle de lorte der ligger herude...for her bor en milliard hund og ingen kan identificere dem :stupid:

 

Der var en pige på kollegiet der havde en amstaff hvalp der fik lov til at løbe frit, man må ikke holde muskelhund her og hunden skal være i snor. Hun blev smidt ud med 1 måneds varsel. Hun var under 18 og anbragt af kommunen :rolleyes:

 

Jeg må bare ud og finde en 20 m lang line SÅ kan de da i hvertfald IKKE kritisere mig :blink: (ehm..hvor finder man såen en? :engel: )

 

Søg på/spørg efter sporliner :blink: Eller longeline til hest :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: fandt en inde på 4hotdogs.dk :mrgreen: så den køber jeg på mandag :klap:

 

Uha, lyder dyrt for en lang line til det formål :vuf:

 

Anyway, har aldrig helt forstået hvorfor nogle folk har så travlt med at klage.. :vedikke:

På vores kollegie må vi ik'n gang lade missen gå uden snor udenfor, men der er aldrig nogen der klager, selvom næsten alle de små hunde render løse.

En af dem er specielt irriterende (alarmerende race?), men så længe jeg ikke synes den udgør en potentiel fare eller gene (andet end heftig hys-gøen :roll:) så kunne jeg ikke finde på at klage over det.. måske kun nævne det for ejeren eller lade Mio løbe løs, for at se ejerens reaktion! :engel: I know... :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehm, ikke for at være irriterende...MEN :mrgreen:...hvis folk klager over din hund, ville det så ikke være bedre at forsøge at imødekomme det ved at holde din hund i kort snor, når du er på kollegiet, og hvor deres regler gælder. Og så bruge 20m linen, når du er uden for kollegiets område. Der må jo være en grund til at folk klager.

 

Der er en del folk, der ikke kan lide dyr, og der er jo ingen grund til at få dem til at blive mere irriterede over dyr, eller måske endda få jer smidt ud (hvilket nok ikke kan ske, men det er da træls alligevel, hvis nogen gør sig de tanker).

 

Havde selv en veninde, der havde hund, dengang vi boede på kollegie. Og hun var så lidt mere ekstremt tilfælde, for hendes hund løb løs hele tiden og bed folk i anklerne og jagede kattene. Det var en lille hund, men det var nok til, at det i dag er forbudt at holde hund på det pågældende kollegium. Så en enkelt kan ødelægge det for mange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos os skal hunden være i snor i bebyggelsen. Og det er fair nok, for der er mange mennesker, der ikke kan lide hunde.

 

Nej, du kan måske ikke se nogen, men måske de står inde bag deres dør eller vinduer?

 

Og hvis hunden skal være i snor, hvor I bor/eller hvis folk ønsker at de er i snor, så ville jeg gøre det.

 

Det kan kun gøre livet lettere for alle :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ehm, ikke for at være irriterende...MEN :mrgreen:...hvis folk klager over din hund, ville det så ikke være bedre at forsøge at imødekomme det ved at holde din hund i kort snor, når du er på kollegiet, og hvor deres regler gælder. Og så bruge 20m linen, når du er uden for kollegiets område. Der må jo være en grund til at folk klager.

 

Der er en del folk, der ikke kan lide dyr, og der er jo ingen grund til at få dem til at blive mere irriterede over dyr, eller måske endda få jer smidt ud (hvilket nok ikke kan ske, men det er da træls alligevel, hvis nogen gør sig de tanker).

 

Havde selv en veninde, der havde hund, dengang vi boede på kollegie. Og hun var så lidt mere ekstremt tilfælde, for hendes hund løb løs hele tiden og bed folk i anklerne og jagede kattene. Det var en lille hund, men det var nok til, at det i dag er forbudt at holde hund på det pågældende kollegium. Så en enkelt kan ødelægge det for mange.

 

Jeg har ikke tænkt mig at holde hende i kort snor :evil: hvorfor skal jeg straffe hende for at være en lydig hund :vedikke:

 

Det er ikke fordi hun er til gene, det er fordi der er så mange der har ondt i røven over at deres hunde ikke kan løbe frit :rolleyes:

 

Når nu Izzie SKAL have snor på kollegiet så blir det den 20 m line for jeg HAR styr på hende, hun kommer når jeg kalder.

 

Jeg mener da at hun skal belønnes med mere frihed når hun nu er så dygtig. Hun finder selv min dør hvis jeg spørger "Hvor er hjem henne?" :klap:

 

Jeg mener bare at der er folk der har mere tid end forstand, når de ikke har andet at lave end at sidde bag gardinerne og holde øje med om jeg overholder reglerne :drille:

 

Nå men op i numsen med de sure hoveder :fornaermet: min hund får en 20 m line og får lov til at "lege" at hun er en fri fugl :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tænkt mig at holde hende i kort snor :evil: hvorfor skal jeg straffe hende for at være en lydig hund :vedikke:

 

Det er ikke fordi hun er til gene, det er fordi der er så mange der har ondt i røven over at deres hunde ikke kan løbe frit :rolleyes:

 

Når nu Izzie SKAL have snor på kollegiet så blir det den 20 m line for jeg HAR styr på hende, hun kommer når jeg kalder.

 

Jeg mener da at hun skal belønnes med mere frihed når hun nu er så dygtig. Hun finder selv min dør hvis jeg spørger "Hvor er hjem henne?" :klap:

 

Jeg mener bare at der er folk der har mere tid end forstand, når de ikke har andet at lave end at sidde bag gardinerne og holde øje med om jeg overholder reglerne :drille:

 

Nå men op i numsen med de sure hoveder :fornaermet: min hund får en 20 m line og får lov til at "lege" at hun er en fri fugl :vuf:

Som der har været diskuteret i en anden tråd, måske endda flere; så ser vi her igen det begreb der hedder 'Jeg har ret' eller 'Jeg vil' istedet for almindeligt hensyn :rolleyes: Kan godt forstå hvis der er andre i området der er utilfredse med at du går uden snor, og det burde du selvfølgelig bare respektere.

Ja, nu får jeg sikkert på puklen, men dette er min mening og vi er i et debatforum :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som der har været diskuteret i en anden tråd, måske endda flere; så ser vi her igen det begreb der hedder 'Jeg har ret' eller 'Jeg vil' istedet for almindeligt hensyn :rolleyes: Kan godt forstå hvis der er andre i området der er utilfredse med at du går uden snor, og det burde du selvfølgelig bare respektere.

Ja, nu får jeg sikkert på puklen, men dette er min mening og vi er i et debatforum :vinken:

 

Jeg må erkende, at jeg er meget enig! Resultatet af den der "jeg har ret" adfærd er jo bare, at det bliver forbudt at holde hund på f.eks. kollegier. Når der nu endelig er boligforeninger og kollegier, hvor det stadig er tilladt at have hund, er det mindste man kan gøre da at rette sig efter husreglerne....

 

At man så også skal følge loven alle andre steder er en hel anden diskussion - der er konsekvenserne bare ikke så skadelige for andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må erkende, at jeg er meget enig! Resultatet af den der "jeg har ret" adfærd er jo bare, at det bliver forbudt at holde hund på f.eks. kollegier. Når der nu endelig er boligforeninger og kollegier, hvor det stadig er tilladt at have hund, er det mindste man kan gøre da at rette sig efter husreglerne....

 

At man så også skal følge loven alle andre steder er en hel anden diskussion - der er konsekvenserne bare ikke så skadelige for andre.

 

Sjovt nok,... men jeg er faktisk også enig. Og er der kun 8 meter til veninden og 15 til søen, så kan hun jo ligeså godt være i snor på området.

 

Jeg har 30 m til hundeskoven og 20 m til min mor men Thailo er altid i snor på boligområdet på nær, når han en sjælden gang får lov til at løbe de 10 m mellem min mors havelåge og min med en pose kaffe hvis jeg skal låne. Det synes de fleste er lidt sjovt og børnene især, synes det er spændende når en hund gør sådan noget.

 

Jeg samler gerne hundelorte op hvis der en sjælden gang skulle ligge en, for det kan lynhurtigt skabe en negativ stemning blandt ikke hundeejere.

 

At jeg så kan undres over at alle de andre husregler ikke bliver håndhævet,... det er så en anden sag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tænkt mig at holde hende i kort snor :evil: hvorfor skal jeg straffe hende for at være en lydig hund :vedikke:

 

Det er ikke fordi hun er til gene, det er fordi der er så mange der har ondt i røven over at deres hunde ikke kan løbe frit :rolleyes:

 

Når nu Izzie SKAL have snor på kollegiet så blir det den 20 m line for jeg HAR styr på hende, hun kommer når jeg kalder.

 

Jeg mener da at hun skal belønnes med mere frihed når hun nu er så dygtig. Hun finder selv min dør hvis jeg spørger "Hvor er hjem henne?" :klap:

 

Jeg mener bare at der er folk der har mere tid end forstand, når de ikke har andet at lave end at sidde bag gardinerne og holde øje med om jeg overholder reglerne :drille:

 

Nå men op i numsen med de sure hoveder :fornaermet: min hund får en 20 m line og får lov til at "lege" at hun er en fri fugl :vuf:

 

Jeg melder mig så også som enig. I boligforeninger og kollegier er det desværre kun et privilegie at holde hund - det er ikke en ret. Der skal ikke meget til før, at beboerne kan vælge på beboermøde at fremover er hunde slut. Så når du ikke tager hensyn til andre på stedet - hvilket jeg ikke mener du gør med en 20 meter line, så risikerer du at Izzie pludselig ikke er velkommen på kollegiet mere pga berettede klager ;-)

 

Selvom du mener hun er "lydig" tager hun vist ikke skade af at gå i "kort" snor på kollegiets område.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan helt ærligt ikke se hvad det er der er så forfærdeligt :confused:

 

Izzie får snor på men får stadig sin frihed. Jeg kan godt styre hende så det blir ikke noget problem. Det var rent regelmæssigt at de andre beklagede sig over at hun ikke havde snor på. For hun genere ikke nogen. Har spurgt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...