Hop til indhold

Den lille terrorist!


Gæst Beso
 Share

Recommended Posts

  • Svar 132
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia
Det var vist også det der var meningen med planen :blink: Jeg var en af " de 3 elever"

 

Jeg kan så hilse og sige at det går super godt med Caia.

Vi har ikke haft problemer med hende i meget meget meget lang tid, og det er så skønt at komme hjem til en glad hund, som bare har slappet af. Hun hopper op og ned, som en ægte hoppe bold, og brummer løs, og svinger hele kroppen fra side til side. Især træningen i forhold til stress har været effektiv. Hun slapper hurtigt af efter vores morgentur, ja hun når faktisk at falde i søvn, inden jeg render ud af døren:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan så hilse og sige at det går super godt med Caia.

Vi har ikke haft problemer med hende i meget meget meget lang tid, og det er så skønt at komme hjem til en glad hund, som bare har slappet af. Hun hopper op og ned, som en ægte hoppe bold, og brummer løs, og svinger hele kroppen fra side til side. Især træningen i forhold til stress har været effektiv. Hun slapper hurtigt af efter vores morgentur, ja hun når faktisk at falde i søvn, inden jeg render ud af døren:-)

 

Dejligt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du affærdiger rask væk mine mange års erfaring med emnet. Vi taler ikke kun egne hunde og vennekredsens her, men erfaring fra flere hundrede hunde med separationsproblemer.

 

Ja nu gør jeg.

 

For du har gjort det samme de sidste mange sider mod jeg selv og andre. :blink:

 

Og ja, man bør være dygtig og kunne noget som adfærdsbehandler. Ligesom du er dygtig og kan noget indenfor dit fag - forhåbentlig.

Og så stopper jeg den her, skriv du bare videre hvis du gider...

Ja en forklaring på hvorfor du tilsyneladende mener at jeg ikke aner hvad jeg snakker om, kan jeg så åbenbart ikke få.

 

 

Jeg forstår ikke rigtig udmeldinger som disse. Leger I også og Kloge Åge når I er hos dyrlægen?. Eller drejer det sig kun om at fange vores prof på det forkerte ben. I såfald vil jeg da ønske jer held og lykke. :lol:

Man kunne jo eventuelt, når man undrer sig over sådanne udmeldinger, begynde at læse tilbage i tråden, og rent faktisk se hvem det er der med møggreben affærdiger andres erfaringer.

 

Jeg havde et lignende, dog mere frovkornet indlæg skrevet, og næsten sendt, længe inden dén der.

 

Tænkte: "nej... Det må bero på en misforståelse"

 

Men nej. For hun blev sku ved med det.

 

SÅ jeg tabte besindelsen... Denne gang på en noget anderledes måde end sædvanlig. For jeg var hverken grov elelr andet i dén dur. Jeg udtrykte blot min undren over hvorfor man som "amatør" med efterhånden en del erfaring med omplaceringshunde tæt på livet, såvel som andres erfaringer med samme at trække på, kategorisk stemples som enten "heldig" elelr som indehaver af en speciel hund (læs: "Nem" )

 

Men at man åbenabrt pr. definition er dygtig, når blot man pryder sig med en titel.

 

 

Bare ærgerligt at Irene skal bruge sin tid på at parlamentere med jer, hvor hun kunne hjælpe hundeejere (der ikke tror de har styr på det hele) istedet.

Bare ærgeligt jeg skal det samme med hende.

 

Ofte ser man samme billede af folk der har meget viden om hunde, de kommer alle til et punkt hvor de tror de ved alt. Det skal man så lige over, så man lærer at man faktisk ikke ved en skid, før man bliver rigtig dygtig.
Og det er så dig der tager stilling til hvor vidt jeg er dér, elelr er komemt over dét punkt? Jamen hurra da....

 

Kan du så fortælle mig, hvornår jeg bliver forfremmet på jobbet også???

 

 

Etologi og kynologi er ikke videnskaber med ret mange facitlister, men at gøre det til et område hvor man kan synes ting,.... uanset om de der ved rigtig meget om emnet fortæller det modsatte, synes jeg er hovmodigt.

OK. SÅ nu er du en Alseende dommer, der mere eller mindre direkte beslutter hvorvidt vi andre ved noget elelr ej?

 

Tak tak.

 

 

Ting kan selvfølgelig gøres på mange måder, jeg mener bare at man skal passe på med at give råd der står i stærk kontrast til det videnskaben ved idag.

Stærk kontrast ligefrem.... Næppe. Ikke engang svag kontrast kan det blive til.

 

Morgenbøvs herfra og undskyld for off topic. Jeg er bare træt af at folk ser det som en sport at få skovlen under adfærdsbehandlere og bruger hver en chance de kan se, til at gå i diskussion om rigtigheden af udmelingerne der kommer fra disse.

Jeg diskuterede ikek rigtigheden af Ninjamors udmeldinger. Jeg diskuterede hendes udlægning og tolkninger af MINE udmeldinger.

'

 

 

Prøv at læs tråden, og tag de objektive briller på engang Ascha

 

 

 

 

 

Jamen det er jo også det der undre mig; at en prof. anbefaler så lange ture til en hvalp -og så ovenikøbet til en hvalp der er så længe om at blive færdig udvokset som aussien :???:

Dét undrer ikke mig. Der er en anden professionel der mener det er normal-adfærd for hunde af jagthunderacer at rende hovedløst rundt og jagte fugle :rolleyes:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Synes nu også liiiige der kom hårde nok ord på bordet..

 

Undskyld mig, men det virker som om i diskuterer 2 forskellige ting. At have en hund som ikke har/har haft problemer med alene hjemme, og så en hund som allerede har et stort problem (som jo vist var det hele debatten startede med).

 

Jeg undrer mig stadig lidt over det med morgenerne må jeg indrømme. Der er hundetræf i nærheden af os kl. 8 om morgenen, der var vi tit henne med Buddha, jeg kan slet ikke genkende et roligt væsen som havde det fint med lige at komme ud at tisse, i ham.

Når han vågnede kl. 8 var han pling vågen. Fyldt med energi. Jeg siger ikke at sådan skal det være, og sådan er det med alle hunde, men ja, kan bare ikke helt genkende det fra ham..

Nogle af min mors hunde kan jeg fint genkende det i, de gider næsten ikke stå op for at tisse.

 

Hele begrebet om hvorvidt man lufter i en time eller andet, bliver også nemt misforstået, for vi luftede 3 kvarter hver morgen, men vi gik aldrig mere end 2 km. Vi brugte tiden på at snuse til træer og lege med grankogler, søge godbidder, møde hunde osv., vi kom aldrig særlig langt væk, men det tog da sin tid.

Der var ingen alene problemer overhovedet med ham, så for os virkede det jo at gøre som vi gjorde.. Er sikker på at det bliver noget heeelt, helt andet med Motor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Ja en forklaring på hvorfor du tilsyneladende mener at jeg ikke aner hvad jeg snakker om, kan jeg så åbenbart ikke få.

 

Det får du så ellers skal jeg vel også høre for det i al evighed og så lukker jeg den der.

Jeg prøver at sætte det ind i nogenlunde kronologisk orden.

 

Bemærk venligst at det markerede står for din egen regning, det har jeg ikke udtalt mig om, jeg har udelukkende udtalt mig om det jeg selv har erfaret, har talt om med kollegaer, vi er nogle der giver hinanden feedback på emnerne vi kommer ud for, og læst mig til om studier og løsning af adfærdsproblemer hos hunde. Da seperationsproblematikken tæller langt den største del af de problematikker jeg kommer ud til er der et stort materiale at tage af.

 

Roooo på.

 

Om morgenen skal hunden kun ud at få tømt blæren og tarmen.

 

Den skal IKKE ud at gå helt vildt langt, elelr aktiveres elelr alt muligt andet halløj.

Det eneste dét ville (og tydeligvis også gør) resultere i, er en hund der er klar på mere...... hvorefter i forlader hjemmet.

 

Taddaaaaa.... vågen nok, og energi nok til at tygge ting i smadder.

 

 

Alene hjemme vil jeg ikke komme ind på. Har aldrig haft et problem med det, og derfor egentlig ikke tænkt på hvad jeg gør :blink:

 

Næ næ næ, du skrev helt nøjagtigt:

 

citat af det du er citeret for herover

 

 

Hertil svarer du:

Som givetvis er baseret på MINE erfaringer, og de erfaringer dem jeg færdes med har
.

 

 

Det er supervigtigt at hvalpe/unghunde får brændt deres overskudsenergi af hvis de forventes at kunne være rolige i timevis. De spruttter jo af energi bæsterne :-D

 

Og det mener jeg så er noget sludder, når det drejer sig om en morgensituation.

 

Det er imo absolut ikke supervigtigt at de får krudtet af om morgenen kl. alt for tidligt.

Faktisk mener jeg at kunne se en tendens til at netop dén idé faktisk er skyld i flere alene hjemme problemer, end det retter op på.

 

Og tager jeg et kig rundt ved dem jeg kender med hvalpe og unghunde af forskellige racer, så ser billedet sådan ud: "Op??? Ud og tisse???..... Du ka' da glemme det, jeg sover" hvorefter kræet indtager den tomme plads i sengen, og nærmest skal slæbes ud af den, førend den får stablet sig på benene for sin morgentur.

 

Og disse hunde er endda jagthunde af jagt- og markprøvelinjer. Du ved nok..... dem der kravler på væggene (:rolleyes: :blink:)

 

Mine egne erfaringer ser nøjagtig ligesådan ud, hér er forskellen så bare at mine erfaringer baserer sig på omplaceringshunde.

 

Du kan synes det er noget sludder lige så meget du vil. Det ændrer ikke på min erfaring.

 

Vi taler hvalpe og unghunde

.

 

Ja...... Og..... ?? :confused:

 

Hvis ikke du kan se forskellen på hvalp og unghund kontra voksen i den sammenhæng kan jeg ikke hjælpe dig :engel:

 

Ingen hemmelighed i at der kun har været én hvalp indenfor mine døre. Mine lidelsesfæller derimod har haft mange hvalpe.

Derimod har jeg haft omplaceringshunde af forskellig slags. Typisk fra omkring 5-7 måneders alderen. (unghunde....... )

 

Hvorfor mon sådanne hunde omplaceres, spørger jeg lige.... :blink:

 

[/quote=Ninjamor]

Pelle vil heller ikke nødvendigvis ud i haven om morgenen, men gør jeg klar til gå med ud eller vi skal gå tur er han med på den.

 

Ligesom din mening helelr ikek ændrer på mine erfaringer. :blink:

 

Som ikke er så stor hvad hvalpe angår. Hvor opholdt dine hunde sig når de var alene hjemme?

 

I huset. Den sidste i min seng. de hunde der kom før ham, opholdt sig i deres hundekurve, da de ikke måtte være i møblerne.

 

Dem jeg færdes ved, har hundene på samme måde.

 

Næh. Hvad angår hvalpe indenfor mine egne døre, hvilket jeg mange gange har skrevet rundt omkring.

Dé erfaringer kan jeg derimod trække på, og ikke mindst observere effekten/virkningen af ved dem jeg færdes ved.

 

Prøv én gang til at forklare mig hvorfor jeg efter din mening åbenbart ikke har hverken erfaring eller viden om hvalpe og unghunde, og deres behov.

 

 

Jeg vil vove den påstand at netop FORDI jeg næsten udelukkende har haft omplaceringshunde i liiige præcis dén alder der velnok må være unghundealderen,.....

 

og netop fordi næsten samtlige af de mennesker jeg færdes med rundt omkring har/har haft hvalpe og unghunde, ét menneske efterfulgt af et andet, i dén tid jeg har kendt dem, hvoraf 2 stadig har både hvalpe og unghunde i huset.....

 

Ja så vil jeg vove den påstand at jeg sådan nogenlunde er fornuftigt påklædt.

 

Og til forskel fra forbavsende mange mennesker, har jeg, såvel som dem jeg færdes ved, aldrig nogensinde haft hunde der har haft, elelr har fået, et alene-hjemme problem af nogen art.

Lur mig om ikke det må betyde at vi må gøre ét eller andet rigtigt.

 

Muligvis.

 

Det er ikke normalt at omplaceringshunde fra dag 1 kan være alene et nyt sted, så et eller andet sted er der noget i din beskrivelse der mangler

 

Det har jeg helelr ikke oplevet at de kan, Hvorfor jeg har gjort hvad man altid bør gøre. Tage hunden ind ifb. med ferie, eller afholdelse af feriefridage eller lignende. Jeg har endnu ikke oplevet at skulle bruge mere end en uge på at lære hunden det.

 

Så er du enten ekstremt heldig eller også har du overtaget nogle helt specielle hunde.

 

Specielle.... Tjahhh...... Mere specielle end kønne ihvertfald.

 

 

Egentlig sjovt at man enten er heldig, eller har haft "nemme" hunde, når man er en lallende amatør.

 

Men er man adfærdsbehandler, så er man dygtig, eller "kan noget"

 

 

:hmm: Lidt filosofi før sengetid.

 

Du affærdiger rask væk mine mange års erfaring med emnet. Vi taler ikke kun egne hunde og vennekredsens her, men erfaring fra flere hundrede hunde med separationsproblemer.

 

Og ja, man bør være dygtig og kunne noget som adfærdsbehandler. Ligesom du er dygtig og kan noget indenfor dit fag - forhåbentlig.

Og så stopper jeg den her, skriv du bare videre hvis du gider...

 

Ja nu gør jeg.

 

For du har gjort det samme de sidste mange sider mod jeg selv og andre.

:blink:

 

Det var vist nogenlunde det...

 

Det du gør er at affærdige det jeg gennem mit job har erfaring for og viden om. Det gør du allerede tidligt i vores ordveksling.

 

Svarer til at jeg som weekendskovhugger, eller hvad det nu er du arbejder med, generaliserer over de erfaringer jeg har gjort mig med langt mindre oplevelser end du som professionel skovhugger har. Samt siger at din erfaring er noget sludder.

 

Min mangeårige erfaring ændrer ikke på din mening, men din noget kortere erfaring skal ændre andres mening.

Jow...

 

At du mener at jeg affærdiger dig og andre kan jeg kun beklage men ikke gøre noget ved.

 

Jeg har arbejdet professionelt med dette job de sidste 12 år og før det en hel del år som "amatør", da var du vist en bette knægt, ikke?

 

Så egentlig synes jeg du er flabet, men det er der jo intet nyt i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men at man åbenabrt pr. definition er dygtig, når blot man pryder sig med en titel.

Uddannelse kære Wiechert,.... uddannelse. Men hvis jeg klippede lidt buske her og der, så er min viden nok også den samme som din,... yeah right.

 

Bare ærgeligt jeg skal det samme med hende.

 

Det er vist ikke helt det samme. Vi har en adfærdsbehandler herinde, der bruger en masse fritid på at hjælpe folk. Og ja, jeg er sikker på at hun ved en smule mere end du gør. Og også at hun har langt mere erfaring end du.

 

Og det er så dig der tager stilling til hvor vidt jeg er dér, elelr er komemt over dét punkt? Jamen hurra da....

 

Det lyder ihvertfald ikke sådan, når man læser din undren over at folk kan have problemer.

 

OK. SÅ nu er du en Alseende dommer, der mere eller mindre direkte beslutter hvorvidt vi andre ved noget elelr ej?

 

Tak tak.

Læs hvad du vil. Jeg er irriteret over at nogle ser det som en sport at fange Irene i ting, I tror hun ikke har styr på. Det er somend bare det jeg giver udtryk for.

 

Stærk kontrast ligefrem.... Næppe. Ikke engang svag kontrast kan det blive til.

Er det nu vi så skal lege Kejserens nye klæder?.

 

Jeg diskuterede ikek rigtigheden af Ninjamors udmeldinger. Jeg diskuterede hendes udlægning og tolkninger af MINE udmeldinger.

'

 

 

Prøv at læs tråden, og tag de objektive briller på engang Ascha

Åhh, de er skam på. Og prøv lige at lade være med at tænke mig, mig, mig. Jeg anerkender andre for deres viden og kunnen, hvis jeg kan fornemme at de har noget at have det i og har jo oplevet hvad Irene kan personligt, så derfor er der ikke særlig meget at diskutere.

 

Dét undrer ikke mig. Der er en anden professionel der mener det er normal-adfærd for hunde af jagthunderacer at rende hovedløst rundt og jagte fugle :rolleyes:

 

Se, endnu et eksempel på at bare ordet adfærdsbehandler kommer på skrift, så er personen en lallende idiot der intet ved om noget som helst. Mon ikke du har misforstået hvad personen sagde?. Det har måske været noget med at fuglehunde der ikke får afløb for deres instinkter vil opføre sig sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det andet vælger jeg pænt at springe henover - ord som hovmodig o. lign. plejer jeg ikke give for meget opmærksomhed ;-) Men lige dette pirrer alligevel min nysgerrighed en tand for meget!

 

Hvad er "videnskaben"? Hvad er det du mener "videnskaben" ved i dag? Og helt konkret hvor ser du Vildanden eller mig selv give råd der står i stærk kontrast til det?

 

Hov, dette indlæg var smuttet for mig. Men forventer du egentlig at jeg svarer på dit indlæg, når du ikke gider forholde dig til mit?.

 

Okay, jeg gør en undtag. Det med videnskaben,... så er det videnskabeligt bevist at ulve kun hviler 8 timer pr. døgn. Det er også videnskabeligt bevist at overskudsenergi giver problemer af forskellig art, hvilket man vel nok kan tænke at en hvalp eller unghund vil opleve hvis den skal hvile i 16 timer i træk.

 

Det havde jeg egentlig regnet med at I godt kunne tænke jer til uden en forklaring..

 

 

 

 

 

...... Og nu skal jeg sikkert grave mig ned i mine bøger for at finde beviserne, for det er vel det næste der bliver spurgt om... :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Se, endnu et eksempel på at bare ordet adfærdsbehandler kommer på skrift, så er personen en lallende idiot der intet ved om noget som helst. Mon ikke du har misforstået hvad personen sagde?. Det har måske været noget med at fuglehunde der ikke får afløb for deres instinkter vil opføre sig sådan.

 

Jeg har ikke misforstået noget. For det var faktisk næsten ordret gengivet.

 

 

 

Uanset så er det ufatteligt nemt for den kære ninjamor at få den drejet over til hendes fordel. Hvad hun også gør, rækkefølgen af hendes citater taget i betragtning.

 

Jeg har ret tidligt direkte skrevet at jeg, og dem jeg kender, har en erfaring der er anderledes end den hun mener er den eneste og endegyldige sandhed hvad angår morgensituationen.

 

Hvortil jeg får at vide at mine meninger ikke ændrer på hendes erfaringer.

 

 

Og nej. Det er jeg dælme klar over. Men det gør hendes sjovt nok helelr ikke ved mig. (hvad jeg også svarede)

 

 

 

 

Til det sidste indlæg med at det er videnskabeligt bevist at ulve kun sover 8 timer i døgnet...

 

 

 

Siden hvornår er en hund en ulv??

 

SIden hvornår skal hunde ud at bruge en hel dag på at fange deres egen føde?

 

Siden hvornår har menneskets indblanden i hundeavl mistet sin betydning?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg tænkte jo nok at du ikke ville lade det være ved det

 

 

Uanset så er det ufatteligt nemt for den kære ninjamor at få den drejet over til hendes fordel. Hvad hun også gør, rækkefølgen af hendes citater taget i betragtning.

 

Søde DKWiechert, vil du ikke nok være rar at læse alle vores indlæg engang til? Så vil du kunne se at jeg har sat vores ordveksling ind, ikke til nogens fordel (?), men i den rækkeføge der er svaret på dem. Ja, de er pillet fra hinanden og det er fordi de, indsat nøjagtigt som i de oprindelige indlæg, ville virke som volapyk fordi man kke kan se hvad de er svaret på.

 

Jeg har ret tidligt direkte skrevet at jeg, og dem jeg kender, har en erfaring der er anderledes end den hun mener er den eneste og endegyldige sandhed hvad angår morgensituationen.

 

Det er din fortolkning...

 

Hvortil jeg får at vide at mine meninger ikke ændrer på hendes erfaringer.

 

 

Og nej. Det er jeg dælme klar over. Men det gør hendes sjovt nok helelr ikke ved mig. (hvad jeg også svarede)

 

Naturligvis kan ingens mening ændre på andres erfaringer!

 

Til gengæld kan nogles erfaringer ændre på andres meninger, det er HF jo netop et eksempel på. Folk spørger og vi deler af vores erfaringer, viden og holdning, er folk så åbne nok tager de det til sig.

 

 

 

Til det sidste indlæg med at det er videnskabeligt bevist at ulve kun sover 8 timer i døgnet...

 

Siden hvornår er en hund en ulv??

 

 

Siden starten hvad behov for udfordringer og for en stor del, aktivitet, angår.

 

SIden hvornår skal hunde ud at bruge en hel dag på at fange deres egen føde?

 

Det skal de jo netop heller ikke og det er også det der i mange tilfælde bliver et problem. Hvis hunde beskæftiges tilpas med de "aktiviteter" de skulle igennem for at skaffe føden ville der ikke være så mange problemer hos danske hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, dette indlæg var smuttet for mig. Men forventer du egentlig at jeg svarer på dit indlæg, når du ikke gider forholde dig til mit?

Hvad er der at forholde sig til? Du synes jeg er en uvidende skabning der tror hun ved alt!

Det er du i din fulde ret til at synes, jeg gider ikke prale med uddannelsespapirer og CV for at overbevise nogen, jég har ikke de behov :-)

 

Okay, jeg gør en undtag. Det med videnskaben,... så er det videnskabeligt bevist at ulve kun hviler 8 timer pr. døgn. Det er også videnskabeligt bevist at overskudsenergi giver problemer af forskellig art, hvilket man vel nok kan tænke at en hvalp eller unghund vil opleve hvis den skal hvile i 16 timer i træk.

 

Det havde jeg egentlig regnet med at I godt kunne tænke jer til uden en forklaring..

...... Og nu skal jeg sikkert grave mig ned i mine bøger for at finde beviserne, for det er vel det næste der bliver spurgt om... :???:

Tak :-D

 

Jeg VILLE nu gerne have en kilde til det med de 8 timer, men hvis du ikke kan finde den er det selvfølgeligt forståeligt! Det er heller ikke al min viden jeg kan give kildeangivelse, dato og årstal for!

 

Men jeg ville nu alligevel gerne høre hvordan du mener en gåtur på 1,5 time opvejer for at de fleste hunde "tvinges" til at sove i 16? Det er i følge dig en fordobling af hvad du påstår de har behov for.

Dét må da give voldsomt mere overskud end 1,5 time på farten og et fodersøg kan løse!

 

Selvfølgeligt giver overskudsenergi problemer, i højere grad hvis hunden ikke har lært at håndtere en vis portion frustration - hvem har sagt noget andet?

 

Jeg mangler stadig at få opklaret hvor det er "vi" går direkte imod føromtalte videnskab :confused: Måske det bare er mig der har misset noget her :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes så ikke at det er helt rigtigt at hunden blot har brug for at komme ud at tisse og lave, og slet ikke efter så mange timer hvor den har været i ro. Her hjemme har Caia brug for en god morgen tur hvor hun får brændt noget energi af. Vi har tydeligt kunne mærke en forskel fra dengang vi ikke gik ligeså langt med hende, som vi gør nu. hun er meget mere afslappende og rolig. Men hunde er jo forskellige :-)

 

Jeg synes det virkede helt ekstremt godt at give Caia et mindre rum, så hun kunne finde mere ro, så det er da værd at prøve hjemme hos jer også...

 

Her i huset bruges morgenturen også til at brænde krudt af, i hvert fald for Cajsa! Hun skal helst rende løs, hvor Mingus er fuldt ud tilfreds med en tissetur i snor. Men begge hunde falder utrolig hurtigt ned igen, de kunne sagtense forlades fem minutter efter hjemkomst. Men de får lige noget fodersøg eller foderbold, og så hviler de indtil jeg tager afsted. Og vi har, 7-9-13 aldrig haft problemer.

Men det er nok meget individuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Her i huset bruges morgenturen også til at brænde krudt af, i hvert fald for Cajsa! Hun skal helst rende løs, hvor Mingus er fuldt ud tilfreds med en tissetur i snor. Men begge hunde falder utrolig hurtigt ned igen, de kunne sagtense forlades fem minutter efter hjemkomst. Men de får lige noget fodersøg eller foderbold, og så hviler de indtil jeg tager afsted. Og vi har, 7-9-13 aldrig haft problemer.

Men det er nok meget individuelt.

 

7-9-13, så har vi heldigvis også 2 hunde uden problemer:banan: Caia havde vi problemer med i starten af hendes hvalpetid, men med hårdt arbejde, har vi nu en hund der bare slapper af når hun er alene... Men som du selv skriver, tror jeg også at det er meget individuelt... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke misforstået noget. For det var faktisk næsten ordret gengivet.

 

 

 

Uanset så er det ufatteligt nemt for den kære ninjamor at få den drejet over til hendes fordel. Hvad hun også gør, rækkefølgen af hendes citater taget i betragtning.

 

Jeg har ret tidligt direkte skrevet at jeg, og dem jeg kender, har en erfaring der er anderledes end den hun mener er den eneste og endegyldige sandhed hvad angår morgensituationen.

 

Hvortil jeg får at vide at mine meninger ikke ændrer på hendes erfaringer.

 

 

Og nej. Det er jeg dælme klar over. Men det gør hendes sjovt nok helelr ikke ved mig. (hvad jeg også svarede)

 

 

 

 

Til det sidste indlæg med at det er videnskabeligt bevist at ulve kun sover 8 timer i døgnet...

 

 

 

Siden hvornår er en hund en ulv??

 

SIden hvornår skal hunde ud at bruge en hel dag på at fange deres egen føde?

 

Siden hvornår har menneskets indblanden i hundeavl mistet sin betydning?

Jeg tror jeg stopper den her. :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der at forholde sig til? Du synes jeg er en uvidende skabning der tror hun ved alt!

Dèt at folk med uddannelse indenfor et område måske ved lidt mere om tingene end gennemsnittet, f.eks. herinde.

 

Nej, jeg synes ikke du er uvidende, bare lukket for at andre måske har en større viden.

 

Det er du i din fulde ret til at synes, jeg gider ikke prale med uddannelsespapirer og CV for at overbevise nogen, jég har ikke de behov :-)

Hvorfor bringer du det op. Jeg har ikke fortalt nogen hvad jeg har af uddannelse indenfor området.

 

Jeg VILLE nu gerne have en kilde til det med de 8 timer, men hvis du ikke kan finde den er det selvfølgeligt forståeligt! Det er heller ikke al min viden jeg kan give kildeangivelse, dato og årstal for!

Har det ikke lige på hånden.

 

Men jeg ville nu alligevel gerne høre hvordan du mener en gåtur på 1,5 time opvejer for at de fleste hunde "tvinges" til at sove i 16? Det er i følge dig en fordobling af hvad du påstår de har behov for.

Dét må da give voldsomt mere overskud end 1,5 time på farten og et fodersøg kan løse!

Den er jeg ikke sikker på at jeg forstår.

 

Selvfølgeligt giver overskudsenergi problemer, i højere grad hvis hunden ikke har lært at håndtere en vis portion frustration - hvem har sagt noget andet?

En overskudsenergi der unægtelig må kræve mere håndtering af frustration hos hunden hvis den har hvilet i 16 timer i forhold til 8.

 

Jeg mangler stadig at få opklaret hvor det er "vi" går direkte imod føromtalte videnskab :confused: Måske det bare er mig der har misset noget her :confused:

Muligvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. synes normalt jeg gerne vil læse hele tråde og lære noget.

 

Dog synes jeg tit at det, der oprindeligt, var spørgsmålet, går over i hvem der har ret og uret? og ikke faktisk at hjælpe trådstarter med et evt. problem?

 

Eller er det bare mig der er en :klovn: ?

Selve tråden vil jeg ikke blande mig i :engel:

nææ, du har helt ret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dèt at folk med uddannelse indenfor et område måske ved lidt mere om tingene end gennemsnittet, f.eks. herinde.

Jeg har skam stor respekt for uddannelse som generel term - lærdom! Vi kommer ikke til at blive uenige her!

Hertil skal så tilføjes en gradbøjning, da forskellige uddannelser har forskellige niveauer og kvalitet - min respekt for nogle uddannelser ligger på et højere sted end respekten for andre.

 

Nej, jeg synes ikke du er uvidende, bare lukket for at andre måske har en større viden.

Det er din opfattelse :-)

 

Hvorfor bringer du det op. Jeg har ikke fortalt nogen hvad jeg har af uddannelse indenfor området.

Det var nu heller ikke myntet på dig!

 

Har det ikke lige på hånden.

Hvis du falder over det på et tidspunkt, også selvom denne debat til den tid sikkert er lukket og slukket forlængst, så må du gerne have mig i tankerne og smide mig en ref. på det!

 

Den er jeg ikke sikker på at jeg forstår.

Hvis det er unaturligt for hunden at hvile i mere end 8 timer dagligt, hvordan skal man så nogensinde kunne kompencere, hvis man har et fuldtidsjob, søvnbehov og hund på én og samme tid?

Vi er jo altså nødt til at være realistiske :-)

Hvilket morgenritual skulle vi sammensætte for at opveje for 8 timers søvnoverskud?

 

En overskudsenergi der unægtelig må kræve mere håndtering af frustration hos hunden hvis den har hvilet i 16 timer i forhold til 8

Mja.. Men det er jo ikke hvad vi snakker om? Er det? Hunden skal jo lære at hvile i 16!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. synes normalt jeg gerne vil læse hele tråde og lære noget.

 

Dog synes jeg tit at det, der oprindeligt, var spørgsmålet, går over i hvem der har ret og uret? og ikke faktisk at hjælpe trådstarter med et evt. problem?

 

Eller er det bare mig der er en :klovn: ?

Selve tråden vil jeg ikke blande mig i :engel:

 

Hurraaa! Den besked havde jeg ventet længe på. Jeg tør næsten ikke stille næste spørgsmål, selvom jeg har et der brænder meget på... ved joikke hvad jeg starter af diskussion...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hurraaa! Den besked havde jeg ventet længe på. Jeg tør næsten ikke stille næste spørgsmål, selvom jeg har et der brænder meget på... ved joikke hvad jeg starter af diskussion...:blink:

 

Kom kækt frem, det er ikke nær så slemt som det lyder :-D

 

Væn dig til det vi kommer ofte meget langt rundt, sådan er det bare.

 

Hvordan gik det i dag?

 

Og hvad er spørgsmålet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom kækt frem, det er ikke nær så slemt som det lyder :-D

 

Væn dig til det vi kommer ofte meget langt rundt, sådan er det bare.

 

Hvordan gik det i dag?

 

Og hvad er spørgsmålet?

 

Ja det er jo også fair nok...men kan jo ikke råbe i skoven uden at forvente svar....eller noget.

 

Nå, men igen idag er vi kommet hjem til en snork-boblende hund der ikke har rørt sig ud af flækken siden vi forlod ham. Så stadig - det ser ud til at det har hjulpet, at give ham mindre plads at skulle passe på.

 

Spørgsmål nr. 2:

Når vi skal ud og gå tur. Og her er det underordnet om det er morgen-, middag-, eftermiddag- eller aftentur, så virker han som om han ikke rigtig vil med. Han er aldrig logrende eller synligt glad for at vi rasler med snor/halsbånd og i en glad stemme spørger ham "skal du med ud og gå tur".

det er altid en kamp at få lokket ham, selv med godbidder. Ud af døren og hen til det første trappetrin.

Nu bor vi jo, som du Ninjamor ved, på 3. sal, og har indtil for 1 mdr siden, båret ham op og ned ad trapperne, indtil han var 6 mdr gammel. Derefter er vi begyndt at lade ham gå op og ned selv, altid i et roligt tempo.

 

Men trapperne i vores opgang er stejle og glatte, og når man ser ham forcere trinene især ned, virker han som om han er ved at få bagben og bagdel i nakken. Men han er aldrig faldet eller trumlet ned af nogle trin.

 

Nu spørger vi os selv, om hans manglende "lyst" til at komme med ud er

1: fordi han er vant til at blive båret og stadig ikke har vænnet sig til at skulle gå selv.

 

2: at han ikke bryder sig om at gå på trapperne, fordi de er glatte og stejle.

 

3: at han forbinder det med at når vi har luftet ham, og han kommer op igen, så forlader vi ham (hvilket jo kun sker ved 1 ud af de 3-4 lufteture der er om dagen. De andre 3 ture bliver vi jo hjemme hos ham).

 

- vi er lidt i syv sind

 

mvh

de forvirrede :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er jo også fair nok...men kan jo ikke råbe i skoven uden at forvente svar....eller noget.

 

Nå, men igen idag er vi kommet hjem til en snork-boblende hund der ikke har rørt sig ud af flækken siden vi forlod ham. Så stadig - det ser ud til at det har hjulpet, at give ham mindre plads at skulle passe på.

 

Spørgsmål nr. 2:

Når vi skal ud og gå tur. Og her er det underordnet om det er morgen-, middag-, eftermiddag- eller aftentur, så virker han som om han ikke rigtig vil med. Han er aldrig logrende eller synligt glad for at vi rasler med snor/halsbånd og i en glad stemme spørger ham "skal du med ud og gå tur".

det er altid en kamp at få lokket ham, selv med godbidder. Ud af døren og hen til det første trappetrin.

Nu bor vi jo, som du Ninjamor ved, på 3. sal, og har indtil for 1 mdr siden, båret ham op og ned ad trapperne, indtil han var 6 mdr gammel. Derefter er vi begyndt at lade ham gå op og ned selv, altid i et roligt tempo.

 

Men trapperne i vores opgang er stejle og glatte, og når man ser ham forcere trinene især ned, virker han som om han er ved at få bagben og bagdel i nakken. Men han er aldrig faldet eller trumlet ned af nogle trin.

 

Nu spørger vi os selv, om hans manglende "lyst" til at komme med ud er

1: fordi han er vant til at blive båret og stadig ikke har vænnet sig til at skulle gå selv.

 

2: at han ikke bryder sig om at gå på trapperne, fordi de er glatte og stejle.

 

3: at han forbinder det med at når vi har luftet ham, og han kommer op igen, så forlader vi ham (hvilket jo kun sker ved 1 ud af de 3-4 lufteture der er om dagen. De andre 3 ture bliver vi jo hjemme hos ham).

 

- vi er lidt i syv sind

 

mvh

de forvirrede :vedikke:

 

Mit gæt vil være mulighed nummer 2 -forudsat at det altså er et nyt problem som er opstået, efter I er begyndt at lade ham gå op og ned af trappen selv. Hvis han hidtil har været glad eller gladere for at skulle ud og gå tur, skyldes hans pludselige modvillige, sandsynligvis at han ikke bryder sig om trappen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...