Hop til indhold

Må hunde spise banan

Administrator
 Share

Recommended Posts

Visse frugter er jo bestemt ikke gode, f.eks. vindruer og dermed rosiner.

(Er de mon i familie med blommer?)

Toffi fik som hvalp om sommeren det øverste af pærer fra vores eget usprøjtede træ. Hun legede primært med det, men der røg nok også noget ned.

Bananer tilbageholder væske (anbefales til en festlig aften) og kan give lidt hård mave. Men i passende mængder ville jeg gætte på at frugten hører til de bedre frugter give en hund, men jeg har egentlig ikke noget at ha det i:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Visse frugter er jo bestemt ikke gode, f.eks. vindruer og dermed rosiner.

Toffi fik som hvalp om sommeren det øverste af pærer fra vores eget usprøjtede træ. Hun legede primært med det, men der røg nok også noget ned.

Bananer tilbageholder væske (anbefales til en festlig aften) og kan give lidt hård mave. Men i passende mængder ville jeg gætte på at frugten hører til de bedre frugter give en hund, men jeg har egentlig ikke noget at ha det i:)

Havde slet ikke tænkt på det med blommer, men slog det lige op og det ser ud til at blommer tilhører rosenfamilien mens vindruer er en "familie" for sig selv sammen med nogle slyngplanter..

Whew! Så kan Bitten spise videre :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Visse frugter er jo bestemt ikke gode' date=' f.eks. vindruer og dermed rosiner.

Bananer tilbageholder væske (anbefales til en festlig aften) og kan give lidt hård mave. Men i passende mængder ville jeg gætte på at frugten hører til de bedre frugter give en hund, men jeg har egentlig ikke noget at ha det i:)[/quote']

Havde slet ikke tænkt på det med blommer, men slog det lige op og det ser ud til at blommer tilhører rosenfamilien mens vindruer er en "familie" for sig selv sammen med nogle slyngplanter..

Hihi, det er godt :wink: Tror nu også at du ville have mærket det på dine små hunde, hvis det ikke var sagen til en hund. -Noget andet er måske om en 70 kilos hund ville reagere ligeså prompte som en 2 kilos.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan det være han skal have det lidt oftere - det er måske lige før at skive skåret banan fra fryser kunne være en godbid ?

Lyder som en god idé, ellers kunne du jo også prøve at købe en pose tørret bananer :?:

Det var heller ikke så tosset en idé, måske det skulle prøves, de er vel ikke tilsat nogen som helst, eller står det jo på pakken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kan det være han skal have det lidt oftere - det er måske lige før at skive skåret banan fra fryser kunne være en godbid ?

Lyder som en god idé, ellers kunne du jo også prøve at købe en pose tørret bananer :?:

Det var heller ikke så tosset en idé, måske det skulle prøves, de er vel ikke tilsat nogen som helst, eller står det jo på pakken.

Man kan tit få nogle økologiske, de må næsten være det bedste.. I princippet burde de jo være ... bare banan

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde ELSKER også frugter (og grøntsager). Når jeg spiser æble, deler hundene altid æbleskroget, lader altid lidt af æblet sidde tilbage på æbleskroget - og så får de sådan en halv hver, det er de helt vilde med. Hver dag får de også mange grøntsager/frugter som godbidder. De elsker det! Sunde hunde jeg har :lol: Hihi..

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar gider ikke frugt. Min gamle hund der imod var vild med æbler. Han plukkede dem selv af træerne.

I mit barndomshjem havde vi et ferskentræ. Et år bar det en fersken. Min far værnede om den ene fersken og planen var at den skulle plukkes når den var moden og deles i 4. Men en dag snuppede hunden ferskenen. Det eneste der blev til min far var stenen og ærgelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar gider ikke frugt. Min gamle hund der imod var vild med æbler. Han plukkede dem selv af træerne.

I mit barndomshjem havde vi et ferskentræ. Et år bar det en fersken. Min far værnede om den ene fersken og planen var at den skulle plukkes når den var moden og deles i 4. Men en dag snuppede hunden ferskenen. Det eneste der blev til min far var stenen og ærgelsen.

Ha ha, ja den der gemmer til natten, gemmer til.... øhh hunden? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ladet mig fortælle at æbler kan være allergifremkaldende hos hunde, men jeg ved ikke om det er rigtigt? :oops:

Det ved jeg ikke noget om.. men min westie (som i forvejen har allergi) kan sagtens spise æbler. :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 years later...
Mine hunde ELSKER også frugter (og grøntsager). Når jeg spiser æble, deler hundene altid æbleskroget, lader altid lidt af æblet sidde tilbage på æbleskroget - og så får de sådan en halv hver, det er de helt vilde med. Hver dag får de også mange grøntsager/frugter som godbidder. De elsker det! Sunde hunde jeg har :lol: Hihi..

Æbleskroget er ikke godt, da kernerne i kernehuset indeholder blåsyre.. Det er ikke godt for hundende.. De kan blive syge hvis ikke meget syge, da det er giftigt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh jeg har altså både hørt dyrlæge sige og læst at blommer og den slags ikk må gives til hunde, da de gære i maven og kan derfor gøre hunden fuld...

Og det med kernerne i æblerne er altså rigtige nok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund får altid hele æbler og er endnu ikke blevet syg..

Kender også en hund der har fået chokolade hele livet og ikke taget skade, men gør det det mindre sandt at det er giftigt at spise chokolade for hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, at de tørrede bananer indeholder nogle ekstra stoffer eller er stegt i honning... der skulle i hvert fald være et eller andet i dem, der skulle gøre dem mindre sunde end normale bananer, ja de skulle ligefrem være usunde (det var i hvert fald hvad min mor bildte mig ind, da jeg som lille sagde, at det var sundt slik... :genert:).

Desuden mister bananen en del næringsstoffer ved tørringen, de nærringsstoffer bevares bedre ved frysning (især hvis bananen fryses hel, og derefter skæres ud til godbider). Så jeg ville mene, at fryse-banan-snacken er bedre end den tørrede banan-snack. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min venindes hund eeeelsker frugt!

Den får jordbær, blåbær, melon, æble, klementiner og alt muligt..

Og den eeelsker banan! Hun får dem både friske, men også frosne skiver :)

Basse kan gerne lide æble og hun ELSKER melon! Alle former for melon er et hit. Banan er ulæks, den frosne kan lige gå an. Appelsin/klementin er også AD og blåbær er bare underlige..

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde vi ikke på et tidspunkt en tråd om blommer ? Et eller andet med at kernen eller stenen eller hvad det hedder indeholder et eller andet, der er giftigt for hunde :hmm:

Jo det passer - der er et eller andet i blommesten der er meget giftigt for hunde. Og mine voldæder af de millioner blommer der ligger ude i haven i blommesæsonen... :shock:

Frostie spiser hindbær direkte fra buskene, og jeg tror søreme også hun fik lært Iso det her i sommer. Hun tigger også tomater, hun er helt vild med dem. Iso spiser gerne agurk, og så er Frostie jo nødt til at også gøre det, selv om hun ikke kan li' dem... Min gamle Daiwa fik altid nogle vindruer med, når jeg fik - det var før det var alment kendt at det var giftigt for hunde... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites