Gæst Chili Con Caia Skrevet Januar 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 Hvad er jeres mål for år 2010 i forbindelse med jeres hund(e) Sad lige og tænkte over det igår, og jeg synes personligt det er en god ting at sætte sig nogen mål, om det så handler om udstilling, adfærdstræning, eller lydighedstræning... Mit mål mht. Caia er at vi skal bestå Lp 1, så vi kan rykke op i Lp 2. Vores første Lp1 blev til en 3 plads, hvilket ikke var nok til at kunne rykke op. Derudover har jeg et mål om at vi kan blive gode til AG - Pt. står vi på venteliste til et sandkassehold, desværre har jeg endnu ikke hørt noget fra klubben af. Det skulle starte op i feb/marts mdr. Mit mål mht. Chili er at hende og jeg skal have gået en masse spor, hvilket hun elsker. Vi skal have trænet en masse nye tricks og lidt små lydighed hvor hun sagtens kan blive bedre. Derudover er mit helt store mål for Chili at hun får tabt sig en smule:lol: Hvad er jeres mål? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Uha, jeg har nok at gøre med hundebasserne, men mit primære mål i år, må nok være, at lære min lille münsterländer at apportere, han er bestemt ikke lyst apportør ( det er jeg jo ikke vant til, at have hunde, der ikke gad det ) . Og så skal han/vi bestå, den lille sweiss prøve. Jeg skal have udstillet min nye drente, og måske min pointer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Uha, jeg har nok at gøre med hundebasserne, men mit primære mål i år, må nok være, at lære min lille münsterländer at apportere, han er bestemt ikke lyst apportør ( det er jeg jo ikke vant til, at have hunde, der ikke gad det ) . Og så skal han/vi bestå, den lille sweiss prøve.Jeg skal have udstillet min nye drente, og måske min pointer. Spændende, spændende! Jeg kæmpede med næsepinds øvelsen sidste år, og den har hun heldigvis lært, så da vi skulle igang med apport øvelsen gik det super nemt:-) Hvad er sweiss prøven? Kan ikke huske det:oops: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Uhha, der er rigtigt rigtigt mange mål - Astagatoren og jeg får travlt! Udstillinger: Asta skal udstilles og bedømmes af mindst 3 forskellige dommere. Lydighed: LPI skal bestås, LP II klargøres således at vi kan komme op i foråret 2011 (inden hun skal parres). Schweiss: 4 t schweiss bestås med 1. præmie, begynde at træne 20 t. Herudover skal jeg finde den hanhund som hun skal parres med i foråret 2011. På det mere afslappede plan skal vi have genindlært indkald med fløjte, hygge os med lidt trickstræning, hygge os med lidt jagtrelateret træning på hyggeniveau, være en masse ude i naturen og have en masse social samvær med nye og gamle legekammerater Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Jette Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 På trænings siden satser jeg på at vi når en bestået brugsprøve. Hunden har allerede bestået en uofficiel, dette pga. han kun var 7 og ikke 8 måneder. Så mon ikk vi når det :5up: Så skal vi have ham på udstillingen, evt. flere hvis vi bliver bidt af det (og bedømmelsen af ham er god ) Han skal nok i slutningen af 2010 have tjekket hofter, albuer, øjenscannes osv. Vi satser lidt på at bliver en skøn avlshan med gode gener Generelt skal han have et skønt hundeliv :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Jeg har ingen høje mål for Oskar. Udstillinger osv er ikke noget jeg har tænkt på, så der kan jeg ikke være med Til gengæld vil jeg arbejde på følgende: - Gå pænt i snor - Være ude blandt mennesker (Vi bor på landet, og derfor er det ikke så ofte vi er ude mellem andre) - Byde gæster velkommen på en lidt roligere måde - Flere oplevelser til ham. Tur i skoven, på stranden, byen, hos familie osv. - Finde nogle hundevenner til ham. Jeg tror det ville være godt for ham. - Lære små tricks. Alt fra de lettere basale ting, men også de lidt sjovere tricks som rul rundt, spil død eller lignende. Jeg har en del ideer. Tror jeg vil lave en form for liste at arbejde ud fra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mit største mål er at få Luna godt igennem hendes unghunde periode, helst uden alt for mange konflikter. I denne periode er mit største træningsmæssige mål, at lære hende almindelig høflig optræden samt impulskontrol. Derudover skal hun lære at være alene hjemme uden at være i sit bur, men dette vil jeg først begynde at træne i sommerferien. så vi har ikke de store træningsmæssige mål, men en masse opdragelses mål, men dette skyldes jo hendes unge alder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Jeg starter rally-undervisning op igen her i januar - og målet er at Karla og jeg stiller op til en begynderprøve og består. Derudover skal jeg også stille op i agility i år - her er målet at få et gennemløb uden at blive disket ... Mål har jeg - men er ikke super ambitiøs, vi har jo tid nok. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mit største mål er at få Luna godt igennem hendes unghunde periode, helst uden alt for mange konflikter. I denne periode er mit største træningsmæssige mål, at lære hende almindelig høflig optræden samt impulskontrol. Derudover skal hun lære at være alene hjemme uden at være i sit bur, men dette vil jeg først begynde at træne i sommerferien. så vi har ikke de store træningsmæssige mål, men en masse opdragelses mål, men dette skyldes jo hendes unge alder Det er nu også kun godt at man har sat sig ind for en masse, om det så omhandler lydighedstræning eller andet. Caia er også stadig en ung hund, hun er blot lige blevet et år, så hun er stadig i gang med at blive klædt på) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 2009 har været en hundeår som ikke har været udpræget noget at prale af hos mig, så uha jeg har også mange mål for 2010 - og mere end halvdelen er sikkert uopnåelige - igen :blink: Specielat skal afleveres i næste måned Jeg skal en tur ned af hærvejen med vovserne i sommerferien og i efterårsferien skal jeg gerne en tur over vandet og vandre Rent hundemæssigt så skal - og læg liiige mærke til at jeg skriver skal - : Emmy skal have de sidste to oprykninger i rally, så hun kan blive svamp - og ellers er målet bare at hun skal have en dejlig senior tilværelse, med forkus på hendes velbefindende. Sirius skal blive rally svamp og have 1. præmie i eliten sidst på efteråret. Derudover skal hyrdeprøve 1 bestået. Ronja vil jeg starte i LP1 til efteråret. Hun skal også i løbet af året være klar til at komme på frie får. ... også skal Padmé have sit sidste kuld hvalpe, som gerne skulle indeholde min supreme LP stjerne :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 2009 har været en hundeår som ikke har været udpræget noget at prale af hos mig, så uha jeg har også mange mål for 2010 - og mere end halvdelen er sikkert uopnåelige - igen :blink: Specielat skal afleveres i næste måned Jeg skal en tur ned af hærvejen med vovserne i sommerferien og i efterårsferien skal jeg gerne en tur over vandet og vandre Rent hundemæssigt så skal - og læg liiige mærke til at jeg skriver skal - : Emmy skal have de sidste to oprykninger i rally, så hun kan blive svamp - og ellers er målet bare at hun skal have en dejlig senior tilværelse, med forkus på hendes velbefindende. Sirius skal blive rally svamp og have 1. præmie i eliten sidst på efteråret. Derudover skal hyrdeprøve 1 bestået. Ronja vil jeg starte i LP1 til efteråret. Hun skal også i løbet af året være klar til at komme på frie får. ... også skal Padmé have sit sidste kuld hvalpe, som gerne skulle indeholde min supreme LP stjerne :banan: Gode mål - Og selvf. skal du nok nå de fleste af dem. Er spændt på at se hvilke skønne og smukke hvalpe der kommer fra Padmé af. Det ender med at jeg bliver helt hvalpe skruk:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 MIne/vores mål for år 2010 er ikke så høje. Men der er da nogle stykker.. - Gå pænt i snor - hvilket vi ikke har været videre gode til at lære hende endnu.. Og nu kører vi på 3 dag med dette, og det går bare super :banan: - Hilse mere roligt på folk, og ikke springe op, men det synes jeg er lidt svært når folk siger nej og ned til hende, men gir hende lov alligevel. pt. er det kun mig hun ikke springer op af, da jeg lærte hende at det må hun ikke (dårlig ryg). - Nye sjove tricks, og vedligeholdelse af det hun kan. Vi har så når den tid kommer, snakket om at lave vores egen agility hygge bane hjemme i haven, når den skal laves om.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bjærglab Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mine mål for mig og mine hunde i 2010 er: At fortsætte hvalpe kurset til det slutter omkring april Og at gå med på klubdag hver 2 søndag i januar - februar så Emma kan lære at gå pænt når vi er sammen med andre, lidt et problem lige nu da vi bor laaaaaaaaaaaaaangt ude på landet, og kun møder folk og andre hunde, når vi er til henholdvis træning og den ugentlige tur til byen. Næste mål er lydighedstræning ( krydse fingre for jeg kan komme til det i DRK regi). Så en lang sommerferie med hjemmetræning og så må vi se hvad Emma og især jeg skal gå til af træning i løbet af efteråret. Jeg har ikke lagt mig fast på udstillinger, men måske kommer det helt af sig selv. Med venlig hilsen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mine planer for tøsen for 2010 er primært, at "fluerne" i hendes bette hoved tæmmes med andre ord impluskontrol, noget hun i sørgelig grad mangler det gør hendes forældre/især hendes mor og søskende i øvrigt også, så lidt arveligt belastet er hun vel :hmm: forhåbentlig :blink: Desuden skal vi udbygge vor fælles relation med større forståelse, tillid og respekt På det træningsmæssige område har jeg nulstillet mine planer, bøvl og brok i Kredsen har frarøvet mig lysten til at træne :megaked: De oprindelige planer fra tøsen flyttede ind hed: Færdselsprøve (FP) i maj 2010 samt begynderprøve i lydighed (beg. B - med deltagelse i DKs bedste beg. B) i juni 2010 samt begynderprøve i spor + lydighed (beg. AB) i oktober 2010 - men nu får vi at se, hvad lysten kan bære Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mine planer for tøsen for 2010 er primært, at "fluerne" i hendes bette hoved tæmmes med andre ord impluskontrol, noget hun i sørgelig grad mangler det gør hendes forældre/især hendes mor og søskende i øvrigt også, så lidt arveligt belastet er hun vel :hmm: forhåbentlig :blink: Desuden skal vi udbygge vor fælles relation med større forståelse, tillid og respekt På det træningsmæssige område har jeg nulstillet mine planer, bøvl og brok i Kredsen har frarøvet mig lysten til at træne :megaked: De oprindelige planer fra tøsen flyttede ind hed: Færdselsprøve (FP) i maj 2010 samt begynderprøve i lydighed (beg. B - med deltagelse i DKs bedste beg. B) i juni 2010 samt begynderprøve i spor + lydighed (beg. AB) i oktober 2010 - men nu får vi at se, hvad lysten kan bære Øv at der er bøvl og brok i kredsen:cry: Det er sku trist at lysten hos dig er forsvundet. Håber at du finder ud af noget, så i kan nå et par af jeres mål:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mine mål med Dumle er: - At få gjort noget mere i spor og genstandssøg. - Få mere styr over kontakten når andre hunde passerer og forhåbentlig selv gå forbi med kontakt. - Få styr over adfærden med at "jagte" andre hunde manisk (og forhåbentligt komme ud og lege en del mere med Lexus). - Få styr på "banke på" situationen herhjemme. - og bare hygge og nyde at vi har hinanden Mine mål med Nova er: - At starte til hvalpetræning. - At sørge for hun får nogle gode oplevelser med andre hunde (og andet). - At få en god kontakt til hende. - At nyde hun er hvalp mens hun er det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mine mål for Chivas i 2010 er ikke så store, vi er netop begyndt prøver i Eliteklassen og målet her er "bare" at vi skal få noget erfaring i denne klasse og nogle gode prøve oplevelser, det ville være lækkert hvis det så også kan føre til en 1. præmie i eliteklassen, men hvis ikke det bliver i år, så når vi det nok alligevel For de to pensionister er målet at holde dem i form og hjælpe dem så meget som jeg kan med deres handicaps -Flica gigt, hvilket i øjeblikket går fint. Og ved Cody skal både han og vi til at indrette også lidt mere efter at han høre temmelig dårligt Og så har jeg faktisk overvejet om jeg skulle til at forsøge at træne et par småting med Cody igen, jeg syntes ikke rigtig at han virker helt tilfreds med tilværelsen altid, måske savner han at lave noget nu hvor han også høre dårligt og ikke altid opdager hvad der forgår omkring ham.. Og endlige så venter jeg jo også på en lille (ny) lydighedsstjerne efter Padmé der gerne skal følge i Chivas' potespor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Mine mål for mig og Liva i 2010 er: Hjernen kommer med posten på 2 års-dagen den 28. maj (alle andre mål afhænger heraf) Rykke fra familieholdet til konkurrenceholdet Stille op i DCH's C-klasse uden at blive (for meget) til grin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
stellz Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Hvad er impuls kontrol..?? Det har jeg aldrig hørt om.. Men det er der nu så meget jeg ikke har Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Har ingen mål, håber Petrine overrasker os igen i år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Hvad er impuls kontrol..?? Det har jeg aldrig hørt om.. Men det er der nu så meget jeg ikke har Impulskontrol = selvkontrol Ikke at agere på første indskydelse f.eks. i forbindelse med at hilse på hunde/mennesker, ikke bare fare frem med afvente "tilladelse" fra ejer, ikke hoppe op af bare glæde, ikke købe det største stykke chokolade bare fordi ... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Impulskontrol = selvkontrol Ikke at agere på første indskydelse f.eks. i forbindelse med at hilse på hunde/mennesker, ikke bare fare frem med afvente "tilladelse" fra ejer, ikke hoppe op af bare glæde, ikke købe det største stykke chokolade bare fordi ... er det noget Jacki tit gør? :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 er det noget Jacki tit gør? :lol: Hele tiden :damn: jeg prøver i hærdigt at få hende fra det, men det holder sk* hårdt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Pablo skal klare sig godt til weightpull....og så skal jeg se om jeg kan få vækket Victorias interesse for sporten.... Min bil er desværre brudt sammen, så første show i år bliver vist uden Pablo...med mig dog... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Januar 13, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 13, 2010 Sjovt at få skrevet sine mål ned - god tråd :klap: Mingus: - Kiropraktor - Mindre aggression overfor fremmede hunde - Halv kastration ( Fjerne den testikel der sidder forkert) - Få styr på feltsøg og tilbagespringet - Komme ud til et par C-konkurrencer og opnå oprykning til B - Mere fart i agility - Få helt styr på slalom - Komme ud til agilitykonkurrencer - Starte op med spor Cajsa: - Udstille et par gange, gerne med Excellent - Bestå brugsprøve - Apportering helt på plads - Tilbagespring - Måske en enkelt C-konkurrence - Måske starte til retrievertræning igen - Opnå større arbejdsglæde - Lære tricks - Starte op med schweissspor, evt 1. schweissprøve - Mere selvtillid Der er nok at gå i gang med! Men hvor er det skønt at have hund :klap2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts