Hop til indhold

Kan vi egentlig selv finde ud af det der med at vælge race?


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Jeg kender egentlig ikke særlig mange racer særlig godt, så derfor foreslår jeg ikke racer til jer andre :oops:

 

Jeg mener jo selv at jeg har fundet den perfekte race til mig, men det kan jo godt være at I andre kan komme på andre racer der også opfylder mine krav :-D

 

Den aller vigtigeste egenskab min hund skal have er, at den skal elske at blive krammet, ligge tæt, og i det hele taget nusse :lun:

 

Jeg vil gerne have en mellemstor race, hvor jeg har plads til den i sengen, og den ikke er større end at jeg fysisk kan holde den.

 

Jeg vil ikke have en vogterhund, jeg vil helst have en hund der bare elsker mennesker, og jeg er heller ikke interesseret i en hund der gør ved den mindste lyd.

 

Der skal ikke være pelspleje, da jeg bare ville få forsømt denne...

 

Jeg kan godt lide at træne med min hund, men absolut ikke på højt plan, det er jeg slet ikke perfektionist nok til, så træningen skal bare være på hyggeplan.

 

Jeg har ikke behov for at gå til hundetræf eller i hundeskov, så min hund behøver ikke at kunne lide andre hunde, den skal bare kunne opfører sig pænt når vi passerer. Men som tidligere nævnt, vil jeg ikke have en hund der er reserveret overfor mennesker, den skal helst være glad for de fleste mennesker.

 

Min hund skal være robust nok til at gå en tur på 10 km et par gange om ugen, men samtidig skal den også kunne affinde sig med en dag eller 2 næsten uden aktivitet.

 

Min hund skal være selvstændig, jeg tror ikke at jeg ville trives med en hund der bare venter på hvad jeg nu finder på, der må godt være lidt spillopmager i den, da jeg syntes det er sjovt med en hund der kan lide og lege, og som også kan finde på at lave et eller andet der kommer fuldstændigt bag på mig :lol:

 

Jeg kan tilbyde en hund kærlighed i uanede mængder, 2-3 timers aktivering og motion hver dag, og en lun seng at sove i :-D

 

Labrador :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 446
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Labrador :-)

 

Nu er det anden gang der foreslås labrador, men jeg syntes det er lidt pudsigt, jeg har nemlig aldrig betragtet en lab som værende en overvældende kærlig hund :confused: Selvfølgelig vil den gerne kæles, og den er også venlig overfor alle, men jeg har aldrig oplevet den der overstrømmende kærlighed man får fra en amstaff.

 

En amstaff er jo overbevist om at hvert nyt menneske den møder er dens fremtidige bedste ven, den oplevelse har jeg ikke af lab'en, men jeg har måske igen ikke mødt de rette lab'er?

 

Jeg har selv siddet lidt og tænkt over det, og forestiller mig egentlig at hvis jeg skal finde en hund der er lige så kærlig som jeg gerne vil have den skal være, så skal jeg kigge på selskabsracerne, men her kommer så problemet med at de fleste er så små at de ikke kan leve op til mine krav om motion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er den smuk. Hvilke egenskaber har den i forhold til de to andre settere?

Jeg er ikke klar over, om den egentlig har noget de to andre ikke har :vedikke:

 

Da jeg var barn (i 70-erne), sagde man at der var forskel i temperamentet på de tre. Den Irske var den der var højst i gear, kunne være nervøs, kunne være bidsk - den Engelske var den roligste og den der bedst egnede sig som all-round familie hund og Gordon lå midt imellem de to.

 

Men det var som sagt bare hvad jeg hørte dengang, har kun kendt den Engelske og hun var en super dejlig familie/kæle-klappe-sofa hund, der jævnligt blev brugt til jagt af faderen i huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det anden gang der foreslås labrador

Nope, jeg har forslået den før til dig i en anden tråd :blink:

 

, men jeg syntes det er lidt pudsigt, jeg har nemlig aldrig betragtet en lab som værende en overvældende kærlig hund :confused:

 

Jeg kender kun labber der virkelig mener, at de er guds gave til mennesker og dyr :vuf:og hilse forgår bedst hvis man vrikker med hele kroppen, hopper lidt op, frem og tilbage i en rundedans, møsser lange tunge-møss og gerne i generøs udstrækning :lun:

 

Selvfølgelig vil den gerne kæles, og den er også venlig overfor alle, men jeg har aldrig oplevet den der overstrømmende kærlighed man får fra en amstaff.

 

En amstaff er jo overbevist om at hvert nyt menneske den møder er dens fremtidige bedste ven, den oplevelse har jeg ikke af lab'en, men jeg har måske igen ikke mødt de rette lab'er?

 

Det ved jeg ikke om du har, måske har du ikke lagt op til den store kjæærlighed mellem jer?? :lol:

 

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det anden gang der foreslås labrador, men jeg syntes det er lidt pudsigt, jeg har nemlig aldrig betragtet en lab som værende en overvældende kærlig hund :confused: Selvfølgelig vil den gerne kæles, og den er også venlig overfor alle, men jeg har aldrig oplevet den der overstrømmende kærlighed man får fra en amstaff.

 

En amstaff er jo overbevist om at hvert nyt menneske den møder er dens fremtidige bedste ven, den oplevelse har jeg ikke af lab'en, men jeg har måske igen ikke mødt de rette lab'er?

 

Jeg har selv siddet lidt og tænkt over det, og forestiller mig egentlig at hvis jeg skal finde en hund der er lige så kærlig som jeg gerne vil have den skal være, så skal jeg kigge på selskabsracerne, men her kommer så problemet med at de fleste er så små at de ikke kan leve op til mine krav om motion.

 

Ja, jeg havde ikke nået at læse videre, da jeg foreslog lab, men kan se, at ninjaen er enig. :5up:

 

Jeg har mødt mange MEGET kærlige labber. :hjerte:

 

Jeg tror, at du undervurderer selskabsracerne. Hvis du træner dem op til dem, vil jeg tro, at mange af dem kan leve op til dine krav om motion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det anden gang der foreslås labrador, men jeg syntes det er lidt pudsigt, jeg har nemlig aldrig betragtet en lab som værende en overvældende kærlig hund :confused: Selvfølgelig vil den gerne kæles, og den er også venlig overfor alle, men jeg har aldrig oplevet den der overstrømmende kærlighed man får fra en amstaff.

 

En amstaff er jo overbevist om at hvert nyt menneske den møder er dens fremtidige bedste ven, den oplevelse har jeg ikke af lab'en, men jeg har måske igen ikke mødt de rette lab'er?

 

Jeg har selv siddet lidt og tænkt over det, og forestiller mig egentlig at hvis jeg skal finde en hund der er lige så kærlig som jeg gerne vil have den skal være, så skal jeg kigge på selskabsracerne, men her kommer så problemet med at de fleste er så små at de ikke kan leve op til mine krav om motion.

 

Storpudel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Såden en lille jappende ting? :???:

 

Nej, sådan en smuk, energisk og lærevillig ting. :hjerte: 44-49 cm er altså ikke en lille hund i min bog. :lol:

 

Klubben for Sort Spids - Standard

 

Selvfølgelig er det en spidshund, så lydløs er den jo ikke, men heller ikke jappende. Og du skrev jo, at du gerne ville have en hund, der sætter lyd på, når den bliver ivrig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D

 

Ja, jeg havde ikke nået at læse videre, da jeg foreslog lab, men kan se, at ninjaen er enig. :5up:

 

Jeg har mødt mange MEGET kærlige labber. :hjerte:

 

Jeg tror, at du undervurderer selskabsracerne. Hvis du træner dem op til dem, vil jeg tro, at mange af dem kan leve op til dine krav om motion.

 

Jeg må vist ud og møde det lab'er som I har mødt, det der er slet ikke mit billede af dem :confused:

 

Storpudel :blink:

 

Jeg har rent faktisk aldrig mødt en, så det kan da sagten være.

 

Jeg må vist en tur på evt. verdensudstilling og klappe/kæle et hav af forskellige hunde, så jeg ved selvsyn kan se om I har ret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må vist ud og møde det lab'er som I har mødt, det der er slet ikke mit billede af dem :confused:

 

 

 

Jeg har rent faktisk aldrig mødt en, så det kan da sagten være.

 

Jeg må vist en tur på evt. verdensudstilling og klappe/kæle et hav af forskellige hunde, så jeg ved selvsyn kan se om I har ret :blink:

hvis du kommer til Herning kan vi mødes :banan: så skal jeg gerne vise dig Pudler :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, sådan en smuk, energisk og lærevillig ting. :hjerte: 44-49 cm er altså ikke en lille hund i min bog. :lol:

 

Klubben for Sort Spids - Standard

 

Selvfølgelig er det en spidshund, så lydløs er den jo ikke, men heller ikke jappende. Og du skrev jo, at du gerne ville have en hund, der sætter lyd på, når den bliver ivrig. :-D

hmm jeg er ikke overbevist om at der er "hund nok" for mig :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne have en hund af en hvis st¢rrelse, med arbejdsglæde, gerne sådan lidt tosset og larmende når den er glad :banan:

Hvad den skal "kunne" holder jeg på er noget der op til mig (katte, b¢rn, etc) og ikke racen, men den beh¢ver ikke elske alt og alle, bare den er trænbar.

Jeg vil gerne have schæfer/collie typer (collie = border collie, ikke det i kalder collie), og synes egentlig de passer fint til mig.

 

Jeg har sagt det før, men jeg siger det igen.. Du skal have en sheilahund:klap:

Passer perfekt på beskrivelsen larmende arbejdsglad tosse:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle stykker nævner islandsk fårehund til mig, og det er bestemt også en race, jeg er virkelig vild med, og som opfylder mange af mine ønsker. :hjerte:

 

Det går dog ikke p.t. Dels er den for stor til at sidde i cykelkurv, og dels har den nok et for stort gø-gen til, at jeg rigtig synes, at den egner sig til at bo i lejlighed - i hvert fald hvis den skal bo sammen med Tyson. Jeg kan lige se de to for mig gejle hinanden op til at gø af alle lyde. :rolleyes:

 

Altså det der med cykelkurven ved mysla altså ikke, det går da snilt:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må vist en tur på evt. verdensudstilling og klappe/kæle et hav af forskellige hunde, så jeg ved selvsyn kan se om I har ret :blink:

 

Jeg skal til Ballerup i år, regner med at komme begge dage da jeg selv vil kigge på jagthundene (igen-igen) og har lovet min niece at vi skal kigge og klappe på Chi'er og jeg tror de kommer hver deres dage - såå er du frisk, kan vi lave en tur ud af det den dag labberne er på. Men mind you, der vil du også møde komode-labberne så det ER måske ikke det helt rigtige sted at gøre nærmere bekendskab med racen :vedikke: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså det der med cykelkurven ved mysla altså ikke, det går da snilt:mrgreen:

 

Mja... men det må da være med lidt hiv og sving. :mrgreen: Jeg har faktisk også mødt en islandsk fårehund til et agilitystævne, der ikke var så meget større end Tyson - og så var hun ulvefarvet. :lun: Men de fleste er jo lidt større, Myslaen ligger da også i den lave ende højdemæssigt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal til Ballerup i år, regner med at komme begge dage da jeg selv vil kigge på jagthundene (igen-igen) og har lovet min niece at vi skal kigge og klappe på Chi'er og jeg tror de kommer hver deres dage - såå er du frisk, kan vi lave en tur ud af det den dag labberne er på. Men mind you, der vil du også møde komode-labberne så det ER måske ikke det helt rigtige sted at gøre nærmere bekendskab med racen :vedikke: :hmm:

 

Udstillingerne skal man ikke tage til, hvis man vil se andet end kommoder med barokben, i labbe verdenen.

 

Tag til en retrieverdag istedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Altså det er da en samojed du skal have - har du nogensinde været i tvivl:mrgreen:

 

Ud over at du jo lige kommer til at vente minimum et års tid mht. de lange ture hvis du køber en hvalp, men sådan er det jo med alle hunde

 

En af mine drømme er også en samojed - jeg er endnu ikke færdig med at vælge race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst k9lover
Hvis hunden skal med på så meget motion skal det være en slæde- eller evt en stillende jagthund.

 

De er ikke specielt nemme at træne med men:

Husky, norsk elghund, karelsk bjørnehund og den type hund, hvis vi skal blive indenfor den valgte størrelse.

 

Mine drøm er også

 

Siberian husky

Samojed

Aussie

Schæfer

 

Jeg er slet ikke færdig med at vælge race endnu så det kan også enden med en helt femte. Det med str. var også kun sådan ca 5-10 cm mindre og/eller 5 cm højre gør intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...