Hop til indhold

Løbetidstrusser


Amocca
 Share

Bruger du / ville du bruge løbetidstrusser til din tæve?  

34 stemmer

  1. 1. Bruger du / ville du bruge løbetidstrusser til din tæve?

    • Nej, under ingen omstændigheder
      17
    • Nej, ikke herhjemme, men hvis vi var i byen så ville jeg
      7
    • Ja, jeg vil ikke have blod på hverken gulve eller møbler
      7
    • Min tæve er steriliseret, så spørgsmålet er ikke aktuelt
      3


Recommended Posts

Inspireret af en anden tråd får vi lige en afstemning. Jeg har aldrig forstået konceptet løbetidstrusser og synes personligt det er en skrækkelig ting at putte på sin hund...

 

Men måske er jeg bare farvet af, at min hund er god til at gøre sig ren, og jeg ikke er specielt sart med hensyn til pletter hist og her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 2 hunde, der holder sig okay pænt rene. Det gjorde Kimmi også indtil hun fik hvalpe - nu? Det stockholmske blodbad hver gang :evil: Sidst var det så slemt, at jeg slet ikke mistænkte løbetid.... jeg kom hjem og der var store blodpletter på gulvet foran terassedøren og et jævnt spor gennem stuen.... tjekkede i panik poter på alle tre hunde uden at finde noget. Vi var ude og da vi kom hjem var der hurtigt nye store blodpletter over det hele... panik endnu engang - indtil jeg liiiiige løftede halen på Kimmi :stupid: (til mit forsvar skal siges, at hun skulle have været i løbetid i oktober og det her var for 14 dage siden... så jeg var egentlig holdt op med at forvente løbetid)

 

Alligevel får hun altså ikke bukser på - jeg har bare en spand vand stående og vasker så efter hende. Sengetøjet vasker jeg alligevel meget tit (3 hunde i sengen sætter deres spor) og sofaerne er i læder og bliver vasket jævnligt, så sådan må det være. Synes det virker frygteligt uhygiejnisk med sådanne bukser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan Emma af en grund ikke rende rundt og bløde på min mors egetræsgulve mere:mrgreen:

 

Men vi havde et par brune løbetidsbukser til når hun var oppe i stuerne hvor der er egetræsgulv, og det er ikke let at få blodpletter af de gulve, så det var kun derfor hun havde bukserne på, når hun var alene hjemme i kælderen, så havde hun dem ikke på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er heller ikke sart med sekreter, :blink: men i sengen ser jeg ikke rigtigt nogen anden udvej. Har prøvet at lægge håndklæder ud over min madras, men så kommer det jo bare på dynen/ puden i stedet (og jo ikke kun betrækket). Hun vasker sig ikke løbende om natten, hvor hun jo sover. :blink: Dur bare ikke med vores husstøvmideallergi. Holde hende nede af sengen nænner jeg heller ikke.

 

Og synes også bukserne er nødvendige, hvis man er ude i folks hjem og hun siddder i deres lyse sofa osv :genert:

 

Jeg vasker også undervognen på hende hver dag under bruseren, når hun er i løbetid.

 

Men synes faktisk jeg kan se, der er sket noget fra 1. til 2. løbetid. I første løbetid blødte hun meget mere (eller var nok nærmere ikke så god til at vaske sig). Måske bliver det endnu bedre næste gang. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt at jeg ikke bruger det på Luna. Hun er godt nok steriliseret, men før det brugte jeg aldrig løbetidsbukser. Og jeg kommer heller aldrig til at bruge det på fremtidige tæver. Luna ligger i sin egen side af sengen og dermed på sit eget lagen. Og jeg havde en spand vand stående og tørrede gulvet over flere gange om dagen.

 

Luna lærte ikke at holde sig selv ren. Hun blev dog ikke steriliseret pga det, men blev steriliseret pga falsk drægtighed og uregelmæssigheden mellem løbetiderne, hun nåede at have (4 stks og 5 falske drægtigheder - 2 efter 3. løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret nej - men jeg er måske farvet af, at ingen af mine hunde bløder særlig meget - ok Tulle bløder jo slet ikke mere - men da hun gjorde var det også småting - og hun var god til at holde sig ren - og desamme er Bella ...

 

Det er ikke fordi jeg synes de er specielt uhygiejniske de der bukser - jeg har kun se dem anvendt een gang - og der havde ejeren smidt et trusseindlæg ind i bukserne ... hvilket jeg fandt ret smart ...herhjemme synes jeg bare det er unødvendigt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret ja, selvom den er sat lidt sippet op - mine hunde SKAL sove i sengen, og jeg synes godt nok det er lidt for hyggeligt at dele sekreter om natten. Bukserne skal jo af når man er udendørs, men inde der gider jeg ikke snask alle vegne (gulvet er i forvejen snasket så pyt med det).

 

Før Petrine fik bukser vågnede jeg med en plet på kinden ydrk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis min hund ikke brød så om det, ville jeg ikke gøre det - men Molly er oprigtig ligeglad. Jeg bruger dem dog kun når vi er på besøg hos andre ( især hvor der er tæpper), for hun drypper en del. Herhjemme vasker jeg bare gulvet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger dem på Bailey.

Hun er ikke vild med dem, men efter et par dage går det.

Vi gider bare ikke blod alle steder, så når vi spotter den første plet, får hun bukserne på.

De er sorte som hunden - så ses de ikke så tydeligt, man skal så liiiige huske at tage dem af når man går ud.

Ellers bliver de våde skulle jeg hilse og sige :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kun havde Stella, kunne jeg ikke drømme om at give hende noget på. Hun har altid været ekstremt god til at gøre sig ren, og også at rydde op efter sig selv.

 

Asta'en er en anden historie, og selvom jeg ikke er meget for det, så må jeg krybe til korset og indrømme at hun får en sidste chance i næstkommende løbetid - og bliver det lige så slemt som de to foregående, så får hun altså buker på :genert:

Hun gør sig overhovedet ikke ren, og nøjes ikke ligefrem med at små-dryppe hist og pist.

De sidste to løbetider har der været blod OVERALT, gulve, kaffebord, køkkenskabe, væggene... Ja sågar på mig når jeg vågnede efter at have sovet sammen med hende om natten. Det er slet ikke til at holde ud :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bitten er rimelig god til at holde sig ren, og jeg nøjes med at have nogle billige lagner på sofaen så den ikke tager skade..

Men er vi på besøg hos andre mens hun er i løb, eller hvis jeg fx har gæster så får hun dem på med et trusseindlæg i.. Det fungerer fint, og hun er ikke generet af det..

 

Dolph har vel egentlig haft dem på længere tid end Bitten xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg kun havde Stella, kunne jeg ikke drømme om at give hende noget på. Hun har altid været ekstremt god til at gøre sig ren, og også at rydde op efter sig selv.

 

Asta'en er en anden historie, og selvom jeg ikke er meget for det, så må jeg krybe til korset og indrømme at hun får en sidste chance i næstkommende løbetid - og bliver det lige så slemt som de to foregående, så får hun altså buker på :genert:

Hun gør sig overhovedet ikke ren, og nøjes ikke ligefrem med at små-dryppe hist og pist.

De sidste to løbetider har der været blod OVERALT, gulve, kaffebord, køkkenskabe, væggene... Ja sågar på mig når jeg vågnede efter at have sovet sammen med hende om natten. Det er slet ikke til at holde ud :damn:

 

I have seen - I understand!:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger dem på Bailey.

Hun er ikke vild med dem, men efter et par dage går det.

Vi gider bare ikke blod alle steder, så når vi spotter den første plet, får hun bukserne på.

De er sorte som hunden - så ses de ikke så tydeligt, man skal så liiiige huske at tage dem af når man går ud.

Ellers bliver de våde skulle jeg hilse og sige :stupid:

 

Glemte lige at skrive at vi bruger trusseindlæg i bukserne, som skiftes 3-4 gange om dagen.

Og vi har to par, så der er et par at bruge, mens de andre er til vask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Synes Victoria bløder en del, og hun er jo også møbelhund....hehe...så hun har løbetidsbukser med indlæg....

 

Tror ikke de gavner meget mod en liderlig hanhund(se Pablo), så det er ikke ment som en slags beskyttelse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TwiggLJoy

Min hund kommer ikke op i møblerne, og så er hun god til at slikke sig selv ren når hun bløder. Jeg prøvede at give hende trusser på sidst, fordi det ikke var så festligt med små blodpletter spredt ud på det lyse gulvtæppe, men fordi hun hele tiden selv vil slikke sig ren var trusserne i vejen, så de blev lagt på hylden igen.

 

Så længe det er overflader der kan tørres af, synes jeg det er fint at hun undværer trusser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...