Hop til indhold

Et sidste farvel..


Gæst Sitto
 Share

Recommended Posts

Så kom dagen hvor et allersidste farvel måtte siges.. Den mest frygtede dag, blev pludselig til virkelighed..

 

I dag, 6 år og 7 måneder gammel, har vi sendt Sitto over regnbuebroen.. :megaked:

 

Det er med blandede følelser - nu hvor det er overstået er det på en måde en lettelse og glæde på hendes vegne, nu ved vi at hun aldrig mere skal være bange, men samme tid er det med knust hjerte og kæmpe sorg - hun er virkelig et kæmpe tab for mig! :megaked:

 

Sitto har hele sit liv levet med en angst, pga. hun blev mishandlet som lille hvalp. Jeg har gennem alle årene kæmpet en kamp for hende, jeg var sikker på at hun kunne reddes.. men det seneste 1½ års tid ca., er det som om hun havde ramt en mur, hvor ingenting påvirkede hende positivt mere.. Derfor tog vi valget, om at give hende fred.. hun skal ikke leve resten af sit liv med sin angst og være bange hver dag..

 

Jeg har tudet de sidste par dage nærmest nonstop. Jeg har virkelig frygtet denne dag.. Men kl. 13 i dag var vi hos dyrlægen - inden da havde jeg været hos Sitto og hendes familie siden kl. 8 i morges, jeg havde haft Sitto med ude at gå en sidste tur, på hendes ynglingssted i byen.

Vi tog hendes elskede grå kurv og grå tæppe med til dyrlægen - kurven er efterhånden en gammel kurv, som hun fik dengang jeg havde hende. Men ingen andre kurve kunne erstatte den grå kurv, det var hendes ynglingskurv!

 

Jeg sad på gulvet sammen med Sitto og gav hende godbidder, da hun fik begge sprøjter - men med tårene trillende ned af kinderne i fuld fart.. Sitto mærkede ikke noget, hun sov stille ind i sin elskede kurv i dag, med de mennesker omkring hende som elsker hende allerhøjest. :hjerte:

 

Det var mærkeligt at se hende ligge livløs i kurven, tungen hængende ud af munden og blikket i øjnene var slet ikke Sitto's blik - det var bare tomt.. Hun blev kysset farvel og nusset til den helt store guldmedalje, nu er hun et bedre sted - hvor hun aldrig mere skal være bange.

 

Tilbage sidder jeg bare, og Sittos familie, med en stor sorg over at vi har måtte sige farvel til Sitto i en al for tidlig alder.. :megaked:

 

R.I.P Sitto - du er et bedre sted nu, hvor du aldrig mere skal være bange! :kys:

Vi gjorde det for dit eget bedste - fordi vi elsker dig så højt!

Du vil evig og altid være elsket og savnet, enormt meget.. du var en ener, ingen kan nogensinde erstatte dig. Det er et kæmpe tab at have mistet dig, men du har det bedst der hvor du er nu - men jeg har ikke mistet dig helt, du vil altid være en del af mig, du vil altid have din kæmpe plads i mit hjerte. :lun:

JEG ELSKER DIG MIN SITTOPIGE! :hjerte:

 

 

Om 1½ uges tid ca., får vi hende hjem i en urne - og når sneen så er forsvundet igen, spreder vi hendes aske ved en stor sten, der er det sted vi gik en tur idag. Så hun kan få et allersidste farvel..

 

Men tanken om at jeg aldrig mere skal se hende, aldrig mere holde hende eller mærke hendes pels, aldrig se ind i hendes smukke øjne og aldrig mere få et kys af hende - det kan virkelig få mig til at bryde sammen.. det er ikke helt gået op for mig endnu..

 

Her er lige lidt billeder fra hendes sidste gå tur..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Puha - Jeg sidder med helt våde øjne, jeg bliver bare ALDRIG god til at læse disse tråde om andres sorg:megaked:

 

I har været med til at give hende et værdigt hundeliv, og I har gjort det bedste for hende. Det lyder til at hun trods alt har haft en dejlig familie omkring sig, som elskede og holdte af hende.

 

Jeg har endnu ikke mistet en hund, men nøj hvor må det være svært!

Jeg føler med jer, og sender en masse varme tanker her fra.

 

Det lyder til at hun fik en meget meget smuk afsked.

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en gang tak for alle jeres søde beskeder, det varmer. Jeg har aldrig sagt farvel til en hund før - men hold da op hvor er det svært. Jeg ved at det var for hendes eget bedste, hun har det bedst hvor hun er nu!

De seneste par dage har tanken om at jeg ville svigte hende ved at gøre det, fyldt mit hoved, det gør den ikke længere. Jeg har ikke svigtet hende, jeg har kæmpet for hende så meget som muligt, men det var ikke længere for hendes bedste at blive ved, så nu har vi i stedet givet hende fred - og givet hende en smuk afsked. :lun:

Men tanken om at jeg aldrig ser hende igen.. :megaked:

 

Gryn: Vidst nok i Holstebro, jeg mener han sagde ca. 1½ uges tid før vi kan hente hende igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...