Hop til indhold

Kælenavne

Umulia
 Share

Recommended Posts

Bruger I at kalde jeres hund andet end dens navn, enten når I taler til den eller om den? Og hvorfor bruger I netop det navn?

Her i huset er vi storforbrugere af kælenavne. Leroy lystrer f.eks. også på "Lillemand". Jeg synes selv det er åbenlyst hvorfor vi kalder ham det, men jeg har oplevet flere som synes det er fantastisk morsomt fordi han er så stoooor. Så må jeg jo forklare at han er den mindste hund jeg har :lol:

Når vi taler om ham, kalder vi ham alt muligt, f.eks. "elastihund", fordi når man beder ham om at rykke en balle i sofaen, så bliver han bare længere - altså forenden flytter til det næste sæde, men bagenden bliver hvor den er :lol:

Vinnie er "Lillepigen" - det har jeg så ikke lige nogen naturlig forklaring på :hmm: Men hun kommer når man siger det.

Efter Leroy er kommet til er vi begyndt at kalde hende for "tanten", fordi hun er en god legetante, men også kan sige stop når den lille bliver for fræk :lun:

Kom frisk med jeres sjove navne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Baldur blev kaldt både Bølle (siger vist sig selv), og basse (fordi han var så kær), men når vi så ikke lige fik tænkt os om og var lidt småforvirrede, så kom vi til at kalde ham bøsse :oops:

Luna hedder tøsen, fordi hun er en lille fræk tøs nogen gange :lun:

Og så insisterer Bo på at kalde hende Lulu, og jeg hader det navn, men jeg kan ikke få ham til at lade være :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Her i huset har begge hunde mange kælenavne.

Mingus hedder oftest Tyksen, selvom han bestemt ikke er tyk. Mingussen eller Mister Mingus bruges også tit, det ligger bare så godt i munden, synes jeg :hmm:

Han kaldes også for Fungus, for han lugter nogle gange lidt af sur karklud :mrgreen:

Cajsa kaldes bare for Tykke, for hun er jo lidt mere bastant end Mingus. Ikke tyk, bare kraftigere bygget.

Når jeg skal omtale dem begge på en gang, hedder de bare Basser. Når jeg så siger "Hej Basser", lyder det som om jeg kalder dem Spasser, hvilket jeg altså ikke gør :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili som er vores Carin Terrier har følgende kælenavne:

Chili-pruten ( Ikke at hun prutter, det er bare sjovt at kalde hende det)

Chili-pigen ( Hun er jo "mors" prinsesse)

Chils (Nok det vi bruger mest i dagligdagen)

Caia som er vores Aussie:

Cajs

Cajsen

Min lille blå

Mht. begge - Så skatter, smukke og bassepige :-)

Når det kommer til indkald osv. er det altid ved deres rigtige navn.

Alle de andre kælenavne bruges mere eller mindre der hjemme i hverdagen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motormus har vundet stort indpas..

Satan er jeg "kommet til" at kalde ham et par gange, måske ér det han hedder, han kigger i hvert fald.

Bølle (ligger ligesom nemt på tungen med en hundehvalp).

Morder er når han prøver at spise os.

Ormen siger vi også tit, når man skal sige hej efter han har været alene - sådan "heeeej kommer den lille orm der" "hva, er det oooormen der kommer der", fordi han vrider og vender sig og gør sig helt krumrygget når han skal hilse :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok mest Bamse der har øgenavne og det vi bruger mest er Bam Bam.

Vi siger også tit: Dav, Bam Bam, din tykke dreng - og det kopiere Gøjsen (vores papegøje) så. Det lyder sgu så skægt, når han går forbi buret og hun så siger det.

Nana har ikke så mange øgenavne, men der er nu heller ikke så meget der rimer på hendes navn. Jeg kalder hende engang imellem for nanskid eller bare skatter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Samlebetegnelsen for mine er Piger - det er det jeg kalder, når jeg skal have dem alle til mig på én gang eller have dem alle til at sætte sig f.eks.

Kimmi bliver kaldt: Dingo, Pingo, Kimbim, Kimmelimme, Kim, Kimmi-Pingvin. Nåh ja - og Kimon, når hun er sammen med Simon :mrgreen:

Splint bliver kaldt: Splinter, Lillebit, Splintesplint.

Vilya bliver kaldt: Willy, Ville-billen, Bille, Willy Wonka.

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse fordi han er så sød :lun:

Rynke (når han vil have opmærksomhed og bruger rynkerne til at få den)

Monstrummet (når jeg omtaler ham)

Mors lille vovse - hvilket er total logisk NÅRH :fornaermet:

Putte hund, som er når han ligger i sengen og lige smider sig om på ryggen :lun:

Kræ og møghund når han f. eks laver ulovligheder som at grave i græsplænen under regn eller lige efter regn, for man kan ikke gører det når det hele er tørt :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, har sikkert flere end jeg lige kan komme på.

Den ældste hedder normalt Nushka, men kaldes (og da hun kunne høre reagerede hun også på) Nolly, Nullen, Tul-tullen og Tolly. Eller fri sammensætning af de forskellige dele, eksempelvis Nolly Tolly.

Mindste-hunden hedder Ayoe, når hun ikke hedder Bai-Bai, Ai-Bai eller Bum-Bum. Da hun var lille og lidt mere tyggeglad var det piranha-næb.

Nye hund hedder Sally, Salle, Skalli (havde ikke meget behæng takket være grådige hvalpe) eller Salasar.

Havde engang en tøs ved navn Alva, der konsekvent blev kaldt Palle (Alva-Palva-Palle).

Sammen hedder de som regel for tøllerne (i stedet for tøserne).

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm....Izzie blir kaldt; bisse, hidse, numse-hund, snut, skat, puttehund, og sikkert mange flere underlige ting jeg ikke husker..eller ubevidst blokere fra mit sind :engel:

Hej folkens! Izzie her :mrsgreen:

Min moar kalder mig; IIIIIIIZZZIIIIIEEEEEE!!! NEJ! NED! TI STILLEEEEE! HALLO!!! og Den anden vej!

Alt andet er det pureste opspind :fornaermet:

Take care

qnuz Bizzen :slem:

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle er tumlingen/tumling... kom fra da han var hvalp og ikke kunne styre kroppen og faldte i ørerne når han løb ned ad bakke :lol: og så er han "tump"... fordi det ikke altid er hjernen der trykker :oops: men det er altså venlig ment :blink: og så er han tossehunden, hoppedyret, vanddyret og vilddyret.

Nova er "gryntegris", har virkelig aldrig hørt nogen hund snorke så højt som hun (måske en boxer en enkelt gang, men ellers ikke) og så grynter hun også når hun syntes vi skal kigge på hende :lol: og så er hun "hvalpen", lillehunden, kampterrieren, hurtighunden... og så er hun... fede... :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Her er vi også storforbrugere af kælenavne.

Bamse:

Bamsemanden - Siger næsten sig selv

Gamle - efter vi har fået Kaia, virker Bamse helt gammel og fornuftig

Tumling - Det han er bedst til :lun:

Mås - spørg mig ikke hvor det kommer fra :oops:

Bamselamse - Jamen, det passer jo til Bamse

Prins, skat og Basse - Bare fordi :lol:

Kaia:

Trunte - jamen, hun er bare sådan en lille trunte, uden hæmninger

Kaia-kanin - Fordi hun til tider minder om en kanin, med måden hun sidder på, og kan godt minde om kaninen fra Monthy Phyton til tider

Gremlin - Hun er lige så hyper, og destruktiv som Gremlins tiltider

Lillepigen - Hun er jo lille pigen herhjemme

og skattepige

Link til indlæg
Del på andre sites

Sofus

Putttemås, Skattemus, pjattehoved, softice, skatr - er lige de navne jeg kan huske at jeg bruger, ved ikke hvorfor jeg bruger dem.

Mine onkler kalder ham for rotten - fordi han er så lille som han nu engang er.

Min moster kalder ham for rullepølsen fordi han er på "størrelse" med en, og lidt rund om maven, det var noget af det første hun sagde!!!

Daisy

Skattepigen, skattemus, lømlen, prinsessen, kæmpen, fjolle.

Der er ikke nogen logiske forklaringer!!!:stupid::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buster: hed også Buster-luster og Busse, bare fordi :vedikke:

Misja: hedder Mitte, Mittemus, Missemus, Musen, Lulle og Lulle-dulle - og nå ja, hun omtales rimelig ofte som krukke, krukke-låkke eller bare krukken :mrgreen:

Navnet Mitte kom fra en veninde, en mitte er jo egentlig ikke særlig rar (de kaldes også for bla. knot og er en lille flyvende satan med det fine navn: Ceratopogonidae Ceratopogonidae - Google-søgning) men ordet Mitte ligger mundret, så det er hængt ved :oops:

Alle de andre der referere til noget med mus giver sig selv, hun er en "veluddannet" og succesfuld musejæger - krukke og lig. navne giver også sig selv, når man blot har været sammen med hende i kort tid :mrgreen:

Max: Min gamle Golden Max hed Max-muldjord, Max-mule, Max-mudder, Maxen og Maxenvaxen - alt med jord var åbenlyst når man gik tur, var der jord var der en Max og helst rullet helt og aldeles ind i jord. Var der jord OG vand, var der en våd Max der glad og fro rullede rundt og deraf MUDDER :stupid: Maxen og Maxenvaxen var bare fordi det lå mundret og lød kært til ham, imø :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja: hedder Mitte, Mittemus, Missemus, Musen, Lulle og Lulle-dulle - og nå ja, hun omtales rimelig ofte som krukke, krukke-låkke eller bare krukken :mrgreen:

krukke og lig. navne giver også sig selv, når man blot har været sammen med hende i kort tid :mrgreen:

Aj Mitte er da ikke en krukke:engel::mrgreen::lol::lol::lol::lol:

Og da slet ikke i dag:lol::lol::lol:

Nå ja, hvis jeg snakker om Mitte, Luna og Binka, så hedder de tøserne:-D

Link til indlæg
Del på andre sites