Hop til indhold

Ser jeres hunde TV?


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Beklager hvis det har været debatteret før, har søgt lidt, men kunne ikke finde en tråd om emnet.

 

Ud af alle de dobere vi har haft, har ikke en eneste af dem set fjernsyn. De reagerer hvis de hører en lyd fra et dyr, men kan ikke rigtigt placere hvor det kommer fra. Men jeg havde engang en fox terrier, som ivrigt fulgte med i hvad der skete på skærmen. Fx kunne hun se et naturprogram, og hvis der var rådyr der løb "ud af skærmen", så løb hun over til vinduet for at se, hvor de dog blev af.

 

Har også set masser af videoer på Youtube af hunde, der reagerede kraftigt på TV-billeder, og det undrer mig lidt, at for nogle hunde virker det som om de slet ikke kan se det, mens andre er helt med på, hvad der sker.

 

Hvad med jeres?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrer også mig. Leroy er den første hund, jeg har haft, der ser TV. Nogle gange er det faktisk kun tændt for hans skyld :lol:

 

Normalt ligger han helt almindeligt og glor, ligesom vi andre gør. Men hvis der kommer dyr på skærmen, så farer han op og gøer - hvilket får Vinnie til at fare ud i haven og gø :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Osvald ligger ikke rigtigt og ser tv, men hvis han hører hunde eller børn, så stiller han sig på bagben op ad tv-bordet, og skal da lige se om det er nogen, der gider lege med ham :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie kan godt finde på at se TV, men det bliver mindre og mindre interessant.

 

Vores gamle golden nickie, så TV da han var hvalp og unghund, men mistede derefter helt interessen.

Husker engang han så cirkus med nogle heste. Da de løb ud af manegen, kiggede han om bag fjernsynet. Han var kommet frem til at de måtte komme ud den vej, men blev skuffet.:hmm:

Måske var det der han holdt op med at se TV.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine ser intet, men elsker lydene, hun må dog ikke se noget med dyremishandling for der reagerer hun alt for voldsomt (uanset om det er hunde eller andre dyr). Til gengæld elsker hun programmer med glade hunde og hvalpe :hmm: lidt mystisk, når hun nu hader hvalpe i virkeligheden.

 

Hendes schnauzer-veninden elsker at se chimpanser på TV, og kun chimpanser :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde er ligeglade med dyreudsendelser - men Sascha elsker af en eller anden grund at se X-files. :genert: Så ligger hun pænt i sofaen eller på gulvet og følger med. Det ser rigtig sødt ud.

 

Ingen af hundene har som sådan fulgt med i billederne som I beskriver det med "hey, hvor blev den hjort af?"-tendenser. De ser TV på samme måde som os mennesker; måske knap så meget. :roll:

 

Nellie ser også TV fra tid til anden, men det er forskelligt, hvad hun finder interessant - det kommer vel an på, hvilket humør hun er i. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nanett

Hektor ser ikke TV. Tror aldrig rigtig at han har fattet fidusen. De andre hunde jeg har haft, har heller ikke været interesseret i hvad der foregår på skærmen overhoved.

 

... Dog bryder han en sjælden gang imellem ud i skønsang hvis der er tilstrækkeligt høje sirener eller ulvehyl på tv-menuen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mimi er en rigtig tv-narkoman.

 

Hun ligger dagligt på sengen og spiser hundekiks eller tygger tyggeben, i mens hun ser fjernsyn - sker der så noget ekstra spændende (en hund, en hest eller andre dyr ( samt hvis Klaus Riiskjær dukker op på skærmen :confused:) så holder hun op med at spise/tykke og kigger på sådan en spørgeren måde, inde hun begynder at gø som en gal, herefter genoptager hun spisningen igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajko ELSKER at se fodbold. Han følger intens spillerne når de løber fra den en side af banen til den anden side :lol:

 

Han reagere meget på dyrelyde eller børn og de skal gerne gøes af :roll:

 

Og så har han to gange knurret og gøet meget vredt af onde mænd, når vi har set krimier... Og han er helt med på hvilken mand er ond og hvilke der er okay... Det er ret sejt, synes jeg :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af mine hunde har rigtig set TV, da de var hvalpe kunne de godt reagere en smule på dyre lyde, især hyl og piv og Misja kan da også godt lige rejse hovedet op for at lytte, hvis hun er blevet vækket af et dyre-skrig fra TV'et.

 

Men hun placerer hurtigt hvorfra lyden kommer og slapper så af igen, tilgengæld så min sidste kat Sika ofte TV.

Hun elskede alle "gør det selv" programmer og især mænd med hammer og sav skyndte hun sig over for at hjælpe gennem skærmen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flipsedyret ELSKER Victoria Stillwell :lun:

men han ser ikke så meget nu hvor det kun er engelske krimier på dvd der kører, han er ikke sur, han er skuffet :mrgreen:

 

mon man kan få dvd'er med Stillwells programmer? :hmm::engel:

 

 

Jeg mener at hvis du går ind på hendes hjemmeside, kan du købe nogle der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener at hvis du går ind på hendes hjemmeside, kan du købe nogle der.

 

 

Det vil jeg prøve næste måned :blink::mrgreen:

Det ville være dejligt at efterlade ham med lidt tv, istedet for det evindelige p4 nordjylland :stupid::klap:

- også er det bare så hyggeligt og sjovt at se det sammen med ham, han ligner virkelig en der får meget ud af det :klap::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddie ser TV - nogle gange, mest dyreprogrammer, Animalplanet for det meste :blink: Kan reagere ret voldsomt hvis der kommer hunde på skærmen, så kan han godt fare helt hen til skærmen og sætte sig og kigge med..

 

Kender nogen er havde en labrador han (Hector). Hector så ALDRIG TV, men mindre der var Bamse og Kylling.

Så sad Hector helt alene inde i sofaen og så på Bamse og hoppede fint ned igen, når programmet var færdig. Så kært..:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

milo elsker animal planet:) han har slet ikke kontakt til omverdenen når han ligger i sofaen og ser det:) men han er i det heletaget en rigtig sofahund:) nogengange gider han ikke engang ud og gå når han ligger foran fjerneren:)

det lidt som at have en teenager hehe:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

 

Hun elsker at se film som New Moon, ved ikke hvorfor ulvene ikke skal gøes af :hmm: for det skal 101 dalmatiner tegne hundene :vedikke:

 

når milo ser 101 dalmatiner er han også helt oppe og ringe:) han gør og går frem og tilbage, foran og bagved fjerneren for hvor gemmer alle de mange legekammerater sig henne:) hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla ser TV med stor interesse, hvis det er dyreprogrammer... især heste og hunde er spændende, men også store kattedyr og hjorte kan fange hende...

 

Det eneste hun ikke kan acceptere er aber - sådan nogle skrigende chimpanser får hende helt op at ringe... de skal gå ud af hendes stue!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst majajosefine

Egon er vild med at se tv - især bamse og kylling. Det er det bedste!

Så snart han ser dyr der bevæger sig eller siger noget, går han helt amok og gør i vildensky, så vi bliver nød til at slukke igen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...