Hop til indhold

Lexus kommer IKKE på udstilling i Vejen


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

Nu har vi arbejdet med lexus i 8 måneder, det går fint med det hele....Den eneste forskel der er på os og andre er at lexus går på min højre side, og af den grund er han IKKE velkommen på DKK udstillinger:evil:

Nåå jo hvis jeg finder en som kan gå med ham på venstre side og tage æren F***ING P** spræller DKK!:evil: :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor hænger de god sig i sådan en lille detalje :confused: :confused:

 

Alle andre steder er det da tilladt at have hunden på højre side, sålænge man er konsekvent :confused:

 

Kan godt forstå, at du er skuffet :ae:men det er dine konkurrenter helt sikkert ikke :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Hvorfor hænger de god sig i sådan en lille detalje :confused: :confused:

 

Alle andre steder er det da tilladt at have hunden på højre side, sålænge man er konsekvent :confused:

 

Kan godt forstå, at du er skuffet :ae:men det er dine konkurrenter helt sikkert ikke :blink:

Hej Birthe Dinesen.

 

Jeg vil gerne udstille min Dogue de Bordeaux i Vejen til August. Men mit problem ligger i at jeg er funktionelt en armet og min hund går ved min højre side.

Er det muligt at få lov til at gå med min hund på højre side på udstillinger.

 

Med venlig hilsen

Frank

 

DKK svar.:

Kære Frank,

 

Din forespørgsel har været forlagt for formanden for vores udstillingsudvalg.

 

Da det ikke vil være muligt for dommeren at se din hund i bl.a. konkurrencebedømmelsen, kan vi desværre ikke give dig lov til at vise hunden på din højre side.

Hvis det ikke er muligt for dig at fremvise hunden på din venstre side, håber vi naturligvis, at du i stedet kan finde frem til en person, som vil hjælpe med at fremvise hunden for dig.

 

Med venlig hilsen

DANSK KENNEL KLUB

 

Birthe Dinesen

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Helt ærlig, jeg tror at jeg ville prøve at stille op alligevel, hvis jeg var dig. Det kan jo godt være, at dommeren "bærer over" med at Lexus er på din højre side, når I løber rundt sammen med de andre. Men det er selvfølgelig en satsning...:-)

Jeg er bange for at blive diskvalifeceret, for så er mulighederne for at prøve igen ikke så gode. Jeg mener bare ikke det er forsvarligt at have ham på min venstre side da jeg ikke har den kontrol over ham som på min højre side. Men det må vi træne med og håbe på så få skader i skulderen som muligt, det er sådan dkk vil have det, vi kan bare ikke nå det til august

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærlig, jeg tror at jeg ville prøve at stille op alligevel, hvis jeg var dig. Det kan jo godt være, at dommeren "bærer over" med at Lexus er på din højre side, når I løber rundt sammen med de andre. Men det er selvfølgelig en satsning...:-)

Nej hvor grimt... Hos selskabshundene siger de ikke noget til at vi går "modsat om" så hunden bliver vist ind mod dommeren alligevel...

 

Det der ville jeg klage over.. Dansk kennel klub for hundeejere? men altså kun dem der kan bruge begge arme??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Nej hvor grimt... Hos selskabshundene siger de ikke noget til at vi går "modsat om" så hunden bliver vist ind mod dommeren alligevel...

 

Det der ville jeg klage over.. Dansk kennel klub for hundeejere? men altså kun dem der kan bruge begge arme??

Yep, derfor har jeg også meldt mig ud i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for at blive diskvalifeceret, for så er mulighederne for at prøve igen ikke så gode. Jeg mener bare ikke det er forsvarligt at have ham på min venstre side da jeg ikke har den kontrol over ham som på min højre side. Men det må vi træne med og håbe på så få skader i skulderen som muligt, det er sådan dkk vil have det, vi kan bare ikke nå det til august

Jeg ville stille op og så sige det til ringsekretæren/dommeren når jeg gik i ringen.

Hvordan skulle man kunne blive diskvalificeret for det? de kan kun diskvalificere en hund med diskvalificerende fejl.. Ikke fordi den er dårlig handlet eller føreren er en idiot til at handle. Så ville der sq blive diskvalificeret mange på DKKs udstillinger :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Øv hvor er det plat, så meget træning og så kan man ikke få lov at vise hvad man har lært. Det er da chikane så det gør sig til en ting.

 

Trøste krammer fra mig og Tacco

Jeg kunne lade være med at have den frækhed at være kommet til skade og at lære min hund at gå på den forkerte side puuuhaaaaaa

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne lade være med at have den frækhed at være kommet til skade og at lære min hund at gå på den forkerte side puuuhaaaaaa

 

Jeg synes at løvsjens forslag er rigtig godt - stil op og fortæl det til dommeren inden du går i ringen ... jeg nægter at tro på, at det skulle være en diskvalificerende fejl at du har en skadet skulder ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne lade være med at have den frækhed at være kommet til skade og at lære min hund at gå på den forkerte side puuuhaaaaaa

 

Ja hvad bilder du dig egentlig ind??? :-D

 

Så må de lave en handicap klasse for dig og Lexus :-D

Så stiller Tacco og jeg også op, vi har også et handicap, Tacco kan ikke høre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Hvor er det dog åndsvagt og latterligt :evil:

 

Lexus burde kunne blive vist frem selvom du har ham ved din højre side, det er da ikke det det kommer an på, og det er jo trods alt dig der kender ham bedst og derfor er det da klart dig der skal med ham i ringen. :(

 

Øv hvor er det surt :evil:

Så'n er livet nogle gange.... ARGH!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville stille op og så sige det til ringsekretæren/dommeren når jeg gik i ringen.

Hvordan skulle man kunne blive diskvalificeret for det? de kan kun diskvalificere en hund med diskvalificerende fejl.. Ikke fordi den er dårlig handlet eller føreren er en idiot til at handle. Så ville der sq blive diskvalificeret mange på DKKs udstillinger :mrgreen:

 

:5up: enig.

 

Det er da diskriminering så det vil noget fra DKKs side. Du burde skrive et læsebrev.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
:5up: enig.

 

Det er da diskriminering så det vil noget fra DKKs side. Du burde skrive et læsebrev.

Nu er jeg ved at være under det røde feldt igen, så nu er jeg ved at under søge mulighederne for at træne intenst på at lære ham at gå på venstre side... Han bliver nok lidt forviret til at begynde med. Men det må vi så tage til den tid:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi arbejdet med lexus i 8 måneder, det går fint med det hele....Den eneste forskel der er på os og andre er at lexus går på min højre side, og af den grund er han IKKE velkommen på DKK udstillinger:evil:

Nåå jo hvis jeg finder en som kan gå med ham på venstre side og tage æren F***ING P** spræller DKK!:evil: :evil:

 

 

Hvad med at prøve at forhøre dig en gang mere...

Og argumentere, at man faktisk løser problemet hos de små selskabshunde ved at lade dem gå den anden vej rundt?

 

For jeg kan godt se problemet: Hvis du har Lexus på din højre side og løber samme vej rundt som de andre hunde, så vil du hele tiden være imellem Lexus og dommeren. :???:

Forklar dem samtidig, at Lexus ALTID går på højre side, på grund af dit handicap. Så det ville hæmme fremførelsen af Lexus at han skulle gå med en fremmed person, -og på dennes venstre side.

 

 

---Ved fremførelsen til kvalitetsbedømmelsen betyder det ikke så meget, for der kikker dommeren på den enkelte hund mens de andre står stille. Så måske kunne du få lov til at løbe modsat der.

Men netop ved konkurrencebedømmelsen skal dommeren jo se hundene løbe efter hinanden i en bestemt rækkefølge. Og han anbringer dem så som nr. 1, 2 og 3 efter deres placering i konkurrencen. --Det kan han jo ikke hvis du løber den modsatte vej..

Måske kunne du få lov at fremføre Lexus ved højre side under den første del af bedømmelse..

 

Ved DKK lydighed ville du sikkert GODT kunne få lov til at lave øvelserne med Lexus på højre side... Men det er selvfølgelig osse noget andet. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Sikke da noget møg :evil:

 

 

Synes også som andre har foreslået, at du skal høre om du må gå den anden vej rundt i ringen, grundet din skade og at Lexus derfor har lært at gå på højre side.

Link til indlæg
Del på andre sites

æv, men det er jo nok det der med at de løber den forkerte vej rundt... Men man løber da også alttid en runde selv gør man ikke?

 

Men jeg er altså sikker på du kan lære lexus at gå på venstre side. Jeg holder selv næsten altid snoren i højre hånd når jeg går tur og er ved at øve mig i at gøre det til træning, for så kan godbidstasken sidde i den anden side, hvilket er smartere.

 

Sheila blev lidt forvirret da jeg begyndte at lære hende at gå på højre side, men nu går det nemt. Det har jo så også den fordel, at du kan lære ham, at når han går på venstre side, så skal han ikke sætte sig når du stopper, men bare stå stille.;-)

 

edit: nåh ja, og så SKAL du komme, for jeg regner med at stille sheila til rally prøve og så kommer vi også og hepper på jer:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Øv da - nu havde jeg lige håbet at møde en, med garanti, venlig DDB.. Håber I finder ud af det, og sådan nogle bøvlede regler ikke skal hindre jeres deltagelse..

Nu ser vi. Men det ser ikke så godt ud med den udstilling, vi vil prøve at arbejde intenst på at få ham over og gå på venster side, jeg har det ikke godt med det:(, men det kan ikke være anderledes. Det går nok

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...