Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så vidt jeg ved ingen alderskrav i klasserne. Og modenheden tror jeg nu nok burde kunne være på plads i en alder af 1 år. Men det afhænger selvfølgelig af hunden. Den skal jo kunne koncentrere sig om opgaven, selvom der foregår meget andet omkring den.

 

Ved ikke om alle er obs på siden her Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund - men den er spækket med gode tips og nyttige informationer. Reglerne og skiltene er at finde her. Samt gamle baner brugt til officielle prøver, sådan at man ikke selv skal ud og finde på en god bane.

 

Tak for link der stod svaret :-D

 

2. Deltagelse i prøver

Hundene skal være mindst 10 måneder gamle, og have en resultatbog udstedt af DKK

enten med hundens stambogsnummer eller, for ikke DKK-stambogsførte hunde, et

Rallynummer.

Nå så er alderen ikke noget problem så må vi se på det med kontakten, lige nu er det intet problem så forhåbentlig fortsætter det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tak for link der stod svaret :-D

 

2. Deltagelse i prøver

Hundene skal være mindst 10 måneder gamle, og have en resultatbog udstedt af DKK

enten med hundens stambogsnummer eller, for ikke DKK-stambogsførte hunde, et

Rallynummer

.

 

Nå så er alderen ikke noget problem så må vi se på det med kontakten, lige nu er det intet problem så forhåbentlig fortsætter det :-D

 

I må ud og træne nogle steder, hvor der er forstyrrelser. Det er noget af det bedste man kan gøre for at forberede sig - imo om ikke andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal vist bare have en rally-startbog fra DKK. Så medlemsskab af DKK burde være nok.

 

Men det har Amocca helt styr på :mrgreen:

 

Jeg er medlem af DKK, så det er ihvertfald ikke DET, der skal stoppe os:mrgreen:

 

Jeg må lige vente og se, hvad Amocca siger, så:-D Ikke at jeg melder mig til prøve d. 16. oktober, det er godt nok overmodigt:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jeg godt tilmelde mig prøver i DKK regi, selvom jeg går til Rally i Dch?

 

Bare sårn hvis jeg får tossede ideer senere hen? Eller skal man gå til træning i DKK?

 

Jeg er medlem af DKK, så det er ihvertfald ikke DET, der skal stoppe os:mrgreen:

 

Jeg må lige vente og se, hvad Amocca siger, så:-D Ikke at jeg melder mig til prøve d. 16. oktober, det er godt nok overmodigt:lol::lol:

 

Det hár hun faktisk allerede svaret dig på. :blink:

 

http://www.hunde-forum.dk/traening/19202-rally-i-dkk-regi.html#post481226

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde hun da også:oops: Det havde jeg slet ikke set..

 

Tak for det:-D

 

Hihi, godt Sonja har styr på hvad og hvor jeg rent faktisk har svaret :klap:

 

Vi har været til rally-træning i øs-plask-regn :badr: jeg arbejdede uden snor, for eftersom der ikke er nogen officielle prøver i rally i jylland eller på fyn indtil efter nytår, så tyder alt på, at vore næste prøve også bliver i DGI regi og det betyder altså ØVET klasse og dermed INGEN snor :skraek:

 

Men det gik super fint :5up: Lille hunden har ikke nær så fin en pladssidning uden snor :vedikke: hvilket jeg ikke helt forstår, for snoren holder hende jo ikke inde når den er på...? men det kan også bare være, at det skyldes det skrækkelige vejr og mine våde regnbukser og store gummistøvler, at hun ikke ville helt så tæt på...

 

Men ihvertfald er jeg MEGET spændt på at prøve en øvet prøve på et tidspunkt... nu skal jeg bare lige have fundet et sted i jylland eller på fyn hvor vi kan gå op....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har hørt fra Inkognito? Hvordan er det gået hende og Jessie til rally-prøve idag? :banan: Jeg venter spændt :mrgreen:

 

Ja, jeg har. Men ved ikke om jeg må afsløre det?

 

Hun skal vel næsten selv fortælle eller? Måske jeg godt kan tillade mig at sige, at jeg i hvert fald var rigtig glad for at hun i det hele taget har vundet over sine konkurrencenerver og har meldt til konkurrence OG at hun også formåede at få styr på nerverne til selve konkurrencen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har. Men ved ikke om jeg må afsløre det?

 

Hun skal vel næsten selv fortælle eller? Måske jeg godt kan tillade mig at sige, at jeg i hvert fald var rigtig glad for at hun i det hele taget har vundet over sine konkurrencenerver og har meldt til konkurrence OG at hun også formåede at få styr på nerverne til selve konkurrencen.

 

Vi må hellere lade hende selv fortælle det, når hun engang logger på :blink: også selvom jeg er lige ved at gå til af spænding :lol::lol: Men det lyder som om hun trods alt havde en god dag på trods af sin skræk for konkurrencer? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi må hellere lade hende selv fortælle det, når hun engang logger på :blink: også selvom jeg er lige ved at gå til af spænding :lol::lol: Men det lyder som om hun trods alt havde en god dag på trods af sin skræk for konkurrencer? :engel:

 

Det tror jeg hun havde.

 

Det var i går hun var af sted, så syntes da bestemt det er på tide, at hun logger på og fortæller lidt om oplevelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg hun havde.

 

Det var i går hun var af sted, så syntes da bestemt det er på tide, at hun logger på og fortæller lidt om oplevelsen.

 

Ups ja, det var da igår, ikke idag :stupid: Jeg har ikke styr på datoerne :blink:

 

Nej altså, hun kan da ikke bare sådan holde os hen i det uvisse... vi skal da vide hvordan det gik jo....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen der har hørt fra Inkognito? Hvordan er det gået hende og Jessie til rally-prøve idag? :banan: Jeg venter spændt :mrgreen:

 

Ja, jeg har. Men ved ikke om jeg må afsløre det?

 

Hun skal vel næsten selv fortælle eller? Måske jeg godt kan tillade mig at sige, at jeg i hvert fald var rigtig glad for at hun i det hele taget har vundet over sine konkurrencenerver og har meldt til konkurrence OG at hun også formåede at få styr på nerverne til selve konkurrencen.

 

Vi må hellere lade hende selv fortælle det, når hun engang logger på :blink: også selvom jeg er lige ved at gå til af spænding :lol::lol: Men det lyder som om hun trods alt havde en god dag på trods af sin skræk for konkurrencer? :engel:

 

Det tror jeg hun havde.

 

Det var i går hun var af sted, så syntes da bestemt det er på tide, at hun logger på og fortæller lidt om oplevelsen.

 

Ups ja, det var da igår, ikke idag :stupid: Jeg har ikke styr på datoerne :blink:

 

Nej altså, hun kan da ikke bare sådan holde os hen i det uvisse... vi skal da vide hvordan det gik jo....

 

Når nu MK101 ikke vil sladre, så må jeg jo hellere selv :mrgreen:

 

Vores første prøve gik supergodt :banan:

 

Jeg var ikke nervøs, da vi gik på banen og vi forsvandt ind i vores egen lille rallyverden, da vi gik i gang, så vi bemærkede hverken tilskuere eller

Frank Kuhfeldt :mrgreen:

 

Vi havde det supersjovt på banen og gik til 92 point, hvor jeg gætter på, at pointene blev trukket i Tyskervendingen og nogle sløsede sit-udførsler.

 

Der var heldigvis ikke nogen dæk-øvelse med og det var vi meget glade for, da prinsessen mener, det er under hendes værdighed at lægge sig ned på vådt underlag :mrgreen:

 

Så Jessie og jeg træner videre på mit stop-hendes sit samt vores dæk på alle underlag og tyskervendingen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu MK101 ikke vil sladre, så må jeg jo hellere selv :mrgreen:

 

Vores første prøve gik supergodt :banan:

 

Jeg var ikke nervøs, da vi gik på banen og vi forsvandt ind i vores egen lille rallyverden, da vi gik i gang, så vi bemærkede hverken tilskuere eller

Frank Kuhfeldt :mrgreen:

 

Vi havde det supersjovt på banen og gik til 92 point, hvor jeg gætter på, at pointene blev trukket i Tyskervendingen og nogle sløsede sit-udførsler.

 

Der var heldigvis ikke nogen dæk-øvelse med og det var vi meget glade for, da prinsessen mener, det er under hendes værdighed at lægge sig ned på vådt underlag :mrgreen:

 

Så Jessie og jeg træner videre på mit stop-hendes sit samt vores dæk på alle underlag og tyskervendingen.

 

Tillykke!!! Hvor sejt gået:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu MK101 ikke vil sladre, så må jeg jo hellere selv :mrgreen:

 

Vores første prøve gik supergodt :banan:

 

Jeg var ikke nervøs, da vi gik på banen og vi forsvandt ind i vores egen lille rallyverden, da vi gik i gang, så vi bemærkede hverken tilskuere eller

Frank Kuhfeldt :mrgreen:

 

Vi havde det supersjovt på banen og gik til 92 point, hvor jeg gætter på, at pointene blev trukket i Tyskervendingen og nogle sløsede sit-udførsler.

 

Der var heldigvis ikke nogen dæk-øvelse med og det var vi meget glade for, da prinsessen mener, det er under hendes værdighed at lægge sig ned på vådt underlag :mrgreen:

 

Så Jessie og jeg træner videre på mit stop-hendes sit samt vores dæk på alle underlag og tyskervendingen.

 

Tillykke med det fine resultat :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu MK101 ikke vil sladre, så må jeg jo hellere selv :mrgreen:

 

Vores første prøve gik supergodt :banan:

 

Jeg var ikke nervøs, da vi gik på banen og vi forsvandt ind i vores egen lille rallyverden, da vi gik i gang, så vi bemærkede hverken tilskuere eller

Frank Kuhfeldt :mrgreen:

 

Vi havde det supersjovt på banen og gik til 92 point, hvor jeg gætter på, at pointene blev trukket i Tyskervendingen og nogle sløsede sit-udførsler.

 

Der var heldigvis ikke nogen dæk-øvelse med og det var vi meget glade for, da prinsessen mener, det er under hendes værdighed at lægge sig ned på vådt underlag :mrgreen:

 

Så Jessie og jeg træner videre på mit stop-hendes sit samt vores dæk på alle underlag og tyskervendingen.

 

Hvor fedt :5up: Og 92 - det er da skide godt gået i jeres første prøve :klap: Men allerbedst, at du ikke var nervøs og glemte det hele undtagen din hund under prøven, og at I havde en fest på banen :banan:

 

Og Jessie er ikke den eneste der mener, at det er under hendes værdighed at dække i vådt græs, Karla er over 2 år, men synes stadigvæk ikke altid det liiiige er sagen med en våd mavse :mrgreen:

 

Men på den lyse side, så ved hvad man jo hvad man skal arbejde på ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu MK101 ikke vil sladre, så må jeg jo hellere selv :mrgreen:

 

Vores første prøve gik supergodt :banan:

 

Jeg var ikke nervøs, da vi gik på banen og vi forsvandt ind i vores egen lille rallyverden, da vi gik i gang, så vi bemærkede hverken tilskuere eller

Frank Kuhfeldt :mrgreen:

 

Vi havde det supersjovt på banen og gik til 92 point, hvor jeg gætter på, at pointene blev trukket i Tyskervendingen og nogle sløsede sit-udførsler.

 

Der var heldigvis ikke nogen dæk-øvelse med og det var vi meget glade for, da prinsessen mener, det er under hendes værdighed at lægge sig ned på vådt underlag :mrgreen:

 

Så Jessie og jeg træner videre på mit stop-hendes sit samt vores dæk på alle underlag og tyskervendingen.

 

Tillykke :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhm, nu har jeg læst reglementet igennem og har jeg forstået det korrekt, at jeg må gå op i begynderklassen lige indtil hun får titlen Rally Begyndermester eller består med 100 point?

 

Og hun kan få titlen Rally Begyndermester ved 3 beståede prøver med minimum 2 forskellige dommere.

 

Nu har jeg jo en bestået prøve under Frank's bedømmelse og jeg er tilmeldt (måske - jeg har intet hørt) en prøve også under Frank i oktober, men der er en prøve i Albertslund jeg godt kunne være interesseret i at deltage i, men Frank er også dommer på denne dag...... Så hvis alt går vel får hun 3 beståede prøver under Frank's bedømmelse - har jeg så misset chancen for at gå op igen i begynderklassen under en anden dommer for at få titlen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Æhm, nu har jeg læst reglementet igennem og har jeg forstået det korrekt, at jeg må gå op i begynderklassen lige indtil hun får titlen Rally Begyndermester eller består med 100 point?

 

Og hun kan få titlen Rally Begyndermester ved 3 beståede prøver med minimum 2 forskellige dommere.

 

Nu har jeg jo en bestået prøve under Frank's bedømmelse og jeg er tilmeldt (måske - jeg har intet hørt) en prøve også under Frank i oktober, men der er en prøve i Albertslund jeg godt kunne være interesseret i at deltage i, men Frank er også dommer på denne dag...... Så hvis alt går vel får hun 3 beståede prøver under Frank's bedømmelse - har jeg så misset chancen for at gå op igen i begynderklassen under en anden dommer for at få titlen?

 

Det kan godt være vi skal have Splinten, mor og mig på banen, men så vidt jeg har læst mig frem til, kan du sagtens stadig få titlen, du får den bare ikke til nr 3. beståede stævne, hvis det er Frank der er dommer på alle 3 prøver...

 

Kunne godt læse på Yahoo gruppen, at Frank dømte næsten alle konkurrencer på sjælland og folk var lidt trætte af, at det var så svært at finde en anden dommer at gå op under...

 

Så i jylland har vi for få prøver og på sjælland har i for få dommere :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være vi skal have Splinten, mor og mig på banen, men så vidt jeg har læst mig frem til, kan du sagtens stadig få titlen, du får den bare ikke til nr 3. beståede stævne, hvis det er Frank der er dommer på alle 3 prøver...

 

Kunne godt læse på Yahoo gruppen, at Frank dømte næsten alle konkurrencer på sjælland og folk var lidt trætte af, at det var så svært at finde en anden dommer at gå op under...

 

Så i jylland har vi for få prøver og på sjælland har i for få dommere :vedikke:

 

Korrekt at man stadig kan bestå, men gør det så først ved 3 beståede under anden dommer.

 

Sjovt, vi havde prøve for to uger siden, hvor der var 2-3 stykker der ikke blev færdige, fordi de havde været oppe alle gange hos samme (jyske) dommer... Men generelt tror jeg der mangler dommere i rally, for at kunne følge med den interesse der er for prøverne.

 

Inkognito - måske du kan få en af mine pladser til prøve i november, hvor jeg var dum at melde alle tre af mine til?

Link til indlæg
Del på andre sites

Korrekt at man stadig kan bestå, men gør det så først ved 3 beståede under anden dommer.

 

Sjovt, vi havde prøve for to uger siden, hvor der var 2-3 stykker der ikke blev færdige, fordi de havde været oppe alle gange hos samme (jyske) dommer... Men generelt tror jeg der mangler dommere i rally, for at kunne følge med den interesse der er for prøverne.

 

Inkognito - måske du kan få en af mine pladser til prøve i november, hvor jeg var dum at melde alle tre af mine til?

 

Var du i Herfølge for et par uger siden? I Spanielklubben?

 

For der var det Trine, der dømte og der var nemlig nogle stykker, der ikke blev mestre, fordi det er Trine, der har dømt dem hver gang

 

Jeg var med på sidelinjen som publikum:-D Så bliver da nysgerrig for at høre om du var der:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...