Hop til indhold

Hvad har i lavet i weekenden?


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Nu ville jeg ikke overspamme Lonnys tråd, men der har også været SÅ hyggeligt herhjemme denne weekend.

 

Jeg har øvet til den store guldmedalje med Motoren - og han har været helt med på den :-D Vi har øvet ikke-trække-op-til-metroen, allerede på 2. tur derop, var det kun de sidste 10-15 meter der var slemme, i modsætning til... de 10 min det tager at gå derop i raskt tempo.

 

Vi har øvet alle mulige ting som slikke, søge, søge genstand, følge (scoret af Bernerazuro), gået i gang med en target øvelse, cirkus (sid på bagbenene) med mere - og indkald :banan::

 

 

Så har vi leget bideleg med BlackGSD, gået et mini spor HELT VILDT FLOT og koncentreret, været rigtig dygtig til at gå forbi hunde, haft hvalpeflip hvor hunden løber i rundkreds :lun:, leget med pinde og haft tv aften med go' larm fra hunden og åh ja.. så var der også de ting man aldrig skulle have lært sin hund:

Jeg, kloge jeg, ville lære Motor at hoppe op på kommando. Det syntes Anders var en dårlig ide, så jeg droppede det igen... men Motor nåede lige at opdage, at han da har bagben. Så først har han et par gange taget kvælertag på mig når hans "sidde på bagben" lige er kammet lidt over og han har forsøgt at stå på bagben. Derefter smaskede han begge kæmpe poter op på Daniellas fine lave stuebord... For så igår aftes at klaske begge forben op på et spisebord midt under aftensmaden :mrgreen:

 

 

Fortæl om jeres weekend :-D:-D:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Den har stået på ren hygge med kæresten Fredag.

 

Lørdag og Søndag stod den i hundens tegn. Caia og jeg var til HTM konkurrence hele lørdagen og idag har vi været på HTM kursus med en dygtig handler fra england.

 

Vældig spændende, hyggelig og dejlig weekend:blink:

 

Og hvor lyder det til at i har lavet en masse sjove ting :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke lavet så meget..

 

Lørdag var vi ovre og se rallykonkurrence i et par timer og brugte resten af dagen på at få varmen og have ondt i kæben:???:

 

I dag var vi tidligt oppe og på tur i Herlev med Misja og Binka (billeder i oktober hunde) og efter et par dejlige timer, kørte Luna og jeg hjem til min mor og fik en bid brød og en kop te, hvorefter vi kørte til rallytræning.

 

Plukket kylling er IKKE godt som guffer.. Det smuldrer:evil: Og Luna var liiige lovlig træt efter legetur, så der skal lidt ekstra gode guffer til næste gang. Og så må jeg se om vi kan finde et andet sted at træne rally.. Søndag er ikke en god dag for os..

 

Nu er vi på vej i seng.. Jeg skal lige sluge nogle piller, har stadig ondt i kæben og forsøger at tage piller hver 8. time, da det iflg min mor burde smertedække mig allround.. Virker ikke endnu, men okay, det er også første dag..

 

Håber det snart går over, for det er virkelig træls..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som en dejlig weekend :lun:

 

Skipper og jeg var til træning lørdag.

det r jo stadig ret basale øvelser, dæk, indkald, gå på plads, begyndende apport osv. Men træneren er begyndt at sætte skipper og mig til lp1 øvelser så vi får lidt udfordring ud af det og det er da sjovt når man bare føler at det kører for os :genert:

 

Fredag og lørdag holdt jeg fødselsdag og begge dage var der en gæstehund med.

Den ene har han leget rigtig meget med siden han var helt lille, men de har haft en lang periode hvor det bare har været én stor magtkamp mellem dem (hun er kun 6 mdr ældre end ham), men nu har de vist fundet balancen igen og kan lege :-D

 

Lørdag kom min søsters lille coton, de har ikke set hinanden siden skipper var 12 uger og der var han meget fremme i skoene og det kunne den lille

bestemt ikke lide :oops: men nu har skipper heldigvis lært at acceptere når hunde ikke gider lege så det gik glat og smertefrit :-D

 

Og i dag gik vi en lang tur med skipper og øvede indkald og det kører rigtig fint (så længe der ikke er andre på marken :lol:)

 

Så alt i alt en dejlig weekend :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Arbejdet: Lørdag undervise i opdragelse af hest og i dag haft sæsonafslutning på hundetræningen.

 

For at gøre lidt ud af det havde jeg arrangeret at en politihundefører skulle komme og fortælle lidt om det at have hund, som en del af sit arbejde og hvordan man træner og arbejder med en tjenestehund.

 

Derefter prøvede min medinstruktør at blive bidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det hyggeligt at læse om jer andres dejlíge weekender :-D

 

I går sketer der ikke så meget, andet end en lang skovtur, hvor Cajsa som sædvanlig gravede store huller. Mingus og jeg fordrev ventetiden med lidt træning. Vi trænede også lidt agility hjemme i haven, i det skønne vejr.

 

I dag har den stået på agility med dem begge, næsten 1½ time med dem hver, det var super dejligt! Så i eftermiddag nappede vi alle tre en lille lur, og begge hunde sover altså stadig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha det har været en hård weekend :-D.

 

Fredag:

07-15: arbejde.

Hjem, gå med De luxe og slappe af.

17:45: ud af døren og til holte, og spise på restaurent.

20:30: til Nærum og hygge hos olde og give hende gaver (94 år :mrgreen:)

21:30: Hjem til Måløv.

 

Lørdag:

08:00: op og gøre klar til asgerbaskers fødselsdag.

11:00: afslapning.

13:00: lave de sidste ting.

14:00-04:00: Gæster og party (sodavand og vand for mit vedkomne :mrgreen::lol:).

 

Søndag:

11:00: godmorgen.

11:00-17: afslapning ;-).

17:15: til Lyngby og spise hos svigermor.

20:45: køre Asgers søskende hjem.

21:40 HJEMME.

 

og nu, afslapning. Og sengen kalder snart.

Puha, hård weekend :-D:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

En weekend helt i hundenes tegn - som sædvanlig!

 

Lørdag havde jeg agilityhold. Vi er normalt to instruktører + en instruktørelev, men denne gang var det kun mig og eleven, så jeg var ret træt bagefter... Heldigvis har vi sådan nogle gode og søde kursister, så det er alligevel en god batterioplader for mig!

 

I dag var jeg først til agility med Frostie, hvilket gik sådan ok. Det var p***ekoldt, dog! Da vi kom til pladsen var græsset heeelt hvidt, over det hele! :shock:

 

Da jeg var færdig med Frostie skyndte jeg mig hjem, fik kastet lidt spiseligt i hovedet, og så afsted med Iso, der skulle til før-agility, samme sted som Frosties træning. (Og hvor var KarinaO...???) Heldigvis var solen kommet frem i mellemtiden, så det endte med at være helt behageligt - jeg tog faktisk jakken af til sidst! Iso var såååå dygtig, og vi fik lidt forhindringer på for første gang - dejligt!

 

Alt i alt en dejlig hunde-udendørs-weekend, og nu er jeg bare træt! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag var vi til fødselsdag i Ribe.. Og ja, maden var mildste talt elendig og bilen brød sammen på vej hjem, så det var ikke lige den bedste dag...

 

Lørdag var heldigvis væsentlig bedre, der stod der nemlig agilitytræning med Chivas på programmet, super hyggeligt og Chivas var også ret god syntes jeg -det er så lidt værre med mig :oops: Jeg skal lige lære at det ikke er Flica jeg løber med :genert: Total underligt som det åbenbart hænger ved, selvom det er omkring 4 år siden Flica løb sin sidste tur på agilitybanen :lol:

Og så fik jeg også lige hjælp til at komme videre med Chivas' 2x2 træning, som vi ellers har haft lidt problemer med, så det var rigtig dejligt :banan:

 

I dag skulle jeg så have været til hvalpe, eller 'begynder' træning, eller hvad det nu egentlig er vi går til, med Joya, men det kunne vi desværre ikke nå, fordi vi jo blev nød til at finde ud af hvad vi stiller op med den møgbil..

Men jeg fik da trænet lidt 2x2 med Chivas, hvilket gik super godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også haft en rigtig god week-end :mrgreen: Fredag aftentur med Bamseida, Nana, Bamse, Alto og Sookie - derefter fælles aftensmad og hundeleg - det var bare en perfekt aften.

 

Lørdag springer vi bare over, for den var ikke så god, havde feber og var snottet.

 

Søndag rengøring, tøjvask og besøg af Stella og Tex + ejer :mrgreen:

Alto var total åndsvag :stupid: tror han havde savnet Tex, for det eneste han havde øje for var ham. Alto opførte sig næsten som om Tex var en tæve i løbetid :blink: Derefter fælleshygge i sofaen, Stella :lun: mente hun skulle ligge på skødet af mig, og det selvom Alto lå ved siden af :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg har også haft en rigtig god week-end :mrgreen: Fredag aftentur med Bamseida, Nana, Bamse, Alto og Sookie - derefter fælles aftensmad og hundeleg - det var bare en perfekt aften.

 

Lørdag springer vi bare over, for den var ikke så god, havde feber og var snottet.

 

Søndag rengøring, tøjvask og besøg af Stella og Tex + ejer :mrgreen:

Alto var total åndsvag :stupid: tror han havde savnet Tex, for det eneste han havde øje for var ham. Alto opførte sig næsten som om Tex var en tæve i løbetid :blink: Derefter fælleshygge i sofaen, Stella :lun: mente hun skulle ligge på skødet af mig, og det selvom Alto lå ved siden af :mrgreen:

 

Hep og nu er vi hjemme .

Har lige skældt naboen ud for at være i sin egen have, har selv gået ind fra bilen uden snor og ud på fællesarealet uden snor og vi kom begge da manden kaldte på os til sig og så gik vi med ind. Så vi er sååå dygtige mig og Tex. Nu er vi trætte og Tex ligger på sofaen og jeg ligger i min "hule".

Link til indlæg
Del på andre sites

Hep og nu er vi hjemme .

Har lige skældt naboen ud for at være i sin egen have, har selv gået ind fra bilen uden snor og ud på fællesarealet uden snor og vi kom begge da manden kaldte på os til sig og så gik vi med ind. Så vi er sååå dygtige mig og Tex. Nu er vi trætte og Tex ligger på sofaen og jeg ligger i min "hule".

 

Stella - jeg sagde jo at du bare skulle blive her - for her må man nemlig gerne gø :drille: kan godt forstå du ikke sådan ville med den der mand hjem :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Stella - jeg sagde jo at du bare skulle blive her - for her må man nemlig gerne gø :drille: kan godt forstå du ikke sådan ville med den der mand hjem :engel:

 

Æv bæv . Hun sover og får ikke dette at se :drille:

 

Tak for en hygsom aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag aften stod den på den gode gåtur ned til kiosken efter film og slik og så hyggede vi!

 

Lørdag formiddag stod på en god gåtur og afslapning. Hvorefter jeg tog ind til Aalborg og hjalp en veninde med at flytte.

Om aftenen stod det på hygge igen, hvor vi så Dr2 tema, som handlede om hunde. :mrgreen: Det var mega sjovt at se sammen med Dexter, for det er første gang, at jeg har set ham følge med i, hvad der sker i fjernsynet!:klap: Da der var en mand, som hylede ligesom en ulv, sprang Dexter over til fjernsynet og gøede, som om han ville derind!!:stupid: hihi..! ville så gerne have filmet det, men der var det jo sket:genert:

 

Søndag stod det på hvalpetræning tidligt om morgenen. Vi mødte kun 2 hunde og ejere op. Så Dexter og jeg fik næsten enetime. Så Dexter blev faktisk ret god til at løbe over hvalpespringet og gå pænt i snor, med kontakt til mig! :klap: Til gengæld er han begyndt at løbe sejrsrunder ved fremsendelse og indkald, i stedet for at komme hen til mig, på trods af at jeg havde en af hans ynglingssokker med, som jeg stod og lokkede ham med! :damn:

Senere på dagen dovnede Dexter mens jeg gjorde rent og om aftenen fik vi besøg af min svigerfar aka. Dexters helt. Han går helt i selvsving hver gang min svigerfar kommer forbi.

 

Bonusinfo: Dexter har fået sit foder rullet ind i et håndklæde i denne weekend og nu har han så lært at binde en knude op på håndklædet, for at få sit foder:mrgreen:

Så det har været en hyggelig weekend:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

det vi plejer.

gøre lidt rent.

handle stort ind.

sidde godt i sofaen.

gå lidt med cujo.

 

søndag fik de en god tur begge, nogle har måske bemærket billeder i alt om intet tråden.

Cujo virker lidt mærket af turen i dag og i går aftes, desværre, så han fik kun den ene tur i går eftermiddags.

 

så så vi byens hold slå OB 5-0 :banan::banan: imens cujo sad og hapset i luften foran mig da kl slog 19:stupid: da plejer vi jo at gå ... hjalte sad 1 ½ time og legede med sine biler i hjørnet og forstyrrede ikke imens jeg så fodbold...go dreng klik+beløn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag efter arbejde var jeg ude at gå tur sammen med min veninde som også har hunde. Om aftenen hyggede vi med god mad, slik og chips og så live fra Bremen, mens hundene legede med hinanden.

 

Lørdag tidligt op. Murphy og jeg skulle til vores første klubkonkurrence i DCH. Vi fik en anden plads. Juhu.:banan: Det synes jeg der er ret flot, da vi bla. kun har trænet rundering et par gange.

Eftermiddagen blev brugt som hjælper ved agility konkurrencen

 

Søndag afslapning, gå ture og god mad hjemme hos mor og far.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lørdag var jeg i Støvring DcH og underholde deres rallyhold - det var simpelthen så skønt! Dygtige, glade hundeførere og skønne hunde - ren energi-indsprøjtning! Har endda fået mail fra dem her til morgen, hvor de igen-igen fortæller hvor glade de var for at jeg ville komme! Det er da herligt :mrgreen: Kimmi fik gået to spor og Vilya forsøgte at træne lidt deroppe, men besluttede sig for, at det jo ikke er hver dag, hun har mulighed for at lege med en puddel og så gik den vilde jagt :mrgreen:

 

Jeg burde have været færdig deroppe kl. 16 og havde derfor bedt damerne om først at komme kl. 19... men tid og mig :stupid: Var hjemme klokken 18.30, hvor den go'este mand i verden havde støvsuget, sat plader i bordet og hængt reolhalløj op :lun: Fik smidt dådyrbov i ovnen, skrællet nogle rodfrugter, lavet waldorfsalat og kastede mig under bruseren.... heldigvis kender gæsterne mig, så de kom ikke alt for præcist :mrgreen: Rigtig hyggelig aften/nat med masser af snak.

 

Søndag var hyggedag... og festdag for hundene, der fik resterne fra lørdag. Kimmi fik også slikket på alt det chokolade, jeg fik med hjem fra Støvring - Møgkræ :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har været i Århus, og Aslan var et pragt eksemplar og vi fik så meget ros fordi han er bevet rolig :banan::banan:

 

Martins bror og svigeriinde har lgie væet her, og Aslan var igen bare et pragt eksemplar....... tror sq han er ved at blive voksen :mrgreen:

 

Og iiiiiiiiiiiiiiiih hvor er det skønt at have voksen hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag stod den først på kedelig tøjvask og mere tøjvask, men senere skulle der pakkes og så blev vi hentet af Lonnys gemal og afsti-afsted ud på landet med os :klap:

 

Så fredag og lørdag stod den på total hygge, hundeleg, film, hygge-snak om verden i det stor og små, pizza og guff til både os med to ben og de to med fire poter :banan:

 

Lørdag eftermiddag vendte Misja og jeg næserne hjemad igen, endnu engang i vild luksus da Lonnys gemal skulle ind forbi hans arbejde så vi kom ski med hjem i bil igen :klap:

 

Resten af lørdagen stod på rydde op og smide sig i sofaen med hund, tæppe og film :-D

 

Søndag var det tidligt op igen, for vi skulle ud med søndags vennerne Jeanette + Luna og Belinda + Binka. Jeg havde købt kage og taget med til te og kaffe, for det var Misjas 8 års fødselsdag og det skulle da fejres lidt. At jeg så var den eneste som kunne lide kagen var ærgeligt :cry: (for de andre :mrgreen:) men så kunne jeg nyde den til aftenkaffen mens Misja fik et par frikadeller og røde pølser som jeg hade lunet i ovnen til hende i anledningen af hendes fødselsdag :vuf:

 

Så vi har haft en dejlig weekend blandt skønne mennesker og deres hunde, samt fået slappet af og spist alt for meget godt :engel:

 

Belinda tog et par billeder af MIsja som ikke rigtig kan stå stille og hun var desværre mest i modlys, men jeg godt kan nu lide dem alligevel.

 

 

Min lille gråskæg på nu 8 år :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag stod den først på kedelig tøjvask og mere tøjvask, men senere skulle der pakkes og så blev vi hentet af Lonnys gemal og afsti-afsted ud på landet med os :klap:

 

Så fredag og lørdag stod den på total hygge, hundeleg, film, hygge-snak om verden i det stor og små, pizza og guff til både os med to ben og de to med fire poter :banan:

 

Lørdag eftermiddag vendte Misja og jeg næserne hjemad igen, endnu engang i vild luksus da Lonnys gemal skulle ind forbi hans arbejde så vi kom ski med hjem i bil igen :klap:

 

Resten af lørdagen stod på rydde op og smide sig i sofaen med hund, tæppe og film :-D

 

Søndag var det tidligt op igen, for vi skulle ud med søndags vennerne Jeanette + Luna og Belinda + Binka. Jeg havde købt kage og taget med til te og kaffe, for det var Misjas 8 års fødselsdag og det skulle da fejres lidt. At jeg så var den eneste som kunne lide kagen var ærgeligt :cry: (for de andre :mrgreen:) men så kunne jeg nyde den til aftenkaffen mens Misja fik et par frikadeller og røde pølser som jeg hade lunet i ovnen til hende i anledningen af hendes fødselsdag :vuf:

 

Så vi har haft en dejlig weekend blandt skønne mennesker og deres hunde, samt fået slappet af og spist alt for meget godt :engel:

 

Belinda tog et par billeder af MIsja som ikke rigtig kan stå stille og hun var desværre mest i modlys, men jeg godt kan nu lide dem alligevel.

 

 

Min lille gråskæg på nu 8 år :lun:

 

Ej vidste slet ikke Mittemus havde fødselsdag :genert: Men et stort forsinket tillykke med den smukke pige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...