Gæst Saphiira Skrevet December 8, 2010 Rapporter Share Skrevet December 8, 2010 I dag måtte Charlie og jeg til dyrlæge, da han pev helt vildt lige meget hvad vi gjorde og ville ikke støtte på bagbenet. Det viste sig at hans ben er brækket Stakkels stakkels Charlie! Han har fået gips på nu, fordi en operation ville være meget svær i hans størrelse. Ud over det er det et rigtig dumt sted den er brækket, da det kan stoppe hans vækst i benet. Hvis dette sker, så ved jeg ikke , hvad vi skal gøre:megaked: han skal til dyrlæge igen den 20. og have skiftet gips, så håber det allerede der er blevet bedre... :damn:han må have landet meget forkert :megaked: nogle der har prøvet at have en hund med brækket ben? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Øv da sikke noget:cry: Jeg håber, der er fremskridt at spore d. 20. december:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Åh nej.. Hvor er det synd for ham, ønsker alt vel og håber det vokser sammen som det skal, det bette pus... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 I dag måtte Charlie og jeg til dyrlæge, da han pev helt vildt lige meget hvad vi gjorde og ville ikke støtte på bagbenet. Det viste sig at hans ben er brækket Stakkels stakkels Charlie! Han har fået gips på nu, fordi en operation ville være meget svær i hans størrelse. Ud over det er det et rigtig dumt sted den er brækket, da det kan stoppe hans vækst i benet. Hvis dette sker, så ved jeg ikke , hvad vi skal gøre:megaked: han skal til dyrlæge igen den 20. og have skiftet gips, så håber det allerede der er blevet bedre... :damn:han må have landet meget forkert :megaked: nogle der har prøvet at have en hund med brækket ben? Hvad har han dog lavet, det lille pus:megaked:? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ridiger Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Håber på det bedste :ae: god bedring med ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Ønsker rigtig god bedring:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Hvad har han dog lavet, det lille pus:megaked:? han må have hoppet ned fra noget..tror sofaen og landet forkert?... Jeg takker for alle god bedring hilsner... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Ja! Først sådan en her :ae:til Charlie og dig, Min hund, der er en Greyhound, brækkede sit ene bagben, knap 4 mdr gammel. I dag er hun 2 år, og lever et fint liv uden de store mén. Hendes brud var dog en ukompliceret "green-stick" fraktur. Det lyder som om Charlie har været lidt mere uheldig? Hvor om alting er, så fik Bonnie gips på, og havde den på i 2 1/2 uge, så var det ben helet! Hun havde dog bagefter brug for genoptræning og maasage, og det vil jeg også stærkt anbefale at du overvejer når I kommer så langt. De kompenserer jo for at have gipsen på, og bliver derfor skæve i ryggen + de mister muskelmasse i det gipsede ben. Bonnie fandt sig fint i gipsen, bed ikke i den eller noget, og 24 timer efter ulykken humpede hun rundt på 3 ben, som om hun aldrig havde laet andet. Sørg dog for at han er godt smertedækket den førte tid. Og så er det jo ellers om at lægge hjernen i blød for at finde på mental aktivering til ham, for det får du brug for de næste par uger.... Jeg håber at I kommer ligeså godt igennem det som vi gjorde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 En bruger herinde har en greyhound som brækkede benet, jeg kan dog ikke huske om hunden stadig var hvalp, men mener den var. Håber det heler fint op :5up:, og hvis det værste skulle ske, så er der altså rigtig mange hunde der klarer sig bedre end udmærket med 3 ben, især når det er et bagben Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Min hanhund brækkede venstre bagben da han var 9mdr. Han fik en lang skrue i gennem knoglen (det der svarer til vores skinneben). Det hæmmede ikke væksten men dyrlægen lavede noget lort, så det voksede skævt sammen. Du skal være opmærksom på at genoptræne ordentligt. Det måtte jeg selv finde ud af. Ikke alle dyrlæger der kan og ved noget om det. Det har forsinket vores træningsprojekter med 1½ år men i dag ser det ud til at han kan alt det jeg havde håbet på træningsmæssigt :banan:. Udstillingsmæssigt tror jeg ikke vi har de store chancer da han går som Chaplin på det bagben men det gør ingenting - udstilling har ikke min interesse Men det skal nok gå - god bedring med ham:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 En bruger herinde har en greyhound som brækkede benet ....hun skrev så samtidig med mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret December 8, 2010 Rapporter Share Besvaret December 8, 2010 Årh det lille pus:ae::ae::ae: Krydser fingre for jer, at gipsen gør sit job, så det ser ok ud d. 20. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Dejligt at høre jeres historier og de har været positive.. Mental træning... Forslag??? jeg er SÅ træt.... Charlie er nok også!. vi har ikke sovet meget i nat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 :ae: det var dog skrækkeligt! Rigtig god bedring til Charlie! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Øv hvor er det bare synd for ham Jeg kender to der haft hunde med brækkede ben. Den ene valgte at aflive sin, den faldt ned fra balancen til agility. Det ville kræve meget lang tid med fuldstændig ro, og det ville hun ikke byde sin unge hund. Desuden var der stor risiko for at den nok aldrig ville kunne løbe agility. Den anden var 4 mdr. gammel, og de fik det ordnet. Den har det fint i dag, men kan eks. ikke holde til særlig meget træning, og slet ikke agility. Jeg skriver ikke disse historier for at være negativ, men vil bare vise, at der også findes en anden side. Krydser fingre for at det går godt for den lille stakkel :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Åh det bette pus God bedring til lille Charlie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Rigtig god bedring Der er nogel rigtig gode tråde herinde om mental aktivering, dem har jeg været glad for da vi skulle holde Molly i ro. Håber på det bedste for det lille pus! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 http://www.hunde-forum.dk/debat/1332...ktivering.html (Indendørs aktivering) http://www.hunde-forum.dk/traening/1...ktivering.html (Gang i den med mental aktivering) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 http://www.hunde-forum.dk/debat/1332...ktivering.html (Indendørs aktivering) http://www.hunde-forum.dk/traening/1...ktivering.html (Gang i den med mental aktivering) Takker for linksene :klap: Der er egentlig noget jeg undrer mig over? Jeg har ikke fået smertestillende med hjem til ham - er det normalt? (har jo aldrig prøvet det før). Fik at vide at hvis han var for urolig skulle han have beroligende, men ellers ikke. :vedikke:Han har vel ondt? Men ved han fik da han var hos dyrlægen... Dækker det i så lang tid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Årh for pokker da også, stakkels lille pus! :ae: Jeg håber det bedste og at benet har det fint d. 20 Da Misja fik smertestillende indsprøjtning i sidste uge, dækkede den i 2 døgn, måske det er noget standart noget ? Men jeg ville da ringe ind i morgen og snakke med dem om det, bare for at få viden og ro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Calico Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 han må have hoppet ned fra noget..tror sofaen og landet forkert?... Jeg takker for alle god bedring hilsner... Stakkels lille pus :ae: god bedring med ham, jeg krydser fingre for der er bedring den 20 :x2: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Årh for pokker da også, stakkels lille pus! :ae: Jeg håber det bedste og at benet har det fint d. 20 Da Misja fik smertestillende indsprøjtning i sidste uge, dækkede den i 2 døgn, måske det er noget standart noget ? Men jeg ville da ringe ind i morgen og snakke med dem om det, bare for at få viden og ro. ringer nok alligevel, for han kan være svær at holde i ro. Især om natten.. Så skulle han vist have noget beroligende... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Takker for linksene :klap: Der er egentlig noget jeg undrer mig over? Jeg har ikke fået smertestillende med hjem til ham - er det normalt? (har jo aldrig prøvet det før). Fik at vide at hvis han var for urolig skulle han have beroligende, men ellers ikke. :vedikke:Han har vel ondt? Men ved han fik da han var hos dyrlægen... Dækker det i så lang tid? Jeg ville i hvert fald ikke være tilfreds. Et brækket ben gør ondt, det gør det jo også på os mennesker, og han skal da smertedækkes. Vi fik Metacam med hjem til Bonnie, med besked om at give det i mindst 1 uge, så kunne vi prøve at se om hun kunne klare sig uden. Jeg ville klart kontakte dyrlægen. Der er jo ingen grund til at han skal lide, det lille pus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret December 9, 2010 Rapporter Share Besvaret December 9, 2010 Jeg ville i hvert fald ikke være tilfreds. Et brækket ben gør ondt, det gør det jo også på os mennesker, og han skal da smertedækkes. Vi fik Metacam med hjem til Bonnie, med besked om at give det i mindst 1 uge, så kunne vi prøve at se om hun kunne klare sig uden. Jeg ville klart kontakte dyrlægen. Der er jo ingen grund til at han skal lide, det lille pus Ja, synes også det er lidt sært?? Fordi han piver og piver og piver!.. Det er hjerteskærende. Mennesker får jo os smertestillende. Vil snakke med dem i morgen. Han er også ret stresset pga. den.. Han vækkede mig ca. hver time i nat, fordi han pev... :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret December 10, 2010 Rapporter Share Besvaret December 10, 2010 Stakkels Charlie. Jeg ville ikke tage til takke med ingen smertestillende. Du kan jo se han har ondt når han piver og urolig, så det må du sige til dyrlægen, så de kan forstå at han skal have noget. Rigtig god bedring til ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts