Hop til indhold

For glat til at gå - Indendørs aktivering af to hunde

Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Det er helt vanvittig glat hos og i øjeblikket og det er så slemt at jeg ikke tør gå med begge hunde på én gang når det er mørkt.

For selv det mindste træk i linen, så ryger jeg på røven...

Så de får lige de 10 minutter der kan blive til på stierne, hvor det er nogenlunde sikkert at gå om morgenen og sen aften - Og så den længste tur på en halv time, efter jeg kommer hjem fra arbejde.

Ikke ligefrem særlig spændende og interessante ture :roll:

Og det er slet ikke nok til de har brændt energien af inden de skal være alene.

Så får de selvfølgelig fodersøg og jeg har 3 aktivitetsspil de skiftes mellem at bryde hjernen med om morgenen.

Men det er stadig ikke helt nok.

Har søgt og søgt...

Men mangler nogle forslag til aktivering af to hunde på én gang, der kan udfylde den sidste halve time jeg har til rådighed om morgen og som virkelig trætter.

Begge hunde skulle gerne kunne deltage - Samtidig eller på skift.

Begge skal bare kunne være i rummet da det jo ikke er meningen at de skal have yderligere alenetid ;-)

Gode ideer modtages med kyshånd!

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gem godbidder rundt omkring i hele huset, under puder, oven på stolesæder, i det hele taget, sørg for at de højdemæssigt er fordelt nogenlunde ligeligt så udfordringen er størst.

Baldur og Luna syntes det var rigtig sjovt at konkurrerer om hvem der nåede at finde flest, og der kunne snildt gå 15-20 minutter med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Tak for en masse gode ideer - De skal straks blive afprøvet i morgen. :5up:

Godbidder, papkasser og div. stof ting vovserne gerne må savle på har vi nok af.

Så må vi se hvad de synes er sjovest, men det er rart at have noget at variere mellem.

Synes de "pig" overtræk ser frygtelig dyre ud :oops:

Så nok hellere prøve at opspore nogle andre billigere overtræks dimser, som jeg kan stå fast med, med de uforudsete udgifter vi har haft på det sidste.

For det er virkelig en pestilens knap at kunne bevæge sig uden for en dør.

Bamse kræver jo stadig at jeg kan gå lidt ind til siden, hvis vi møder andre hunde og det er bare umuligt så glat det er hos os - Kan knap stå oprejst når jeg selv går og med to hunde i snor, så er det tæt på umuligt :roll:

Men ja, godt det ikke er heste :mrgreen:

Redigeret af Miss_menelli
Stavespasser
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det var dælme smart! :5up:

Sådan nogle må jeg have fat i!

ja det er smart. Med mine "dumme knæ" har jeg stort set ikke været ude selv med Pelle hele december og det går bare ikke. Nu står jeg fast og det er godt nok dejligt at komme ud igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem må jeg da bare have bestilt :5up:

Skal nok bare sørge for at gøre mig umage for ikke at træde vovserne over poterne, med dem på ;-)

Jeg har ikke ramt Luna endnu:lol: Og ja, de er fantastiske.. Jeg havde gruet rigtig meget for at skulle op og lukke heste ud og ind (senere på dagen), for der er meget tykt is, deroppe.. Vi har gledet rundt, selv i tøvejr og nu har det været frost i nat..

Men jeg stod bare fast.. Jeg træder naturligvis lidt hårdere, men stod fast, så det kun var hestene, der gled lidt.. Men jeg var meget tryggere, for behøvede jo så kun koncentrere mig om hestene:-D

Fantastisk opfindelse!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem må jeg da bare have bestilt :5up:

Skal nok bare sørge for at gøre mig umage for ikke at træde vovserne over poterne, med dem på ;-)

Tag et par gamle uldsokker udover dine sko/støvler et gamle tricks som virker bedre end alt det halløj du kan købe :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dem må jeg også have. Tør dårligt gå ned i baghaven og med 6 uluftede hunde er dagen svær her.

Jeg har aldrig oplevet, at det var så svært at lufte hunde og løbe ind.

Så vi er nærmest gået i HI. Så heldig med en god have, men det batter jo intet på længere sigt.

Min veninde røg på røven med kun een hund i forgårs og har nu en klækket skulderknogle.

Så mig på hospitalet og 6 i pleje + hvem skal passe og snakke med papegøjen.

Link til indlæg
Del på andre sites

De er pigsko er da geniale, jeg må også set at få noget til at stå bedre fast.

Men de langbenede hunde har det ikke nemt. Selv vores græsplæne er blank is, og med de spinkle langbenede hunde er der stor risiko for at de falder, og benbrud her hverken jeg eller hundene brug for. Men de mangler godt nok at komme til at løbe.

Næseøvelser og problemløsning kan være meget godt, men for mynder begynder livet først over 50 km/t.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag på arbejdet var der en der sagde hun havde købt pigsko på apoteket for ca. 70 kr. Ved ikke hvad det er for nogen, men jeg skal da hen og spørge efter dem.

Her er der også virkelig glat ude på stierne. Gracie har ingen problemer med at stå fast, men i går var vi over ent ime om at gå en tur der normalt plejer at tage en halv time, fordi jeg måtte gå så forsigtigt.

Så i dag har hun kun været i haven, og vi har i eftermiddags været ude at gå en lille halv time. Derudover har vi klikkertrænet en halv times tid indenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Var faktisk liiiidt spændt på om jeg ville få at vide jeg var en pyller og bare skulle lette røven og komme ud med vovserne - Så det er helt rart at høre jeg ikke er den eneste der har det som Bambi på galt-is og helst ikke vil udfordre skæbnen for meget :mrgreen:

Selvfølgelig bliver hundene luftet, men det er godt nok ikke noget nær det de plejer pga det lortevejr - Og nu sner det helt åndssvagt meget igen, som jo kun gør det endnu værre, når man nu ikke engang kan se isen :roll:

Men nu er der bestilt pi/gummi dimser, så håber på løser problemet.

Indtil de kommer, så skal uldsokkerne da have chancen for at bevise deres værd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Forresten er dem jeg har på, str L.. Selvom støvler er en 36½.. De skal kunne strække lidt;-)

De havde dem kun i M og Xl - Så måtte tage en M selvom jeg bruger 38 - Men min mand har nogen ligene på arbejde og mente godt de kunne gå til et par kondisko.

Skulle bare ikke regne med at de dur' til mine vandrestøvler :cry:

Så må jeg bare mase uldsokkerne NED i skoene, fremfor at proppe dem udenpå :mrgreen:

Trods alt bedre med kolde tæer, end brækkede knogler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Her er det livsfarligt at gå i parken...og det plejer vi ellers...men der er et lag på 5cm af is overalt...

Hundenes helbred vandt over min dårlige samvittighed...så de får da deres gåture, men det er ikke de vilde tonseture og slet ikke i parken...

og nu er det så begyndt at sne i vildskab...igen...suk..

Link til indlæg
Del på andre sites