Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

For min gamle hund Nikko, som var en Shiba gav vi kr. 9.000,- i 2005 med DKK tavle.

I 2009 købte vi Cooper en lab ud af jagtlinier, og hvis han ikke havde haft sin fejl, havde han kostet kr. 6.500,-

 

Jeg kender godt, at folk bliver vildt forargret over at man bruger så mange penge på at købe en hund, men skid hul i dem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første hund, en ruhåret hønsehund, købte jeg af min nabo for 1500, han var kryptocid.

Min anden hund, af samme race købte jeg som kasseret på en udstilling for 500. (og måtte endda låne penge af cafeteriabestyreren fordi det ikke var planlagt)

Min tredie hund, en spinone blev importeret fra Finland, og stod i ca 10000. Desværre blev han kun ca 5 år.

Så er der Happydyret som stod mig i 8000.

Smukke Jaroff er den dyreste hund jeg har haft til dato. Jeg fik ham som kasseret for 3000, men han var for bange til at få ind i et tog, så det blev en taxatur til 1300. Han stak af to gange inden for en uge, og det kostede mig ca 1000 Kr hver gang. Derefter adfærdskonsulent, hundemassør, kr€$£ problemhundetræning til 865 pr sæson, ialt 5 sæsoner til nu. Og meget mere.

Maloutøsen står mig i 10000 i indkøb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at læse, at vi ikke er de eneste, som synes, at det er ok, at betale prisen, når nu man har forelsket sig i en bestemt race:-D.

 

Tror bare, at de kommentarer vi har fået kommer fra mennesker, som ikke kan sætte sig ind, hvad en hund betyder for os - for så ville de jo også betale prisen uden af blinke.

 

Når man tænker på, hvor mange penge man poster i hundene i hele deres levetid, så synes jeg anskaffelsesprisen er totalt underordnet.

 

Nu har jeg jo mest genbrugshunde, som jeg kun betaler et symbolsk beløb for, men når jeg skal have hvalp igen, er prisen det sidste jeg kigger på.

Link til indlæg
Del på andre sites

i '94 gav vi 3000 for vores første lundehund. 2½ år senere gav vi 3500 for Stella....fordi vi havde bestil hende før prisen var steget til 4000.

Edda (årgang 2001) var en "bytte" hvalp..... jeg husker ikke hvad hvalpeprisen var dengang men den var vist 1-2000 under da opdrætteren fik en hvalp tilbage.

Liv (årgang03) var hvalpen som aldrig flyttede hjemmefra...så vidt jeg husker var hvalpeprisen dengang 6-7000

Fossi (2005) var import han kostede 7500 norske og omregnet + transport osv. kom han vist op i 10000 danske

 

Hvalpeprisen er nu 12000 norske og i dk tager vi 9500 danske.

Normalt har vi været 1000 billigere end i racens hjemland, men da prisen i dk ikke har været steget i takt med i norge har vi ikke kunnet gå fra 8000 i 2010 til 11000 i 2011

Vi har også "fast" pris på hvalpe.....dvs. prisen er kun lavere hvis der er speciale forhold. kryptokid hvalp som 10 uger....ingen penge tilbage hvis stene ikke kommer ned. eller andre aftaler.fx. et afkom når den tid kommer eller hvad folk aftaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry kan ikke lade vær' :mrgreen:

 

Hunde vi mindes - Vores hunde - maxjan

 

Og hvor er de gennemgående stabile resultater der gør at den hund har bevist sit værd som brugshund?

 

Jeg er klar over titlerne, og at hunden er blevet 1.vinder markprøve A ihvertfald én gang.

Hvad jeg imidlertid også kan finde er at hunde 4 ud af 7 gange den er blevet stillet i vinderklasserne har fået 2. og 3. præmie.

 

Så mangler jeg bare "alt det andet" den hund har været stillet i, hvad jeg, ikraft af at jeg ikke har adgang til hundeweb, ikke kan finde lige nu og hér.

 

 

dk brch og dk jch kræver hver 3 1.vinder placeringer der har udløst cert.

Det har den, af hvad jeg kan finde, også lige nøjagtigt kunne få. 3 ud af 7 gange den er stillet, som før nævnt.

 

Jo. Det er godt klaret, af både hund og fører. Dét skal ikke forklejnes.

Og den første brune i DK med begge udmærkelser. Også godt klaret. Så absolut.

Personligt kan jeg kun håbe at klare opgaven halvt så godt. Og så vil jeg sådan set være meget godt tilfreds.

Men gennemgående stabilt er det ikke.

 

Med andre ord: dét der er ikke nok til at jeg æder mine ord i mig endnu. ;-)

 

Det der er interessant i brugshundesammenhæng, er vejen derhen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvor er de gennemgående stabile resultater der gør at den hund har bevist sit værd som brugshund?

 

Jeg er klar over titlerne, og at hunden er blevet 1.vinder markprøve A ihvertfald én gang.

Hvad jeg imidlertid også kan finde er at hunde 4 ud af 7 gange den er blevet stillet i vinderklasserne har fået 2. og 3. præmie.

 

Så mangler jeg bare "alt det andet" den hund har været stillet i, hvad jeg, ikraft af at jeg ikke har adgang til hundeweb, ikke kan finde lige nu og hér.

 

 

dk brch og dk jch kræver hver 3 1.vinder placeringer der har udløst cert.

Det har den, af hvad jeg kan finde, også lige nøjagtigt kunne få. 3 ud af 7 gange den er stillet, som før nævnt.

 

Jo. Det er godt klaret, af både hund og fører. Dét skal ikke forklejnes.

Og den første brune i DK med begge udmærkelser. Også godt klaret. Så absolut.

Personligt kan jeg kun håbe at klare opgaven halvt så godt. Og så vil jeg sådan set være meget godt tilfreds.

Men gennemgående stabilt er det ikke.

 

Med andre ord: dét der er ikke nok til at jeg æder mine ord i mig endnu. ;-)

 

Det der er interessant i brugshundesammenhæng, er vejen derhen. :blink:

 

25-03079 02.08.2003Retrievere BrugsprøveDrk, Skjoldnæsholm Erik Christensen BESTBRUGPR21-04001 14.03.2004Retrievere Markprøve BDrk, Stenlille T.L. Poulsen/L.B.Holm Begynderklasse1 21-04003 28.03.2004Retrievere Markprøve BDrk, Sydsjælland Kaj Jørgensen Begynderklasse1 21-04005 04.04.2004Retrievere Markprøve BDrk, Midtsjælland Jørgen Ulsøe/Gitte Roed Begynderklasse/Lab1 21-04016 05.06.2004Retrievere Markprøve BDrk, Hellebæk Avlsgård K.Jørgensen/J.Andersen/J.Lynge Åbenklasse1 21-04022 07.08.2004Retrievere Markprøve BDrk, Løvenholm Erling Nielsen/Gunnar Rasmusse Åbenklasse1 21-04023 08.08.2004Retrievere Markprøve BDrk, Østjylland I.Lund/J.Lynge,c.Andersen M.F. Unghundeklasse3V UM200420-04011 17.09.2004Retrievere Markprøve ADrk, Brahetrolleborg A.Mølgaard/G.Roed/J.Lynge Åbenklasse1 21-05002 02.04.2005Retrievere Markprøve BDrk, Sydsjælland Flemming Nøhr Christensen Vinderklasse1V CERT21-05008 01.05.2005Retrievere Markprøve BDrk, Lerchenborg Bent Nielsen/Anders Mølgaard Vinderklasse4V 20-05015 22.10.2005Retrievere Markprøve AV/Beldringe Gods, Drk K.Jørgensen/E.Nielsen/B.Nielse VINDERKLASSE4V 20-05030 27.11.2005Retrievere Markprøve ANielstrup, Drk L. Mertz/J.B.Jensen/Fl.Christe VINDERKLASSE3V CK21-06015 21.05.2006Retrievere Markprøve BDrk, Femsølyng Lars Mertz/Leif Brøndum Vinderklasse3V CK20-06016 27.10.2006Retrievere Markprøve ASkjoldnæsholm, Drk T.L.Poulsen,n.Lorenzen,fl.Nøhr VINDER KLASSE1V 20-06025 06.11.2006Retrievere Markprøve ABorreby, Drk K.Lübcke,v.Brøgger,h.E.Møller VINDER KLASSE1V CERT.20-06026 09.11.2006Retrievere Markprøve AJuellund, Drk K.Jørgensen,u.Lindner,a.Mølgaa VINDER KLASSE4V 20-06033 26.11.2006Retrievere Markprøve ANielstrup, Drk V.Berger,j.L.Sørensen, A.Madse VINDER KLASSE2V 21-07012 24.03.2007Retrievere Markprøve BStignæs, Dansk Retriever Klub Møller, Hans Erik Markprøve B Vinderklasse1. vinder med CERT.21-07002 14.04.2007Retrievere Markprøve B-, Dansk Retriever Klub Region FynLindner, Ulla / Andreasen, Kaj Falk Vinder klasse3. vinder21-07018 20.05.2007Retrievere Markprøve BTeglstrup Hegn, Dansk Retriever Klub Region NordsjællandSørensen, Jim Lynge / Brøgger, Valdemar Vinder klasse2. vinder med CK20-07022 22.09.2007Retrievere Markprøve AMatrup Gods, Dansk Retriever Klub Mertz, Lars / Roed, Flemming Vinder klasse3 CK20-07014 04.10.2007Retrievere Markprøve ASaltofte Gods, Dansk Retriever Klub Pedersen, John Juel / Mølgaard, Anders Vinder klasse1 CK20-07020 27.10.2007Retrievere Markprøve ABorreby, Dansk Retriever Klub Rasmussen, Boye / Jørgensen, Kaj Vinder klasse2 CK21-08009 30.03.2008Retrievere Markprøve BStignæs, Dansk Retriever Klub Jørgensen, Keld / Roed, Gitte Vinder klasseUdm.21-08014 05.04.2008Retrievere Markprøve BKnuthenborg, Dansk Retriever Klub Holm, Leif Brøndum Vinder klasse3 CK

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, det blev lidt rodet, men du kan se hans resultater på hundeweb. I følge hundeweb har hunden ikek fået en 2. præmie en eneste gang, så det må være på C prøver du har fundet. Jeg prøver at liste op

 

B Prøver:

 

Beg. 3 starter/ 3 1. præmier

Åbenklasse/ 3 starter/ 3 1. præmier

 

Åhh opgiver, men ved alle starter har han fået min 1. præmier og ellers er han minimum blevet 4V i vinderklasserne hvor han har 18 starter, har mange certer og CK'er

 

Så det synes jeg er sindsygt godt ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, det blev lidt rodet, men du kan se hans resultater på hundeweb. I følge hundeweb har hunden ikek fået en 2. præmie en eneste gang, så det må være på C prøver du har fundet. Jeg prøver at liste op

 

B Prøver:

 

Beg. 3 starter/ 3 1. præmier

Åbenklasse/ 3 starter/ 3 1. præmier

 

Åhh opgiver, men ved alle starter har han fået min 1. præmier og ellers er han minimum blevet 4V i vinderklasserne hvor han har 18 starter, har mange certer og CK'er

 

Så det synes jeg er sindsygt godt ;-)

 

Men jeg er enig med dig, og jeg kan heller ikke finde andre, jeg har bare fundet ham her da jeg netop selv har siddet og ledt for lang tid siden, i en søgen efter en hund, der havde bevidst noget på prøverne. Jeghar kun fundet ham her:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ups, det blev lidt rodet, men du kan se hans resultater på hundeweb. I følge hundeweb har hunden ikek fået en 2. præmie en eneste gang, så det må være på C prøver du har fundet. Jeg prøver at liste op

 

B Prøver:

 

Beg. 3 starter/ 3 1. præmier

Åbenklasse/ 3 starter/ 3 1. præmier

 

Åhh opgiver, men ved alle starter har han fået min 1. præmier og ellers er han minimum blevet 4V i vinderklasserne hvor han har 18 starter, har mange certer og CK'er

 

Så det synes jeg er sindsygt godt ;-)

 

Men jeg er enig med dig, og jeg kan heller ikke finde andre, jeg har bare fundet ham her da jeg netop selv har siddet og ledt for lang tid siden, i en søgen efter en hund, der havde bevidst noget på prøverne. Jeghar kun fundet ham her:-D

 

Ja det ser lidt rodet ud. men skidt med dét. Har lige siddet med papir og blyant og rodet det lidt ud selv.

 

Og vi er enige i at den hund, med dén fører, har gjort det godt.. Den er blevet ført som konkurrencehund, ingen tvivl om dét, bedømt alene ud fra de prøver den er stillet i.

 

Den er taget den direkte vej til vinderklassen på a-prøverne, og så ellers udelukkende ført dér.

Sagt lige ud, så er dét der ihvertfald ikke hverken den første eller den anden hund han har ført på prøverne, og han har vidst lige præcis hvad han ville opnå.

 

 

 

Så kunne det være interessant at vide om han har "voldstillet" (i mangel af et reelt ord for det) hunden på c-prøverne. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

En chihuahua med tavle i DKK eller DRU koster 10-15.000, typisk 12.000. Det bliver af og til drøftet opdrætterne imellem, om priserne er på vej ned eller ej, men jeg har indtryk af at efterspørgslen og udbuddet efterhånden passer meget godt sammen.

 

Til gengæld er der altid et hav af genbrugs-chihuahuas til salg, bl.a. inde på hundegalleri.

 

Jeg gav 3000 for min newf med DKK-tavle for 25 år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ser lidt rodet ud. men skidt med dét. Har lige siddet med papir og blyant og rodet det lidt ud selv.

 

Og vi er enige i at den hund, med dén fører, har gjort det godt.. Den er blevet ført som konkurrencehund, ingen tvivl om dét, bedømt alene ud fra de prøver den er stillet i.

 

Den er taget den direkte vej til vinderklassen på a-prøverne, og så ellers udelukkende ført dér.

Sagt lige ud, så er dét der ihvertfald ikke hverken den første eller den anden hund han har ført på prøverne, og han har vidst lige præcis hvad han ville opnå.

 

 

 

Så kunne det være interessant at vide om han har "voldstillet" (i mangel af et reelt ord for det) hunden på c-prøverne. :lol:

 

Ejeren er også ejer af Unghundemester 2008, 2009 og 2010 så han er vist det man godt kan kalde en knaldgo konkurrencehundefører, så det har du vist helt ret i :mrgreen:

 

Ja hundeweb er god, men ville være sjovere hvis man også kunne se resultater fra C- prøver ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...