Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Bo: 500 kr. (de bedste penge jeg nogensinde har givet ud!)

Valde: 0 kr

Chili: 0 kr.

Vinnie: 500 kr.

Leroy: 3000 kr.

 

Som det ses har jeg mangedoblet mine udgifter til hunde på det seneste :mrgreen:

 

Jeg har ikke noget problem med at folk giver 10.000+ for en hund, men jeg har svært ved at forstå hvorfor prisen skal være så vigtig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Prisen for en schæfer ligger vist generelt mellem 7.000-10.000 kr. :vedikke: Jeg ved det faktisk ikke, det er ikke noget, der har min interesse, så har aldrig spurgt :oops:

 

Bondo gav jeg 6.000,- for i 2006, og Jacki gav jeg 7.000,- for i 2008, så begge i den billige ende :slem:

 

Prisen på Bondo var angivet på opdrætters hjemmeside, så den kendte jeg på forhånd. Prisen på Jacki spurgte min bror opdrætter om på vej ud af døren efter 1. besøg med 2. besøg allerede fastlagt - havde opdrætter sagt 10.000, havde jeg ikke så meget som blinket - jo, det er mange penge men mine penge :fornaermet: og jeg bestemmer, om jeg vil leve af havregryn i 1 måned eller 2 :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samojeder med tavle ligger på 8000-9000. Motor gav vi 8500 for, opdrætter syntes han var smart at ligge lige i midten :lol: Men det var selvfølgelig ikke de 500kr der gjorde noget som helst udslag.

 

Buddha uden tavle gav vi vist nok 5600 for.

 

Mastiffer er da både sjældne, dyre i drift og tunge at slæbe rundt på, så prisen passer vel meget godt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gav 8.500 for Bella (Engelsk Springer Spaniel) - de ligger vidst generelt mellem 7-9.000.

 

Jeg kan ikke påstå at jeg synes at 13.000 er mange penge for en hund. Det afhænger vel lidt af ens prioriteringer. Vores hus kostede 2,5 millioner, fjernsynet 9.000 og sofabordet gav vi 200 kroner for. Jeg kender mennesker der vil prioritere anderledes og give en frygtelig masse penge for designermøbler - de bor så til gengæld i lejlighed og har ingen hund.

 

Iøvrigt: Vi har været ved at kigge på adoption (af børn). Budgetmæssigt ligger på 100-150.000 plus tabt arbejdsfortjeneste hvis man skal være væk alt for lang tid. Men det synes de fleste mennesker er helt i orden. :-)

 

Nu er Birgitte lykkeligvis blevet gravid:lun:, så indtil videre har vi sparet 135.000 i år - så kan der vidst godt blive til et par nye højtalere. :klap:

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at læse, at vi ikke er de eneste, som synes, at det er ok, at betale prisen, når nu man har forelsket sig i en bestemt race:-D.

 

Tror bare, at de kommentarer vi har fået kommer fra mennesker, som ikke kan sætte sig ind, hvad en hund betyder for os - for så ville de jo også betale prisen uden af blinke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gav 8.500 for Bella (Engelsk Springer Spaniel) - de ligger vidst generelt mellem 7-9.000.

 

Jeg kan ikke påstå at jeg synes at 13.000 er mange penge for en hund. Det afhænger vel lidt af ens prioriteringer. Vores hus kostede 2,5 millioner, fjernsynet 9.000 og sofabordet gav vi 200 kroner for. Jeg kender mennesker der vil prioritere anderledes og give en frygtelig masse penge for designermøbler - de bor så til gengæld i lejlighed og har ingen hund.

 

Iøvrigt: Vi har været ved at kigge på adoption (af børn). Budgetmæssigt ligger på 100-150.000 plus tabt arbejdsfortjeneste hvis man skal være væk alt for lang tid. Men det synes de fleste mennesker er helt i orden. :-)

 

Nu er Birgitte lykkeligvis blevet gravid:lun:, så indtil videre har vi sparet 135.000 i år - så kan der vidst godt blive til et par nye højtalere. :klap:

 

Tillykke med den kommende familieforøgelse :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror bare, at de kommentarer vi har fået kommer fra mennesker, som ikke kan sætte sig ind, hvad en hund betyder for os - for så ville de jo også betale prisen uden af blinke.

 

Det tror jeg også.

 

Nogle i omgangskredsen har brugt udtrykket: Det er jo kun en hund! Jeg forsøger at huske mig selv på at spørge mig selv om hvad det i virkeligheden betyder, for det kommer altid uden forklaring - somom det selvklart betyder et eller andet med at hundens værdi ikke er særlig stor i sammenligning med et eller andet.

Jeg tror nok at at det var dengang vi skulle have Bella behandlet for et eller andet i hoften og brugte nogen penge (3.000 kr.) og en hel masse af vores tid på det. Eller når snakken falder på om Bella skal have lov at være i soveværelset.

Link til indlæg
Del på andre sites

UPS. Glemte jo egentlig at svare på spørgsmålet:

- Jeg gav i sin tid 7.000 kr for Kazan. Dana som vi købte i tyskland kostede kun små 5.000 kr. (de er ikke så dyre med hvalpe) Og hira som jeg har nu kostede ikke noget....... :blink: for hun er en hvalp efter en af vores avlstæver, og som jeg så beholdte selv :mrgreen:

 

Vores egen pris - for en schæferhund - er 9.000 kr. Uanset om det er han eller tæve man vælger. :mrgreen:

 

Til gengæld returnere vi 1.000 kr til køberen, når/hvis de har fået taget billeder af hofter & albuer. :mrgreen: Og når disse er bedømt af DKK.

 

(vi betaler iøvrigt også for bedømmelsen hos DKK) :klap:

 

:vuf:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Aaarh labben er nu oppe i 8-9000 kr, så helt dobbelt op er det ikke:-D

 

MEN i 2003 gav jeg 5000 kr for Luna (med dkk tavle, chip og 1. vaccine):-D

 

Min lille nye lab-hvalp kommer til at stå mig i 8.000. Hun tager 9.000 for hendes golden-hvalpe.

 

Til gengæld har opdrætter så et "rabat-system", hvor man får penge tilbage, hvis man f.eks. når op i LP Elite eller hvad der måtte svare dertil i de forskellige hundesportsgrene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille nye lab-hvalp kommer til at stå mig i 8.000. Hun tager 9.000 for hendes golden-hvalpe.

 

Til gengæld har opdrætter så et "rabat-system", hvor man får penge tilbage, hvis man f.eks. når op i LP Elite eller hvad der måtte svare dertil i de forskellige hundesportsgrene.

 

pst bliver det en germaine hvalp du får?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores pris - for en schæferhund - er 9.000 kr. Uanset om det er han eller tæve man vælger. :mrgreen:

 

Til gengæld returnere vi 1.000 kr til køberen, når/hvis de har fået taget billeder af hofter & albuer. :mrgreen: Og når disse er bedømt af DKK.

 

(vi betaler iøvrigt også for bedømmelsen hos DKK) :klap:

 

:vuf:

 

Whauuu det synes jeg er en flot ordning, I tilbyder:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt med alle andre, der syntes pris er underordnet. Får man den vare man vil have, så har man også bestemt sig for at ville betale prisen. Det er jo netop - igen som alle siger - et spørgsmål om prioriteringer. Nu har Canada Goose jakker været vinterens store hit, og personligt syntes jeg jo det er voldsomt mange penge, at give 5-8.000 for en jakke...

 

Mine tre springere er alle med tavle og fra samme opdrætter, der har klaret sig rigtig, rigtig godt gennem tiden og er førende indenfor racen. Den ældste købte jeg i 2000 og der kostede de 5.500, i 2008 gav jeg 4.000 for Ayoe (havde til gengæld arbejdet den anden halvdel af for at løse nogle opgaver for opdrætter) og omplacerings Sally fik vi gratis (fra anden ejer men via opdrætter.

 

Ville ikke dy mig for at betale mange penge for den rigtige hund, men er alligevel blevet overrasket gennem tiden. Bland andet over at få tilbudt 10.000 Euro for en ung han vi havde med til WDS i Bratislava. Han var lige blevet juniorverdensvinder, men til trods for at der ikke var lavet sundhedstjek på ham, var en italiensk opkøber alligevel klar til at lægge pengene på bordet med det samme. Vi valgte dog at tage hunden med hjem til ejerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også enig i at prisen ikke er det vigtigste...

 

Det eneste jeg gav for Herr Flick var mit ord på at jeg ville passe rigtig godt på ham :lun::blink:

Jeg har ikke nogle favoritter blandt racerne, jeg ville heller ikke have råd til at betale et kæmpe engangsbeløb, men så er der jo en masse gadekryds eller internathunde der fortjener et godt hjem ligesom dyre racehunde :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Whauuu det synes jeg er en flot ordning, I tilbyder:5up:

 

Vi vil bare gerne på den måde, forsøge at finde ud af, om det vi "laver" er godt nok, - blandt andet mht HD og AD. Det er jo vigtigt indenfor vores race Schæferen, der jo døjer meget med den slags.

 

Derfor har vi offentliggjort alle HD & AD bedømmelserne på de hvalpe/kuld som vores avlstæver har lavet. Både de gode resultater - men så sandelig også de dårlige!:-D

 

Jeg ville bare ønske at flere af vores opdrætter-kollegaer gjorde det samme :vedikke:

 

:vuf:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal du ikk have brun igen?? :vedikke:

 

Fordi de brune generelt er meget tunge i optrækket.. Og jeg har et perfekt eksempel på det her (og har hørt det fra mange andre, så det er ikke bare mig:-))..

 

Luna motionerer ikke selv.. dvs bold og pindeleg eksisterer ikke i vores verden.. 2-3 gange og så kan jeg hente genstand selv, hvis jeg ikke kan finde ud af at holde fast i den...

 

Hun har altid været sådan..

 

Et eksempel: vores gamle labber elskede pinde.. Min far passede hende en uge, mens vi var på ferie.. Da vi kom hjem var hunden radmager. Vi troede at hun havde nægtet at spise.. Men nej nej, hun havde skam spist alt sin mad.. Men hun ville jo ned hele tiden (min far er ikke så hundevant:mrgreen:), så de havde været nede 5 gange om dagen.. i 5 kvarter!!! hver gang.. Min far havde siddet på en bænk og kastede pind.. Bonnie hentede og hentede og hentede..

 

Jeg er nødt til at gå med Luna, hvis hun skal have motion.. Jeg kan ikke gå ned til vandhullet og sidde og tage billeder af hende svømme rundt eller lege eller sådan.. Nej, så sætter hun sig bare ved siden af og kigger. Hun elsker så at gå lange ture.. Men bevæger sig helst ikke af sig selv. Jeg skal jo også med ud i vandet, hvis hun skal svømme på stranden

 

Det er meget svært for andre hunde at få hende i leg. Det er kun ganske få hunde (3-4 stykker), der kan prale af at få Luna i leg.. Aj det kræver alt for meget:roll:

 

Nu ved jeg heldigvis at labber ikke er sådan normalt, ellers havde jeg da været godt afskrækket af racen.. Rene's Fie f.eks er jo en total modsætning af Luna.. Og Luna's bedste legekammerat, Binka er dampbarn endnu, som 5 årig:-D DET savner jeg..

 

Og så synes jeg generelt de brune bliver avlet alt for lyse i farven.. De skal være mørkebrune (Luna er også for lys i mine øjne)

 

Det har da sine plusser også, og jeg elsker min hund.. Men nej, ikke brun igen:-D (må hellere fjerne aldrig, man skal jo aldrig sige aldrig)

 

Så den næste bliver en sort sporty'ere model:-D

 

Sorry for spam af tråd:oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skulle oprindeligt give 3.000kr for Ninja, hvilket vi egenligt synes var en smule dyrt (bastarden taget i betragtning :slem:) men det skulle bare være hende ...

 

Da vi så kom hjem fra ferie var prisen i annoncen ændret til 1.500kr, og det var selvfølgelig også det vi endte med at betale.

 

Vi har så aftalt at få røngten-fotograferet hendes hofter og albuer, hvilket sikkert hurtigt løber op.

 

Så det vi oprindeligt "sparede" bruger vi til at sikre os at hun er sund og rask. Selvom hun er uden stamtavle :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bland andet over at få tilbudt 10.000 Euro for en ung han vi havde med til WDS i Bratislava. Han var lige blevet juniorverdensvinder, men til trods for at der ikke var lavet sundhedstjek på ham, var en italiensk opkøber alligevel klar til at lægge pengene på bordet med det samme. Vi valgte dog at tage hunden med hjem til ejerne...

 

Ej, det var alligevel pænt af jer:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi de brune generelt er meget tunge i optrækket.. Og jeg har et perfekt eksempel på det her (og har hørt det fra mange andre, så det er ikke bare mig:-))..

 

Det jo ikke farvens skyld.. Det er modellen..

 

Min er godt nok ikke den hurtigste bil på racerbanen, men han er glad for bolde, dummy'er og elsker at styrte rundt..

 

Hans bror er halvt dampbarn og de har haft deres hyr med hans energi til trods for at de er meget erfarne markprøvefolk med F1'er til det formål

 

Tilbage til tråden

 

Jeg har givet 8000 for Cody og han er hver en krone hver..

 

Næste hund blir dog noget dyrere, da jeg har et ønske om at hente min næste dreng i udlandet.

Gerne Holland, da de er laver nogle fine labber

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jo ikke farvens skyld.. Det er modellen..

 

Min er godt nok ikke den hurtigste bil på racerbanen, men han er glad for bolde, dummy'er og elsker at styrte rundt..

 

Hans bror er halvt dampbarn og de har haft deres hyr med hans energi til trods for at de er meget erfarne markprøvefolk med F1'er til det formål

 

Tilbage til tråden

 

Jeg har givet 8000 for Cody og han er hver en krone hver..

 

Næste hund blir dog noget dyrere, da jeg har et ønske om at hente min næste dreng i udlandet.

Gerne Holland, da de er laver nogle fine labber

 

Jeg skrev også generelt:-D

 

Men model og model.. Mjaaaah.. Binka (Luna's partner in crime) er nu ikke lidt ala samme model som Luna, hvis vi tænker jagt/udstilling.. Og hun er da hyper (på en positiv måde). Og faktisk tungere end Luna.. Luna er en lille let sag på 26 kg (ja hun vejede noget mere, da vi så hinanden kort på Bakken)

 

Ja, de brune labber, som jeg har mødt og hørt om, i mit tidligere indlæg, er alle sammen tungere modeller end Luna.. Og har da også mødt et par sorte tungere labber, der var fuld fart over..

 

Ellers ved jeg ikke helt, hvad du mener med model:genert:

 

Og pyt med om hun er hurtig, det er ikke det jeg mener:-) Ville bare godt have, at jeg kunne kaste en bold engang imellem og hun så gad hente den;-)

 

Er der flere hunde, vælger hun helt fra.. Havde håbet de kunne trække hende med, men nej, så går hun hen og snuser for sig selv eller sidder hos mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jo ikke farvens skyld.. Det er modellen..

 

Min er godt nok ikke den hurtigste bil på racerbanen, men han er glad for bolde, dummy'er og elsker at styrte rundt..

 

Hans bror er halvt dampbarn og de har haft deres hyr med hans energi til trods for at de er meget erfarne markprøvefolk med F1'er til det formål

Farven ér modellen, hvad de brune angår. De brune er et udstillingsfænomen. Vis mig en brun der har bevist sit værd på jagt- og markprøverne, og jeg æder mit ord i mig igen.

 

 

Problemet med dem er ikke energien, eller størrelsen som sådan. (Ikke ift. det generelle problem der bare ér med udstillingskræene)

 

Men de brune er bare træge at arbejde med. Og nej. Det er ikke nogen fordom.

 

AT man er meget erfaren udi markprøver med F1'ere, er ikke nogen merit i sig selv.

F1'ere skulle gerne, ikraft af de værdier der ligger bag avlen på jagt- og markprøvehundene i england, gerne være noget blødere af sind, og langt mere eager to please og iøvrigt let dresserbare, ift. hvad man tidligere har avlet efter her i danmark. Med andre ord får du næppe en hund der er "nemmere" at have med at gøre, end en f1'er, som iøvrigt heller ikke kravler på væggene. Det er ikke deres opgave :blink:

 

 

De brune, sammen med resten af udstillingskræene, ér bare ikke sådan. De er tunge at arbejde med, og man kommer ikke lige så langt, lige så hurtigt, lige så godt, hvis man vælger en sådan hund.

 

Og nej. Stadig ikke nogen fordom. Men som man siger. Ingen regler uden undtagelser. Jeg mangler så bare at finde undtagelsen endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...