Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

altså jeg har det bare sådan..at hvis opdrætter ikke er til mails og hjemmesider osv osv så finder jeg hund et andet sted. Mange opdrættere vil gerne holde kontakten, og jeg ringer altså ikke og aflægger rapport! Så er det rart at sende en mail med billeder og historier omkring hvordan det går.

 

Kom nu ind i dette årtusind altså :blink:

 

Du har en pointe der, som jeg ikke forudså. ;-) Jeg ville SÅ gerne være mere i kontakt med Smillas opdrætter-mor i Vestjylland. Men hun har ingen hjemmeside, tager ingen billeder og skriver som svar på mine mails højest 2 linjer. Hun er ellers rigtig sød. Øv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kunne aldrig finde på at skrive en mail til en opdrætter jeg ikke kender. Synes man får rigtig mange informationer som man ikke kan få pr. skrift, men jeg løser den da ved, altid at starte med at spørge om jeg ringer ubelejligt, for så giver man jo vedkommende en mulighed for at sige fra.

 

Hvor manger mennesker tror du ærligt vil være bekendt at sige til dig at du forstyrre eller ringer ubelejligt?? Og har du helt ærligt lyst til at ringe tilbage, hvis du får af vide at du forstyrre???

 

Derudover, så tager jeg heller ikke endelig stilling til hvor vidt folk kan købe her eller ej, før de har været på besøg, uanset hvor mange mails vi har udvekslet.. Og jeg forventer at den potentielle køber heller ikke beslutter noget endeligt, før h*n/de har været på besøg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor manger mennesker tror du ærligt vil være bekedt at sige til dig at du forstyrre eller ringer ubelejligt?? Og har du helt ærligt lyst til at ringe tilbage, hvis du får af vide at du forstyrre???

 

Derudover, så tager jeg heller ikke endelig stilling til hvor vidt folk kan købe her eller ej, før de har været på besøg, uanset hvor mange mails vi har udvekslet.. Og jeg forventer at den potentielle køber heller ikke beslutter noget endeligt, før h*n/de har været på besøg ;-)

 

Jeg kan godt lide din holdning.:5up: Jeg har fået mange informationer fra dig, som jeg aldrig ville kunne huske, hvis vi kun havde snakket sammen.

 

Jeg foretrækker også at skrive med opdrætter fremfor at ringe. På den måde kan jeg i ro og mag tænke over hvad det er jeg gerne vil vide om opdrætter, hvalpene og deres forfædere.

Sådanne informationer kan være svære at huske under en telefonsamtale, og jeg ser derfor en stor fordel i at have fået skriftligt svar på mine spørgsmål ën gang for alle i en mail, så jeg altid kan læse op på det jeg har fået at vide.

Så kan man altid senere besøge opdrætter, og med egne øjne selv vurdere om det er et sted man har lyst til at få hund fra, og opdrætter kan vurdere om man er en han/hun har lyst til at sælge til.

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: arj, jeg er altså hverken fornærmet eller forarget, har bare vitterlig forsøgt at være høflig og aldrig tænkt som dig, så godt du var klar i mælet!

 

Det troede jeg nu heller ikke du var. Syntes bare at lure, at jeg vist ikke helt var god nok, til at komme frem med hvad jeg mente. Godt du kan samle selvtilliden lidt op igen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor manger mennesker tror du ærligt vil være bekedt at sige til dig at du forstyrre eller ringer ubelejligt?? Og har du helt ærligt lyst til at ringe tilbage, hvis du får af vide at du forstyrre???

 

Derudover, så tager jeg heller ikke endelig stilling til hvor vidt folk kan købe her eller ej, før de har været på besøg, uanset hvor mange mails vi har udvekslet.. Og jeg forventer at den potentielle køber heller ikke beslutter noget endeligt, før h*n/de har været på besøg ;-)

 

Det tror jeg da mange gør!

 

Selv bliver jeg ofte ringet op af folk i forbindelse med spørgsmål i forhold til special klubben. Og der er jeg da ærlig. Hvis de forstyrrer kan jeg selvfølgelig vælge ikke at tage telefonen. Men hvis jeg gør det, og det ikke passer. Spørger jeg om jeg enten kan få lov at ringe tilbage senere, eller om de kan ringe til mig på et givent tidspunkt.

 

Det er der endnu ingen der har været fornærmet over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt lide din holdning.:5up: Jeg har fået mange informationer fra dig, som jeg aldrig ville kunne huske, hvis vi kun havde snakket sammen.

 

Jeg foretrækker også at skrive med opdrætter fremfor at ringe. På den måde kan jeg i ro og mag tænke over hvad det er jeg gerne vil vide om opdrætter, hvalpene og deres forfædere.

Sådanne informationer kan være svære at huske under en telefonsamtale, og jeg ser derfor en stor fordel i at have fået skriftligt svar på mine spørgsmål ën gang for alle i en mail, så jeg altid kan læse op på det jeg har fået at vide.

Så kan man altid senere besøge opdrætter, og med egne øjne selv vurdere om det er et sted man har lyst til at få hund fra, og opdrætter kan vurdere om man er en han/hun har lyst til at sælge til.

 

Hver sin smag - men kan ikke se, at det er svært at sidde klar med sine spørgsmål på en blok når man ringer op, og sørge for at få skrevet svarene ned udfor spørgsmålene?

 

Der findes med sikkerhed lige så mange holdninger, som der findes mennesker. Selv ville jeg finde det lettere at bruge ti-femten minutter på at afklare tingene i telefonen (og så sidenhen ved besøg), end at skulle bruge to-tre mails frem og tilbage og en god times tid for hver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er der endnu ingen der har været fornærmet over.

 

Nej, ikke fornærmet, men jeg var da i vild panik og overbevist om, at jeg ville få et nej til Zamzam da jeg ringede og fik en sur / hvæsende opdrætter i røret - der havde det været bedre ikke at tage telefonen, men at de i stedet havde svaret på den mail, jeg sendte 48 timer tidligere :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg foretrækker også at skrive med opdrætter fremfor at ringe. På den måde kan jeg i ro og mag tænke over hvad det er jeg gerne vil vide om opdrætter, hvalpene og deres forfædere.

Sådanne informationer kan være svære at huske under en telefonsamtale, og jeg ser derfor en stor fordel i at have fået skriftligt svar på mine spørgsmål ën gang for alle i en mail, så jeg altid kan læse op på det jeg har fået at vide.

Så kan man altid senere besøge opdrætter, og med egne øjne selv vurdere om det er et sted man har lyst til at få hund fra, og opdrætter kan vurdere om man er en han/hun har lyst til at sælge til.

 

 

Hver sin smag - men kan ikke se, at det er svært at sidde klar med sine spørgsmål på en blok når man ringer op, og sørge for at få skrevet svarene ned udfor spørgsmålene?

 

Der findes med sikkerhed lige så mange holdninger, som der findes mennesker. Selv ville jeg finde det lettere at bruge ti-femten minutter på at afklare tingene i telefonen (og så sidenhen ved besøg), end at skulle bruge to-tre mails frem og tilbage og en god times tid for hver.

 

Er nok mest enig med Karina her... Men også enig med mk101 - for det er nok sådan at vi alle er forskellige her.

 

Jeg ville personlig synes det var dybt akavet at sidde med en blok og notere samtidig med at jeg snakker med opdrætter. Det ville få mig at blokere totalt, eller også ville jeg glemme spørgsmål, og forvilde mig i teksten... Jeg ville klart foretrække at få skrevet det hele ned i en mail, så jeg ved at jeg ikke glemmer noget, hverken mine spørgsmål elle rhvad jeg kan fortælle om mig selv. Men det komme vel an på hvad der falder én mest naturligt, hvis man bruger en god time på en mail (mener du virkelig det..?:shock:) så er det nok ikke den måde man vil gøre det på...

 

Sidst jeg købte hund var det fra Belgien, så der var ingen anden udvej end mail. Selv om opdrætter ikke er ret ferm til engelsk, så fik jeg al info jeg ville ha'. Jeg skrev selv laaange mails om mig selv, og hvordan jeg tænkte og syntes. Det gik fint, og jeg fik da mere ud af vores mailkorrespondence, end jeg fik ud af alle de mange besøg hos Frosties opdrætter... Jeg holder også stadig mailkontakt med opdrætteren i Belgien, sender fotos og videos og sådan.

 

Jeg tror også på at hvis man ellers får skrevet en god, seriøs og uddybende mail, så vil de færreste opdrættere nok afvise én på den baggrund. Hvordan ville man ellers kunne sælge til udlandet, f.eks..? Der foregår i hvert fald den indledende kontakt jo oftest via mail/internet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver sin smag - men kan ikke se, at det er svært at sidde klar med sine spørgsmål på en blok når man ringer op, og sørge for at få skrevet svarene ned udfor spørgsmålene?

 

Der findes med sikkerhed lige så mange holdninger, som der findes mennesker. Selv ville jeg finde det lettere at bruge ti-femten minutter på at afklare tingene i telefonen (og så sidenhen ved besøg), end at skulle bruge to-tre mails frem og tilbage og en god times tid for hver.

 

Seriøst? :shock: Hvordan kommer du så igennem forum på en dag?? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg da mange gør!

 

Selv bliver jeg ofte ringet op af folk i forbindelse med spørgsmål i forhold til special klubben. Og der er jeg da ærlig. Hvis de forstyrrer kan jeg selvfølgelig vælge ikke at tage telefonen. Men hvis jeg gør det, og det ikke passer. Spørger jeg om jeg enten kan få lov at ringe tilbage senere, eller om de kan ringe til mig på et givent tidspunkt.

 

Det er der endnu ingen der har været fornærmet over.

 

Jo, men det er jo svært at vide på forhånd, om det er en "forstyrrende" samtale, når man ikke ved hvem der ringer ;-)

 

Jeg mener, der er trods alt rimeligt stor forskel på om det er en forsirkringsælger hvor man hurtigt kan sige "Det har ingen interesse", eller om det er en potentiel hvalpekøber, der ringer med 20 spørgsmål og hvor du også selv har 20 spørgsmål den anden vej..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver sin smag - men kan ikke se, at det er svært at sidde klar med sine spørgsmål på en blok når man ringer op, og sørge for at få skrevet svarene ned udfor spørgsmålene?

 

Der findes med sikkerhed lige så mange holdninger, som der findes mennesker. Selv ville jeg finde det lettere at bruge ti-femten minutter på at afklare tingene i telefonen (og så sidenhen ved besøg), end at skulle bruge to-tre mails frem og tilbage og en god times tid for hver.

 

Som Korvis, så dur jeg bare heller ikke til det der med blok og telefon, jeg har et par gange prøvet, i andre, ikke så vigtige sammenhæng, og jeg kan altså ikke sidde og skrive ned, samtidig med at jeg også gerne skal være lidt tilstede i telefonen -vedkommende i den anden ene ved jo ofte ikke at man sidder og skribler løs..

 

Anyways, som opdrætter, fortrækker jeg stadig at folk mailer til mig, og jeg mener faktisk heller ikke at jeg har telefonnummer på min hjemmeside mere, netop fordi jeg et par gange har prøvet at folk har ringet på tidspunkter, hvor jeg bare ikke var oplagt til sådan en maratonsamtale, som jeg syntes det ofte ender med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
Som Korvis, så dur jeg bare heller ikke til det der med blok og telefon, jeg har et par gange prøvet, i andre, ikke så vigtige sammenhæng, og jeg kan altså ikke sidde og skrive ned, samtidig med at jeg også gerne skal være lidt tilstede i telefonen -vedkommende i den anden ene ved jo ofte ikke at man sidder og skribler løs..

 

Anyways, som opdrætter, fortrækker jeg stadig at folk mailer til mig, og jeg mener faktisk heller ikke at jeg har telefonnummer på min hjemmeside mere, netop fordi jeg et par gange har prøvet at folk har ringet på tidspunkter, hvor jeg bare ikke var oplagt til sådan en maratonsamtale, som jeg syntes det ofte ender med..

 

Jeg har altid kun sendt mails til opdrættere.

(bryder mig ikke så meget om at snakke i tlf, i længere tid)

Men har hver gang følt mig halvejs useriøs, fordi jeg regnede med opdrætter hellere ville have et opkald.

Men hvis de fleste vil have mails, så kunne det være man bare skulle fortsætte med det :hmm::genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst? :shock: Hvordan kommer du så igennem forum på en dag?? :genert:

 

Nu skriver og tænker jeg heldigvis ganske hurtigt. MEN hvis jeg stod i en situation, hvor jeg havde et kuld hvalpe på en hjemmeside, og jeg skulle forholde mig til en bunke hvalpekøbere, der alle ville have svar på mail, så ville der hurtigt ryge lang tid ud af en dag, når man skulle sidde og få det hele med.

 

Nu taler jeg endnu hurtigere end jeg skriver, så kan en tur i telefonen være endnu lettere.

 

I forhold til andre indlæg i tråden: Hvis der er nogen der ringer, og jeg kan høre det tager tid at besvare deres spørgsmål, så siger jeg at det ikke passer godt lige nu, og så aftaler vi et tidspunkt, hvor vi kan ringes ved igen. No biggie?!?

 

Men skal jeg sikre mig, at jeg har fået alt med i en mail, og at jeg rent faktisk har tiden og overskuddet til at give et serviceminded svar, så skal jeg have læst den i gennem igen inden jeg trykker send. For når man formulerer sig hurtigt, så kan der ryge noget af sted, som ikke opfattes som det skal.

 

Min pointe - som syntes at gå tabt - er at mail ikke er fool proof. Og det skal man som ny hvalpekøber have i baghovedet. Det kan være, at den ikke når frem. Man kan jo også ringe og sige, at man sender en mail, så de ved den kommer og der er noget der skal holdes øje med.

 

Og hvis man mailer, kommer man længst ved at "skrive en motiveret ansøgning".

 

 

 

P.S. Dette indlæg tog mig max. fem minutter at få tastet - mens jeg så fjernsyn. Så det kan godt lade sig gøre. Men nu skal jeg heller ikke sælge jer noget :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Seriøst? :shock: Hvordan kommer du så igennem forum på en dag?? :genert:

 

Jeg brugte da nok godt og vel et par timer på de mails, jeg sendte til min opdrætter i starten. Skulle jo være stensikker på, at jeg ikke skrev noget alt for dumt, man skulle jo gerne lyde seriøs, velovervejet, moden og ansvarbevist-agtig :genert: At det så sikkert lød dumt alligevel, NETOP fordi jeg forsøgte på det omvendte, ville ikke komme bag på mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor manger mennesker tror du ærligt vil være bekendt at sige til dig at du forstyrre eller ringer ubelejligt?? Og har du helt ærligt lyst til at ringe tilbage, hvis du får af vide at du forstyrre???

Hvorfor skulle de ikke kunne være det bekendt?, det er da en ærlig sag at man f.eks. er på vej ud af døren.

 

Jeg har da prøvet at en opdrætter ikke har haft tid til at tale med mig og så har jeg bare fået et andet tidspunkt at vide, hvor det har passet bedre. Personligt anser jeg det ikke for at være en afvisning, så selvfølgelig ringer jeg da tilbage (hvis det drejer sig om hvalpekøb), og hvis folk ikke gør det, er det da fordi de ikke er interesserede nok eller får deres oplysninger andre steder fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Den der med mail vs telefon er jeg ikke helt sikker på. Jeg tror det kommer lidt an på hvilken opdrætter jeg skulle kontakte, hvad jeg ved om dem på forhånd, om det er en dansk opdrætter eller udenlandsk osv.

 

Nu har jeg jo aldrig prøvet det der med at kontakte en opdrætter og "sælge mig selv" som hvalpekøber.

 

Reiki's opdrætter kom jeg i kontakt med efter at have mødt dem på en udstilling, så et besøg hos dem, blev skrevet op til hvalp osv. Så rendte jeg på dem på en udstilling igen, og de fortalte om Reiki som de havde fået hjem fra en køber der ikke kunne have ham mere... Og ja, så blev jeg jo hundeejer 2-3 uger senere

 

Gaia blev min pga en billedkommentar halvt ment i spøg -nemlig at hvis ejer skulle blive træt af hende, så kunne hun bare sætte hende af her... og det gjorde hun så:mrgreen:

Ej det er ikke helt rigtigt. Jeg havde skrevet lidt frem og tilbage med Gaia's ejer, hjulpet hende med et par oversættelser og den slags, og så en dag skrev hun og spurgte om jeg mente seriøst at jeg var interesseret i Gaia, for så måtte jeg komme og se hende

Og efter besøg, betænkningstid osv, havde jeg altså fået hund nr to:-D

 

Så hvordan den næste hund kommer ind i familien, vil jeg slet ikke turde spå om. Indtil videre har ingen af mine hunde jo været anskaffet HELT som jeg troede de ville blive:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Telefon eller mail ? Det er vel et spørgsmål om, hvad hver enkelt har det bedst med.

Personligt foretrækker jeg en førstekontakt via mail. Det virker på en eller anden måde mere uforpligtende, og både køber og sælger kan få stillet de, måske lidt vanskelige, spørgsmål, uden at have øjenkontakt. Det er mange gange nemmere.

Så kan man få afklaret om prisen kan accepteres, om de fysiske rammer er passende, alene hjemme tid, familiens sammensætning osv, inden man bruger tid på at mødes.

Men foretrækker en køber kontakt via telefon, er det da også helt OK med mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Telefon eller mail ? Det er vel et spørgsmål om, hvad hver enkelt har det bedst med.

Personligt foretrækker jeg en førstekontakt via mail. Det virker på en eller anden måde mere uforpligtende, og både køber og sælger kan få stillet de, måske lidt vanskelige, spørgsmål, uden at have øjenkontakt. Det er mange gange nemmere.

Så kan man få afklaret om prisen kan accepteres, om de fysiske rammer er passende, alene hjemme tid, familiens sammensætning osv, inden man bruger tid på at mødes.

Men foretrækker en køber kontakt via telefon, er det da også helt OK med mig.

 

Det er nemlig også en rar ting ved mail...

Link til indlæg
Del på andre sites

Telefon eller mail ? Det er vel et spørgsmål om, hvad hver enkelt har det bedst med.

Personligt foretrækker jeg en førstekontakt via mail. Det virker på en eller anden måde mere uforpligtende, og både køber og sælger kan få stillet de, måske lidt vanskelige, spørgsmål, uden at have øjenkontakt. Det er mange gange nemmere.

Så kan man få afklaret om prisen kan accepteres, om de fysiske rammer er passende, alene hjemme tid, familiens sammensætning osv, inden man bruger tid på at mødes.

Men foretrækker en køber kontakt via telefon, er det da også helt OK med mig.

 

Ja jeg vil se avleren i øjnene når jeg stiller spørgsmål til opdrættet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle Schulz
Jeg spørger lidt pga nysgerrighed:-D.

I vores omgangskreds er mange meget forarget over, at vi vil give 13.000kr for en hundehvalp. Det er prisen for en mastiff med stamtavle. Den danske mastiff-klub har vedtaget, at prisen på en hvalp er ens hos alle opdrættere. Der avles ikke mange mastiff'er, og derfor synes jeg egentligt, at prisen er ok.

Jeg kan godt forstå, hvis mange synes, at det er mange penge. Men omvendt så ved jeg jo også, hvad jeg køber og får en vis sikkerhed med i købet. For os er prisen ikke det vigtige men derimod racen, så hvis en hund koster 13.000kr, ja så må vi jo betale det!

 

Men som sagt rynker mange på næsen af dette beløb, så det fik mig til at tænke, om det virkelig er så meget mere, end hvad I andre betaler for jeres race-hunde?

Kan det ikke være ligegyldigt hvad hunden, bilen,huset osv. har kostet, hvis det opfylder eens behov?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan det ikke være ligegyldigt hvad hunden, bilen,huset osv. har kostet, hvis det opfylder eens behov?

 

Hvis du ellers har læst tråden, så ville du også vide, at i mit tilfælde jo så er det fuldstændig lige meget! Men mit spørgsmål var af ren nysgerrighed, om vores racehund virkelig er så meget dyrere end andre hunde - og konklusionen er herpå, at der er stor variation, men mange andre ligger i samme prisklasse som vores.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg vil se avleren i øjnene når jeg stiller spørgsmål til opdrættet.

 

Jamen jeg vil sandelig også se køber i øjnene inden jeg lover en hvalp.

Men i de første kontakter ser jeg det nu rart, for begge parter, at der kan opnåes enighed omkring "de store spørgsmål"

Så kan man senere mødes og afgive løfter og se mere på detaljer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg vil sandelig også se køber i øjnene inden jeg lover en hvalp.

Men i de første kontakter ser jeg det nu rart, for begge parter, at der kan opnåes enighed omkring "de store spørgsmål"

Så kan man senere mødes og afgive løfter og se mere på detaljer.

 

For min race er det de store spørgsmål jeg vil se opdrætter i øjnene med (+ se skriftelig dokumentation for). Det er nemlig sundhedsspørgsmål der skal på plads inden jeg overhovedet er sikker på om det er der jeg skal have hund fra.

Og nej, dette er desværre endnu ikke ting jeg kan se på hundeweb.

 

Riesen har T4-problemer og jeg vil se blodprøveresultater og opdrætter i øjnene inden vi går videre. Jeg har haft 2 syge hunde for meget til at lade mig føre bag lyset en gang til.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg foretrækker at hvalpekøbere henvender sig på mail først. så har jeg mulighed for at tænke over hvad jeg skriver.

Jeg ved at der til vores racerepræsetant/ på hvalpelisten er en køber der dels har en dværgpudel i forvejen (ingen problem for at kunne købe en hvalp) men de har også et barn på 2½ år.

Jeg ved med mig selv at jeg i telefonen vil have svært ved at sige at jeg gerne vil opleve barnet i virkeligheden , hvordan hun er med hunde (hvalpe) før jeg kan bedømme om de vil kunne købe en hvalp hos mig... jeg føler det måske kan føles som et angreb på deres børneopdragelse.

Men på mail vil jeg kunne skrive at jeg normalt mener at børn skal være 5-7 år før de er gamle nok til en hvalp af en lille race og at begrundelsen er at hvalpen er lille og helst ikke skal tabes, smides. Måske er jeg mere bekymret fordi en hvalpekøber (ældre dame) tabte sin 8 mdr. hvalp så den brækkede benet...den faldt MEGET uheldig ellers skal der meget til for at et hvalpeben brækker på en 8 mdr. hvalp.... men der skal nok ikke så meget til med en 8-10 ugers hvalp hvis et barn falder ned over den.

 

måske er mit telefon kontra mail mening også præget af at i en mail kan jeg få sagt alt det jeg vil , hvor jeg i telefon er nem at få til at lytte og ikke altid er god til at sige alt det jeg gerne vil have sagt hvis køberen er meget snakkende.

og ved at bruge mail er man sikker på alt er blevet fortalt, i telefon kan køber bagefter sige at den oplysning har de aldrig gået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...