Hop til indhold

Din hunds seng!


Gæst spitZ
 Share

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Buster har mange sovepladser: Stor IKEApude ovre ved radiatoren i mit soveværelse, sofaeen, måtten ude i entreen (giver overblik over hele lejligheden), vattæppe på en solplet i lejligheden, plastichundekurv med vattæppe i (ikke særlig populær længere :vedikke:) og så selvfølgelig min seng. Det er helt klart hans favorit, men ikke ubetinget min - selvom det nu er hyggeligt at putte :lun:. Udover hundehår i sengen, kan det godt blive ganske varmt og så fylder han, sin størrelse til trods (DSG), umanerligt meget. Og formaster jeg mig til at bede ham om at flytte sig, bliver han smæk fornærmet og vader derefter demonstrativt oven på mig for så at hoppe ned og gå over på sin egen pude :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i dag købt en hundekurv i Rema 1000 til 100kr. Den er i sort beavernylon og kan vaskes på 30 grader. Hvis jeg skulle have hvalp, ville jeg også købe sådan en, da den er fin til prisen, og ikke er dyrere end man bare kan smiden den ud uden at ærgre sig, hvis hvalpen bider hul i den.

De havde også hundesenge med kugler i til 200 kr.

 

Ellers har Gracie også flere sovesteder. Hun har en hundepude fra Harald Nyborg i soveværelset, men veksler mellem den og gulvet om natten. Hun kan rigtig godt lide at ligge udstrakt.

I stuen har hun også en pude købt på dstilling i Herning til 130 kr. Den er virkelig god til prisen.

Nedenunder ved terassedøren havde hun intil i dag en Ikea hundepude. Den er nu skiftet ud med kurven fra Rama 1000

Ellers sover hun også ofte på måtten foran hoveddøren. Det er totalt yndlingssted.

Nåh ja, så har jeg også et lille rundt gulvtæppe fra Ikea i stuen, som hun også godt kan lide at rulle sig sammen på.

 

tilbudsavis uge - Læs ugens tilbudsaviser på TilbudKatalog.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Castro sover om natten i sengen, han ligger pænt ved siden af og fylder ca halvdelen, så det bliver spændende at seom der engang bliver plads til en mand også:hmm:

ellers ligger han om dagen i sofaen og har desuden en stor pude i stuen der egentlig var tiltænkt som hundeseng, men han bruger den kun til at ligge og spise kødben på... ellers har han rigeligt med alternativer i form af sækkestole, lammeskind og tæpper, men han bruger dem ikke, eller meget sjældent.

Ofte får han det ret varmt i sengen og snupper en pause direkte på gulvet, med hans pels bliver det heller ikke for koldt....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Vi kobte en vandfast seng til tio igaar og jeg og tio er rigtig glad for den. Den er vandfast saa han kan torre af i buret inden han kommer i huset, spiser raat knogle osv. hvis den er beskidt kan man torre af med en vaad klud uden at smide det hele i vaskemaskine konstant og uden den bliver gennemblodt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja har to "officielle" steder, hendes ROGZ seng der står inde ved siden af min egen seng og en hjemmelavet pude (en sammen foldet billig junior dyne i et betræk af cowboy stof) der ligger hunde-udsyns-strategisk-godt, inde i stuen.

 

Jeg bor i en lille 2 v. lejlighed med åbent amer. køkken og der hvor puden ligger, kan hun overskue køkken, stue. altan, mellem gang og ind mod soveværelset :klap:

 

Både ROGZ og puden har en alm. billigt plaid over sig der lige kan smides i vaskemaskinen og med tiden, smides ud og erstattes af en ny billig plaid :blink:

 

Der ud over har hun soveplads inde på min seng og inde på sofaen, begge steder ligger der en billig plaid og på sofaen, også hendes møg-dyre øko. garvet lammeskind :vuf:

 

ROGZ betrækket kan let tages af og smides i vaskemaskinen, en stor fordel!

 

Billede 1: Madras - 2: Sofa og møg-dyre-lammeskind :genert: - 3: ROGZ sengen og 4: Min seng med et "Misja-tæppe" på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna ligger i stofbur ved siden af min seng. Hun har ellers sovet i min seng i de sidste 6 år. MEN jeg fik ny seng i december 2009 og den er desværre for høj, så det gør skade på den i forvejen dårlige albue. Så meningen er, at hun sover i stofbur.. Hun får stadig lov til at ligge i sengen nu og da...

 

Og ender nok med, at jeg tager madrassen op og skipper sengestellet:engel: Savner hende i min seng:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla sover i sit bur om natten. Hun har også en meget nydelig ilva kurv, der står til venstre for buret. (Den ligger hun dog sjældent i :vedikke:).

 

Om dagen og sammen med os om aftenen ligger hun tit på sofaen (Derfor der ligger sådsan et grimt vaskbart lammeskind på :mrgreen:).

 

På billede 2 prøver jeg at vække hende med lidt mad førend vi skal til agilitytræning. :genert:

 

Vigtigt for os er at hendes liggesteder kan vaskes ved 60 grader.

Link til indlæg
Del på andre sites

tulles seng er meget sempel det er en madres på gulvet med et teppe over og et teppe mer som jeg lekker over hinne vis det er muligt nogle gange er det vist forvamt så lekker hun sig oven på det istet efter en halv times tid.

 

men sånden ser det ud lige nu.

 

njååårh :lun: Tulle sover med dyne på :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Mine har den her hvor de begge kan være i:

hundeseng002.jpg

 

Det er dog oftest Gaia der bruger den.

 

Derudover har de lidt tæpper liggende rundt omkring. Sidder jeg i sofaen, er de oftest med der, men ellers ligger Reiki oftest på gulvet, og Gaia et eller andet sted tæt på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eddie sover på hans Østrand sækkeseng, som han er meget glad for.

Ellers falder han tit i søvn på hans ynglingstæppe.. eller i vores seng ;-) hvor han fylder rigeligt og sparker sig mere plads til, hvis han synes det er nødvendigt..

Det er utroligt hvor meget en fransk bulldog kan fylde når man tager dens størrelse i betragtning :lun:

 

Vi har købt en stor hundepude (dunagtigt fyld), en stor plastkurv med runde sider (med et stort tæppe i) og så et blødt bur - derudover må han være i sofaerne, men ikke sengen.

 

Vi henter ham først om 2 små uger - så må vi se om det er senge der passer hertugen eller vi må på shopping igen :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er utroligt hvor meget en fransk bulldog kan fylde når man tager dens størrelse i betragtning :lun:

 

Vi har købt en stor hundepude (dunagtigt fyld), en stor plastkurv med runde sider (med et stort tæppe i) og så et blødt bur - derudover må han være i sofaerne, men ikke sengen.

 

Vi henter ham først om 2 små uger - så må vi se om det er senge der passer hertugen eller vi må på shopping igen :genert:

 

Bare vent! Det skal han nok få lavet om på! :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare vent! Det skal han nok få lavet om på! :mrgreen::lol:

Hahahaha - det siger mine forældre også.

 

Jeg forestiller mig også det scenarie at jeg vågner en nat ved at han lander på mig med et brag. Eller at han pludselig øffer mig ind i ansigtet :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahahaha - det siger mine forældre også.

 

Jeg forestiller mig også det scenarie at jeg vågner en nat ved at han lander på mig med et brag. Eller at han pludselig øffer mig ind i ansigtet :lun:

 

100% :klap::hjerte::lol: og der er nu ikke noget hyggeligere end en hund under dynen :lun: Kan slet ikke sove ordentligt når Izzie ik ligger der! :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej
100% :klap::hjerte::lol: og der er nu ikke noget hyggeligere end en hund under dynen :lun: Kan slet ikke sove ordentligt når Izzie ik ligger der! :genert:

 

nej.. det er virkelig skønt :lun:

 

prøvede det for første gang i nat..

elvis jeg passede, insisterede på at sove, under dynen, bag mine knæ :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

100% :klap::hjerte::lol: og der er nu ikke noget hyggeligere end en hund under dynen :lun: Kan slet ikke sove ordentligt når Izzie ik ligger der! :genert:

Problemet er bare at når svigermor så skal passe ham, hun vil nærmest ikke have ham i soveværelset fordi hendes hørelse er alt, alt for god = dårlig nattesøvn når Bamsen snorker :lun:

 

Desuden er min far allergisk overfor hunde - dvs. det går okay når bare han ikke deler seng med en.

 

Og ja - hunde i sengen ER hyggeligt, dur bare ikke hvis kæresten reagerer allergisk (hans bror er meget allergisk) - dog har han endnu ikke haft noget der minder om en reaktion på hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Problemet er bare at når svigermor så skal passe ham, hun vil nærmest ikke have ham i soveværelset fordi hendes hørelse er alt, alt for god = dårlig nattesøvn når Bamsen snorker :lun:

 

Desuden er min far allergisk overfor hunde - dvs. det går okay når bare han ikke deler seng med en.

 

Og ja - hunde i sengen ER hyggeligt, dur bare ikke hvis kæresten reagerer allergisk (hans bror er meget allergisk) - dog har han endnu ikke haft noget der minder om en reaktion på hunde.

 

Vi er også enige om at hunden ikke skal være i sengen. Ikke fordi nogen af os er allergiske, men når der er så stor forskel for folk som er, på om hunden sover i sengen eller ej, så forestiller jeg mig det er sundere at lade være, sådan til hverdag. Men hvis jeg nu en dag skal være alene hjemme om natten, så kan det godt være at reglen kan bøjes lidt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...