Gæst Afganskmynde Skrevet Marts 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 16, 2011 Ja, mange korthaarsracer kraever kun bad enkelte gange om aaret, og saa er der langhaarsracer (afghansk mynde og cocker spaniel) som mine, som kraever helst bad hver uge til hver anden uge. Jeg gor det HELE selv:bad, fon, klip og borstning. Med 3 stks i huset, ville det ellers blive en al for dyr fornojelse paa salon. Hvor tit kommer jeres i bad og sorger I ellers selv for pelsplejen (klipning, borstning, bad osv.) eller foretraekker I salon?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Mine kommer i bad..... sjældent Vilya kommer i bad, når hun skal udstilles og bliver så også fønet.... derudover ca. 1 gang om året, hvis de er virkelig, virkelig ulækre efter en tur i mudder Og Vilya gør det selv.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Har valgt at mine papilloner skal være sportsklippet, alligevel kommer de jævnligt i bad, Zamzam fordi han strinter på sig selv, Petrine fordi hun bliver mudret. Da Zamzam var i fuld pels orkede jeg ikke det kæmpe arbejde, så han gik på klinik - er DYBT imponeret over, du klarer 3 gigantiske pelse hver uge! Har du special-udstyr eller bruger du håndholdt fønner? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Bravo har været i bad én gang i hele hans 2 årige liv - det var et par dage før han skulle udstilles...han syntes dog det var ret fedt, at blive gnubbet godt igennem og efterfølgende, at blive børstet og fønet - han elsker opmærksomhed Zacho var ofte i bad pga af allergi - i sommerhalvåret var han i bad 2-3 gange om måneden og man kunne se at hans hud trivedes med badene :5up: Super har aldrig været i bad her hos os og vi har haft ham i lidt over 1 1/2 år Jeg klipper potehår og evt kløer på dem et par gange om måneden Vores hunde virker altid lækre i pelsen, så jeg tror at de er rimelig selvrensende :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Klarer Møffe selv. Hvor ofte han kommer i bad, kommer an på udstillingskalenderen og vejret. Det er nemlig kun, når han bliver RIGTIG gennem-beskidt, at jeg bader ham og når vi skal til udstilling. Og ligger der en udstilling et par uger fremmer, så trækker jeg badet den tid. Klipper og føner ham også selv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Jeg tror Karla har været i bad 3 gange i sit liv :hmm: alle 3 gange fordi hun havde rullet sig i lort :mums: Min hund kommer kun i bad hvis hun er usædvanlig klam, af og til får hun et "spongebath" hvis lortetrilningen har holdt sig til et begrænset område af hende Hun bliver aldrig børstet, men hun er jo også nærmest skaldet.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Dumle har været i bad 2gange i løbet af sit 3år lange liv. Nova har aldrig, til gengæld bliver de skyllet en del. Sjovt nok siger min veninde at Nova ikke lugter som andre cairns hun har mødt. Hun siger hun lugter af hund, men ikke af... muggen pels og Dumles pels får ofte komplimenter og vi får at høre at vi da må putte ham i bad hele tiden... folk bliver ret overraskede når de høre han kun har været rigtig i bad 2gange og ja... sørger selv for klipning, børstning, trimning o.l. Klipning=praktisk. Trimmning=praktisk, forsøger dog at få fat i det karakteristiske cairn look da jeg syntes det er så sødt, meeen der skal mere øvelse til endnu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Det er lidt forskelligt - alt efter hvor meget mudder de har rullet sig i - men i gennemsnit hver 14. dag - tror jeg :hmm: Og jeg klipper, fønner og karter selv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Vasker, føner, klipper osv selv alle hundene.. 1-2 gange om ugen..Løveren 1 gang, robotstøvsugeren 2 gange..Det er virkelig et kræ som kommer til at stinke hurtigt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Sjældent... men ellers hvis de ruller sig på turen,, jeg deler ikke deres jubel når de lugter af gylle eller et gammelt ådsel Ordner dem selv også Money når hun skal ud og vises frem [ATTACH]40372[/ATTACH] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Jeg tror Karla har været i bad 3 gange i sit liv :hmm: alle 3 gange fordi hun havde rullet sig i lort :mums: Min hund kommer kun i bad hvis hun er usædvanlig klam, af og til får hun et "spongebath" hvis lortetrilningen har holdt sig til et begrænset område af hende Hun bliver aldrig børstet, men hun er jo også nærmest skaldet.... Det er ligegodt 50% flere gange end Jacki årsagen er dog den samme Klatvask forekommer også her i huset, og af samme grund Tøser og deres perfume Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Så sjældent som muligt..... De kan ikke fordrage det og jeg magter ikke at lære dem det på en ordentlig måde Bamse har været i bad 2 gange i sit 9 årige liv, men han har heller aldrig rigtig trængt til det. Da han var yngre duftede han altid af citrus, hvorfor ved jeg ikke.....og så blev han kaldt Jack Lemon . Nu dufter han bare af......Bamse. Nana lugtede bare så grimt, da vi fik hende hjem - så røg hun i bad og det kunne hun bestemt ikke lide. Da hun i starten af vinteren 2010, var så støvet og beskidt, ville jeg have gjort det. Men så blev det snevejr og så klarede hun det selv, godt hjulpet af bamse - de elsker nemlig at lege i sneen og det er utroligt effektivt til at rense pelsen - det der sne :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Hvis de har rullet sig i noget klamt, inden udstilling (dagen før), og ellers efter behov hvis jeg synes at de trænger, f.eks her efter vinteren hvor de har gået med dækkener, eller efter pasningsordning mens jeg har været på ferie. Jeg klarer det hele selv, nu har jeg to korthårede, så det er ret ligetil. De får klippet negle, tjekket pels under poterne, klippet halespidsen til, renset øre, derefter vasket, tørret med håndklæde og så får de et fleecedækken på, og så er de tørre i løbet af en halv time dejlig nemt :blink: Gizmo går derudover til svømning en gang om ugen, så der bliver han jo også skyllet igennem, og så er det dejligt nemt at tage shampoo og balsam med der og få dem vasket, uden at få en kæmpe sø på badeværelset herhjemme :blink: Hvis de er meget mudrede efter en gåtur så får de lige en skyller med haveslangen og bliver tørret. Med schæferne var det samme procedure, og da jeg skyllede, vaskede og generelt havde dem meget i vand f.eks til svømning så minimerede det også deres fældning rigtig meget :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Bad - hvad er det?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Bad - hvad er det?? Den der årlige begivenhed til jul for nogle :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Marts 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 16, 2011 Har haft Rex et år nu, og han har endnu ikke været i bad:hmm:kæresten vil gerne have ham i bad - men han er jo ren og fin - og ja lugter af hund, men det skal sådan en da gøre:genert: så med mindre han bliver møgbeskidt, eller lige pludselig gror lang yndig pels og skal på udstilling er der vel ingen grund til at bade ham - eller tager jeg mon fejl? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Mine kommer i bad..... sjældent Vilya kommer i bad, når hun skal udstilles og bliver så også fønet.... derudover ca. 1 gang om året, hvis de er virkelig, virkelig ulækre efter en tur i mudder Og Vilya gør det selv.... Ihh sikke et SUPER billede af SKON vovse!!!:hjerte::hjerte::hjerte: Det ser altsaa ud til at den ELSKER at komme i bad, saa du kan vist sagtens goere det lidt oftere:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Bad - hvad er det?? Ja, doberman med deres smukke korte glinsende pels bliver sikkert ikke saerligt beskidte hva':hjerte:? Faelder de en del overhovedet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Så sjældent som muligt.....De kan ikke fordrage det og jeg magter ikke at lære dem det på en ordentlig måde Bamse har været i bad 2 gange i sit 9 årige liv, men han har heller aldrig rigtig trængt til det. Da han var yngre duftede han altid af citrus, hvorfor ved jeg ikke.....og så blev han kaldt Jack Lemon . Nu dufter han bare af......Bamse. Nana lugtede bare så grimt, da vi fik hende hjem - så røg hun i bad og det kunne hun bestemt ikke lide. Da hun i starten af vinteren 2010, var så støvet og beskidt, ville jeg have gjort det. Men så blev det snevejr og så klarede hun det selv, godt hjulpet af bamse - de elsker nemlig at lege i sneen og det er utroligt effektivt til at rense pelsen - det der sne :5up: NOJ, 2 gange i 9 aar:shock: det var ik' meget:klap:Ikke at der er noget i vejen med det overhovedet, men er bare vant til tit at vaske hund. Jeg er saa ogsaa den type der elsker renlighed og helst vil have mine dyr lugter af violer:snusendehund:. Mynderne lugter ikke, men deres pels er magnet for stov og mudder. Men vores cocker spaniel Nemo LUGTER, saadan som en sur vaad hund:badr:, saa han SKAL i bad hver 14 dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Saadan ser vores mynder ud efter deres bad igaar, og inden de bliver fontorret. Ligner store rotter:lol: De er vant til at komme i bad, saa de finder sig fint i det begge to:hjerte:, selvom de da gerne ville forblive beskidte - Nu er chloe, hvalpen, paa 7 mdr en rigtig 'vandhund' saa det hjaelper paa det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Ja, doberman med deres smukke korte glinsende pels bliver sikkert ikke saerligt beskidte hva':hjerte:? Faelder de en del overhovedet? De fælder faktisk nok til at man kunne bygge en ny hund ca. hver 3. uge, men de kommer kun i bad hvis de har rullet sig i noget virkelig ækelt, eller har haft nærkontakt med et stinkdyr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Har valgt at mine papilloner skal være sportsklippet, alligevel kommer de jævnligt i bad, Zamzam fordi han strinter på sig selv, Petrine fordi hun bliver mudret. Da Zamzam var i fuld pels orkede jeg ikke det kæmpe arbejde, så han gik på klinik - er DYBT imponeret over, du klarer 3 gigantiske pelse hver uge! Har du special-udstyr eller bruger du håndholdt fønner? Ja, Tio kommer ogsaa til at tisse paa pelsen ved bagbenene nogle gange. Altsaa Jeg synes at det er SJOVT at ordne pels - Det er liige mig at have nogle 'ofre' at vaske og frisere!! Men JA, jeg har hele udstyret:5up:: Andis 2000 proff. klipper med Andis klippeblade i forskellige laengder til min cocker. Jeg fik et hundebadekar og en ChallengAir 2000AD XL Haartoerer 2 Speed (det er altsaa en ordentlig moppe dreng!) i julegave i aar, som jeg onskede mig helt vildt:hjerte: Jo, og saa MASSER af shampoo og balsom. Jeg er nodt til at kobe i gallon str. nu med mynderne. Synes slet ikke det er saa svaert hvis man har redskaberne (og modet:blink:). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Sjældent... men ellers hvis de ruller sig på turen,, jeg deler ikke deres jubel når de lugter af gylle eller et gammelt ådsel Ordner dem selv også Money når hun skal ud og vises frem [ATTACH]40372[/ATTACH] Sikke en Smukkert! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Hehe hver dag- min bader stort set hver dag- af egen lyst, Her mens der har været is på vandet,har han nøjedes med at skrubbe poter(på isen) Og ja jeg ved godt han ikke bliver ren af sø og havvand-men han dufter altid friskt og pelsen er silkeblød og lækker -så indtil videre kunne jeg ikke drømme om at tage min hund i bad, selvom han er en langhårshund. Pelsen skal heller ikke børstes, den er totalt selvholdende. Når han ruller sig i andelort, kan det sagtens lade sig gøre at pletvaske- hvad jeg så gør. Men nej, det må min hund selv klare-mm det bliver virkeligt slemt, jeg støvsuger hellere en ekstra gang, for det tørret mudder ,der drysser af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Marts 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 17, 2011 Ingen af mine hunde har nogensinde været i bad, de er 13, 6 og 2 år gamle. Borderne er selvrensende, jeg har klatvasket hvis de har været ude i noget ildelugtende. Gårdhunden er en sippe og bliver helst ikke snavset. Jeg udstiller selvsagt ikke;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts