Hop til indhold

Når hunde leger sammen...


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

... har din/e så halsbånd/sele på?

 

Nala har normalt ikk... Jeg er så bange for de sidder fast på hinanden, eller kommer til at skade hinanden...

 

Da Nala var ca 5 mdr legede hund med en anden mellemstørrelse hund... Nala havde alm halsbånd på og den anden hund havde en kædekvæler på... Pludselig hører vi skrig fra haven (ja, de var ikk under opsyn :damn:, desværre) og finder så den anden hund på ryggen og Nala stående over den med en pote på struben... Nala skriger og den anden hund hiver efter vejret...

Nala havde fået et par tæer under kvæleren (aner ikk hvordan :confused:) og den anden hund havde så snurret rundt, hvilket resulterede i, at Nala's tæer blev klemt og den anden hund var ved at blive kvalt.

Vi fik dem skilt ad, og ejeren styrtede afsted til dyrlægen, da hunden blødte fra næsen (sådan helt inde bag fra) og helt røde øjne og træk ikk vejret normalt, overhovedet! Heldigvis var der ikk sket hundene noget...

 

Siden dengang tager jeg halsbånd/sele af....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Puha, en historie!

 

Mine hunde er altid nøgne herhjemme af samme årsag - De tumler jo uhæmmet rundt og er ikke konstant under opsyn, så jeg skal ikke risikere noget.

 

Når de mødes med andre hunde har de typisk et tætsiddende læderhalsbånd på, så det er ikke sådan lige at få poter i klemme der.

Men aldrig kæder og halvkvæl, hvor der er mulighed for at sidde fast og så er de altid under opsyn.

 

Det er desværre ikke første gang man høre historier om hunde der kommer galt afsted med løstsiddende halsbånd eller seler - Så tænker bestemt over det.

 

Det samme gælder risikoen for at sidde fast i krat osv. - Er de ude i naturen har de som regel halsbånd på, som de kan komme ud af, eller halsbåndet bliver spændt ud.

Dog er selerne en undtagelse, fordi de ikke kan blive kvalt i dem, hvis de sidder fast i et eller andet og det er en god hjælp når man har hunde som mine, som er deciderede frygtløse og ikke tænker over, at de ikke selv kan komme op af skrænten de lige hoppede ned af :mrgreen:

Så er det rart at kunne løfte dem op i selerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Nu er kvaelerhalsbaand direkte uansvarligt at lade sin hund have paa, hvad enten den leger eller ikke, og man maa kun bruge det til traening, ellers ikke.

 

Mine leger altid med deres halsbaand paa i haven, alene. Nu er det myndehalsbaand, som er nogle af de mest sikre typer at anvende.Dvs. hvis de sidder fast, kan de med lethed hive hovedet ud af halsbaandet. af denne grund, har jeg et par enkelte gange matte finde chloe's halsbaand ude i graesset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her hos os har hunden kun halsbånd på, når hun skal ud at gå tur. Så nej når hun leger sammen med andre hunde herhjemme, så har hun ikke halsbånd på.

Hun har det dog, hvis hun leger med hunde i en hundeskov, da hun der skal kunne komme i snor efter behov. Det samme kommer til at gælde ifbm leg til hundetræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har altid halsbånd på, enten kvæler eller halvkvæler. Jeg har aldrig haft nogen uheld - det er dog sket at halsbånd er blevet tabt under leg.

De leger dog ikke uden opsyn.

 

Jeg er en hel del mere bange for at min hund skulle forvilde sig væk uden at have sit (lovpligtige) hundetegn med sig end jeg er for den ret lille risiko for uheld med halsbånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig tænkt over at pille sele eller halsbånd af Obelix når han leger med andre hunde :oops:.

 

Som andre også skriver ville jeg være bange for han pludselig løb væk og derved er sværere at få hjem igen når der ikke er tlf nr på ham ;-).

 

Hans sele kan han ikke blive kvalt i ved at hænge fast, men det kan selvfølgelig være ubehageligt alligevel.

De gange han har halsbånd på er det et tætsiddende læder et så der er risikoen også mindsket. Desuden leger han aldrig med andre hunde uden opsyn :engel:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er kvaelerhalsbaand direkte uansvarligt at lade sin hund have paa, hvad enten den leger eller ikke, og man maa kun bruge det til traening, ellers ikke..

 

Nu var dette ikk ment som en debat om kvæler er iorden eller ej.... :roll:

 

Mine leger altid med deres halsbaand paa i haven, alene. Nu er det myndehalsbaand, som er nogle af de mest sikre typer at anvende.Dvs. hvis de sidder fast, kan de med lethed hive hovedet ud af halsbaandet. af denne grund, har jeg et par enkelte gange matte finde chloe's halsbaand ude i graesset.

 

 

 

Har også tænkt på om Nala skulle have sådan et halsbånd, men det er ligesom aldrig kommet videre end ved tanken :oops::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil har altid halsbånd på om dagen. det er et hurtta semikvæl, som sku egentlig nok er lidt for stort.. i hvert fald røg det af, da han plumpede i åen og ikke selv kunne komme op igen - der stod jeg så med et halsbånd i hånden og en ulækker slimet hund, som jeg måtte hive op i nakken i stedet. :stupid:

 

Så ja - han har det på, når han leger og vi har aldrig haft problemer..

 

Kun om natten tager vi det af, mest fordi det larmer helt vildt når han skifter sovestilling og -sted om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare et tip - jeg får syet her:

Galgo-Mødestedet

- billigt, god service, hurtig levering og syet efter mål. Hvad mere kan man forlange :5up:

(der er billeder af Vinnie i galleriet ;-))

 

Ihh kan du altså ikke være bekendt Umulia!

 

Har længe tænkt over et myndehalsbånd til Dumle, fordi han har sådan en forbandet lang hals og halsbånd, der er brede nok, ser total kluntede ud på ham... udover myndehalsbånd altså (håber jeg på).

 

og nu kom jeg selvfølgelig til at bestille et :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh kan du altså ikke være bekendt Umulia!

 

Har længe tænkt over et myndehalsbånd til Dumle, fordi han har sådan en forbandet lang hals og halsbånd, der er brede nok, ser total kluntede ud på ham... udover myndehalsbånd altså (håber jeg på).

 

og nu kom jeg selvfølgelig til at bestille et :oops:

 

Sejt, så skal Dumle også være model :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...