Hop til indhold

Så går jagten ind!


Amocca
 Share

Recommended Posts

er du gået helt væk fra puddel, var den ikke med i overvejelserne? jeg lover, at du blir glad for fældefri pels, og med en trimmer og en køkkensaks er plejen ikke noget at tale om :mrgreen: ej, helt ærligt synes jeg da ikke det er et dumt bud, ifht. agility og temperamentsmatch med karla.

 

Nej, en pudel ville nok stadig være en jeg selv gik efter. men der er nedlagt veto fra husets anden menneskelige beboer... så det går ikke... søger stadig en dsg/pudel blanding... det kunne jeg godt tænke mig...

 

de (mange) cavalier vi kender er i øvrigt næsten uden undtagelse virkelig, virkelig milde og bløde, ret forsigtige (sammenlignet med min hund, altså) og ikke sådan helt vildt fyldt med fut - men søde :lun:

 

Det er også min erfaring fra de efterhånden pænt mange cavalier hvalpe jeg har haft på hold, søde, milde, lidt forsigtige hunde. Men meget trænbare og venlige... Desværre tror jeg bare der er lidt for lidt "go" i dem til mit temperament... selvom den blanding jeg nævner i første indlæg ikke er helt ude af billedet endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Stinnemus
er du gået helt væk fra puddel, var den ikke med i overvejelserne? jeg lover, at du blir glad for fældefri pels, og med en trimmer og en køkkensaks er plejen ikke noget at tale om :mrgreen: ej, helt ærligt synes jeg da ikke det er et dumt bud, ifht. agility og temperamentsmatch med karla.

 

de (mange) cavalier vi kender er i øvrigt næsten uden undtagelse virkelig, virkelig milde og bløde, ret forsigtige (sammenlignet med min hund, altså) og ikke sådan helt vildt fyldt med fut - men søde :lun:

 

Ja, den hopper jeg også med på :5up: Hvor bliver pudlen af i den her snak?

 

(har lige angrebet min krøltop med en køkkensaks :slem: Har kun halv så meget hund tilbage nu - det gik lidt over gevind :rolleyes:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, en pudel ville nok stadig være en jeg selv gik efter. men der er nedlagt veto fra husets anden menneskelige beboer... så det går ikke... søger stadig en dsg/pudel blanding... det kunne jeg godt tænke mig...

 

Det er også min erfaring fra de efterhånden pænt mange cavalier hvalpe jeg har haft på hold, søde, milde, lidt forsigtige hunde. Men meget trænbare og venlige... Desværre tror jeg bare der er lidt for lidt "go" i dem til mit temperament... selvom den blanding jeg nævner i første indlæg ikke er helt ude af billedet endnu...

 

arj, men har du vist ham billeder af helt sporty kortklippede pudler? de er da så søøøde! men enig omkring cavalier, også for lidt "go" til mig, jeg synes, at de er meget .... damede ... i det. men vi kender vist også mest tæver. og de er næsten allesammen bange for min (indrømmet, lidt vilde) hund.

 

du er kun ude efter hvalp, ikke? jeg kender en ung hanhunde-karla-kopi, der muligvis er til omplacering pga. ejers allergi. jeg ved ikke, hvad det er blevet til, har ikke set hende et par uger, vi mødes ellers tit. tænkte sådan på dig, da hun nævnte sit problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror umiddelbart, at en hvalp ville være nemmeste for Karla at acceptere, så det er planen at det skal være en baby ja...

 

Har ellers fået tilbudt op til flere omplaceringer, inkl. en gadehund som bor her i byen og som Karla faktisk kommer ganske godt ud af det med... Meen selvom jeg ikke er superfan af hvalpetiden, så tror jeg alligevel at jeg hælder til en hvalp - for både min og Karlas skyld...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror umiddelbart, at en hvalp ville være nemmeste for Karla at acceptere, så det er planen at det skal være en baby ja...

 

Har ellers fået tilbudt op til flere omplaceringer, inkl. en gadehund som bor her i byen og som Karla faktisk kommer ganske godt ud af det med... Meen selvom jeg ikke er superfan af hvalpetiden, så tror jeg alligevel at jeg hælder til en hvalp - for både min og Karlas skyld...

 

det kan jeg godt forstå, det ville jeg også selv vælge. kom bare til at tænke på dig, fordi elmo ligner karla på en prik (og fordi jeg selvfølgelig ønsker en "lykkelig" udgang på allergisituationen).

 

du har helt sikkert afvist det i en tidligere tråd, men jeg har fortrængt det igen :mrgreen: - en løve er slet ikke aktuel vel? altså, de har jo optimal fysik til agility på samme måde som pudlen, jeg har STORE forventninger til min agilityløve, når vi skal i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det på præcis samme måde. Det er meget svært for mig at formulere hvad det er der gør det, for kender masser af labre border collier, som jeg kunne kramme fra nu og i al evighed... meeen, der er bare et eller andet hvor jeg tænker "nej tak" alligevel :vedikke::vedikke::vedikke:

 

Jeg kan ikke sætte fingeren på det, men TROR måske det bare er mig og hyrdehunde generelt der ikke rigtigt passer? Noget kemi? Jeg ved det ikke... Tror bare jeg inderst i mit lille hundehjerte er en "jagthunde-pige" :vedikke:

 

 

 

 

 

men måske har du ret i, at jeg skal følge den der udefinerbare fornemmelse der siger "det er nok ikke lige mig..." :vedikke:

 

 

Det er jo desværre set, mere end én gang, at nogen køber BC (udelukkende) fordi de gerne vil træningen. Og det er så tydeligt at se at de ikke brænder for racen, hvilket bare er så sørgeligt... BC'en er en speciel og anderledes race, og jeg tror at man virkelig skal elske racen for at kunne ta' den som alt den er - med både de enormt positive, men også de virkelig røvirriterende raceegenskaber. Så hvis din mavefornemmelse siger at du inderst inde ikke er til BC/hyrdehunde, så følg den...

 

 

Og så ville jeg kraftigt overveje at skifte manden ud, med én der godkender en puuuudel... :lun: :lun: :lun: Det må da næsten være nemmere at finde en ny mand end en ny race...? :hmm: :drille:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan jeg godt forstå, det ville jeg også selv vælge. kom bare til at tænke på dig, fordi elmo ligner karla på en prik (og fordi jeg selvfølgelig ønsker en "lykkelig" udgang på allergisituationen).

 

du har helt sikkert afvist det i en tidligere tråd, men jeg har fortrængt det igen :mrgreen: - en løve er slet ikke aktuel vel? altså, de har jo optimal fysik til agility på samme måde som pudlen, jeg har STORE forventninger til min agilityløve, når vi skal i gang.

 

pels er no go generelt her i huset - så nej en løve er ikke aktuel :mrgreen: man skal være realistisk og jeg ved at jeg ikke engang gider rede mit eget hår, på trods af at det er langt... så ville virkelig ikke gide rede / klippe hundehår

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo desværre set, mere end én gang, at nogen køber BC (udelukkende) fordi de gerne vil træningen. Og det er så tydeligt at se at de ikke brænder for racen, hvilket bare er så sørgeligt... BC'en er en speciel og anderledes race, og jeg tror at man virkelig skal elske racen for at kunne ta' den som alt den er - med både de enormt positive, men også de virkelig røvirriterende raceegenskaber. Så hvis din mavefornemmelse siger at du inderst inde ikke er til BC/hyrdehunde, så følg den...

Jeg er enig er jeg ret sikker på :mrgreen:

 

Og så ville jeg kraftigt overveje at skifte manden ud, med én der godkender en puuuudel... :lun: :lun: :lun: Det må da næsten være nemmere at finde en ny mand end en ny race...? :hmm: :drille:;-)
jooo, men svært at finde en mand der accepterer et så stort fravær pga hund tror jeg :vedikke: Jeg mener, jeg er jo ALDRIG hjemme.... og det bliver værre fra og med maj, når jeg får ENDNU et hold at undervise :oops: Men han accepterer dette, da det er et plaster på hans egen dårlige samvittighed over de mange årlige rejsedage ;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

pels er no go generelt her i huset - så nej en løve er ikke aktuel :mrgreen: man skal være realistisk og jeg ved at jeg ikke engang gider rede mit eget hår, på trods af at det er langt... så ville virkelig ikke gide rede / klippe hundehår

 

forståeligt! har det på præcis samme måde, havde ikke fået pelshund, hvis ikke det var for mandens skravleri. men så er vi jo tilbage til ... :hmm: ... du ER altså lidt vanskelig :mrgreen:

 

(jeg skal nok holde udkig!)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen så må vi jo bare finde en rigtig charmetrold af en pudel, og køre hjem til Amoccas mand med den!!! Hvis jeg skal ha' lille hund igen, så bli'r det ret sikkert en pudel, jeg synes simpelthen de er sååå skønne! Og superduper agilityhunde. Når vi får kursister med pudler bli'r de altid advarede om at hvis de ikke har øjnene med sig, kan det være at deres hund ryger med hjem i min lomme... :oops: Lige nu har vi to, og de er nogle rigtig dejlige hunde begge to.

 

En anden race jeg har været lidt nysgerrig på (dog uden at ville ha' den selv!) er ellers en "kromforlænger" (jamen jeg husker aldrig hvad de rigtig hedder...:oops:). Har set nogle der har været rigtig gode/lovende agilityhunde, har bl.a. gået på hold med både en voksen og en unghund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det er også min erfaring fra de efterhånden pænt mange cavalier hvalpe jeg har haft på hold, søde, milde, lidt forsigtige hunde. Men meget trænbare og venlige... Desværre tror jeg bare der er lidt for lidt "go" i dem til mit temperament... selvom den blanding jeg nævner i første indlæg ikke er helt ude af billedet endnu...

 

Hmm :hmm:

 

Tror måske cavalieren er meget hvad man gør den til...

Der har dælme været fut i størstedelen af dem jeg kender - Men også en del der var nogle noget mere afdæmpede hunde.

Det hang sjovt nok meget sammen med ejeren :mrgreen:

 

Nu er Kaia jo kun ½ cavalier, kvart FB og kvart coton - Og man kan godt mærke coton'en, men cavalieren er den tydeligste.

Men der mere mere "go" i hende end i nogen anden lille hund jeg har mødt.

For satan et energiniveau hun kan lægge for dagen :shock:

Har endnu ikke mødt nogen hun ikke kan køre træt hvis hun får lov - Hverken mennesker eller hunde!

 

Men der er nok meget forskel på dem.... Ved ikke... Har måske bare nemmere ved at se dig og Karla med en DSG/cavalier/puddel... et eller andet lidt vidunderlig blanding, end en bordercollie :vedikke:

 

Selvom jeg nok bare er farvet af de hunde du plejer at forelske dig i :mrgreen::engel:

 

Men er da helt vildt spændt på at se udfaldet af alle overvejelserne :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jeg kan også meget nemmere se mig selv med endnu en lille blanding end nogen race :mrgreen: Der er et eller andet ved blandinger der bare "kalder" meget mere på mig... Jeg kan ikke forklare det :vedikke:

 

Så jo, jeg ender uden tvivl med endnu en lille blanding, hvor jeg forhåbentlig endnu engang er heldig og får alt hvad jeg ønskede mig og mere til :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er Moon jeg lurer lidt på :genert:

 

 

 

Jamen jeg havde absolut heller ikke planer om at skulle have en border collie, men så var der nogle lede mennesker der sendte mig et link, og der var en lækker lille tævehvalp, som stadig manglede at finde hjem... efter nogle rigtigt fine forældre af arbejdslinier... og så havde man balladen :lol::lol:

 

Men jeg er absolut ikke overbevist - og med lidt "held" så bliver hun solgt om et øjeblik, og jeg kan holde op med at tænke så meget at eg får ondt i hovedet :rolleyes:

 

Border og Karla er egentlig ikke de store problem. Vi løber jo agility, så det kan ikke undgåes at man kender en enkelt eller 2 :lol::lol: Karla holder rigtigt meget af flere af dem, og leger af og til med dem også... dog kun tæver af racen jeg har set hende lege med, så måske er hannerne for voldsomme for hende... :vedikke: Det er nok nærmere border og mig hvor jeg tænker at kompatibiliteten mangler :lol:

 

Køb du bare Moon - jeg stjæler hende alligevel første gang, du tager hende med til Sabro :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ellers hvis du kan vente lidt længer tid til starten af det nye år så har Åsa busydogs.dk vidst planer om at lille cash skal have hvalpe og hun er jo en dygtig lille Ag hund :mrgreen:

 

 

Spændende hvad du finder frem til, er sikker på uanset hvad du vælger af race så skal du nok præge den og gøre den til din egen så den passer lige ind hos dig og karla :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, en pudel ville nok stadig være en jeg selv gik efter. men der er nedlagt veto fra husets anden menneskelige beboer... så det går ikke... søger stadig en dsg/pudel blanding... det kunne jeg godt tænke mig...

 

 

 

Det er også min erfaring fra de efterhånden pænt mange cavalier hvalpe jeg har haft på hold, søde, milde, lidt forsigtige hunde. Men meget trænbare og venlige... Desværre tror jeg bare der er lidt for lidt "go" i dem til mit temperament... selvom den blanding jeg nævner i første indlæg ikke er helt ude af billedet endnu...

 

Der findes ganske rigtigt meget dårlig avl inden for cavalier, ser usandsynlingt mange der er alt, alt for pjevsede til mit temperament.

 

That said, så tror jeg sagtens du med den rette træning kan peppe en cavalier op :-D

Mingus er bare blevet trænet for meget i at være rolig, det var så min fejl :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går til rally snakkede jeg med en Sheltie ejer, der lige har købt en dansk/svensk :engel:

 

Hun havde købt sheltien til agility, og vil gerne konkurrere, men hendes sheltie har ingen hjerne (hun sagde det selv sådan:blink:), hun har brugt, jeg tror det var 1½ år på elefanten :shock: Og så var den bange for hele verden :cry:

 

Hun havde så været i noget praktik på en træningsplads med agility, og det havde størstedlen af sheltierne det på samme måde, det er bare de gode man ser til stævnerne.

 

Hun blev anbefalet at købe en dansk/svensk af agilitytræneren, og den er hun rigtig gad for nu! :5up: Lærer meget hurtigere end sheltien, og kan komme op i samme tempo og lave samme vendinger som sheltierne :5up:

 

Det er jo kun noget jeg har fået fortalt :genert:

 

Men jeg stemmer for en dansk/svensk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Hahaha, ja det ville da være alletiders at starte ud med at løbe et stævne som første test :lol::lol::lol: jeg tror bare ikke lige at borderen er mig... jeg kan ikke pege præcis på hvad det er....

 

Nej, jeg skal på trænerkursus d. 16ende... (igen! :evil: 3. stævne der ryger på den bekostning!)

 

Nå men så må du jo prøve en anden dag, nej jeg tror så ment hellere ikke BC er noget for dig, hold du dig til en halvsvensker blanding, der skal nok komme mange når tid er

Link til indlæg
Del på andre sites

I går til rally snakkede jeg med en Sheltie ejer, der lige har købt en dansk/svensk :engel:

 

Hun havde købt sheltien til agility, og vil gerne konkurrere, men hendes sheltie har ingen hjerne (hun sagde det selv sådan:blink:), hun har brugt, jeg tror det var 1½ år på elefanten :shock: Og så var den bange for hele verden :cry:

 

Hun havde så været i noget praktik på en træningsplads med agility, og det havde størstedlen af sheltierne det på samme måde, det er bare de gode man ser til stævnerne.

 

Hun blev anbefalet at købe en dansk/svensk af agilitytræneren, og den er hun rigtig gad for nu! :5up: Lærer meget hurtigere end sheltien, og kan komme op i samme tempo og lave samme vendinger som sheltierne :5up:

 

Det er jo kun noget jeg har fået fortalt :genert:

 

Men jeg stemmer for en dansk/svensk :mrgreen:

 

ha, hende kender jeg :-D Hendes dansk/svenske er Ludo - Karlas elskede veninde

[ATTACH]41209[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

De to cavaliere vi gik på hold med, dem var der godt nok meget fut i... Har aldrig set en lille race løbe så hurtigt i indkald, er du sindssyg det gik stærkt, og de lærte bare sindssygt hurtigt.

Hvis jeg nogensinde skulle have en mindre hund, og ikke havde noget imod lidt mere pels;-), så er cavalieren helt sikkert på min liste

 

Jacki gik også på hvalpehold med en cavaliere og hun var den eneste der kunne matche Jacki i alt - hun var hurtig :shock:, kvik, lærenem, tonsvis af gå på mod og mod i det hele taget, legesyg - helt perfekt :lun:

 

Hende og Jacki svingede SÅ godt sammen - temperamentmæssigt kunne de have været kloner :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt du siger det med at du ikke tror borderen er noget for dig - jeg er bare helt sikker på at det er noget for dig.

 

 

Desuden ville det da være fedt at have stamtavle ift. at konkurrere. Jeg har i hvert tilfælde været voldsom træt af Carlas DRU tavle - den er nu sendt til konvertering.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo desværre set, mere end én gang, at nogen køber BC (udelukkende) fordi de gerne vil træningen. Og det er så tydeligt at se at de ikke brænder for racen, hvilket bare er så sørgeligt... BC'en er en speciel og anderledes race, og jeg tror at man virkelig skal elske racen for at kunne ta' den som alt den er - med både de enormt positive, men også de virkelig røvirriterende raceegenskaber.

 

Kan du uddybe, hvilke egenskaber du tænker på, og hvorfor du mener den er så speciel? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...