Hop til indhold

Går I alle til noget med jeres hund?


Gæst Trinus
 Share

Recommended Posts

Jeg går til agility en gang om ugen og tager for det meste ned i agilityklubben yderligere en gang om ugen og selvtræner (er trænerføl, så har nøgle :blink:). Jeg træner en del dogdancing herhjemme og mødes også jævnligt med et par træningskammerater og træner dogdancing sammen. Jeg tager også jævnligt på forskellige weekendkurser og til konkurrencer/stævner. Her i vinter gik jeg til rally kunne godt finde på at melde mig til et rallyhold igen. Har også tidligere gået til lydighed og spor.

 

Jeg er så også single og uden børn, så det giver jo lidt mere tid. :blink:

 

Som de andre synes jeg også, at dine hunde lyder til at have et fint hundeliv. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan finder I tid til alle de spændende aktiviteter med jeres hunde?

 

Ingen børn, hus, bil, have + en mand, der er godt på vej til at blive træningsfanatiker (han mangler lidt fokus og koncentration) og så et arbejde med fri 3 dage om ugen.

 

Jeg synes klart jeg skal lave noget med hundene, det er derfor jeg har dem :oops:

 

Manden går til agility om mandagen

Jeg går tirsdag+onsdag+torsdag og snart på konkurrenceholdet om fredagen :oops: - er ikke helt klar over, hvornår det gik over gevind, noget med en plan om at blive verdensmester tror jeg nok :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ja vi går til noget...men jeg tror at årsagen til at det kun er hundene der bliver slankere, er at det er....TIL BAGEREN...:-D

 

Ej spøg til side...interesserer mig kun for weightpull....men siden ingen vil have os må vi træne hjemme...

 

til gengæld hjælper jeg gerne andre i gang...har udstyr til opstart..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik kun til træning da vi fik vores hund for 3 år siden, ellers Er han også en familie hund :blink:

 

 

Nu er det vel også en familiehund, selvom man går til regelmæssig træning eller hvad? ;-)

 

Jeg går til et hav af ting med mine hunde. Træner mindst 4 gange om ugen og ofte mere. Men jeg har så også valgt en hund der kræver meget - og han er købt med det formål at træne. Så¨længe man har valgt en hund der passer til det liv man lever, så er der da intet galt i ikke at træne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ikke til noget med Duffy pt., vi har gået til hvalpemotivation og unghundetræning en enkelt sæson.. Vi valgte at stoppe, da træningen foregår langt fra os, og vi har ikke bil, så det tager en evighed at komme frem og tilbage for at træne en enkelt time..

 

I stedet træner vi herhjemme og er jævnligt til hundemøder, hvilket Duffy elsker og jeg bruger samtidigt noget af tiden på at træne med hende mens der er andre hunde omkring hende.. Hvis Duffy kunne vælge, tror jeg klart at hun ville vælge at få en legekammerat som hun kunne lege/være sammen med hver eneste dag fremfor at gå til træning med mig.. Jeg synes absolut ikke du skal have dårlig samvittighed :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dine hunder høres ut som de lever et godt liv de, du vet nok best selv hvorvidt de er lykkelige eller ei.

 

Kanskje en ide kan være å la dine barn få prøve seg på agilitykurs med hundene eller noe slikt? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan finder I tid til alle de spændende aktiviteter med jeres hunde?

 

Ingen mand og børn :cool:, Hus, have og bil ligner noget, der er løgn :genert: Familie og venner i Vendsyssel, der før fik besøg min. 1 gang om måneden, får nu besøg måske 1 gang i kvartalet :oops: eller 1 gang om året :damn:Og al ikke hunde relateret efteruddannelse er sat i bero :lol:

 

Al opmærksomhed går i stedet til den firbenede :lun: og på at tage ud og se på andre firbenede i aktion, kurser og sår'n.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har alt for travlt et liv, så Kaia træner jeg ikke med på hold pt.

 

Men Bamse går jeg til lydighed med og så er jeg trænerføl i DcH.

 

Ville gerne gå til agility med Kaia, da det er det der passer hendes temperament bedst.

Men tiden er bare ikke til det, så hun kommer bare med når jeg er til træning med Bamse og får lov at hygge sig før og efter træningen, med de andre hunde - og en smuuuule træning på klikkerhold hver anden uge.

 

Tror hun er godt tilfreds, for hun er bedøvende ligeglad med om hun træner på hold og hvad vi træner, bare hun får lov at bruge hovedet og samarbejde med mig en gang i mellem. :lol:

 

Bamse derimod, bliver deprimeret og rigtig, rigtig ulykkelig, hvis han ikke får lov at bruge sig selv mindst hver anden dag - Han bliver fuldstændig indadvendt hvis der går nogle dage imellem træningen, og nævner man så ordet træning, så liver han fuldstændig op og danser rundt, indtil vi går i gang :lun:

Så med ham, er det ikke kun interesse, men også et spørgsmål om livskvalitet for hans vedkommende.

 

Er bare glad for jeg ikke har to hunde, som i den grad lever for træning, som Bamse gør - Så havde jeg ikke tid til ret meget andet ;-)

 

Men det er jo heldigvis ikke alle hunde der har samme behov - Så ligesom de andre, så synes jeg du skal glemme alt om den dårlige samvittighed og i stedet fokusere på alt det du rent faktisk tilbyder din hund!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gået til træning siden Pajko var 9 uger, men det er også derfor jeg har købt ham. For at træne, komme ud blandt andre mennesker og lærer en hel masse :-D

 

Vi har lige afsluttet vores første rally sæson, og starter til rally øvet i uge 18 - glæder mig! Vi træner også herhjemme, men ikke flere timer om dagen..

 

Jeg er studerende, bor stadig hjemme, har ingen børn og dette er min eneste fritidsinteresse. Så jeg har masser af tid :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er single med gård ( bor sammen med min mor og bror, men i hver vores hus), bil og stor have. Møder først kl.13 hver dag.

 

Ligesom A9 ligner gården noget der er løgn, perlestenene på gårdspladsen er total fladtrampede og ukrudtet vokser og vokser, men hundene elsker det = perlesten er ikke så behagelige at gå på som ukrudt :blink:

 

Jeg har gået til træning med Nana siden hun var ca.5 mdr. gammel og er total faldet for det at træne hund - derfor det forsømte herhjemme :oops:

 

Jeg går til rally om lørdagen og agility om tirsdagen.

Har hyrdet 3 gange og vil gerne mere.

Laver en del tricks med hende, da jeg går til rally hos en dogdancer og det smitter jo altid lidt af og så er det sjovt og giver godt samarbejde.

Bor ad helvede til ude på landet og må køre langt til træning (45-50 km.), men gør det gerne :-D

 

Bamse går jeg ikke til træning med, da interessen for hundetræning først kom med Nana. Vi træner dog herhjemme og han er ved at blive helt god til det :mrgreen:

 

Før Nana har jeg aldrig gået til hundetræning, men alligevel har mine hunde altid fungeret godt :-D

I bund og grund er det jo et spørgsmål om at se på hunden og se om den fungerer godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går heller ikke til noget, men har nogle faste gåturskammerater som både Mille og jeg kan lide at være sammen med.

 

Hvis jeg mente, at jeg savnede input til den daglige træning, ville jeg melde mig til noget, men Mille er 8 år nu og vi kan det, vi skal (nå ja, sådan da :engel:). Til gengæld gør jeg meget ud af, at hun får forskellige aktiviteter på gåturene gåturene og hjemme. Normalt går vi 2-3 timer dagligt, men jeg er også studerende og har ingen børn :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, vi gik til hvalpetræning med Luffe da han var helt lille - men det var håbløst, han var/er på ingen måde førerfikseret (kan ikke lige finde det rigtige ord), og guffere sagde/siger ham absolut ingenting udenfor, der følger han kun sin næse. Så efterhånden som de andre på holdet blev dygtige, og vi var "klassens klovn", og det blev mere og mere pinligt, opgav vi.

Det er desværre noget der tit sker for ejere af visse racer og smadder ærgerligt at folk sammenligner hundenes kunnen, istedet for deres udvikling.

 

Buddy var ½ år da vi fik ham, og da han er samme race og støbning som Luffe, opgav vi på forhånd.

 

Og nu kan jeg ikke finde tiden/overskuddet til at komme igang igen, og tænker lidt, at "løbet" er kørt...

 

Trinus

Nej, løbet er da ikke kørt, men dine hunde skal måske motiveres anderledes end hunde der er godbidsfikserede/ samarbejdende.

 

Jeg tænker sådan lidt at du måske ville opleve noget ret positivt hvis du begyndte at gå til spor,.... for så ville dine hunde ihvertfald ikke være "klassens klovne". Og hvis det er fordi du gerne vil have at de tager bedre kontakt til dig, så tror jeg du med fordel kunne tilbyde dem noget næsearbejde for at have taget kontakt. Eks.: Du siger hundens navn og som belønning får hunden lov til at snuse sig frem til en godbid skjult under en kop (blandt andre kopper). Eller at du først lader hunden gå et spor du har lagt ud, når den har set dig i øjnene og får lov.

 

Personligt går jeg ikke til træning mere, for mit behov går på at træne håndtegn og det er der ikke nogen steder man gør ret meget i. Min hund er blevet døv og jeg har derfor skulle "omprogramere" alle mine ord til tegn, så det har taget alt det krudt vi har haft de sidste par år.

 

Jeg mener ikke at en hund nødvendigvis har et bedre liv fordi den går til træning. Mange hunde stresser op (med dertil hørende konflikter med ejeren) eller bliver mulet i frikvartererne. Nogle ejere føler sig også sommetider presset til at gøre ting, som de egentlig ikke føler er hensigtsmæssigt for netop deres hund, og så er det bedre for alle parter at have nogle faste hunde at omgås med (for det sociale) og lave nogle spændende aktiviteter på ture og i hjemmet.

Redigeret af Ascha
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Trinus, hvis du på et tidspunkt får lyst og tiden til det, er der også den mulighed at købe enkelttimer hos en instruktør. Så får du ikke oplevelsen af, at det er pinligt og i kan arbejde i jeres eget tempo. Det kunne f.eks. være som inspiration til sporaktiviteter som Ascha foreslår.

 

Og iøvrigt og med al det du skal nå i hverdagen, synes jeg bestemt ikke du skal kalde det dårlige undskyldninger at i ikke går til træning. Tingene skal jo også kunne hænge sammen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen mand og børn :cool:, Hus, have og bil ligner noget, der er løgn :genert: Familie og venner i Vendsyssel, der før fik besøg min. 1 gang om måneden, får nu besøg måske 1 gang i kvartalet :oops: eller 1 gang om året :damn:Og al ikke hunde relateret efteruddannelse er sat i bero :lol:

 

Al opmærksomhed går i stedet til den firbenede :lun: og på at tage ud og se på andre firbenede i aktion, kurser og sår'n.

 

Det lyder bekendt :mrgreen:

 

Er væk cirka hver week-end til et eller andet hunderelateret.

Har fuldtidsarbejde og 2½ time daglig transport og en mand der er væk 8 uger ad gangen.

Derudover har vi mandens teen-age datter boende, der dog er på efterskole i hverdagene.

Vi har 4 heste, 5 køer, 40 får og så vores 5 hunde.

 

Derudover prøver jeg at komme ud og træne lidt med mine egne i hverdagsaftnerne nu det er blevet lyst om aftenen.

 

Det er et spørgsmål om prioritering. For vores hus, have og bil ligner også noget der er løgn :genert:, og familien har jeg ikke besøgt siden..... ja, det kan jeg ikke engang sætte år på.

 

Nå ja, og så har vi ikke noget fjernsyn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder bekendt :mrgreen:

 

Er væk cirka hver week-end til et eller andet hunderelateret.

Har fuldtidsarbejde og 2½ time daglig transport og en mand der er væk 8 uger ad gangen.

Derudover har vi mandens teen-age datter boende, der dog er på efterskole i hverdagene.

Vi har 4 heste, 5 køer, 40 får og så vores 5 hunde.

 

Derudover prøver jeg at komme ud og træne lidt med mine egne i hverdagsaftnerne nu det er blevet lyst om aftenen.

 

Det er et spørgsmål om prioritering. For vores hus, have og bil ligner også noget der er løgn :genert:, og familien har jeg ikke besøgt siden..... ja, det kan jeg ikke engang sætte år på.

 

Nå ja, og så har vi ikke noget fjernsyn :mrgreen:

 

Og så har I ingen border collie? Det må klart være en fejl!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner i klub 2 gange om ugen, en gang med hver hund. Derudover mødes jeg jævnligt med andre og træner, og prøver så vidt muligt at træne lidt selv hver dag. Er først hjemme omkring kl. 17, så om vinteren går vi lidt i hi og laver ikke så meget :-D

 

Jeg har egentlig ikke andet at bruge tiden på, har hverken kæreste eller børn :mrgreen:

Brugte dog lige så meget tid, da jeg havde en kæreste.

 

Mine hunde ville bestemt være glade for et liv som dine hunde har, det jeg træner med dem er lige så meget for min egen skyld :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går ikke til træning i klub længere, men træner selv.

Jeg har i en længere årrække trænet lydighed i klub med de 2 ældste.

 

Nu træner jeg spor med Huckie, og overvejer at han skal blive besøgshund på plejehjem eller lignende.

 

Hailey træner agility, lydighed, rundering og tricks.

 

De 2 yngste træner agility og tricks - har planer om at de skal træne rally, hvis jeg kan finde et sted der har hold der passer til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre noget der tit sker for ejere af visse racer og smadder ærgerligt at folk sammenligner hundenes kunnen, istedet for deres udvikling.

 

 

Nej, løbet er da ikke kørt, men dine hunde skal måske motiveres anderledes end hunde der er godbidsfikserede/ samarbejdende.

 

Jeg tænker sådan lidt at du måske ville opleve noget ret positivt hvis du begyndte at gå til spor,.... for så ville dine hunde ihvertfald ikke være "klassens klovne". Og hvis det er fordi du gerne vil have at de tager bedre kontakt til dig, så tror jeg du med fordel kunne tilbyde dem noget næsearbejde for at have taget kontakt. Eks.: Du siger hundens navn og som belønning får hunden lov til at snuse sig frem til en godbid skjult under en kop (blandt andre kopper). Eller at du først lader hunden gå et spor du har lagt ud, når den har set dig i øjnene og får lov.

 

Personligt går jeg ikke til træning mere, for mit behov går på at træne håndtegn og det er der ikke nogen steder man gør ret meget i. Min hund er blevet døv og jeg har derfor skulle "omprogramere" alle mine ord til tegn, så det har taget alt det krudt vi har haft de sidste par år.

 

Jeg mener ikke at en hund nødvendigvis har et bedre liv fordi den går til træning. Mange hunde stresser op (med dertil hørende konflikter med ejeren) eller bliver mulet i frikvartererne. Nogle ejere føler sig også sommetider presset til at gøre ting, som de egentlig ikke føler er hensigtsmæssigt for netop deres hund, og så er det bedre for alle parter at have nogle faste hunde at omgås med (for det sociale) og lave nogle spændende aktiviteter på ture og i hjemmet.

 

 

Hej Ascha

 

Da vi gik til hvalpetræning med Luffe, var der absolut ingen fremskridt/udvikling af spore... Vi prøvede alt i guffere, han var bare ikke interesseret. Herhjemme kan han fint sidde, dække og komme på plads, men udenfor er det håbløst - han næse har magten over ham...

 

At træneren grinte af os til den aller første træning, kiggede på Luffe, og sagde: Det kan I godt glemme, gjorde ikke vores motivation større. Altså, vi vidste godt at vores race aldrig blive lydighedsmestre, men at de er så svære at træne, var vi ikke forberedte på.

 

Vi har prøvet spor/schweisstræning med Luffe en enkelt gang for nogle år siden, det var i Beagleklubben på Fyn. Vi oplevede, at det var svært at komme "med på holdet" af flere grunde, vores hunde er ikke beagler og vi var på helt bar bund. Men ingen tvivl om, at den dag vi får mulighed for noget træning, skal det være spor træning.

 

Jeg vil prøve dine forslag med lidt spor i haven, og først give dem lov, når de har vist kontakt - det synes jeg lyder som en rigtig fin kombination.

 

Jeg er så glad for alle jeres svar. Jeg er ikke i tvivl om, at vores hunde trives og er glade, men inderst inde ville jeg gerne tilbyde dem noget mere, deraf den lidt dårlige samvittighed.

 

Mange hilsner

Trinus

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi gik til hvalpetræning med Luffe, var der absolut ingen fremskridt/udvikling af spore... Vi prøvede alt i guffere, han var bare ikke interesseret. Herhjemme kan han fint sidde, dække og komme på plads, men udenfor er det håbløst - han næse har magten over ham...

Fremgang kommer også først når man finder nøglen til hundens motivation, hvilket i jeres tilfælde åbenbart ikke hedder mad. Kan godt være at det er nok derhjemme, men ude i et andet miljø er det ikke tilstrækkeligt. Og så er det at man må være kreativ,.... og det gælder også trænerne. :slem:

 

At træneren grinte af os til den aller første træning, kiggede på Luffe, og sagde: Det kan I godt glemme, gjorde ikke vores motivation større. Altså, vi vidste godt at vores race aldrig blive lydighedsmestre, men at de er så svære at træne, var vi ikke forberedte på.

Sørgeligt, sørgeligt. Men desværre var trænerens reaktion nok nærmere et tegn på egen begrænsning. Nogle ved ikke hvad de skal stille op hvis de står overfor andet end labber og schæfere, og ved gud det kan også være svært.

 

Vi har prøvet spor/schweisstræning med Luffe en enkelt gang for nogle år siden, det var i Beagleklubben på Fyn. Vi oplevede, at det var svært at komme "med på holdet" af flere grunde, vores hunde er ikke beagler og vi var på helt bar bund. Men ingen tvivl om, at den dag vi får mulighed for noget træning, skal det være spor træning.

Jeg ved at det kan være lidt svært at komme med når man har en anden race, men jeg synes nu at du skal prøve at blive skrevet op til et begynderhold, for det kan jo være at der pludselig er plads. Jeg havde selv en mængde problemer med min hund og først da jeg startede i spanielklubben og gik igang med noget racerelateret træning, fandt vi (min hund og jeg) en ting at samarbejde omkring,... ellers var det typisk mig der stillede krav til noget min hund ikke gad forholde sig til, når der nu var sjovere ting at tage sig til. :roll:

 

Jeg vil prøve dine forslag med lidt spor i haven, og først give dem lov, når de har vist kontakt - det synes jeg lyder som en rigtig fin kombination.

:5up: Og den kan føres over på andre situationer også, hvor hunden skal tage kontakt for at få lov, til f.eks. at hilse på andre hunde, gå ud af døren, gå ombord i sin mad osv. Selv er jeg rigtig glad for at min hund (med mindre han bliver utryg ved den anden) ser mig i øjnene før han tager kontakt til andre hunde,... det gør tingene lidt lettere i hverdagen.

 

Jeg er så glad for alle jeres svar. Jeg er ikke i tvivl om, at vores hunde trives og er glade, men inderst inde ville jeg gerne tilbyde dem noget mere, deraf den lidt dårlige samvittighed.

 

Den dårlige samvittighed kan du ikke bruge til noget som helst. Vær sammen med dine hunde på en måde som du synes er hyggelig, for hundene mærker garanteret hurtigt hvis du ikke har "sjælen" med. Vil du give dem noget mere, så tænk i næsearbejde, for det vil bassets gerne (det er da bassets du har ikke?).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Petit Basset Griffon Vendeen jeg har.

 

Vi hører til under bassetklubben, men de minder mere om beagler af sind. Meget aktive, stædige og egenrådige hunde.

 

Racebeskrivelsen siger: En djævel i marken og en engel i hjemmet, og det passer næsten :-D.

 

Trinus

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Er nysgerrig :-D Hvem har du kontaktet??

 

I øjeblikket går vi til rally 2 gange om ugen (DCH og Ribe Hundevenner) og 1 gang om ugen til klikkertræning, som dog slutter om 3 gange.

 

Hej Dorte,

 

jeg har kontaktet DCH Skærbæk og Ribe Hundevenner...

 

Er nu startet i Skærbæk... Ribe Hundevenner tilbudt Rally, men det skal jeg først finde ud af, hvordan det foregår... :oops:

 

Hvor var du hen til klikkertræning? Der er jo desværre ikke mange steder i Sønderjylland... Ellers kan jeg bare ikke finde dem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...