Hop til indhold

Min hund har bidt idag...


Gæst RikkeP
 Share

Recommended Posts

Gæst RikkeP

Leica er ved at være en vagtsom pige på 11 mdr... Hun går i vores have som er ret stor og som ikke er hegnet ind.

De er aldrig uden for haven og alle kan gå forbi, dog med et lille bjæf i ny og næ, men de bliver i haven og jeg stoler på dem..

 

I dag løber der så en lille gårdhund ind i vores have og vil ind til mine hunde og lege, men Schæferen vil ikke lege og sætter i et spring efter den. Hun får fat i den for enden at haven og stopper så, hvor efter den lille hund løber alt hvad den kan ....

 

Den har fået en minimal flænge på ryggen og ejeren af den lille hund ville ikke gøre noget ved det ... Har dog oplyst adresse på mig til ham hvis nu der bliver noget. MEN hvor er jeg bare ærgelig over at hun bed.. Jeg vil have en hund som er lige så god som dagen er lang, og nu er jeg bange for at hun altid vil opfører sig sådan hvis der kommer fremmede hunde ind på grunden..

 

Jeg ved godt at jeg kan hegne haven ind, men syntes også det er rigtig ærgeligt at jeg skal det når vi har trænet begge hunde til at blive på vores grund.

 

Vil lige sige at vi bor på en parcelhusvej som fører op til skolen og der kommer rigtig mange børn forbi som også ofte går på grunden og der er aldrig problemer...

 

Bare ynk om en møg dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Leica er ved at være en vagtsom pige på 11 mdr... Hun går i vores have som er ret stor og som ikke er hegnet ind.

De er aldrig uden for haven og alle kan gå forbi, dog med et lille bjæf i ny og næ, men de bliver i haven og jeg stoler på dem..

 

I dag løber der så en lille gårdhund ind i vores have og vil ind til mine hunde og lege, men Schæferen vil ikke lege og sætter i et spring efter den. Hun får fat i den for enden at haven og stopper så, hvor efter den lille hund løber alt hvad den kan ....

 

Den har fået en minimal flænge på ryggen og ejeren af den lille hund ville ikke gøre noget ved det ... Har dog oplyst adresse på mig til ham hvis nu der bliver noget. MEN hvor er jeg bare ærgelig over at hun bed.. Jeg vil have en hund som er lige så god som dagen er lang, og nu er jeg bange for at hun altid vil opfører sig sådan hvis der kommer fremmede hunde ind på grunden..

 

Jeg ved godt at jeg kan hegne haven ind, men syntes også det er rigtig ærgeligt at jeg skal det når vi har trænet begge hunde til at blive på vores grund.

 

Vil lige sige at vi bor på en parcelhusvej som fører op til skolen og der kommer rigtig mange børn forbi som også ofte går på grunden og der er aldrig problemer...

 

Bare ynk om en møg dag.

 

Jeg ville ALDRIG lade mine hunde gå i en ikke indhegnet have! De er dyr - man kan og bør aldrig stole 100% på dem! For ikke at tale om "den anden vej", du kan jo aldrig vide hvem der kommer ind i haven til dine hunde.

 

Børn er heller ikke altid til at stole 100% på, hvad nu hvis nogle af de skolebørn går ind til dine hunde, og driller dem? Eller ligefrem gør noget ondt ved dem?

 

Næ, det ville jeg simpelthen ikke byde mine hunde... Så skynd dig at få hegnet haven ind, det er absolut mit råd! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville også få indhegnet haven. Det er jo også synd for hunden at den føler den skal forsvare sit territorie ved at bide.

 

i en ideel verden så ville jeres hunde kunne gå i fred i haven, men der vil sikkert komme en anden hund og hvem ved om det går værre næste gang...

 

jeg ville altså også være en anelse bekymret for om de skolebørn en dag finder på at drille hunden med et alvorligt resultat til følge :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Det er trist det der er sket idag, men også en af de ting der sker når der ikke er hegn om haven. Dine hunde vil få det meget bedre hvis i sætter hegn op, de vil få mere frihed/fred til at slappe af og i behøver ikke gå at være bekymret for om der sker dem nået eller at de forvolder skade på andre. Jeg er en af de mange der er rimelig træt af at få hunde ud i hoved på gåture, det er ikke fair over for mine hunde eller den hund der har mulighed for at løbe ud af haven.

Jeg ved godt at det var jer der fik besøg af en fremmed hund, men for jeres og jeres dejlige hundens skyld. så er hegn den aller bedste løsning for jer alle. Jeg lover jer for at i bliver glade for det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvor er det bare ærgerligt Rikke!!

 

Er ked af at høre det gik sådan - Men i og med hunde er dyr, så kan man bare ikke altid regne med deres reaktion.

 

Faktisk så lyder det endda ikke som nogen unormal eller speciel mærkelig reaktion din schæfer kom med.

Det er ret naturligt en hund beskytter sit territorium og hun stoppede jo også, da den anden hund forsvandt og hvis hun ville andet end at markere (ikke at det ikke er slemt nok) så lover jeg dig, at den indtrængende hund havde fået mere end en skramme.

 

Så ligesom de andre, så mener jeg også at problemet er løst ved at sætte et hegn op.

For som andre pointere, så er du desværre ikke herre over hvor godt andre har styr på dem selv, deres hunde og deres børn.

 

Men når det så er gjort, så ville jeg ikke bekymre mig om hvorvidt du kan stole på din schæfer eller ej - For jeg ser det som en reaktion der kan komme fra selv den bedste hund, som oplever indtrængende hunde på deres grund.

Det bør ikke ske - Det kan vi hurtigt blive enige om - Men er tilliden først ødelagt, så kan du overføre en del usikkerhed til din hund og så kan du selv gøre det til et problem.

 

Håber alle parter er OK og i får sat hegn op.

Redigeret af Miss_menelli
Staveplade ønskes
Link til indlæg
Del på andre sites

ihh jeg synes det er saa forkert paa alle linier og kanter at have hunde paa den maade. rigtig uansvarligt.

Måske du kunne give Rikke et godt råd med på vejen, i stedet for at iklæde dig den efterhånden velkendte dommerkåbe, og udgyde din uforbeholdne, fordømmende mening på et medlem af vores forum, som åbenlyst er ked af det der skete?

 

Rikke, jeg synes helt sikkert at du skal få din have indhegnet, for dine hundes sikkerhed. Som andre har påpeget, du kan måske styre dine egne hunde, men du kan ikke styre dine omgivelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Måske du kunne give Rikke et godt råd med på vejen, i stedet for at iklæde dig den efterhånden velkendte dommerkåbe, og udgyde din uforbeholdne, fordømmende mening på et medlem af vores forum, som åbenlyst er ked af det der skete?

 

Rikke, jeg synes helt sikkert at du skal få din have indhegnet, for dine hundes sikkerhed. Som andre har påpeget, du kan måske styre dine egne hunde, men du kan ikke styre dine omgivelser.

 

 

Det eneste raad jeg personligt har, er et hegn, men det var der ligesom ikke nogen umiddelbar interesse i ud fra indlaegget omkring derom. Derfor har jeg bl.a ikke givet noget raad.

 

Og nej, jeg har ingen dommerkaabe. synes iovrigt det er en noget fordommende holdning at komme med til mig!.

Link til indlæg
Del på andre sites

At hegne din have vil jo også give dig mere ro i fremtiden, du skal ikke gå rundt på listepoter fordi du ikke aner om naboens kat ryger gennem haven og måske får lokket dine hunde med ud... måske enda på vejen hvor trafikken er.

Børn er ligeså utilregnelige som dyr og hvem siger at dine hunde ikke en dag vil blive provokeret så meget at de forlader grunden... Nej jeg ville sætte hegn op, for hundenes skyld, din egen skyld og indre ro og alle ander der måtte smutte gennem hækken fordi haven er åben.

 

På med arb-tøjet hammer og søm .. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste raad jeg personligt har, er et hegn, men det var der ligesom ikke nogen umiddelbar interesse i ud fra indlaegget omkring derom. Derfor har jeg bl.a ikke givet noget raad.

 

Og nej, jeg har ingen dommerkaabe. synes iovrigt det er en noget fordommende holdning at komme med til mig!.

 

men syntes du da indlægget lagde op til andres mening om TS' måde at holde hund på?

Hvad ville du sige til, hvis du herinde havde skrevet et indlæg om en træls dag eller en træls oplevelse med dine hunde og vi herinde så bare tilkendegav, at vi syntes din måde at holde hund på var helt forkert og total uansvarlig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MissLuna
ihh jeg synes det er saa forkert paa alle linier og kanter at have hunde paa den maade. rigtig uansvarligt.

 

Hold op hvor kunne ts da bruge det svar til en masse.. NOT!!

 

 

:hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
men syntes du da indlægget lagde op til andres mening om TS' måde at holde hund på?

Hvad ville du sige til, hvis du herinde havde skrevet et indlæg om en træls dag eller en træls oplevelse med dine hunde og vi herinde så bare tilkendegav, at vi syntes din måde at holde hund på var helt forkert og total uansvarlig?

 

 

Det er muligt at man kan have et onske om, at man skal troste og have ondt af vedkommende. Det har jeg ikke i denne givne situation. Jeg finder den dybt uansvarlig og tilkendegiver min mening derom af folgende grunde.

 

En masse alarmklokker ringer for mig ud fra indlaegget: Born fra skole er lokaliseret i naerheden af boligen hvor man har hunde frit uden indhegning af ens grund. Altsaa hvad der ikke kan ske af grusomme ulykker for andre menneskers vedkommende men ogsaa selve dyrene, egne som andres. Man er klar over et hegn er muligt for at komme problemet til livs, men tover alligevel. Det er jeg ikke fortrostningsfuld og overbaerende overfor, specielt ikke hvis jeg var mor til det barn der ellers kunne komme til skade paa det grundlag!.

 

Jeg vidste ikke at man skal komme med raad, og ikke bare kan faa lov at give sin mening i fred!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hold op hvor kunne ts da bruge det svar til en masse.. NOT!!

 

 

:hjerte::hjerte:

 

Det kunne rent faktisk vaere med til at vaagne nogle folk op ved at faa realiteter at vide uden indpakning af vat. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Det kunne rent faktisk vaere med til at vaagne nogle folk op ved at faa realiteter at vide uden indpakning af vat. :hjerte:

 

Jamen uha da, jeg er ikke overbevist om, at nogen her på dette forum har det indtryk, altså at du pakker noget ind i vat.:hjerte:

 

Men derimod er der tit mange der vågner op, og giver deres mening til kende om dine indlæg, jeg tror nok du er en af dem der har tiltrukket dig mest opmærksomhed den senste tid, nyd det dog, ikke alle bliver så populær på så kort tid! :-D

 

Undskylder selvfølgelig straks min vattede holdning, der går ikke skår i glæden af den grund. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jamen uha da, jeg er ikke overbevist om, at nogen her på dette forum har det indtryk, altså at du pakker noget ind i vat.:hjerte:

 

Men derimod er der tit mange der vågner op, og giver deres mening til kende om dine indlæg, jeg tror nok du er en af dem der har tiltrukket dig mest opmærksomhed den senste tid, nyd det dog, ikke alle bliver så populær på så kort tid! :-D

 

Undskylder selvfølgelig straks min vattede holdning, der går ikke skår i glæden af den grund. :engel:

 

hahaha... jeg kunne slet ikke staa for dit indlaeg, trods den vattede nuancering.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar... :-D

 

jeg bestemte mig igår for at sætte hegn op, for tør ikke stole på at hun lader ander hunde være, hvis de kommer ind i haven... Tanken om at hun bider alvorligt er skræmmende for ikke at skulle kontakte ejeren :roll:

 

Alle jeres svar er læst og jeg kan sagtens se hvad i mener... tak for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er muligt at man kan have et onske om, at man skal troste og have ondt af vedkommende. Det har jeg ikke i denne givne situation. Jeg finder den dybt uansvarlig og tilkendegiver min mening derom af folgende grunde.

 

En masse alarmklokker ringer for mig ud fra indlaegget: Born fra skole er lokaliseret i naerheden af boligen hvor man har hunde frit uden indhegning af ens grund. Altsaa hvad der ikke kan ske af grusomme ulykker for andre menneskers vedkommende men ogsaa selve dyrene, egne som andres. Man er klar over et hegn er muligt for at komme problemet til livs, men tover alligevel. Det er jeg ikke fortrostningsfuld og overbaerende overfor, specielt ikke hvis jeg var mor til det barn der ellers kunne komme til skade paa det grundlag!.

 

Jeg vidste ikke at man skal komme med raad, og ikke bare kan faa lov at give sin mening i fred!

 

Hvor har du læst at hunden vil bide børn ?? :shock:

 

Jeg syntes det er rigtig ærgeligt at du pludselig digter en historie op om en dræberhund, der bor midt iblandt børn og som kun vil bide :damn: Hvad får du ud af det ? Det virker en smule dumsmart :confused:

 

Her kommer daglig mange børn, og de er også i min have ... Hun kunne aldrig finde på at bide. Alle kan gå ind her, og hun ville aldrig gøre dem noget.

 

Et lille ønske herfra, er at du ikke laver monsterhistorier om andres hunde.. nogle kunne finde på at tro på dem en dag :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Mange tak for jeres svar... :-D

 

jeg bestemte mig igår for at sætte hegn op, for tør ikke stole på at hun lader ander hunde være, hvis de kommer ind i haven... Tanken om at hun bider alvorligt er skræmmende for ikke at skulle kontakte ejeren :roll:

 

Alle jeres svar er læst og jeg kan sagtens se hvad i mener... tak for det :-D

 

Det var dejligt at høre. :5up:

 

Det er da super irriterende i har brugt tid på træning af at hundene skal blive på grunden og så alligevel skal sætte hegn op - Men Det kan jo alligevel komme jer til gode hvis der er en gæst der ikke husker at lukke lågen/døren efter sig.

 

Så træningen er jo ikke spildt.

 

Håber du trods visse indlæg, stadig har lyst til at dele både godt og skidt med os herinde - Vi er ikke alle sammen fejlfrie, det høre bare med til at være menneske. :ae:

Det vigtigste er at du tager rådene til dig og så håber jeg at i kan lægge oplevelsen bag jer og at tilliden ikke er brudt i det daglige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er muligt at man kan have et onske om, at man skal troste og have ondt af vedkommende. Det har jeg ikke i denne givne situation. Jeg finder den dybt uansvarlig og tilkendegiver min mening derom af folgende grunde.

 

En masse alarmklokker ringer for mig ud fra indlaegget: Born fra skole er lokaliseret i naerheden af boligen hvor man har hunde frit uden indhegning af ens grund. Altsaa hvad der ikke kan ske af grusomme ulykker for andre menneskers vedkommende men ogsaa selve dyrene, egne som andres. Man er klar over et hegn er muligt for at komme problemet til livs, men tover alligevel. Det er jeg ikke fortrostningsfuld og overbaerende overfor, specielt ikke hvis jeg var mor til det barn der ellers kunne komme til skade paa det grundlag!.

 

Jeg vidste ikke at man skal komme med raad, og ikke bare kan faa lov at give sin mening i fred!

 

Hold dig til emnet - Spørgsmålet lød på om der skulle hegn op eller ej.

Ikke om hun i din mening var et uansvarlig menneske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dejligt at høre. :5up:

 

Det er da super irriterende i har brugt tid på træning af at hundene skal blive på grunden og så alligevel skal sætte hegn op - Men Det kan jo alligevel komme jer til gode hvis der er en gæst der ikke husker at lukke lågen/døren efter sig.

 

Så træningen er jo ikke spildt.

 

Håber du trods visse indlæg, stadig har lyst til at dele både godt og skidt med os herinde - Vi er ikke alle sammen fejlfrie, det høre bare med til at være menneske. :ae:

Det vigtigste er at du tager rådene til dig og så håber jeg at i kan lægge oplevelsen bag jer og at tilliden ikke er brudt i det daglige.

 

Ja, det er lidt ærgeligt med alt den træning.... Vi har lært hundene hvor vores grund går til nettop fordi at når vi har så mange børn (7 incl bonusbørn ) eller en af deres venner,så vil der helt sikkert være en der glemte at lukke efter sig.. Der er bare ikke noget mere træls, end at skal ud og lede efter en hund :-D

 

At der findes svar man ikke kan bruge til en dyt, er der vel alle steder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja, det er lidt ærgeligt med alt den træning.... Vi har lært hundene hvor vores grund går til nettop fordi at når vi har så mange børn (7 incl bonusbørn ) eller en af deres venner,så vil der helt sikkert være en der glemte at lukke efter sig.. Der er bare ikke noget mere træls, end at skal ud og lede efter en hund :-D

 

Det tager jeg hatten af for!

Og det er jo næsten med garanti, at i får glæde af den træning med alle de børn :mrgreen:

 

Man er tit tilbøjelig til at glemme den træning, hvis der er hegn oppe :oops: - Så selvom det er en træls oplevelse der har gjort i nu skal have hegn op, så har jo jo med garanti og "bliv på grunden" indlært så godt, at jeres hunde ikke render nogle steder, selvom ungerne glemmer at lukke efter sig.

 

At der findes svar man ikke kan bruge til en dyt, er der vel alle steder :mrgreen:

 

Ja desværre.... Men nogle gange kan det afholde nye brugere fra at spørge om råd og få hjælp til et problem, at få sådan et svar.

Det synes jeg er en skam og fuldstændig unødvendigt - Har selv haft en træls episode med min ene hund og var lykkelig for, at ingen dømte hverken mig eller min mor som var skyld i episoden.

Men i stedet var konstruktive og hjalp mig med en løsning.

 

Alt det andet fordømmende pis kan man ikke bruge til noget og jeg ser ingen grund til at sparke til nogen der ligger ned i forvejen.

 

Så det er dejligt du kan hoppe og og falde ned på det! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

men det vil jo helt sikkert gavne, at de HAR lært det, inden hegnet kom op:5up:

Vores have er helt indhegnet, men Rosita ville i den grad gå ud på stien, hvis hun fandt en "flugtvej", men hvis hoveddøren ud til samme sti står åben, så går hun ikke længere end til kanten - ligemeget hvem eller hvad der kommer forbi, for det har hun lært:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...