Hop til indhold

Min hund har bidt idag...


Gæst RikkeP
 Share

Recommended Posts

Jeg havde heller ikke hegn om haven i starten og det gik fint. Men ret hurtigt lærte jeg, at det hjælper ikke noget at træne sine hunde og stole på dem - for jeg kan jo ikke træne forbipasserende mennesker og hunde. Og efter et par løse hunde i haven, så kom der hegn op. Det er det bedste jeg har gjort. Nu kan jeg slappe helt af og bare åbne døren´uden at være bekymret.

 

Håber det giver lidt ro, at få sat hegnet op. Det er rigtig træls at din hund har bidt, det kan jeg godt forstå. Men jeg synes at reaktionen er helt forståelig. Jeg ville ikke være bekymret.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst MissLuna
Det kunne rent faktisk vaere med til at vaagne nogle folk op ved at faa realiteter at vide uden indpakning af vat. :hjerte:

 

Nååå ja for det hjælper meget at kalde andre uansvarlige... den må du godt nok lææææænger ud på landet med!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har fået en minimal flænge på ryggen

Nu er alle de fornuftige ord om hegn sagt, så jeg vil indskrænke mig til at lægge mærke til "minimal flænge".

 

Det er altså ikke, hvad man almindeligvis forstår ved et bid, men lyder mere, som om det stammer fra en enkelt (hjørne?)tand. Det kan sagtens ske i forbifarten.

 

Kan det ikke være tilfældet, tror du?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er alle de fornuftige ord om hegn sagt, så jeg vil indskrænke mig til at lægge mærke til "minimal flænge".

 

Det er altså ikke, hvad man almindeligvis forstår ved et bid, men lyder mere, som om det stammer fra en enkelt (hjørne?)tand. Det kan sagtens ske i forbifarten.

 

Kan det ikke være tilfældet, tror du?

 

Jeg håber da, hun kun ville jage den ud af haven... Hun har aldrig før opført sig sådan. Jeg råbte ret højt efter hende, og da hun kom til mig var børsterne rejst, så hun har været vred. Min Golden Retriever løb med efter den lille hund men det var et helt andet løb.. mere som om " Jubiii, vi har gæster og skal lege". Sådan var Leica`s løb slet ikke, men hun sagde ikke en lyd imens hun jagtede den lille hund.

 

Vejens katte kommer her daglig, da jeg selv har 2 stk, og hun har heller aldrig jagtet dem. Hun ved at de er her bare... Og hun har heller aldrig jagtet børn :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne lige indskyde :

 

Jeg ved godt at fejlen er min, og jeg er utrolig ked af at det skete... ikke mindst for den lille hund.

 

Jeg har fået brudt den store tillid jeg havde til hende, og det kan jeg kun takke mig selv for... men dårlig samvittighed kan jeg ikke bruge til noget.

 

Jeg har lært af det der skete, og retter det. jeg har også tænkt en del over det i har skrevet, og tanken er først nu strejfet mig, at der kan komme en " ikke venlig" hund ind til mine..

 

Jeg må ud og svede med at borer huller til hegn, imellem de store grantræer :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du læst at hunden vil bide børn ?? :shock:

 

Jeg syntes det er rigtig ærgeligt at du pludselig digter en historie op om en dræberhund, der bor midt iblandt børn og som kun vil bide :damn: Hvad får du ud af det ? Det virker en smule dumsmart :confused:

 

Her kommer daglig mange børn, og de er også i min have ... Hun kunne aldrig finde på at bide. Alle kan gå ind her, og hun ville aldrig gøre dem noget.

 

Et lille ønske herfra, er at du ikke laver monsterhistorier om andres hunde.. nogle kunne finde på at tro på dem en dag :lol:

 

Jeg synes det er rigtig fint at du får sat hegn op :5up:

 

Nu er det ikke mig du citerer :blink: men jeg vil gerne lige understrege at min bemærkning omkring børn ikke var ud fra en mistro til dine hunde, men udelukkende fordi jeg desværre har set en dejlig hund blive aflivet fordi den bed ud efter et barn der var gået ind i hundens have og havde pirret den så meget at hunden forsvarede sig selv :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D

Jeg synes det er rigtig fint at du får sat hegn op :5up:

 

Nu er det ikke mig du citerer :blink: men jeg vil gerne lige understrege at min bemærkning omkring børn ikke var ud fra en mistro til dine hunde, men udelukkende fordi jeg desværre har set en dejlig hund blive aflivet fordi den bed ud efter et barn der var gået ind i hundens have og havde pirret den så meget at hunden forsvarede sig selv :cry:

 

Jeg kan godt se hvad du mener, men hunden kan stadig bide, hvis børnene går ind i haven med hegn.

 

Alle børn skal kunne komme her, da vi jo som sagt selv har mange børn... Jeg skal kunne stole på mine hunde, og det gør jeg også..

 

Der bor 3 dagplejemødre på vores vej, og de går bevist forbi vores have, fordi børnene syntes det er sjovt og hyggeligt at snakke med Pepsi og Leica. Hundene går kun til mine blomsterbede, så børnene kommer ind på plænen... hvis de ville bide, kunne de gøre det ligesom de kunne snappe dem gennem et trådhegn. :-D

 

Det er slet ikke børnene jeg er nervøs for, men andre hunde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne lige indskyde :

 

Jeg ved godt at fejlen er min, og jeg er utrolig ked af at det skete... ikke mindst for den lille hund.

 

Jeg har fået brudt den store tillid jeg havde til hende, og det kan jeg kun takke mig selv for... men dårlig samvittighed kan jeg ikke bruge til noget.

 

Jeg har lært af det der skete, og retter det. jeg har også tænkt en del over det i har skrevet, og tanken er først nu strejfet mig, at der kan komme en " ikke venlig" hund ind til mine..

 

Jeg må ud og svede med at borer huller til hegn, imellem de store grantræer :banan:

Rikke, hold FLUX op med at piske dig selv. Vend hændelsen om og tænk i stedet: Kæft, hvor fedt, at min hund ikke åd den lille hund, der frækt vovede sig ind på hendes enemærker. Ejj, hvor er hun da en hund med dejlig selvkontrol.

 

Og gå så ud og start svederiet.....:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Først, ja er så enig med Dina, du må ikke dunke dig selv mere i hovedet :ae:

 

Og så må jeg sige, gud hvor det undrer mig at man skal have hegn for andres hundes skyld. Så vidt jeg ved, må hunde ikke gå løse medmindre de er under kontrol - de må da så vidt jeg ved, heller ikke fise ind på andres ejendom hvis de ikke er ønskede??

 

Jeg forstår udemærket hvad i mener, og jeg er helt enig i, at det højst sandsynligt sker (at en hund løber ind til andre hunde når der ikke er indhegnet), og er enig i hegnet for trådstarters hundes skyld.

 

Men det er mærkeligt, at folk normalt kommer med ret grove kommentarer om løse hunde de møder på gåture....... men når det kommer til privat have.. øh så er det ejerens skyld fordi der ikke er indhegnet?

 

 

RikkeP, det lyder som om du har gjort et kæmpe stykke arbejde med lige præcis at lære dine hunde hvortil de må gå, men som Menelli også skriver, i det mindste kan du stadig få glæde af det med havelågen.

 

Håber du og Leica kommer videre i en fart! Lyder fantastisk at hun er alle børnenes ven :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst crazywolf

Rikke. p

Held og lykke med det hele.

jeg hegnede for mange år sinen min have ind på 4000 kwm af samme årsager som din. "Med pæle bord :lol:"

Alt andet er vist skrevet i tråden så jeg gør det kort.

jeg håber det bedste for jer

Giv dine hunde mange ekstra kram :hjerte: de er dygtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak skal i have for jeres respons :-D

 

Jeg har været ude og måle op til hegn :shock::shock: og fået fat i et pælebord.

 

Når vi nu skal igang, vil vi lave det pænt så har været ude og bestille 50 stolper og 2000 meter træ + div skruer, cement, vinkler osv osv ....

 

Hvis nogle skulle komme til at kede sig, så skal alt det træ også males :shock::shock:

 

 

Sidder lige og skal huske på hvem der absolut ville have en så stor have :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Mange tak skal i have for jeres respons :-D

 

Jeg har været ude og måle op til hegn :shock::shock: og fået fat i et pælebord.

 

Når vi nu skal igang, vil vi lave det pænt så har været ude og bestille 50 stolper og 2000 meter træ + div skruer, cement, vinkler osv osv ....

 

Hvis nogle skulle komme til at kede sig, så skal alt det træ også males :shock::shock:

 

 

Sidder lige og skal huske på hvem der absolut ville have en så stor have :banan:

 

Haha... God fornøjelse!! :mrgreen:

 

Men det lyder da til i gør det ordentligt nu i gør det.

 

Men puha.... Husker "fornøjelsen" ved de 5-6 meter vi skulle sætte hegn op på... :roll:

 

God arbejdslyst - Håber ikke i bliver for radbrækkede inden i er færdige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres svar... :-D

 

jeg bestemte mig igår for at sætte hegn op, for tør ikke stole på at hun lader ander hunde være, hvis de kommer ind i haven... Tanken om at hun bider alvorligt er skræmmende for ikke at skulle kontakte ejeren :roll:

 

Alle jeres svar er læst og jeg kan sagtens se hvad i mener... tak for det :-D

 

:5up:

Synes det er fornuftigt af jer.

Kom også til at tænke på når hunden er løbsk kan det jo give problemer med hanhunde der kan komme ind til hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Hvor har du læst at hunden vil bide børn ?? :shock:

 

Jeg syntes det er rigtig ærgeligt at du pludselig digter en historie op om en dræberhund, der bor midt iblandt børn og som kun vil bide :damn: Hvad får du ud af det ? Det virker en smule dumsmart :confused:

 

Her kommer daglig mange børn, og de er også i min have ... Hun kunne aldrig finde på at bide. Alle kan gå ind her, og hun ville aldrig gøre dem noget.

 

Et lille ønske herfra, er at du ikke laver monsterhistorier om andres hunde.. nogle kunne finde på at tro på dem en dag :lol:

 

Jeg digter intet. Men jeg mener at selv den sooooodeste vovse kan bide et barn. det behover ikke vaere fordi hunden er en 'draeberhund'. det kan sagtens ske utilsigtet. Men det er altid hunden der faar skylden, hvis et barn bliver bidt. Og uanset hvad, kan en utilsigtet situation opstaa med de betingelser du havde hunde under.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg digter intet. Men jeg mener at selv den sooooodeste vovse kan bide et barn. det behover ikke vaere fordi hunden er en 'draeberhund'. det kan sagtens ske utilsigtet. Men det er altid hunden der faar skylden, hvis et barn bliver bidt. Og uanset hvad, kan en utilsigtet situation opstaa med de betingelser du havde hunde under.;-)

 

Ja, hunden får altid skylden uanset om den er bag hegn eller ej... men det kan jo lige så godt ske for dig når du er ude at lufte din hund selvom den er i snor... Vi kan blive ved og ved med at skrive HVIS NU, men så er det jo ikke til at holde ud at have hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja, hunden får altid skylden uanset om den er bag hegn eller ej... men det kan jo lige så godt ske for dig når du er ude at lufte din hund selvom den er i snor... Vi kan blive ved og ved med at skrive HVIS NU, men så er det jo ikke til at holde ud at have hund

 

Så rørende enig... :5up:

 

Faktisk kan man intet, hvis man nu skal tænke over og tage hensyn til alt det der kunne ske!!

 

Du troede jo vitterligt ikke, at det ville ske, at din hund satte efter en anden hund - men det skete og du tager ansvar for det og konsekvensen af det.

 

Mere kan man sgu' ikke gøre uden at pakke hunden ind i bobleplast!

 

Det er bare så fandens nemt at være bagklog :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Synes det er rigtig SKOOONT du skriver I vil saette hegn op:hjerte:, og dejligt der ikke skete noget mere alvorligt inden du fik ojenene op for, hvor vigtigt det er at have indhegnet haven med lose hunde:5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg synes det er rigtig fint at du får sat hegn op :5up:

 

Nu er det ikke mig du citerer :blink: men jeg vil gerne lige understrege at min bemærkning omkring børn ikke var ud fra en mistro til dine hunde, men udelukkende fordi jeg desværre har set en dejlig hund blive aflivet fordi den bed ud efter et barn der var gået ind i hundens have og havde pirret den så meget at hunden forsvarede sig selv :cry:

 

 

Praecist:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hegnet er vist nævnt :mrgreen:

 

Men et hegn kan laves pænt, og kan også laves så det ikke ses. Det er bare at gå igang, hvad du jo så også gør :)

 

Hvad angår din hunds reaktion, så ser jeg ikke noget alarmerende i det, ejheller noget der burde få dig til at stole/tro mindre på din hund.

 

Slå koldt vand i blodet.

 

 

ihh jeg synes det er saa forkert paa alle linier og kanter at have hunde paa den maade. rigtig uansvarligt.

 

hvem ringede dig op?

 

En masse alarmklokker ringer for mig ud fra indlaegget: Born fra skole er lokaliseret i naerheden af boligen hvor man har hunde frit uden indhegning af ens grund. Altsaa hvad der ikke kan ske af grusomme ulykker for andre menneskers vedkommende men ogsaa selve dyrene, egne som andres. Man er klar over et hegn er muligt for at komme problemet til livs, men tover alligevel. Det er jeg ikke fortrostningsfuld og overbaerende overfor, specielt ikke hvis jeg var mor til det barn der ellers kunne komme til skade paa det grundlag!.
Jeg er vel nærmest vokset op med hunde... Ja faktisk som spæd til dels opdraget af en hund.

Bedsteforældrene hvor jeg tilbragte alle morgener inden skole havde og har også hunde. Spinkel bedstemor med doberman for maaange år siden. Siden pudler, så cockere, græske hunde, og nu cairn terrier.

 

Vi selv har haft blandinger fra internater hele mit liv, en enkelt tavlecollie, terriere af forskellige slags, en islandsk fårehund med tavle som omplacering, og igen blandinger.

 

Bedstemor var dagplejemor......med hunde i huset.

 

Og "dengang" i bette danmark, var det ikke sjældent med hunde, og intet hegn. Det ser jeg simpelthen ikke noget kriminelt elelr dårligt i, hvis kræene har lært at blive på grunden.

 

Problemet opstår når andre folk eller deres afkom eller deres dyr ikke kan finde ud af at holde sig UDE af grunden.

 

Deres problem, imo.

 

 

Det kunne rent faktisk vaere med til at vaagne nogle folk op ved at faa realiteter at vide uden indpakning af vat. :hjerte:

Det' sgu skægt... for den samme fremgangsmåde virker ikke på dig..... du ligger ikke i koma vel?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg digter intet. Men jeg mener at selv den sooooodeste vovse kan bide et barn. det behover ikke vaere fordi hunden er en 'draeberhund'. det kan sagtens ske utilsigtet. Men det er altid hunden der faar skylden, hvis et barn bliver bidt. Og uanset hvad, kan en utilsigtet situation opstaa med de betingelser du havde hunde under.;-)

 

Bør man så ikke have hund, når man har børn :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Ja, hunden får altid skylden uanset om den er bag hegn eller ej... men det kan jo lige så godt ske for dig når du er ude at lufte din hund selvom den er i snor... Vi kan blive ved og ved med at skrive HVIS NU, men så er det jo ikke til at holde ud at have hund

 

Altsaa hvis man skulle folge den tankegang.. hvorfor saa have sin hund i snor f.eks?

 

pointen er, at man vel, gaar jeg ud fra, foretager sig nogle sikkerhedsforanstanltninger naar man er hundeejer for at mindske de risikoer der findes,naar man holder dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Altsaa hvis man skulle folge den tankegang.. hvorfor saa have sin hund i snor f.eks?

 

pointen er, at man vel, gaar jeg ud fra, foretager sig nogle sikkerhedsforanstanltninger naar man er hundeejer for at mindske de risikoer der findes,naar man holder dyr.

 

Helt ærligt... Du går ud fra dine hunde aldrig kunne finde på at bide, ikke?

 

Men det kunne ske, fordi en eller anden tumpe opførte sig åndssvagt....

Så i princippet skal vi ALLE have mundkurve på vores hunde, altid have dem i snor osv. Alene fordi at der kunne ske noget fordi andre ikke har styr på deres dyr eller opføre sig pænt.

 

Hvis hundene altid har opført sig høfligt og pænt overfor andre hunde og børn, så er der jo absolut ingen grund til at tro, at det så rent faktisk skulle gå galt, som det gjorde her.

Det er vel ikke en pind anderledes end at gå tur med sin hund uden mundkurv på - For der kan også komme mennesker og hunde som kan udløse en uheldig episode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...