Hop til indhold

Hvor mange timer går du med din hund?


Gæst Buddha
 Share

Antal timers gåture dagligt  

92 stemmer

  1. 1. Antal timers gåture dagligt



Recommended Posts

Jeg har stemt 2-3 timer pr. dag.

 

Når jeg skal arbejde er det en tissetur på ca 20 minutter både morgen og aften og så den lange tur om eftermiddagen. Har jeg fri, så nyder jeg at tage den lange tur om morgenen, hvor alt er så stille herude :-)

 

Jer der bruger mere end 3 timer om dagen på gåture, får jeres hunde speciel foder eller får de bare lidt ekstra eller...? Undskyld hvis det ikke passer til trådens emne, men jeg er nysgerrig :genert:

Ej selvfølgelig. Motor har fået råt indtil for nogle måneder siden, men vi måtte spæde til med hjemmelavet en overgang da han var lidt på den tynde side. Nu får han tørfoder til aktiv hund, indtil vi får mere fryserplads.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jer der går langt, hvad gør I om vinteren? Jeg har nemlig lidt et problem, fordi jeg er først hjemme når det er mørkt og bor ude i ingenting. Det er svært at gå ture så synes jeg....Har overvejet at cykle til vinter, men npr det bliver glat/sne dør den mulighed også

 

Jeg bor i byen, så her kan man godt cykle om vinteren, og så elsker han jo sne, så selvom jeg er døden nær af kulde, vil han helst ikke for hurtigt hjem.

 

Hvad med en pandelampe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jer der går langt, hvad gør I om vinteren? Jeg har nemlig lidt et problem, fordi jeg er først hjemme når det er mørkt og bor ude i ingenting. Det er svært at gå ture så synes jeg....Har overvejet at cykle til vinter, men npr det bliver glat/sne dør den mulighed også

 

det med cykel bliver for farligt,når det er glat- og det er det jo tit- jeg går og overvejer om ikke det er en ide at starte op med langrendsskiene og så et bælte på med hunden i - det er også meget nemmere at holde varmen når man løber på ski-end hvis man stavrer gennem ½ meter sne. Pandelygten- er en god ide. Som den vinter vi lige har haft- kan det blive nogle fede ture.Det største problem er næsten, hvs man har en hund som fryser meget, men er vant til de lange ture...hvis det var tilfældet,kunne man måske supplerer med svømning om vinteren en gang imellem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Synes det er mest reelt at jeg har svaret mellem 2-3 timer, fordi det er sådan hverdagene er.

 

Godt nok er vi tit afsted 5-8 timer hver dag i weekenden, men det er så svingende og forskelligt.

 

Der er også dage hvor hundene slet ikke kommer ud at gå - F.eks hele denne uge, er det kun Bamse der får små ture, for at køle ned efter nogle meget aktive dage.

Kaia er halt, så det giver helt sig selv, at hun ikke skal ud og lege minifræser... :engel:

 

Men typisk er det 1 times morgentur, en time til halvanden om eftermiddagen og en halv til en hel time inden vi går i seng... Så er dagen også væk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er vi ikke nogen af dem der går særligt langt, men faktisk har jeg overvejet, om det kunne være en idé at give en eller anden form for high performance-foder, selv om vi ikke er sportsfolk, fordi min hund er så aktiv, og fordi han konsekvent er til den tynde side.

 

Det er en god idé, det kan du sagtens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret mellem 1 og 2 timer - men det svinger meget. Mindst 1 time om dagen, men nogle dage meget mere.

 

Vi går altid mindst 30 min om morgenen - nogle dage 45 min, hvis vejret er godt og jeg har god tid.

Om aftenen går vi også 30-45 min. Nogle dage kan det være 60 min.

I disse dage tonser begge hunde rundt i haven det meste af dagen, og her har de løbe/spurte lege og stjæle-bamser-fra-hinanden lege.

Hvis de har leget i haven det meste af dagen, så bliver aftenturen lidt kortere, men har de været alene hjemme, så bliver det som regel en lang aftenstur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har skrevet 3-4 timer. Vores morgentur er oftest på 2-2½ time, så får hun en tur på en halv times tid om eftermiddagen og så er natturen for det meste bare ned og tisse og op igen.

 

Skulle nok have valgt 2-3 timer egentlig..:hmm: Nå pyt...

 

Jeg er nødt til at gå så langt, for ellers tager Luna på:cry: Hvis ikke hun får så meget motion, så skal hun sættes ned i mad, og så kommer hun ned og får næsten ingenting.. Luna er råfodret. Men jeg ved så heller ikke, hvor længe hun kan holde til så meget motion, hun er jo ikke ung længere.

 

Turene bliver nok snart kortere, da vi skal ned og svømme/waterwalke istedet for. Så tager vi cyklen og traileren derned:-D Vandet skal lige blive lidt lunere og jeg skal lige have råd til at få sat ny kæde på min cykel:???::evil:

 

Jer der går langt, hvad gør I om vinteren? Jeg har nemlig lidt et problem, fordi jeg er først hjemme når det er mørkt og bor ude i ingenting. Det er svært at gå ture så synes jeg....Har overvejet at cykle til vinter, men npr det bliver glat/sne dør den mulighed også

 

Jeg bor et sted med lygtepæle, dog er der bælgmørkt nede på græsset bag blokken, så synes egentlig Buddha's pandelampe var en god ide:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har også en kæmpe lommelygte med, men det er ikke så praktisk.

 

Det var jo fantastisk da der var meget sne, fordi himlen lyser op, og der var det ok at gå rundt herude i ingenting.

 

Må lige prøve at undersøge lidt med en pandelampe, jeg elsker at gå ture om vinteren, det er den bedste tid, og min hund elsker det heldigvis også, han er ligeglad med vejret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har også en kæmpe lommelygte med, men det er ikke så praktisk.

 

Det var jo fantastisk da der var meget sne, fordi himlen lyser op, og der var det ok at gå rundt herude i ingenting.

 

Må lige prøve at undersøge lidt med en pandelampe, jeg elsker at gå ture om vinteren, det er den bedste tid, og min hund elsker det heldigvis også, han er ligeglad med vejret.

 

Luna er også ligeglad med vejret, det gør det altså en hel del nemmere at have hund:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har svaret 2-3timer.

 

Morgenturen ligger på mellen ½time (hvis jeg har sovet lidt over mig :oops:) til 1 time.

 

Når jeg kommer hjem, går jeg så 1-1½ time med ham og så en natlufter på 10min til ½time.

 

Så ja, mere reelt svar for mig ville nok have været 1½-2½time, men jeg vil helst gerne over de 2 timer, så derfor tog jeg den, når nu den mest rigtige valgmulighed ikke var der :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret 2-3 timer, men det kommer nu an på så meget.

 

Er det en rigtig dårlig grå regnvejrsdag kan vi faktisk minimere det til ½-1 time - MAKS.

 

Vi har også været opmærksomme på at vænne Ninja til at nogle dage er rolige, og andre dage er der mere go på.

 

De længste ture vi er på, laver vi stop undervejs hvor vi sidder og nyder vejret, og hun så kan tulle lidt rundt.

 

Men hun farter rundt og snuser til alt, og bruger samtidig også meget energi på at holde øje med hvor vi er - så som oftest skal hun bare hjem og knalde brikker efter en tur på bare 1½ time.

 

En tur på 3+ timer, så har vi ikke hund de næste 2 dage.

 

Så sådan en tur som Ishøj Strandparktræf imorgen sover hun resten af dagen ud, og nupper lige det halve af næste dag med også, og er så ekstrem lad en dag mere.:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du præcis med 'går med din hund' - for hvis du mener væk hjemmefra, så er vi tit oppe på 8 timer :engel: især på fridage elsker jeg at tage på ekspeditioner (må absolut over og nærstudere den gamle by i Århus fx)

 

Mener.. sådan, gå tur :-D Vi holder også tit pitstop et eller andet sted men det hører under gåtur, mener sådan de normale daglige ture, om man så vandrer målrettet eller bare tuller rundt.

 

Går du så hele vejen til Århus?? Håber sørme du har barnevognen med til de små.. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mener.. sådan, gå tur :-D Vi holder også tit pitstop et eller andet sted

..

Går du så hele vejen til Århus?? Håber sørme du har barnevognen med til de små.. :mrgreen:

 

Vi holder pit-stop i intercity-toget så :fornaermet: og ja, har tit barnevognen med, så vi kan komme ind alle vegne :engel:

 

Tror jeg er nede på 3-4 timer så, når du er nøjeregnende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...