Hop til indhold

Naboens s****s lille hund

Gæst jepsen
 Share

Recommended Posts

Gæst jepsen

Jeg undskylder først og fremmest mit sprog i overskriften:oops:

Men jeg har nået et punkt, hvor bandeord af den VÆRSTE skuffe er fundet frem.

Vores naboer har en TJIWAUWA! En lille l*** af en anden dimension son hedder HUGO!

Jeg er ret sikker på, de ikke har opdraget en skid på den, så problemet ligger ikke hos den, men hos ejerne.

Den gør! HELE TIDEN:evil: I morgen startede den kl 06.15 og er føst lige blevet hentet ind (08.31)

Jeg har prøvet, meget venligt, at spørge om de træner ham til ikke at gø. Men de mener ikke, en lille hund har brug for opdragelse. De har nok aldrig høre om Napoleons-komplekset.

Jeg har anbefalet naboen at anskaffe sig en Clicker, finde et "hold mind ord" og så ellers belønne hunden, når den går gø-amok. Men det var da noget pjat.

Vi er begyndt at sige "hold mund" til den. Men en hører det så ofte, at den slet ikke reagerer på det.

vores hund stikker snuden i sky og hyler, når der kommer et udrykningskøretøj. Men den gør ikke og den larmer ikke.

Vi satte jo et lille hegn op, da vi fik Hævneren. Det fungerede og den er aldrig stukket af eller har gjort antydning til at ville hoppe over hegnet.

Det er et tråd-hegn med huller så store som en velvoksen hånd. Selv om min hund er en "lille" formula 1 racer ferrari, så kan den altså ikke klemme sig gennem hegnet.

MEN DET KAN HUGO! Den løber ind i vores have, skider på vores terrasse og pisser overalt. Jeg har påtalt det, men de mener ikke det er det helt store problem. Jeg har overvejet et trådhegn med 1000 volt, men ....:blink:

De satte endelig et hegn op, men det er med store huller!!!! Den hopper jo bare lige igennem.

Jeg er lige på nippet til at tage hunden, og køre den LANGT væk, men det kan jeg jo ligesom ikke helt tillade mig...... Jeg ville gerne melde dem til politiet for forstyrrelsen af ..... noget.....:confused:

Hvor langt kan jeg tillade mig at gå i mine påtaler af HUGO´s opførsel? Er det, jeg står på en side af hegnet og sige "hold mund" til en fremmeds hund og "opdrager" på den?

Jeg ville selv få et føl, hvis nogen opdragede på min hund. Den har jeg styr på *host host*.

Hvad gør jeg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Jeg undskylder først og fremmest mit sprog i overskriften:oops:

Men jeg har nået et punkt, hvor bandeord af den VÆRSTE skuffe er fundet frem.

Vores naboer har en TJIWAUWA! En lille l*** af en anden dimension son hedder HUGO!

Jeg er ret sikker på, de ikke har opdraget en skid på den, så problemet ligger ikke hos den, men hos ejerne.

Den gør! HELE TIDEN:evil: I morgen startede den kl 06.15 og er føst lige blevet hentet ind (08.31)

Jeg har prøvet, meget venligt, at spørge om de træner ham til ikke at gø. Men de mener ikke, en lille hund har brug for opdragelse. De har nok aldrig høre om Napoleons-komplekset.

Jeg har anbefalet naboen at anskaffe sig en Clicker, finde et "hold mind ord" og så ellers belønne hunden, når den går gø-amok. Men det var da noget pjat.

Vi er begyndt at sige "hold mund" til den. Men en hører det så ofte, at den slet ikke reagerer på det.

vores hund stikker snuden i sky og hyler, når der kommer et udrykningskøretøj. Men den gør ikke og den larmer ikke.

Vi satte jo et lille hegn op, da vi fik Hævneren. Det fungerede og den er aldrig stukket af eller har gjort antydning til at ville hoppe over hegnet.

Det er et tråd-hegn med huller så store som en velvoksen hånd. Selv om min hund er en "lille" formula 1 racer ferrari, så kan den altså ikke klemme sig gennem hegnet.

MEN DET KAN HUGO! Den løber ind i vores have, skider på vores terrasse og pisser overalt. Jeg har påtalt det, men de mener ikke det er det helt store problem. Jeg har overvejet et trådhegn med 1000 volt, men ....:blink:

De satte endelig et hegn op, men det er med store huller!!!! Den hopper jo bare lige igennem.

Jeg er lige på nippet til at tage hunden, og køre den LANGT væk, men det kan jeg jo ligesom ikke helt tillade mig...... Jeg ville gerne melde dem til politiet for forstyrrelsen af ..... noget.....:confused:

Hvor langt kan jeg tillade mig at gå i mine påtaler af HUGO´s opførsel? Er det, jeg står på en side af hegnet og sige "hold mund" til en fremmeds hund og "opdrager" på den?

Jeg ville selv få et føl, hvis nogen opdragede på min hund. Den har jeg styr på *host host*.

Hvad gør jeg?

Jeg ville forsøge endnu en dialog med ejerne af hunden, og meget konkret forlange at de holder deres hund ude af din have og sørge for den ikke gøer uhensigtsmæssigt.

Og så ville jeg nok lade et ord falde om, at bliver dette ikke overholdt, vil jeg melde dem til politiet:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

sig det direkte, ikke alt mulig omsvøb, gå ind til dem og sig: jeg vil ikke høre på jeres hund dagligt i flere timer og jeg vil ikke se den på min grund! alle disse omsvøb gør tit at nogle mennesker ikke opfatter det vi tror de opfatter, han ser det jo ikke som noget problem, det gør du og derfor må du uden omsvøb forklare ham at DU ser det som et problem og at DU ikke vil finde dig i det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå, at du er træt af situationen :???:

Først ville jeg sikre mig noget dokumentation over måske en periode på 14 dage :hmm:, altså skrive ned, når hunden gør med start og slut tidspunkt, kommer den ind i jeres have, ville jeg tage billeder (husk dato stempel + tidspunkt) - ret omstændigt, men svært for naboen at tilbagevise.

Dernæst ville jeg tage (endnu) en samtale med naboen, primært om det uhensigtsmæssige i det hegn de har sat op - det beskytter jo på ingen måde deres hund, den kunne lige så godt stikke af og måske blive kørt ned :cry:

Jeg ville ligeledes fremlægge den indsamlede dokumentation, og forklare at bliver situationen ikke bedre, bliver du/I nødt til at gå "videre" med sagen, fx. indblande politiet, eller "kidnappe" "kræet" i form af at snuppe halsbåndet, og så køre den til nærmeste internat/dyrlæge og indlevere som fundet fremmed hund :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der ikke noget med at man har ret til at skyde en hund/kat, på privat grund, efter at man har informeret ejeren om det?

Man må ikke rende rundt og skyde i et villakvarter. Vi havde en jæger, der boede lidt længere nede ad vores lille vej og han skød engang en ræv i sin egen have. Men eftersom den var næsten halvskaldet af ræveskab og flere af vejens hunde havde været i behandling for det samme, anså vi alle det for en velgerning.

Men lovligt var det alligevel ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

sig det direkte, ikke alt mulig omsvøb, gå ind til dem og sig: jeg vil ikke høre på jeres hund dagligt i flere timer og jeg vil ikke se den på min grund! alle disse omsvøb gør tit at nogle mennesker ikke opfatter det vi tror de opfatter, han ser det jo ikke som noget problem, det gør du og derfor må du uden omsvøb forklare ham at DU ser det som et problem og at DU ikke vil finde dig i det!

Ganske enig i ovenstående. Hvis de ikke fatter på anden måde :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu hunden alligevel "vækker jer" i tide og utide, var det så en mulighed at vandre ind til naboen hver og hver eneste gang, kræet har halset i mere end 1 minut? HVER GANG.

En laaaangvarig kimen med dørklokken, indtil naboen lukker op, burde vel gøre ham mindst lige så irriteret. HVER GANG.

Men hvor er det da surt at have så dårlige naboer, øv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville true dem. Hvis det var min nabo og jeg desuden havde gæstehunde, kunne de jo skambide den.

Så fortæl at du muligvis skal passe en hanhund der er stor og kønsaggresiv overfor fremmede hunde, så hvis deres lille vovse ikke kommer tilbage, er den nok blevet dræbt.

Hos mig var dem muligvis ikke overlevet sin havevandring, da min ene hund er frygtelig territoribevidst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst SikkeEtHundeliv

Nu bliver jeg sgu lidt harm.

Hvad pokker er det for noget at skrive at man kan skyde på den osv. :( Hunden er irriterende ja men det berettigere ikke nogen til at skade den.

Iflg loven må dyr ikke genere naboer. Du har altså loven på din side.

Det kan du med god grund bruge overfor naboen og fortælle dem at du samtidig overvejer en anmeldelse hvis de ikke gør noget ved situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige det med hegnet der tror jeg altså bare jeg ville vurdere at det irriterer mig mere end naboen og derfor købe noget hønsenet og sætte op ind til dem. Det er ikke jeres ansvar at holde deres hund inde, men jeg ville altså ikke risikere en nabofejde ved at true med skydning, skambidning osv...

Mht gøen er det noget helt andet, jeg tror egentlig godt jeg kan lide dinas forslag om konsekvent at gå derover og ringe på hver gang hunden har gøet i mere end 1-2 minutter. Så bliver de vel lige så trætte af situationen som i er :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht gøen er det noget helt andet, jeg tror egentlig godt jeg kan lide dinas forslag om konsekvent at gå derover og ringe på hver gang hunden har gøet i mere end 1-2 minutter. Så bliver de vel lige så trætte af situationen som i er :blink:

1 - 2 minutter er ikke nok til at berettige en klage. Så var der mange naboer, der var blevet uvenner. Ifølge lovteksten skal der være tale om "vedvarende gøen".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AmyAmstaff

Altså hvis det er fordi du ikke har det "godt" med at gå til politiet (hvilket jeg godt kan forstå), er der nogle andre ting du kan gøre.

Hvis du bor i en boligforening (f.eks med rækkehuse eller lign.), kan du gå til boligforeningen. For så kan de komme og sige at hvis hunden ikke holder op med at larme, må de ikke have den. Hvis du bor i eget hus, kan du lave en lille underskrift indsamling for de andre naboer, og så konfrontere ejerne af Hugo med problemet.

Og det med at små hunde ikke har behov for træning, er noget pis. Alle hunde har behov for træning og opdragelse, UANSET størrelsen. For nogle år siden læste jeg en artikel om en mexikansk mand som egede 4 chihuahua'er, og de fik heller ingen opdragelse, og endte ud med at angribe manden mens han sov, og han blev så skambidt af de små hunde at han var døden nær... Derfor skal alle hunde have opdragelse, for hunde er jo i realiteten vilde dyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu hunden alligevel "vækker jer" i tide og utide, var det så en mulighed at vandre ind til naboen hver og hver eneste gang, kræet har halset i mere end 1 minut? HVER GANG.

En laaaangvarig kimen med dørklokken, indtil naboen lukker op, burde vel gøre ham mindst lige så irriteret. HVER GANG.

Men hvor er det da surt at have så dårlige naboer, øv.

Dette ville nok også være mit forslag.

Jeg ville ikke lade min irritation lyse ud af mig. Men pænt gå over og kiiiiiiiiiiiiiiimmmmmmmmmmmeeeee på deres ringklokke, bare for at fortælle dem, at nu har deres kræ vækket dig igen, så du synes også lige at de skulle vækkes..;-)

Og hvis hunden rendte i min have, ville jeg tage hunden over til dem og kiiiiiiiiiiimmmmmmmmmeee på ringklokken bare for venligt at aflevere deres hund tilbage.

Hvis hunden endda havde lavet pøller, ville jeg samle dem op i en hømhøm pose og tage den med hunden over til dem og kiiiiiimmmmmee dem ned bare for pænt at aflevere pøllerne og hunden tilbage..

Så må de da også blive trætte af det på et tidspunkt:slem:

Mine hunde gør desværre også nogle gange i haven.. -af folk der/går/løber/cykler osv. forbi eller af naboen, der går rundt i sin egen have. Men ligeså snart vi hører dem gø, så bliver de kaldt ind af døren og får en godbid for at komme og så havehyggen bliver afbrudt..

Så ét er, at hunde gør.. Noget andet er, at man bare lader dem blive ved med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Jeg tror, jeg vil til at kime dem ned:slem:

Jeg nægter simpelthen at gå ud og købe et hegn for at holde den ude. Jeg er ikke nærrig, det er bare princippet i det.

Den løber jo også ud på gaden og de fleste morgener tager Dupond og jeg den med hjem fra vores gåtur. Jeg har et ekstra halsbånd og en ekstra snor med, når jeg kan høre naboen stå og råbe "HUUUUGOOOOOO HUUUUUUUUUUUGOOOOOOOOOOOOOOO" for så er den løbet væk.

Men en kimen i et væk på deres klokke og dokumentation er mit første skridt. Så må vi se hvad der sker.

Tusind tak for input:D

P.S Jeg skal nok lade være med at skyde hunden :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst solskin

Jeg har prøvet noget lignende :evil:

Vores nabo havde en korthåret hønsehund. Som han satte ud i en hundegård og kørte på arbejde. Her stod hunden og gøede/hylede hele formiddagen og noget af eftermiddagen. Efter 3 dage tog jeg kont. til ejer og fortalte at hans hund gøede fra han kørte hjemmefra og til han var hjemme igen. Det var han da ligeglad med :roll: For hunden skulle ikke være inde da den bed i karme og døre. Jeg prøvede at forklare ham om seperations angst og alenehjemme træning. Men det var han ikke lydhør for :hmm:Han mente at hunden ved at blive lukket i hundegård, kunne lære at være alene :stupid:

Så begyndte jeg at skrive tidspunkter og dage ned i min kalender. Jeg forhørte mig også hos mine naboer om de var generet af det.

Efter 14 dage tog jeg kont. til politiet. Det første politiet ville vide var om jeg havde talt med naboen - og det havde jeg jo - Dernæst ville de vide hvor ofte hunden gøede og hvornår - da jeg spurgte om de ville have alle tidspunkter over 14 dage, begyndte de at tage mig alvorlig :genert:

Da jeg ovenikøbet kunne citere lovgivningen om hundehold mht hundegøen og politiets rolle ved brud på denne, så blev der skrevet rapport. Efter denne opringning hørte jeg ikke hunden.

Ja- mutter her kan godt vise tænder :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Enig :5up:.

Så er det da ikke til at misforstå, og du har jo prøvet at snakke med dem før om problemet uden held ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zeida

Da vi boede i villa kvarter havde vi samme problem med vores nabos gravhund. Hver eneste morgen også i weekenden så stod den ved vores soveværelses vindue og gøede i ½ time eller time. Jeg talte tit med nabo manden og han lovede altid at gøre noget ved det. Der skete intet, hunden gøede stadig. En lørdag morgen stod den allerede kl 6:00 og gøede, jeg blev så stik tosset (man skal ikke vække en sovende løve, så viser jeg tænder og tænker først bagefter) at jeg greb telefonbogen og fandt deres telefon nummer og ringerede og sjovt nok, telefonen blev taget ved først ring som gjorde mig endnu mere stiktosset, for hvorfor kunne de så ikke også tage sig af hunden ved første gøende? Det var konen der tog telefonen og jeg fik i arrigskab sagt til hende at hvis de ikke snart fik stoppet deres hunds gøende så ville jeg tage et jagtgevær og skyde lortet. Jeg kunne selvfølgelig aldrig finde på at gøre det, men på et tidspunkt har man bare fået nok. Men sjovt nok efter den dag når hunden gøede så fik de det stoppet, så selvom jeg havde dårlig samvitighed bagefter pga min dårlige opførsel, var jeg glad fordi at jeg havde gjort det for det hjalp os.

Link til indlæg
Del på andre sites