Hop til indhold

Fortvivlet over en ældre herrer :-(


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

Uha, kender alt for godt det der med at være bekymret. Det er jeg alt for tit. Mine piger fejler altid et eller andet. Men ja, det er rart at komme af med frustrationerne og så er folk herinde heldigvis gode til at lytte når man har brug for det. Så læs du bare af :5up:

Rigtig god bedring til dem begge. vi :x2: fingre for at det går dem godt og at alt er i orden i løbet af ganske kort tid :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
  • Svar 267
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Doberfan: havde slet ikke set du havde spurt - men hvor var det sødt af dig!. Tak for dine tanker!. :lun:

 

Det går ikke godt med Bosse. Det er bare gået nedad ligeså stille....

 

I lørdags tog vi ham med på campingpladsen fordi han elsker at være der - og fordi jeg stornyder at have stille og rolige stunder med ham alene. Og så kan han komme ud og svømme i sit eget tempo.

 

Han gik selv i vandet - og svømmede ud for enden af den lille korte badebro der er - og retur igen.

 

Og han kunne slet ikke støtte på sine gummiagtige bagben da han kom op af vandet. Han slingrede hen ad vejen og da han forsøgte at lette ben var han ved at skvatte om.

 

Kontaktede dyrlægen med det samme og tudede...Der var ikke rigtig noget han kunne gøre fordi han er på det smertestillende han er - der må ikke gives noget andet.

 

Så jeg har bestilt endnu en tid ved Tove Due - hun kunne tage ham på fredag (håber nålene kan smertestille en smule)- og så har jeg bestilt en tid i Assens til røntgenfotografering.

 

Så må vi tage den derfra. Der er små 3 uger til han skulle have haft en ny pille af Troxocil - men nu må vi se hvad der skal ske :megaked:

 

Det er bare SÅ mærkeligt. Han ligger der og logrer med halen - men kan stort set ikke stå ordentlig på sine bagben. Han kommer troligt og siger goddag og larmer endnu - og spiser og tigger og er så glad. Hans øjne er som de plejer....

 

Åh ha altså - hvorfor faen er det SÅ svært?. Be mig ikke om at vurdere hans livskvalitet.....han kommer ikke med på ture mere (kun små korte ture med mig) - kan efter i lørdags heller ikke få lov at svømme - og han kan kun lege med Luna liggende :megaked:.

 

Jeg er godt nok spændt og ret bange for hvad de billeder vil afsløre på næste onsdag....

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv - ikke lige den opdate man havde håbet på. :ae:

 

:x: for at nålene hjælper, jeg har set det gøre underværker flere gange.

 

Nej det er noget tis!.

 

- og ja - nålene virker - ihvertfald for et par dage. Jeg havde i forvejen en tid om 3 uger til dem alle 3 (regelmæssigt tjek) - så får han ihvertfald et par gange i denne måned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i morgen vi har tid ved Tove Due kl. 15.30

 

Bosse var med ude på en kort aftentur. Ville ned i grøften og spise græs. Kunne ikke komme op igen - havde ikke kræfter i bagbenene til at komme op. Måtte løfte ham op. Igen gummiben og svært ved at gå lige.

 

Det er som om, hans ene bagben laver sådan en cirkel når han løfter det. Som om det ikke "sidder rigtig fast" eller noget.

 

Nu ligger han og sover - og istedet for at rejse sig og vende sig om - sætter han sig op og drejer numsen i puden for at komme rundt.

 

Hvis ikke Tove kan sætte et eller andet på plads - eller røntgenbillederne viser noget på onsdag der kan rettes op - så må jeg altså indse at det er farvel for denne gang til min aller aller dejligste guldklump nogensinde.

 

:megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i morgen vi har tid ved Tove Due kl. 15.30

 

Bosse var med ude på en kort aftentur. Ville ned i grøften og spise græs. Kunne ikke komme op igen - havde ikke kræfter i bagbenene til at komme op. Måtte løfte ham op. Igen gummiben og svært ved at gå lige.

 

Det er som om, hans ene bagben laver sådan en cirkel når han løfter det. Som om det ikke "sidder rigtig fast" eller noget.

 

Nu ligger han og sover - og istedet for at rejse sig og vende sig om - sætter han sig op og drejer numsen i puden for at komme rundt.

 

Hvis ikke Tove kan sætte et eller andet på plads - eller røntgenbillederne viser noget på onsdag der kan rettes op - så må jeg altså indse at det er farvel for denne gang til min aller aller dejligste guldklump nogensinde.

 

:megaked::megaked::megaked:

 

:ae: jeg krydser fingre

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i morgen vi har tid ved Tove Due kl. 15.30

 

Bosse var med ude på en kort aftentur. Ville ned i grøften og spise græs. Kunne ikke komme op igen - havde ikke kræfter i bagbenene til at komme op. Måtte løfte ham op. Igen gummiben og svært ved at gå lige.

 

Det er som om, hans ene bagben laver sådan en cirkel når han løfter det. Som om det ikke "sidder rigtig fast" eller noget.

 

Nu ligger han og sover - og istedet for at rejse sig og vende sig om - sætter han sig op og drejer numsen i puden for at komme rundt.

 

Hvis ikke Tove kan sætte et eller andet på plads - eller røntgenbillederne viser noget på onsdag der kan rettes op - så må jeg altså indse at det er farvel for denne gang til min aller aller dejligste guldklump nogensinde.

 

:megaked::megaked::megaked:

 

Åhh en kedelig update.:megaked:

Krydser fingre for at der kan gøres noget for søde gamle Bosse.:x:

Kram til dig. Det er en svær situation at stå i.:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle!. Det er rigtig dejligt at have nogen at dele med og nogen der tænker på en.

 

Jeg håber sådan Doberfan - tænk hvis det gik som med din Sadie!!! :pray: - det ville være skønt. Men når jeg mærker efter helt indeni - så tror jeg enden er ved at være nået. Det i morgen og røntgen på onsdag stiller han op til for at jeg kan gå igennem processen tror jeg. Jeg mærker en afsked i mit hjerte ihvertfald. Og jeg tjekker ham tit om han trækker vejret.

 

Håber jeg mærker "forkert"......

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle!. Det er rigtig dejligt at have nogen at dele med og nogen der tænker på en.

 

Jeg håber sådan Doberfan - tænk hvis det gik som med din Sadie!!! :pray: - det ville være skønt. Men når jeg mærker efter helt indeni - så tror jeg enden er ved at være nået. Det i morgen og røntgen på onsdag stiller han op til for at jeg kan gå igennem processen tror jeg. Jeg mærker en afsked i mit hjerte ihvertfald. Og jeg tjekker ham tit om han trækker vejret.

 

Håber jeg mærker "forkert"......

 

Puha får helt tårer i øjnene, når jeg læser dette indlæg! Håber ikke det er tiden til afsked endnu:x:. Men synes også det er så flot, at du er bevidst om hans tilstand, og ikke ønsker at trække det længere ud, hvis intet hjælper:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer alle!. Det er rigtig dejligt at have nogen at dele med og nogen der tænker på en.

 

Jeg håber sådan Doberfan - tænk hvis det gik som med din Sadie!!! :pray: - det ville være skønt. Men når jeg mærker efter helt indeni - så tror jeg enden er ved at være nået. Det i morgen og røntgen på onsdag stiller han op til for at jeg kan gå igennem processen tror jeg. Jeg mærker en afsked i mit hjerte ihvertfald. Og jeg tjekker ham tit om han trækker vejret.

 

Håber jeg mærker "forkert"......

 

Jeg krydser fortsat, men kan også godt forstå, hvis du føler, at tiden er inde. Det er kun dig, der ved hvornår nok er nok. Men hårdt er det. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tove Due havde ham under kærlig behandling i går. Hun mærkede intet på hans hofter - men hans ryg var meget slem. Hun talte om Spondylose. Har læst lidt om det i går på netdyredoktor.dk.

 

Har talt med min faste dyrlæge her til formiddag og præsenteret ham for gårsdagens samtale og undersøgelse ved Tove. For pludselig blev jeg jo i tvivl om, hvad det så var jeg skulle få taget billeder af på onsdag. Hofter eller ryg?. Troede det var enten eller :stupid:

 

Han sagde så, at han syntes jeg skulle bede om, de undersøgte begge dele. Han mente godt der kunne være tale om Spondylose men han mente stadig der var noget på hofterne. Så han foreslog at jeg fik taget billeder for begge dele så vi vidste hvad vi havde med at gøre.

 

Jeg har ikke prøvet at få taget sådanne billeder før - så jeg har ingen idé om hvordan eller hvad der skal ske.

 

Tove forklarede at han ret sandsynligt fik noget afslappende - Plegicil.

 

Så nu er min bekymring så at jeg på onsdag står med en doped hund på små 40 kg. som jeg selv skal få ud af klinikken og ind i bilen....Håber de er søde og kan hjælpe mig.

 

Jeg ved med mig selv, at jeg ikke vil få ham lagt i narkose og opereret. Tror jeg :roll:. Bliver bare SÅ meget i tvivl hele tiden og jeg kan mærke at mine grænser hele tiden bliver rykket på.

 

Min faste dyrlæge mener ikke, det vil være gavnligt for Bosse at blive opereret hvis der er tale om Spondylose da det skulle være en ret omfattende operation med mange smerter efterfølgende. Og det skal han ikke have. Det er han simpelthen for gammel til at gennemgå tror jeg nok jeg synes.

 

Jeg ved ikke om jeg skubber mine egne grænser fordi jeg ikke vil sige farvel endnu - eller om det er fordi der reelt er nogle år tilbage i ham endnu.

 

Jeg er hele tiden nødt til at tænke på, at jeg skulle kunne se mig selv i spejlet bagefter - og vide at jeg både har gjort hvad jeg kunne - og ikke trukket det i langdrag pga. jeg har svært ved afskeden. Men den der hårfine balancegang er godt nok svær!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Golden

 

Har du et Falck-abonnement til din bil ? Hvis du har , kan du bestille deres Dyreambulance til at transportere jer frem og tilbage , de hjælper dig med at få ham helt ud fra klinikken og HELT hjem , jeg har selv brugt dem en gang - jeg bor på 4.sal og kunne ikke helt overskue at slæbe 30 kg halvt bedøvet hund op ad trapperne til elevatoren, så vi blev hjulpet helt op i min lejlighed, det var ikke noget problem:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anne-Lise - tak for tippet :-) Desværre har jeg ikke Falck - men Dansk Autohjælp. Men jeg er nu også sikker på, at jeg kan få hjælp på klinikken - det er bare mig der har det vanskeligt med at blive sat i en situation hvor jeg ikke kan klare mig selv ;-) - og sådan noget bliver forstærket indeni mig, når jeg kommer lidt under pres ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver gang vores hunde har været i narkose af den ene eller den anden årsag, har de altid kunnet stå bare lidt på benene når vi fik dem hjem. De vil gerne være sikre på, at hunden er nogenlunde vågen...

 

Ja, du får ikke lov til at tage ham med, uden at han kan gå.

 

Og så er det nok, som dyrlægen siger, godt at få taget billeder af både hofter og ryg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du får ikke lov til at tage ham med, uden at han kan gå.

 

Og så er det nok, som dyrlægen siger, godt at få taget billeder af både hofter og ryg.

 

også økonomisk set, jeg gav vist 200 kr ekstra for at få tjekket ryggen nu vi alligevel fik tjekket hofter og albuer. det vil da være ærgeligt at skulle betale "grundbeløbet" 2 gange fordi man opdager at der var noget mere der skulle tjekkes.

 

og jeg krydser igen fingre for Bosse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i morgen Bosse skal røntgenfotograferes. Jeg er neglebidende nervøs for resultatet. Sådan "ondtimavenogmåpåwcofte" nervøs.

 

Jeg håber, jeg kan få lov til at få billederne med derfra - for Tove Due vil jo rigtig gerne have lov at se dem.

 

Nogen der har erfaringer med at få røntgenbillederne udleveret?. Måske jeg kunne oprette en tråd og spørge...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...