Hop til indhold

Fortvivlet over en ældre herrer :-(


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

Jeg kunne ikke vente til i morgen med at svare :mrgreen: - det var i går jeg var bange for at se syner.

 

Jeg synes faktisk der er en forbedring at se:

 

- Han er mere vågen.

- Han logrer nu rigtigt med halen til begge sider - ikke skæv haleføring med minimalt sving på - den svinger nu fra side til side som en "rigtig hale".

- Han lå i sofaen da vi kom hjem fra job :mrgreen: (han har åbenbart tidligere haft for ondt til at komme op)

- Det er som om hans hovedfacon er lidt anderledes - ikke "indsunket" som i forgårs.

- Han har leget lidt med Luna igen idag og forsøgte sig med at kravle op på ryggen af hende.

 

Hans bagpart er stadig totalt ustabilt - og når han logrer står han ikke fast. Og han vil stadig ikke ud på badeværelset hvor fliserne er glatte. Han er begyndt at ligge med begge bagben ud til hver side - det har han aldrig tidligere gjort - dyrlægen mente det var fordi det aflastede lidt på trykket at han gjorde det? - idag ville han så vende sig med begge ben ud til siderne - og han så helt forkert ud i ansigtet over at det ikke kunne lade sig gøre at vende sig. Det er som om, især det ene bagben "er ikke eksisterende" for ham på en måde. Svært at forklare....

 

Håber sådan på, jeg kan komme med mere god update!. Men synes da ovenstående er ok egentlig!.

 

TAK fordi i følger med tøser - det betyder bare en hel masse for mig!.

 

Årrrh det lyder da bare helt vildt godt :klovn::klap: Sikke en skøn update :banan: Giv ham et stort kys fra mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 267
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Der er ingen ændringer siden mit indlæg den 6.

 

Bagpart stadig enormt ustabil. Han kan ikke rigtig styre eller mærke det.

 

Idag var han ved at træde ned på oversiden af poten. Han har ingen fornemmelse for hvor meget han løfter benet. Skraber på når han skal op/ned af vores ene trappetrin foran huset fx. Det ser ud som om, det ene ben sidder fast med en klat tyggegummi på hoften.

 

Det er enormt underligt at være tilskuer til, og det gør ondt på mig. Men så længe han har så meget power i krop i sjæl og hans øjne er tændte, må han jo have det ok?.

 

Jeg bliver ikke klog på det her.....

 

Det var egentlig ikke et særligt positivt indlæg - men han er jo i live og har det bedre end før Metacam. Jeg skal vist bare indstille mig på, at dette her nok er "as good as it gets".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer at jeg har ikke læst hele tråden, men har du fået tjekket nerveforbindelsen til hans bagben?

 

Hvordan ville man kunne gøre det?.

 

Bosse er tjekket i hovede og ende ved kiropraktor, 2 dyrlæger og fået røntgenfotograferet ryg+hofter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan ville man kunne gøre det?.

 

Bosse er tjekket i hovede og ende ved kiropraktor, 2 dyrlæger og fået røntgenfotograferet ryg+hofter.

Min dyrlæge tjekkede det ved at løfte bagpoten og sætte den ned igen, men med oversiden af poten først. Hvis hunden ikke selv retter poten ind, så er der et problem med forbindelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dyrlæge tjekkede det ved at løfte bagpoten og sætte den ned igen, men med oversiden af poten først. Hvis hunden ikke selv retter poten ind, så er der et problem med forbindelsen.

 

- og hvis der er et problem med forbindelsen gør man hvad?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv slet ikke i tvivl om, at der er et "problem med forbindelsen" som du siger - men Bosses problem er jo hans spondylose. Og det kan ikke "fixes". Eller det vil sige man kan godt foretage et stort operativt indgreb og forsøge at fjerne nogle af de broer der er groet sammen på undersiden af rygsøjlen og RET sikkert klemmer nogle nerver eller sener - men det er en stor og ofte meget smertefuld operation. Og hvis jeg skal være HELT ærlig - selv om det svier - så har Bosse 11 års fødselsdag i næsten måned - og jeg vil ikke putte ham igennem en stor og måske håbløs operation for at beholde ham..hvad?? måske 1 år mere?. Jeg kender ikke gennemsnitslevealderen for Goldens - men jeg synes han har gjort det godt og længe nu.

 

Han skal selvfølgelig holdes smertefri - og jeg ville da lyve hvis jeg ikke håbede en lille bitte smule på, at han måske vha. smertestillende kunne opbygge en lille smule mere muskelmasse som kunne stabilisere hans bagpart mere - men lige nu ser det ikke sådan ud. Det tager nok lidt tid.

 

Men for 1 mdr. siden troede jeg ikke på han ville nå at holde 11 års fødselsdag. Det tror jeg på idag. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv slet ikke i tvivl om, at der er et "problem med forbindelsen" som du siger - men Bosses problem er jo hans spondylose. Og det kan ikke "fixes". Eller det vil sige man kan godt foretage et stort operativt indgreb og forsøge at fjerne nogle af de broer der er groet sammen på undersiden af rygsøjlen og RET sikkert klemmer nogle nerver eller sener - men det er en stor og ofte meget smertefuld operation. Og hvis jeg skal være HELT ærlig - selv om det svier - så har Bosse 11 års fødselsdag i næsten måned - og jeg vil ikke putte ham igennem en stor og måske håbløs operation for at beholde ham..hvad?? måske 1 år mere?. Jeg kender ikke gennemsnitslevealderen for Goldens - men jeg synes han har gjort det godt og længe nu.

 

Han skal selvfølgelig holdes smertefri - og jeg ville da lyve hvis jeg ikke håbede en lille bitte smule på, at han måske vha. smertestillende kunne opbygge en lille smule mere muskelmasse som kunne stabilisere hans bagpart mere - men lige nu ser det ikke sådan ud. Det tager nok lidt tid.

 

Men for 1 mdr. siden troede jeg ikke på han ville nå at holde 11 års fødselsdag. Det tror jeg på idag. :hjerte:

 

Jeg er altså ret sikker på at det var spondylose min venindes hund fik lagt guld i ryggen for og det havde en helt fantastisk effekt, hun blev som en hvalp igen :hjerte: (hunden altså, ikke min veninde :mrgreen:) Jeg vil gerne prøve at høre hende i morgen hvis du kunne være interesseret i at vide det? Måske har du undersøgt det allerede? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nollike :lun:- Havde slet ikke set dit indlæg med din veninde og operation.

 

Du må meget gerne spørge hende!!!.

 

Jeg går og tumler med, hvad jeg skal stille op.

 

Jeg har følgende tanker:

 

- Hvad er levealderen for en Golden?. (Bosse bliver 11 den 1. oktober)

- Skal jeg kaste Bosse ud i en operation?. (mange siger til mig at han er en gammel hund og at det ville være synd)

-Skal jeg forsøge med Waterwalken?. (men han er så dårlig at han kun kan vende sig om siddende nu - og han ryster rigtig meget i forbenene (overbelastning) - har han kræfter til det?.

- FATTER INTET af at hans humør er så godt og han slet ikke virker påvirket af hans situation...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

previcox er et meget bedre smertemiddel hvis det handler om ledsmerter ikke metacam eller rimadyl der findes også flere gode kosttilskud som gavner leddene og sætter situationen lidt bagud

 

 

at give hunden en pille dagligt eller lign hvis det hjælper hunden er der intet galt i det overhovedet

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike :lun:- Havde slet ikke set dit indlæg med din veninde og operation.

 

Du må meget gerne spørge hende!!!.

 

Jeg går og tumler med, hvad jeg skal stille op.

 

Jeg har følgende tanker:

 

- Hvad er levealderen for en Golden?. (Bosse bliver 11 den 1. oktober)

- Skal jeg kaste Bosse ud i en operation?. (mange siger til mig at han er en gammel hund og at det ville være synd)

-Skal jeg forsøge med Waterwalken?. (men han er så dårlig at han kun kan vende sig om siddende nu - og han ryster rigtig meget i forbenene (overbelastning) - har han kræfter til det?.

- FATTER INTET af at hans humør er så godt og han slet ikke virker påvirket af hans situation...

 

Jeg har lige min veninde i røret: Hendes hund (en blanding mellem labrador og riesenschnauzer) var 9,5 år da hun fik lagt guld i ryggen og det VAR pga. spondylose. Det er ikke en operation som sådan (hunden bliver ikke skåret op), ud fra røntgenbilleder kan de se hvor guldet skal ind og det bliver lagt ind med en nål. Hunden kommer nærmest til at ligne et skakbrædt bagefter :lol: Selve guldindlægningen (uden røntgenbilleder osv.) kostede omkring 4000,-

 

Om det er en mulighed for Bosse ved jeg af gode grunde ikke, men hvis det var min hund tror jeg at jeg ville konsultere en af dem som foretager den slags for at få deres vurdering af det. Især når han nu er din once-in-a-lifetime-hund :lun:

 

Min venindes hund blev næsten 12 år og det var ikke spondylosen som gjorde at min veninde for nyligt måtte tage afsked :cry:

 

Jeg sender dig lige et virtuelt kram, for det må godt nok være rædselsfuldt svært at skulle gå og tumle med alt det du gør :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har følgende tanker:

 

- Hvad er levealderen for en Golden?. (Bosse bliver 11 den 1. oktober)

Mener de kan blive rimelig gamle, 12-14 år.

 

- Skal jeg kaste Bosse ud i en operation?. (mange siger til mig at han er en gammel hund og at det ville være synd)

Jeg ville bestille en tid hos Claus Sloth i Skovshoved (Sjælland) for han er en af de bedste til ledproblemer og han vil vide om det er for meget at forlange af en så gammel hund.

 

-Skal jeg forsøge med Waterwalken?. (men han er så dårlig at han kun kan vende sig om siddende nu - og han ryster rigtig meget i forbenene (overbelastning) - har han kræfter til det?.

Det tror jeg nok jeg ville synes var synd. Under alle omstændigheder synes jeg det vil kræve en second opinion fra en ekspert.

 

- FATTER INTET af at hans humør er så godt og han slet ikke virker påvirket af hans situation...

Sådan er hunde. Jeg arbejder med mennesker der skal genoptrænes og ville sommetider ønske at de tænkte lidt mere som hunde.

 

Krydser fingre og håber på det bedste for jer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike :lun:- Havde slet ikke set dit indlæg med din veninde og operation.

 

Du må meget gerne spørge hende!!!.

 

Jeg går og tumler med, hvad jeg skal stille op.

 

Jeg har følgende tanker:

 

- Hvad er levealderen for en Golden?. (Bosse bliver 11 den 1. oktober)

- Skal jeg kaste Bosse ud i en operation?. (mange siger til mig at han er en gammel hund og at det ville være synd)

-Skal jeg forsøge med Waterwalken?. (men han er så dårlig at han kun kan vende sig om siddende nu - og han ryster rigtig meget i forbenene (overbelastning) - har han kræfter til det?.

- FATTER INTET af at hans humør er så godt og han slet ikke virker påvirket af hans situation...

jeg ved godt at det jeg skriver nu kan virke MEGET hårdt , men det er IKKE meningen , jeg har lige nu en hund der blev 11 i august og hver gang vi er hos dr. dyr ja så tror jeg at det er sidste gang, det bliver det jo engang , men har du tænkt på at Bosses gode humør måske kan være et dække han viser dig fordi han godt ved hvor hårdt det bliver for dig når han ikke er her mere ? jeg tror godt hunde kan fornemme at vi vil få det hårdt og så som de vidunderlige skabninger de er forsøge at mildne eller undgå det. Har du tænkt på at de fleste dyr ikke viser hvor dårligt de har det ? for i naturen betyder det døden hvis man er svag ! Jeg ved godt hvor utroligt hårdt det er at sige farvel til sin elskede hund- Tro mig det bliver ikke lettere med den næste !, men nogen gange må man gøre det for hundens skyld , for så er det det bedste for hans skyld.

Tænker meget på jer.:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fredag aften da vi var gået i seng begyndte Bosse at sige underlige lyde. Som om han skulle kaste op eller havde noget siddende i halsen som han ikke kunne hoste op.....

 

Gik med ham ud og han drak en god portion vand og ville ud og spise græs i mængder jeg ikke tidligere har set.

 

Tænkte ikke mere over det....

 

Men lørdag morgen ville han ikke have sin mad. Og i går aftes gentog det hele sig igen. Og pludselig kom jeg i tanke om Bianca - Bosses mor som ikke tålte Metacamen.

 

Og ja - så faldt min verden bare en lille bitte smule sammen igen.

 

Har talt med vores "familiedyrlæge" idag - han bad mig tjekke farven på Bosses afføring. Desværre sort.

 

Altså har han enten et begyndende mavesår eller et decideret mavesår af Metacamen.

 

FANDENS!!!

 

Har ikke givet Metacam idag - skal have fat i den anden dyrlæge i morgen (ham som har behandlet Bosse med laser, taget røntgenbilleder og lagt plan for smertedækning)

 

Min mand har talt med en god kammerat idag som arbejder med grise - og de giver også Metacam inden de kastrere grise - og han fortalte at de ofte var nødt til at give grisene et præparat der hed noget med Magnesium et eller andet fordi grisene fik mavesår af Metacamen. Dette magnesium-et eller andet skulle afhjælpe mavesåret i løbet af et par dage. Lægge en hinde i deres mavesæk. Vores "familiedyrlæge" vidste at det også var godt til køer - og så mente han det også ville være godt til hunde. Det kan fås i håndkøb på apoteket.

 

Åh ha.....

 

Må vist lave en tråd med anbefalinger af smertestillende....:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...