Hop til indhold

Gennembrud - for både Zamzam og mig!

Petrine
 Share

Recommended Posts

Har haft Zamzam i 10 måneder, har lokket og lokket, trykket og skubbet :oops:, ihærdigt forsøgt at klikke - han fattede bare ikke 'handlng = belønning'

Han dasker tit med poten, så NU skulle han lære at give pote (100 ting med papkasse = står og glor, indtil han skrider), men men, Zamzam lagde sig, jeg klikkede, på magisk vis fattede han pointen!

Elendig film (andet træningspas!), men se lige hvor han tænker, hvor god han er, hvor god JEG er, ingen lokning, ingen pludren, bare klik - ser ikke ud af meget, men for os er det et kæmpe gennembrud og jeg håber, det nu går hurtigere fremad, vi er uendeligt stolte - spol bare frem til 0.33

[media]

[/media]

selvom vi begge er suveræne, må I gerne kritisere...men se lige hans hale, han er sååå glad!

Link til indlæg
Del på andre sites

men, Zamzam lagde sig, jeg klikkede, på magisk vis fattede han pointen!

Elendig film (andet træningspas!), men se lige hvor han tænker, hvor god han er, hvor god JEG er, ingen lokning, ingen pludren, bare klik - ser ikke ud af meget, men for os er det et kæmpe gennembrud og jeg håber, det nu går hurtigere fremad, vi er uendeligt stolte - spol bare frem til 0.33

[media]

[/media]

selvom vi begge er suveræne, må I gerne kritisere...men se lige hans hale, han er sååå glad!

BRAVO! Man kan ligefrem se, hvordan han sidder og funderer over, hvordan han skal træne dig til at give det skide klik/godbid og endelig fandt han så fidusen: Han skulle da bare lægge sig.

Kæft, hvor er mennesker da nemme, når en lille hund bare tænker lidt over tingene!!!!! :banan::banan:

Der er intet at kritisere, men hvis jeg var dig, ville jeg nok flytte træningspasset ned på gulvet næste gang. Så kan du bedre kaste godbidden væk fra ham, så han kan se, hvor den lander.

Men derudover - fantastisk dejligt at se!

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det er fantastisk med gennembrud!!!

Min tanke er dog, at han tilbyder så meget anden adfærd på et tidspunkt, hvor jeg måske syntes, at han skulle have været klikket sindssygt for det, sådan at han forstår, at det er al initiativ der klikkes for? Ikke blot det at lægge sig. :oops:

Hvilket jo er fint, hvis det præcis den øvelser der skal være styr på. Men hvis det nu er noget, hvor han lige har forstået pointen, var det måske nemmere at klikke løs for alt muligt forskelligt? Bare en tanke.

Sejt han har fattet pointen - klikkertræning er møgfascinerende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes det er fantastisk med gennembrud!!!

Min tanke er dog, at han tilbyder så meget anden adfærd på et tidspunkt, hvor jeg måske syntes, at han skulle have været klikket sindssygt for det, sådan at han forstår, at det er al initiativ der klikkes for? Ikke blot det at lægge sig. :oops:

Hvilket jo er fint, hvis det præcis den øvelser der skal være styr på. Men hvis det nu er noget, hvor han lige har forstået pointen, var det måske nemmere at klikke løs for alt muligt forskelligt? Bare en tanke.

Sejt han har fattet pointen - klikkertræning er møgfascinerende!

Ja, det tænkte jeg netop også, da jeg så videoen. Lige nu skal han bare klikkes for alle de initiativer han tager, for det er noget helt nyt for ham selv at udvise initiativ, og det skal belønnes massivt.

Og så kan du så senere bruge det nyfundne initiativ til at indlære et bestemt trick, hvor du kun klikker for det trick (eller trin på vej til det).

Link til indlæg
Del på andre sites

uh, tror altså vi begge ville blive vildt forvirret (har jo ikke fattet det grundlæggende), nu er han jo lige så glad for dæk....overvejer at rykke på gulvet og klikke hysterisk derudad :banan:

Jamen det grundlæggende er jo, at du klikker for ALT, hvis du f.eks. bare vil have ham til at vise initiativ (og det vil du jo).

Så når han har fattet, at okay, jeg skal bare gøre alt muligt forskelligt, SÅ kan du sætte dig for "nu klikker jeg kun for dæk" og indlære en fin dæk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så når han har fattet, at okay, jeg skal bare gøre alt muligt forskelligt, SÅ kan du sætte dig for "nu klikker jeg kun for dæk" og indlære en fin dæk.

Du er så klog, så jeg har lyttet, nu kan Zamzam dække med forenden, mens rumpen står lige i vejret! Overvejer snart at indføre et felt af en slags, kassen og baljen er stadig vildt skræmmende.

Hver gang Zamzam ser klikkeren blive taget frem viffer hans lille hale af lykke og jeg har den vildeste kontakt (før var han fjern og fraværende, det er SÅ stort)

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du er så klog, så jeg har lyttet, nu kan Zamzam dække med forenden, mens rumpen står lige i vejret! Overvejer snart at indføre et felt af en slags, kassen og baljen er stadig vildt skræmmende.

Hver gang Zamzam ser klikkeren blive taget frem viffer hans lille hale af lykke og jeg har den vildeste kontakt (før var han fjern og fraværende, det er SÅ stort)

Hvor er det fedt!!!!!! :klap::klap::klap::klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare dejligt! :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Overvejer at putte det ned i min signatur :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 1 month later...

Tirsdag kl 20.15 steg Zamzam op på en balje :shock: indtil da, har han været bange for baljen, men denne gang var det en mudret balje, i halvmørke på en mudret mark (mon det gør nogen forskel?)

Da han først var oppe og havde fået belønning, så STOD han og han STOD! Kunne absolut ikke lokke ham til noget, prøvede at 'sparke' lidt til hans bagben (vi skal jo lave elefant), men næ nej, han STOD!

20.30 valgte jeg at løfte ham væk fra baljen, han ville såååå gerne hen og stå igen :lun:

Zamzam - mester-ståer!

Link til indlæg
Del på andre sites