Hop til indhold

Det går som en leg...

Amocca
 Share

Recommended Posts

Enten har jeg fået verdens nemmeste hvalp, eller også er livet med en hvalp bare en leg, når der er en voksen hund i hjemmet :mrgreen:

Der er nu gået en uge... Tror det var ca omkring dette tidspunkt, da vi lige havde fået Karla, at man fandt mig siddende halvt tudende på stuegulvet, lignede udskidt æblegrød grundet mangel på søvn og bad i flere dage og tænke: "tænk hvis det ikke bliver bedre" :lol: med en hvalp der var fukdstændigt opkogt, bed i alt og alle osv.

Sammenlignet, har jeg sovet mellem 5 og 7 sammenhængende timer hver nat siden Johna kom hjem og jeg har været i bad hver dag. Johna har ikke bidt i andet end legetøj og kurve andet end en håndfuld gange, hun har ikke tisset eller skidt indenfor overhovedet og går i seng når hun ee træt :shock: :5up:

Det skyldes mest af alt Karla :hjerte: som er fantastisk! Hun har fået hvalp og det ansvar tager hun alvorligt. Hun leger, opdragee, sender den i seng, tager den med ud at tisse, siger stop og tager al ballade i opløbet.

Det skal dog også tages i betragtning, at jeg er en hel del mere afslappet her 2. Gang. Har ikke så megen angst for at gøre tingene forkert og har ikke travlt med noget som helst. Det hjælper sandelig også.:blink:

Pigerne spiser griseører ved siden af hinanden :lun:

3c4b574d.jpg

Pigerne sover :hjerte:

3875bdaf.jpg

En tålmodig Karla lader sig trække i ørerne

dd0111f3.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er positiv overrasket over Karla.

Ikke sagt at hun er en ond hund overhovedet, hun er jo dejlig :lun:

Men ud fra de ting du har skrevet om i tidens løb, havde jeg altså troet der var gået lidt længere inden hun havde tøet op :oops:

Men jeg er glad på jeres vegne over at det hele gik så nemt :kys:

Og elsker jeres historier og billeder.

Desværrer tror jeg bare ikke det vil gå så nemt for os at få hund nr 2 når den tid kommer :hmm: Men så må jeg jo sende Aslan til opdragelse ved Karla :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværrer tror jeg bare ikke det vil gå så nemt for os at få hund nr 2 når den tid kommer :hmm: Men så må jeg jo sende Aslan til opdragelse ved Karla :lun:

Det troede jeg jo heller ikke om Vinnie, men det gik over al forventning. Jeg tror bare det er i hundes natur at elske små hvalpe, ligesom det jo er i vores ;-) Konflikter kan komme senere, når hvalpelicensen begynder at udløbe, men hvis den yngste bare kender sin plads, plejer det at gå godt.

Tak for billeder og updates! Jeg er bare grøn af misundelse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Enten har jeg fået verdens nemmeste hvalp, eller også er livet med en hvalp bare en leg, når der er en voksen hund i hjemmet :mrgreen:

Der er nu gået en uge... Tror det var ca omkring dette tidspunkt, da vi lige havde fået Karla, at man fandt mig siddende halvt tudende på stuegulvet, lignede udskidt æblegrød grundet mangel på søvn og bad i flere dage og tænke: "tænk hvis det ikke bliver bedre" :lol: med en hvalp der var fukdstændigt opkogt, bed i alt og alle osv.

Sammenlignet, har jeg sovet mellem 5 og 7 sammenhængende timer hver nat siden Johna kom hjem og jeg har været i bad hver dag. Johna har ikke bidt i andet end legetøj og kurve andet end en håndfuld gange, hun har ikke tisset eller skidt indenfor overhovedet og går i seng når hun ee træt :shock: :5up:

Det skyldes mest af alt Karla :hjerte: som er fantastisk! Hun har fået hvalp og det ansvar tager hun alvorligt. Hun leger, opdragee, sender den i seng, tager den med ud at tisse, siger stop og tager al ballade i opløbet.

Det skal dog også tages i betragtning, at jeg er en hel del mere afslappet her 2. Gang. Har ikke så megen angst for at gøre tingene forkert og har ikke travlt med noget som helst. Det hjælper sandelig også.:blink:

Jeg kan ikke prale helt så meget. Vi er stadig oppe ved 3-4 tiden, og der sker uheld indenfor (min skyld hver gang).

Men jeg giver dig helt ret. Det er 100 gange nemmere med en voksen hund i huset. Hun leger og opdrager. Jeg har dog skulle vænne mig til, at min superbløde hund, som normalt aldrig brokker sig, opdrager med lyd :shock:

Jeg tænker om det måske er lidt moderinstinkt, der er dukket op.

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg ventede til Liva var blevet voksen og "fornuftig".

Jeg synes dog, at jeg har kunnet mærke på Liva, at hun er en smule jaloux og en hel del understimuleret. Maggie er dog ved at være rimelig stabil i at være helt alene hjemme i en times tid, så Liva og mig kan komme lidt ud for os selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er positiv overrasket over Karla.

Ikke sagt at hun er en ond hund overhovedet, hun er jo dejlig :lun:

Men ud fra de ting du har skrevet om i tidens løb, havde jeg altså troet der var gået lidt længere inden hun havde tøet op :oops:

Men jeg er glad på jeres vegne over at det hele gik så nemt :kys:

Og elsker jeres historier og billeder.

Jeg er også selv meget overrasket over hvor hurtigt det er gået. Jeg var - selv da jeg hentede Johna :oops: - i t ivl om hvorvidt det var en god ide og omKarla ville "æde" hende...

Karla er en mokke, så hvis hun kan så kan Aslan også ;-)

Det eneste der tynger her i huset er mn dårlie samvittighed over hvor lidt Karla laver... Men hun brokker sig ikke... Så forhåbentlig går det hele.

Og så lige et aber dabei mht til hendes hjælpsomhed . Hun tager hvalpens hjerengymnastik opgaver, løser dem og så får Johna lovat spise indholdetnår Karla har ordnet problemet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pigerne spiser griseører ved siden af hinanden :lun:

3c4b574d.jpg

Pigerne sover :hjerte:

3875bdaf.jpg

En tålmodig Karla lader sig trække i ørerne

dd0111f3.jpg

Ja, der er meget der er nemmere ved at få en hvalp når man har en eller flere hunde i forvejen. Jeg tror jeg glemmer det lidt fordi vi har haft flere i mange år,men der er ikke meget der bliver ødelagt, de gamle står for underholdningen. Til gengæld er der så noget arbejde med at skille dem ad. Vores hvalp er tryg ved at vi forlader ham, men han hyler når jeg går med de gamle.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er meget der er nemmere ved at få en hvalp når man har en eller flere hunde i forvejen. Jeg tror jeg glemmer det lidt fordi vi har haft flere i mange år,men der er ikke meget der bliver ødelagt, de gamle står for underholdningen. Til gengæld er der så noget arbejde med at skille dem ad. Vores hvalp er tryg ved at vi forlader ham, men han hyler når jeg går med de gamle.:-)

Ja lige der forudser jeg også problemer. Jeg kan godt forlade dem sammen, men helt alene er un ikke meget for, den lille...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det troede jeg jo heller ikke om Vinnie, men det gik over al forventning. Jeg tror bare det er i hundes natur at elske små hvalpe, ligesom det jo er i vores ;-) Konflikter kan komme senere, når hvalpelicensen begynder at udløbe, men hvis den yngste bare kender sin plads, plejer det at gå godt.

Sådan oplevede jeg det altså ikke da jeg fik Thailo hjem. Ascha gik slet ikke på gulvet de første 14 dage, men levede oppe i møblerne hvor "kræet" ikke kunne komme op. Der gik flere uger hvor kvalmen lyste ud af ansigtet på hende, hver gang hun så på ham, og hun var ellers en meget høflig og omgængelig hund.

Maggie er dog ved at være rimelig stabil i at være helt alene hjemme i en times tid, så Liva og mig kan komme lidt ud for os selv.

Av, det er flot. :klap:

Hun tager hvalpens hjerengymnastik opgaver, løser dem og så får Johna lovat spise indholdetnår Karla har ordnet problemet :lol:

Ha ha ha, smart. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg er også så glad for at jeg har 2 voksne fornuftige hunde i forvejen....Og så havde vi jo lige øvet os med et kuld på 11 selv herhjemme.

Det eneste tidspunkt det halter på er når det regner....Så er det bare meget svært at tisse uden for synes den lille tøs...

Men kors hvor er jeg glad for alt de voksne bidrager med af opdragelse og leg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt, at det er gået så let. :-) Dyyygtige Karla, siger jeg bare. :klap:

Hvordan gør du, hvis du vil træne lidt med Karla? Blander Johna sig ikke? Putter du hende i bur imens? Eller har du slet ikke fået trænet med Karla derhjemme, mens du har haft Johna?

Har trænet meget meget lidt med dem begge indtil videre :oops: kontakttræning med Johna og lidt hyggeøvelser med Karla ... Og jo Johna blander sig. Så har sat babygitter op foran køkkendøren og så skiftes de til at være på

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Du har altså bare nogle lækre hunde, der tydeligt nyder hinanden...

Her gik det også over alt forventning, da nr. 2 kom til. Luffe viste sig at være en fantastisk storebror, tålmodig, overbærende og opdragende. Absolut ingen problemer.

Desværre har vi aldrig fået lært Buddy at være helt alene hjemme - det har han faktisk aldrig prøvet. Så det er vi meget opmærksomme på, når vi til efteråret forhåbentlig henter nr. 3...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har trænet meget meget lidt med dem begge indtil videre :oops: kontakttræning med Johna og lidt hyggeøvelser med Karla ... Og jo Johna blander sig. Så har sat babygitter op foran køkkendøren og så skiftes de til at være på

Kan de godt være bag babygitteret uden at pive? Jeg gjorde nemlig det samme, da jeg havde Shabi, men den hund, der var bag babygitteret, stod gerne og pev af frustration over ikke at måtte være med, også selvom jeg gav dem gode tyggeting på den side af gitteret og/eller prøvede at nå at give godbidder for at forholde sig i ro bag gitteret, mens den anden hund trænede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan de godt være bag babygitteret uden at pive? Jeg gjorde nemlig det samme, da jeg havde Shabi, men den hund, der var bag babygitteret, stod gerne og pev af frustration over ikke at måtte være med, også selvom jeg gav dem gode tyggeting på den side af gitteret og/eller prøvede at nå at give godbidder for at forholde sig i ro bag gitteret, mens den anden hund trænede.

Karla kan iet par minutter - hun er mit æggeur :mrgreen: siger til når den lille har trænet nok...

Den lille er knap så god til det, men både karla og jeg ignorerer hende, så går ud fra, at hun stopper på et tidspunkt... ::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så oplevede vi for førts gang en totalt overkørt hvalp i nat... omkring midnat røg deren kæmpe porcelænslampe på gulvet nede i kælderen... Karla gik agurk og råbte ALARM ALARM og hvalpen fes rundt om sig selv i cirkler... Jeg gik en kende ipanik og troede først at nogen havde smadret et kældervindue :oops: men vi måtte jo ned og undersøge hvad der var galt Karla oge jeg... Og det var så heldigvis bare den store lampe jeg ville have haft kørt til genbrug og derfor havde sat af på en bord i kælderen... :roll:

Nå, da vi kom op igen tog det lidt tid for både Karla og jeg at komme ned igen og hvalpebarnet gik derfor i hyper lege amok mode :rolleyes: Karla var IKKE tilfreds, nøj hvor blev hun skældt ud... Men hun var vist så træt, at intet rigtigt trængte igennem... Så til sidst røg hun i bur.... Så gearede hun heldigvis ned i løbet af få minutter og faldt i søvn...

Ellers går det stadig super her i huset. Vi har haft 2 uheld, fordi jeg er faldet lidt af på den ;-) og jeg har stadig ikke helt styr på at gå med to hunde i snor endnu :lol: men det kommer vel en dag...

Har købt en dobbeltline til når de bliver lidt større og er i øjeblikket igang med atinvestere i et dobbeltbur til bilen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så oplevede vi for førts gang en totalt overkørt hvalp i nat... omkring midnat røg deren kæmpe porcelænslampe på gulvet nede i kælderen... Karla gik agurk og råbte ALARM ALARM og hvalpen fes rundt om sig selv i cirkler... Jeg gik en kende ipanik og troede først at nogen havde smadret et kældervindue :oops: men vi måtte jo ned og undersøge hvad der var galt Karla oge jeg... Og det var så heldigvis bare den store lampe jeg ville have haft kørt til genbrug og derfor havde sat af på en bord i kælderen... :roll:

Nå, da vi kom op igen tog det lidt tid for både Karla og jeg at komme ned igen og hvalpebarnet gik derfor i hyper lege amok mode :rolleyes: Karla var IKKE tilfreds, nøj hvor blev hun skældt ud... Men hun var vist så træt, at intet rigtigt trængte igennem... Så til sidst røg hun i bur.... Så gearede hun heldigvis ned i løbet af få minutter og faldt i søvn...

Ellers går det stadig super her i huset. Vi har haft 2 uheld, fordi jeg er faldet lidt af på den ;-) og jeg har stadig ikke helt styr på at gå med to hunde i snor endnu :lol: men det kommer vel en dag...

Har købt en dobbeltline til når de bliver lidt større og er i øjeblikket igang med atinvestere i et dobbeltbur til bilen...

Fnis - panik i det lille byhus xD Men det var også ved at være FOR nemt, jo!:mrgreen: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites