Hop til indhold

Så saml dog op efter din køter!!


Gæst Stitch
 Share

Recommended Posts

Gæst Stitch

Her til aften kommer min kæreste og jeg tilbage fra vores gåtur med Mack. Ser at der ligger en bæ i vores nyplantede lavendel :evil: Fjerner den og skumler - fordi jeg har en ret god idé til hvem "ejermanden" er.

 

Nu her til aften kommer vedkommende faktisk gående med sin yorkshire terrier - og denne gang skider den i vores nabos indkørsel - og ejeren står endda og ser på!

 

Resolut drøner jeg ud og råber ligeså uskyldigt "vil du ikke have en pose så du kan samle op efter din hund? Den har jo allerede skidt i vores have" - Manden bliver noget forfjamsket og får mumlet "øhhhh - lavede den noget?" hvortil jeg siger med et stort smil: "JA, du stod da selv og kikkede på"

 

Hvorefter jeg drøner ind for at hente en pose - min kæreste ser så at manden skynder sig at sparke lorten ind i naboens have :evil:

 

Jeg kommer ud med posen og manden siger "det er ikke nødvendigt mere" - hvortil jeg fatter ingenting fordi jeg jo ikke har set han har "fjernet" problemet.

 

Nu overvejer jeg at aflevere en hilsen i hans indkørsel fra min hund som kan levere lidt mere end en yorkshire :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her til aften kommer min kæreste og jeg tilbage fra vores gåtur med Mack. Ser at der ligger en bæ i vores nyplantede lavendel :evil: Fjerner den og skumler - fordi jeg har en ret god idé til hvem "ejermanden" er.

 

Nu her til aften kommer vedkommende faktisk gående med sin yorkshire terrier - og denne gang skider den i vores nabos indkørsel - og ejeren står endda og ser på!

 

Resolut drøner jeg ud og råber ligeså uskyldigt "vil du ikke have en pose så du kan samle op efter din hund? Den har jo allerede skidt i vores have" - Manden bliver noget forfjamsket og får mumlet "øhhhh - lavede den noget?" hvortil jeg siger med et stort smil: "JA, du stod da selv og kikkede på"

 

Hvorefter jeg drøner ind for at hente en pose - min kæreste ser så at manden skynder sig at sparke lorten ind i naboens have :evil:

 

Jeg kommer ud med posen og manden siger "det er ikke nødvendigt mere" - hvortil jeg fatter ingenting fordi jeg jo ikke har set han har "fjernet" problemet.

 

Nu overvejer jeg at aflevere en hilsen i hans indkørsel fra min hund som kan levere lidt mere end en yorkshire :mrgreen::mrgreen:

 

Fatter heller ikke hvorfor det skal være så svært at samle op efter sin hund..??

 

Jeg blev stiktosset her til udstilling/stævne i Vejen. Vi lå på en alm. campingplads i Egtved. Man lufter selvfølgelig ikke hunde inde på campingpladsen, men der var heldigvis en laaaang indkørsel - grusvej med ok brede græsstriber, kortklippede, på hver side. Og her luftede rigtig mange sin/e hund/e. Fint nok. Men allerede efter 2-3 dage lå der flere lorte midt på græsstriberne! Det er eddermame ikke ret god reklame for os hundeejere!!! Og det værste af alt var, at langt de fleste med hund på pladsen, var folk der var der pga. Vejen! Altså udstillings/hundesportsfolk!!! Såååå ekstremt for dårligt... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver SÅ arrig, når jeg ser folk bare stå og glo på at deres hund skider og så bare går videre.. :evil::evil:

 

Og man lader da slet ikke sin hund skide i andre folks haver og indkørsler!!:evil:

 

Her har vi store græs-arealer bag blokkene. Meningen er at vi skal kunne bruge det til at børn kan lege og spille bold, man kan sidde og grille osv.. Men det sker desværre bare ikke længere, da mange hunde-ejere her i Karlemosen, samt dem, der passerer med deres hunde, bare lader hundene skide overalt..

 

Man føler sig latterlig, når man står og samler op, og ydermere har skulle lege "jorden er giftig" for at nå frem til stedet:evil:

 

Går vi ovre på marken, hvor der er steder mennesker ikke kan gå, der samler jeg ikke op.. Men steder, hvor mennesker kan gå og opholde sig, der samler man altså op..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg bliver SÅ arrig, når jeg ser folk bare stå og glo på at deres hund skider og så bare går videre.. :evil::evil:

 

Og man lader da slet ikke sin hund skide i andre folks haver og indkørsler!!:evil:

 

Her har vi store græs-arealer bag blokkene. Meningen er at vi skal kunne bruge det til at børn kan lege og spille bold, man kan sidde og grille osv.. Men det sker desværre bare ikke længere, da mange hunde-ejere her i Karlemosen, samt dem, der passerer med deres hunde, bare lader hundene skide overalt..

 

Man føler sig latterlig, når man står og samler op, og ydermere har skulle lege "jorden er giftig" for at nå frem til stedet:evil:

 

Går vi ovre på marken, hvor der er steder mennesker ikke kan gå, der samler jeg ikke op.. Men steder, hvor mennesker kan gå og opholde sig, der samler man altså op..

 

Er helt enig - det er meget ringe at hundeejere ikke samler op :evil:

 

Når det er så stort et problem, der hvor du lufter/bor - har du så aldrig overvejet, at lave en dag om ugen, hvor du samler dem alle sammen :vedikke:

Så slipper man da for selv at skulle træde i noget og måske man kunne ændre på andres vaner :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig - det er meget ringe at hundeejere ikke samler op :evil:

 

Når det er så stort et problem, der hvor du lufter/bor - har du så aldrig overvejet, at lave en dag om ugen, hvor du samler dem alle sammen :vedikke:

Så slipper man da for selv at skulle træde i noget og måske man kunne ændre på andres vaner :5up:

 

Det gjorde jeg for en del år siden.. Fandt en børneskovl og så en masse skraldeposer.. Folk her omkring har sikkert syntes jeg var komplet latterlig:genert::lol: Men altså jeg skulle træne med Luna og havde ikke rigtig lyst til at skulle træne apportering osv.. Tænk hvis apporten landede i en lort:badr:

 

Der er da heldigvis et par stykker herude, der fjerner.. Men langt størstedelen gør desværre ikke.. Og det pudsige er, at flere af dem selv har børn.. Hvor skal de så lege?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløjsa.

Jeg, kan udmærket godt forstå jeres frustrationer over alle de lorter der ligger allevegne, på fortove, andres haver osv. osv., men jeg har engang været en af dem, som bare lod sin hund´s efterladenskaber ligge, hvis han nu kom til at ligge en gave et meget uheldigt sted..... Jeg, er ikke stolt over det, skal det lige siges, og i dag samler jeg også alt op efter min hund, men dengang var det ikke fordi jeg ikke ville samle op, men fordi jeg ikke kunne, jeg var simpelthen ved at brække mig hver gang... Jeg, er en af dem, der ikke har det godt med grimme lugte, så jeg gik altid videre med dårlig samvittighed, over at jeg ikke fik samlet op efter min hund.

 

I dag, samler jeg som sagt op hver gang, hvis min hund får lagt en bette gave, men det var svært i starten. De, eneste tidspunkter hvor jeg ikke samler op, er når det er i meget højt græs, grøfter osv., men på fortove eller i haver og indkørsler, bliver det altid samlet op, uden undtagelser.

 

Jeg, ved godt det med lugten er en dårlig undskyldning, og i dag, kan jeg godt se det er et stort problem, og jeg synes også folk burde samle op efter deres hund/hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg besøger min mor som bor i Solbjerg, er vi ofte i Solbjerg hundeskov. Hold da på hat og briller hvor er folk dog ualmindelige ringe til at samle op efter deres hund. Hele hundeskoven er snart en stort LORTEskov, og man kan roligt forvente at ens hund enten har rullet sig i en lort, spist en lort eller fået en lort på poterne efter et besøg i den hundeskov. Det er simpelthen for ulækkert ! Så derfor kommer jeg der stort set ikke mere. Der kan man også jævnligt se folk der står og glor på at deres hund skider og så går de videre.

 

Man kan da som MINIMUM bukke sin røv og samle op i en hundeskov hvor der er mange hunde hver dag. Andet er simpelthen respektløst.

 

For nogen tid siden var jeg inde i byen og handle og foran mig går en kvinde med en stor hund. Hunden sætter sig lige midt i det hele på strøget og skider en STOR lort. Kvinden står og glor og går så videre. Argh :damn: Der BURDE man råbe til hende, men det er jeg en for stor kylling til.

 

Der hvor jeg boede tidligere, måtte man ikke have hund da jeg flyttede ind, men det fik vi så lavet om via afstemning i boligforeningen. Så købte jeg jo så Teitur. Vi fik det lavet om på den betingelse at man samlede op efter sig og der blev sat stativer med gratis høm høm poser op, samt skraldespande. Vi der havde fået lavet reglen om var jo henrykte og samlede selvfølgelig op. Efterhånden flyttede der nye beboer til med hunde og de var åbenbart hamrende ligeglade og tog det som en selvfølge at man måtte have hund. I løbet af kort tid var hele den fælles have overskidt og det blev der selvfølgelig brokket over. Efter et år på den måde, blev det igen forbudt at have hund, kun os der fra starten havde hund, fik lov at beholde den, mens nye tilflytter ikke måtte have hund. Så tak for det, det er "dejligt" når andre skider på ens "arbejde" for at få hunde tilladt og flovt når man kan se hundelort over det hele til trods for at aftalen var at hundelort blev samlet op. Folk er så tankeløse :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ricko- det med lugten kan jeg nikke genkendene til. Jeg kan også stadig få brækfornemmelse og ligefrem brækklat op i halsen nogle gange når jeg samler op, men det er blevet meget bedre. Engang arbejde jeg på et dyreinternat og der luftede vi jo hundene tre gange om dagen og der var mange store hunde som jo er lig med store lorte :slem: Første gang jeg skulle lufte en af de store hunde og samle op efter den, nåede jeg kun lige at bukke mig, før brækket stod ud af mig. Hold da op folk fik noget at glo på :klap: hehe. Engang skulle jeg også gøre en hundeboks ren hvor hunden havde overskidt det hele. Ikke nok med at jeg skulle fjerne alt lorten, inden der var gået fem minutter skulle jeg også fjerne mit eget bræk. Ha ha, det var så klamt. Siden hen er det blevet bedre, nu kan jeg da holde brækken inde i mig og det er kun nogle gange jeg får brækfornemmelse. Som regel kan jeg nu samle op uden at få kvalme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
billed modellen? Hvad er det for en?

 

Tror det er noget med at tage et billede af vedkommende hunde-ejer mens hans hund skider, og så bruge det som "nej tak" skilt...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke at hunden skal kaldes køter, den kan vel ikke gøre for det?

 

Jeg samler stort set altid op, medmindre jeg går steder hvor ingen andre kommer. Men hvor vi boede da Motor var hvalp, der lå et ok stykke med græs tæt på vores hoveddør hvor ALLE hunde sked, og det var altså virkelig mange. Så snart det havde regnet, så var lortene pist væk.. Så helt ærligt, værre er det altså heller ikke.

 

Det er jo bare hundelort :-) Jeg bryder mig mindre om alt det skrald der bliver smidt i naturen, en lort i min indkørsel ligger alligevel ikke og siver gift ned..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ricko- det med lugten kan jeg nikke genkendene til. Jeg kan også stadig få brækfornemmelse og ligefrem brækklat op i halsen nogle gange når jeg samler op, men det er blevet meget bedre. Engang arbejde jeg på et dyreinternat og der luftede vi jo hundene tre gange om dagen og der var mange store hunde som jo er lig med store lorte :slem: Første gang jeg skulle lufte en af de store hunde og samle op efter den, nåede jeg kun lige at bukke mig, før brækket stod ud af mig. Hold da op folk fik noget at glo på :klap: hehe. Engang skulle jeg også gøre en hundeboks ren hvor hunden havde overskidt det hele. Ikke nok med at jeg skulle fjerne alt lorten, inden der var gået fem minutter skulle jeg også fjerne mit eget bræk. Ha ha, det var så klamt. Siden hen er det blevet bedre, nu kan jeg da holde brækken inde i mig og det er kun nogle gange jeg får brækfornemmelse. Som regel kan jeg nu samle op uden at få kvalme.

 

Hehe, jeg er da glad for at jeg ikke er den eneste, der har haft det sådan.... :-D

Men ja, det er virkelig ulækkert, især hvis hunden lige laver sådan en tynd bøh-mand... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår ikke at hunden skal kaldes køter, den kan vel ikke gøre for det?

 

Jeg samler stort set altid op, medmindre jeg går steder hvor ingen andre kommer. Men hvor vi boede da Motor var hvalp, der lå et ok stykke med græs tæt på vores hoveddør hvor ALLE hunde sked, og det var altså virkelig mange. Så snart det havde regnet, så var lortene pist væk.. Så helt ærligt, værre er det altså heller ikke.

 

Det er jo bare hundelort :-) Jeg bryder mig mindre om alt det skrald der bliver smidt i naturen, en lort i min indkørsel ligger alligevel ikke og siver gift ned..

 

:5up:

 

ude på golfbanen er der selvfølgelig "saml op efter din hund"-skilte og der er så tilføjet en tænkebobbel hvor der står "det er ikke hunden der er grisen!" :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
hvis man ikke kan lide lugten af hundelort, så er det nok ikke en hund man skal have! :blink:

 

 

Kan du godt lide lugten af lort da? :shock:...tror der er jævnt mange der ikke skulle have hund så...holder selv vejret når jeg samler op, fordi jeg er ret sart når det kommer til lort...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan altså overhovedet ikke tåle synet eller lugten af bøf, så de få gange der har været uheld inde, så har jeg altså hentet hentet skovl og rive ude i stalden :engel::mrgreen:

 

Flipsedyret er lidt neurotisk hvad angår bummelum og skider kun inde i buskads eller på høje steder... så han har aldrig nogensinde efterladt en bøf på fortov, indkørsler osv..

 

Til gengæld har han lavet en fin lorte-guirlande i en af naboens tulipaner :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløjsa.

Jeg, kan udmærket godt forstå jeres frustrationer over alle de lorter der ligger allevegne, på fortove, andres haver osv. osv., men jeg har engang været en af dem, som bare lod sin hund´s efterladenskaber ligge, hvis han nu kom til at ligge en gave et meget uheldigt sted..... Jeg, er ikke stolt over det, skal det lige siges, og i dag samler jeg også alt op efter min hund, men dengang var det ikke fordi jeg ikke ville samle op, men fordi jeg ikke kunne, jeg var simpelthen ved at brække mig hver gang... Jeg, er en af dem, der ikke har det godt med grimme lugte, så jeg gik altid videre med dårlig samvittighed, over at jeg ikke fik samlet op efter min hund.

 

I dag, samler jeg som sagt op hver gang, hvis min hund får lagt en bette gave, men det var svært i starten. De, eneste tidspunkter hvor jeg ikke samler op, er når det er i meget højt græs, grøfter osv., men på fortove eller i haver og indkørsler, bliver det altid samlet op, uden undtagelser.

 

Jeg, ved godt det med lugten er en dårlig undskyldning, og i dag, kan jeg godt se det er et stort problem, og jeg synes også folk burde samle op efter deres hund/hunde.

 

at den lugter og man synes det er ulækkert at gå med en lort i en pose, er også undskyldninger i vores område:damn: Vi andre synes jo bare lugten er skøn, elsker at træde i dem og se 3-4 stykker hver dag lige ved vores hoveddør:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...