Hop til indhold

Agilitykonkurrencer - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla og jeg løb årets sidste stævne i dag, hos DCH Horsens og sluttede af med maner. Vi havde 4 supergode løb :5up:

 

Startede ud med AG2, hvor vi løb suverænt - desværre klappede vippen ikke helt i, og det var en af de strenge dommere ;-) - så på trods af en banetid på over 10 sek hurtigere end nr 1 og 2, så måtte vi nøjes med en 3. plads... Men alt andet klappede på en ret svær bane, så jeg var glad. Åbne klasser var der jo ikke, tilgengæld var der "jule-ag" - Som var et "Tid - Fejl - Ud" løb, hvor vi skulle løbe med en syngende julemand i hånden og der sad en KÆMPE abe-bamse ovenpå tunnelindgangen... Her blev vi nummer 4 - og det var helt og holdent min egen fejl, at vi måtte nøjes med den placering.... Istedetfor spring åben var der tunnelkuller og her glemte jeg banen op til flere gange, men nåede med hiv og sving igennem og fik os placeret på en 4. plads igen... det kostede for meget tid, at skulle trække i nødbremsen så mange gange :lol:

 

Dagens sidste løb var SP2, hvor jeg havde en dundrende hovedpine og Karla var træt efter 2 lange kolde dage i ridehaller... men efter en lidt sløv start fik vi hinanden peppet nok op, til at løbe en fejlfri bane, som gav os en 1. plads og en oprykning. Så vi er nu klasse 3 når sæsonen starter igen...

 

Karla med dagens høst (og Johna er i gang med at stjæle præmier) :mrgreen:

166977_10150436061057054_581222053_8710929_646478031_n.jpg

 

Hun stjal denne her: verdens grimmeste bamse i form af en myg!

381020_10150436066017054_581222053_8710936_595160861_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 950
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Karla og jeg løb årets sidste stævne i dag, hos DCH Horsens og sluttede af med maner. Vi havde 4 supergode løb :5up:

 

Startede ud med AG2, hvor vi løb suverænt - desværre klappede vippen ikke helt i, og det var en af de strenge dommere ;-) - så på trods af en banetid på over 10 sek hurtigere end nr 1 og 2, så måtte vi nøjes med en 3. plads... Men alt andet klappede på en ret svær bane, så jeg var glad. Åbne klasser var der jo ikke, tilgengæld var der "jule-ag" - Som var et "Tid - Fejl - Ud" løb, hvor vi skulle løbe med en syngende julemand i hånden og der sad en KÆMPE abe-bamse ovenpå tunnelindgangen... Her blev vi nummer 4 - og det var helt og holdent min egen fejl, at vi måtte nøjes med den placering.... Istedetfor spring åben var der tunnelkuller og her glemte jeg banen op til flere gange, men nåede med hiv og sving igennem og fik os placeret på en 4. plads igen... det kostede for meget tid, at skulle trække i nødbremsen så mange gange :lol:

 

Dagens sidste løb var SP2, hvor jeg havde en dundrende hovedpine og Karla var træt efter 2 lange kolde dage i ridehaller... men efter en lidt sløv start fik vi hinanden peppet nok op, til at løbe en fejlfri bane, som gav os en 1. plads og en oprykning. Så vi er nu klasse 3 når sæsonen starter igen...

 

Karla med dagens høst (og Johna er i gang med at stjæle præmier) :mrgreen:

[ATTACH=CONFIG]72332[/ATTACH]

 

Hun stjal denne her: verdens grimmeste bamse i form af en myg!

[ATTACH=CONFIG]72335[/ATTACH]

 

Karla i klasse 3 - hvor sejt!!! Kæmpe, kæmpe stort tillykke med det!!! :banan: Og et næsten lige så stort tillykke med den øøøndige myg-bamse... :fnise:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla og jeg løb årets sidste stævne i dag, hos DCH Horsens og sluttede af med maner. Vi havde 4 supergode løb :5up:

 

Startede ud med AG2, hvor vi løb suverænt - desværre klappede vippen ikke helt i, og det var en af de strenge dommere ;-) - så på trods af en banetid på over 10 sek hurtigere end nr 1 og 2, så måtte vi nøjes med en 3. plads... Men alt andet klappede på en ret svær bane, så jeg var glad. Åbne klasser var der jo ikke, tilgengæld var der "jule-ag" - Som var et "Tid - Fejl - Ud" løb, hvor vi skulle løbe med en syngende julemand i hånden og der sad en KÆMPE abe-bamse ovenpå tunnelindgangen... Her blev vi nummer 4 - og det var helt og holdent min egen fejl, at vi måtte nøjes med den placering.... Istedetfor spring åben var der tunnelkuller og her glemte jeg banen op til flere gange, men nåede med hiv og sving igennem og fik os placeret på en 4. plads igen... det kostede for meget tid, at skulle trække i nødbremsen så mange gange :lol:

 

Dagens sidste løb var SP2, hvor jeg havde en dundrende hovedpine og Karla var træt efter 2 lange kolde dage i ridehaller... men efter en lidt sløv start fik vi hinanden peppet nok op, til at løbe en fejlfri bane, som gav os en 1. plads og en oprykning. Så vi er nu klasse 3 når sæsonen starter igen...

 

Karla med dagens høst (og Johna er i gang med at stjæle præmier) :mrgreen:

[ATTACH=CONFIG]72332[/ATTACH]

 

Hun stjal denne her: verdens grimmeste bamse i form af en myg!

[ATTACH=CONFIG]72335[/ATTACH]

 

Tillykke med oprykningen! :vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige tegnet gårsdagens baner efter hukommelsen, den eneste hvor jeg er lidt usikker er AG2... det var den første bane jeg løb og føler at der mangler et spring i slutningen, men kan ikke lige huske hvor :genert:

 

ag2.jpg

 

På nedenstående bane skulle man løbe med en syngende julemand i hånden og der sad en 1,5 m høj abe ovenpå tunnelindgangen. Rigtigt mange hunde ville IKKE i tunnellen pga ham. Jeg tror ikke Karla så ham? :vedikke: Hun havde for travlt med at spæne :lol: På en tid, fejl, ud bane fortsætter man indtil der er fejl eller man har nået de 40 sek som banetiden er sat til. Her fortsatte man bare fra nr 4 efter nr 17, hvis man ikke var fløjtet ud inden... Her trak jeg af for tidligt, og trak hende derfor imellem 17 og 4 :stupid: så vi nåede kun op på 16 point og fik derfor en 4. plads.

 

juleag.jpg

 

sp2.jpg

 

tunnelkuller.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til stævne! DGI holdt julestævne i Nr. Aaby her på Fyn, heldigvis en dag hvor jeg kunne være med. Stævnet blev holdt i et ridehus, og det var temmelig iskoldt. Men humøret var højt, det var som altid et rigtig hyggeligt stævne! Amocca og Karla var også med, og vi fik filmet hinandens løb. Jeg snød dog lidt, og kørte så snart jeg var færdig, så jeg har ikke deres sidste løb på video - og ved heller ikke hvordan det gik? :vedikke:

 

Jeg var lidt spændt på hvad Iso ville sige til det... Hun kører jo ret højt op til stævner, og når det nu var i et lille ridehus kunne det jo bli' endnu værre. Men det gjorde det søreme ikke! Iso opførte sig faktisk rigtig pænt, og vi havde rigtig fin kontakt hele dagen.

 

Vi lagde ud med et AG1-løb, hvor vi faktisk løb fejlfrit!!! Sandsynligvis fordi kamerabatteriet stod af midt i løbet, så halvdelen kom ikke med... :lol: Det går jo altid bedst når man ikke bli'r filmet! I resten af løbene blev vi disket.... I AGÅ misforstod Iso mig, og endte med at ta' et spring fra den forkerte side - hændeligt uheld. I SPÅ fandt hun lige en tunnel hun bare blev nødt til at ta, nu hun alligevel var i nærheden! :roll: Og i SP1 gjorde hun noget der var fuldstændigt uforståeligt. Til sidst i banen vender hun lige pludselig væk fra mig, og løber i helt modsat retning af mig!!?? Vildt underligt, men det var da meget sjovt for publikum! :mrgreen:

 

Alt i alt er jeg faktisk meget tilfreds, jeg synes Iso gjorde det rigtig godt! Alle felter sad som de skulle, og hun lavede nogle fine slalom'er. Hun var lydhør og fokuseret. Ja, med undtagelse for slutningen i SP1, så... :lol:

 

Videos kommer her:

 

 

Tak for videoer, er helt vild med Isos exit :mrgreen:

 

Sidder seriøst og er fuldstændig imponeret over hendes slalomindgange, de er svære, men hun får det bare til at se så let ud. Og for en der virkelig kæmper med slalom, er det bare endnu mere imponerende :blink:

 

 

Og kæmpe tillykke til Amocca og Karla, syntes nærmest den hund er blevet endnu hurtigere, selvom det snart burde være umuligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for videoer, er helt vild med Isos exit :mrgreen:

 

Sidder seriøst og er fuldstændig imponeret over hendes slalomindgange, de er svære, men hun får det bare til at se så let ud. Og for en der virkelig kæmper med slalom, er det bare endnu mere imponerende :blink:

 

 

Og kæmpe tillykke til Amocca og Karla, syntes nærmest den hund er blevet endnu hurtigere, selvom det snart burde være umuligt :mrgreen:

 

Iso har bare SÅ flotte indgange :klap: lørdag var jo ikke vores dag hvad angår slalomindgange :roll: hvilket altid gør, at jeg forkuserer vanvittigt meget på andres :lol: Og hold nu kæft hvor Iso hun kan finde en slalom :5up: heldigvis tog vi revanche søndag, hvor vi ikke glippede en eneste indgang :klap:

 

Karla tager små galopspring, med sine små ben, derfor ser hun meget hurtig ud... og hun er også hurtigere end hun har været, for desto mere sikker jeg bliver i min handling, desto mere sikker bliver hun jo også på mig ;-) Det bliver spændende når Johna begynder at løbe, for hun tager meget lange galopspring og er hurtigere end Karla nu :shock: på lige løb... hun kan dog ikke dreje ligeså snævert som Karla (endnu ihvertfald)

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige tegnet gårsdagens baner efter hukommelsen, den eneste hvor jeg er lidt usikker er AG2... det var den første bane jeg løb og føler at der mangler et spring i slutningen, men kan ikke lige huske hvor :genert:

 

 

 

På nedenstående bane skulle man løbe med en syngende julemand i hånden og der sad en 1,5 m høj abe ovenpå tunnelindgangen. Rigtigt mange hunde ville IKKE i tunnellen pga ham. Jeg tror ikke Karla så ham? :vedikke: Hun havde for travlt med at spæne :lol: På en tid, fejl, ud bane fortsætter man indtil der er fejl eller man har nået de 40 sek som banetiden er sat til. Her fortsatte man bare fra nr 4 efter nr 17, hvis man ikke var fløjtet ud inden... Her trak jeg af for tidligt, og trak hende derfor imellem 17 og 4 :stupid: så vi nåede kun op på 16 point og fik derfor en 4. plads.

 

Uha, nogle tricky baner! Så ekstra sejt af jer, og SÅ fedt I er rykket op! :5up:

 

 

Tak for videoer, er helt vild med Isos exit :mrgreen:

 

Sidder seriøst og er fuldstændig imponeret over hendes slalomindgange, de er svære, men hun får det bare til at se så let ud. Og for en der virkelig kæmper med slalom, er det bare endnu mere imponerende :blink:

 

 

Og kæmpe tillykke til Amocca og Karla, syntes nærmest den hund er blevet endnu hurtigere, selvom det snart burde være umuligt :mrgreen:

 

Iso har bare SÅ flotte indgange :klap: lørdag var jo ikke vores dag hvad angår slalomindgange :roll: hvilket altid gør, at jeg forkuserer vanvittigt meget på andres :lol: Og hold nu kæft hvor Iso hun kan finde en slalom :5up: heldigvis tog vi revanche søndag, hvor vi ikke glippede en eneste indgang :klap:

 

Karla tager små galopspring, med sine små ben, derfor ser hun meget hurtig ud... og hun er også hurtigere end hun har været, for desto mere sikker jeg bliver i min handling, desto mere sikker bliver hun jo også på mig ;-) Det bliver spændende når Johna begynder at løbe, for hun tager meget lange galopspring og er hurtigere end Karla nu :shock: på lige løb... hun kan dog ikke dreje ligeså snævert som Karla (endnu ihvertfald)

 

Hi hi, jeg har også kigget på den exit et antal gange, og grint meget! :lol: Jeg fatter ikke hvad hun har tænkt dér!

 

Iso's slalom var virkelig sikker i lørdags. Jeg er især glad for den hvor hun kommer i fuld fart "fra kl. 9", det er nemlig den side hun har sværest ved. Til træning kan Iso kapere de vildeste indgange, og forstyrrelser. Men da hun kører højt op til stævner, kan hun ikke nær så meget dér endnu. Forhåbentlig kommer det med tiden, det bli'r i hvert fald bedre og bedre. Lige som Amocca er jeg supernørd, og fører "protokol" over alle stævner, så jeg kan se at det faktisk er ret længe siden hun har lavet fejl i en indgang, hvilket jo er rigtig fedt. Til gengæld har hun haft lidt problemer med at gå ud for tidligt. Typisk hvis der ligger en tunnel eller noget andet spændende i nærheden. Men der er faktisk også blevet bedre til de seneste stævner. Iso's fine slalom kan jeg helt sikkert takke 2x2-metoden for. Den har været helt perfekt til hende (og var det også til Frostie - bare mange år for sent...).

 

Jeg er også vildt glad for Iso's felter. Jeg holder hende længe på felterne endnu, og det bli'r jeg nok ved med i ret lang tid endnu. Hun er så fartglad, så hvis jeg gi'r hende en lille finger på de felter vil hun meget hurtigt ta' hele armen. Det vi har haft størst problemer med på det seneste er vippen. Sjovt nok, for det er den eneste feltforhindring jeg har hjemme i haven..! :???: Jeg tror at hun glemmer at se efter om det er en vippe eller en balance (hvem har også tid til sådan nogle petitesser?! :roll::lol:), og så flyyyver hun over vippen. Men nu har jeg lagt en ny kommando på vippen, forhåbentlig får den hende at lige tænke sig om.

Karla er jo bare imponerende! I løber så skide godt, og jeg er så glad på jeres vegne over at i klatrer der op ad! :5up: Ser også vildt meget frem til at du kommer i gang med Johna, det bli'r så spændende at se! Men I har jo et kanon sted at træne, så jeg er sikker på at også Johna bli'r supergod!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, nogle tricky baner! Så ekstra sejt af jer, og SÅ fedt I er rykket op! :5up:

 

Ja, de havde et par tricky sekvenser hist og pist - i AG2 var jeg især glad for at momentet efter slalom bare kørte, for det havde jeg været meget i tvivl om, hvordan jeg skulle handle... Men både AG2 og SP2 var sværere end de "kl3" baner vi løb om lørdagen i Odense...

 

Karla er jo bare imponerende! I løber så skide godt, og jeg er så glad på jeres vegne over at i klatrer der op ad! :5up: Ser også vildt meget frem til at du kommer i gang med Johna, det bli'r så spændende at se! Men I har jo et kanon sted at træne, så jeg er sikker på at også Johna bli'r supergod!

 

Ja, hun er en fantastisk hund, det har jo hele tiden bare været mig der har halset bagefter og skulle forsøge at nå hendes niveau .... Jeg er lidt ambivalent med hensyn til oprykningen, for føler faktisk først nu, at jeg er klar til at handle hende på kl2 baner og nu skal jeg pludselig til at leve op til kl3 baner istedet.... men det går jo nok...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de havde et par tricky sekvenser hist og pist - i AG2 var jeg især glad for at momentet efter slalom bare kørte, for det havde jeg været meget i tvivl om, hvordan jeg skulle handle... Men både AG2 og SP2 var sværere end de "kl3" baner vi løb om lørdagen i Odense...

 

Ja, hun er en fantastisk hund, det har jo hele tiden bare været mig der har halset bagefter og skulle forsøge at nå hendes niveau .... Jeg er lidt ambivalent med hensyn til oprykningen, for føler faktisk først nu, at jeg er klar til at handle hende på kl2 baner og nu skal jeg pludselig til at leve op til kl3 baner istedet.... men det går jo nok...

 

Selvfølgelig går det godt også i klasse 3! Men det er da også hurtigt i er rykket op, ikke mindst med tanke på at det er din første hund. Så kan lidt forstå dig, hvis du gerne havde ventet til i sommer eller noget i den stil... Selv er jeg meget glad for at stævnet i lørdags var uofficielt, ellers havde Iso pludselig haft to pinde i AG1 - og dét ville være aaaalt for tidligt! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg har lige været igang med at opdatere de sidste af årets stævner i mit store nørdede spreadsheet :mrgreen:

 

Jeg synes jo, at jeg løbe mange stævner sidste år i 2010 - men det gjorde jeg ikke :lol: jeg havde 56 starter i 2010 imod 117 starter i 2011 :shock:

 

Mit store nørdede spreadsheet har også fine grafer :mrgreen: Så man kan sammenholde de to år grafisk. Disk-mæssigt er vi ikke blevet meget bedre - kun faldet med et enkelt procentpoint. Tilgengæld er 10-fejls løbene faldet med 6 procentpoint og fejlfrie løb steget med ikke mindre end 10 procent :banan:

 

Graferne tæller alt! Samtlige for sjov løb, klasseløb, åbenløb, DM løb, tunnelkuller osv osv.

 

2010_data.gif

 

2011

2011_data.gif

2010.gif

2011.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været igang med at opdatere de sidste af årets stævner i mit store nørdede spreadsheet :mrgreen:

 

Jeg synes jo, at jeg løbe mange stævner sidste år i 2010 - men det gjorde jeg ikke :lol: jeg havde 56 starter i 2010 imod 117 starter i 2011 :shock:

 

Mit store nørdede spreadsheet har også fine grafer :mrgreen: Så man kan sammenholde de to år grafisk. Disk-mæssigt er vi ikke blevet meget bedre - kun faldet med et enkelt procentpoint. Tilgengæld er 10-fejls løbene faldet med 6 procentpoint og fejlfrie løb steget med ikke mindre end 10 procent :banan:

 

Graferne tæller alt! Samtlige for sjov løb, klasseløb, åbenløb, DM løb, tunnelkuller osv osv.

 

[ATTACH=CONFIG]73240[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]73248[/ATTACH]

 

2011

[ATTACH=CONFIG]73253[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]73259[/ATTACH]

 

Det der laver man fandeme kun hvis man ikke kan sove om natten. :-)

Jeg løb 76 løb sidste år og 12 fejlfrit (wups) på trods af dette må man sige jeg ved hvilke løb der er vigtige.

Min hjerne noteres sig hvad der var årsag til disken og så bliver det disekteret og analyseret og skamtrænet til næste uge. Mit største problem er at jeg leger for meget og deraf kommer der rigeligt med disk, men hva fanden det er kun for sjovt

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der laver man fandeme kun hvis man ikke kan sove om natten. :-)

Jeg løb 76 løb sidste år og 12 fejlfrit (wups) på trods af dette må man sige jeg ved hvilke løb der er vigtige.

Min hjerne noteres sig hvad der var årsag til disken og så bliver det disekteret og analyseret og skamtrænet til næste uge. Mit største problem er at jeg leger for meget og deraf kommer der rigeligt med disk, men hva fanden det er kun for sjovt

 

eller også laver man for lidt på sit arbejde :genert::mrgreen:

 

Jeg noterer mig også grunden til fejl samt disk-årsag... men hvis jeg skulle lave grafer over det, ville det jo kræve, at jeg havde nogle faste kategorier :hmm: ikke umuligt... det er jo oftest vippefelt og slalomindgang der giver fejl... disk er dog noget mere varieret... men i 2011 har det mest af alt skyldtes handler-idioti og knap så ofte "hund ude af kontrol"-syndrom, som var skyld i en god del af diskene i 2010 :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så er der til meldt stævner. Det er jo laaaaaaaang tid siden vi sidst var afsted. Jeg har tilmeldt DcH Odense, DKK VAS og DcH Vejle ( hjemme ved mig self, så jeg kan ligge på sofaen med Boss og Joey og være klar på under 5 min) Andre der snart skal afsted

Link til indlæg
Del på andre sites

Joy har i små to måneder været meldt til den første konkurrence i år. Så det bliver spændende med vores første tur på gulvtæpper til konkurrence... Imorgen skal vi prøve til træning... Vi har meldt til 2x Fakse, 2xMaribo og så en gang på hjemmebane og vi venter spændt på at de sidste konkurrencer bliver slået op.

 

Den første vi var meldt til, der gjorde vi det for at være sikre, da der er deltagerbegrænsning på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Jeg fik mail med katalog til weekendens stævne i går. I mailen står noget lidt nyt og anderledes, citerer det her:

 

"Jeg vil lige gøre jer opmærksom på, at der fra i år gives 5 fejl, hvis hjulet skiller ad, når hunden springer igennem. og det ikke er tilladt at fastholde/holde ved hunden ved start"

 

På FB har jeg også set at der er nogle der har kommenteret på dette. Jeg har været inde på DcH's hjemmeside, men kan ikke se at der ligger nye regler? Nogen der ved noget? Det kunne jo være temmelig afgørende for nogle, at vide hvad der helt præcist indebærer at "fastholde/holde ved hunden ved start"? Synes godt nok det er lidt underligt at nye regler implementeres til et stævne før reglerne overhoved er tilgængelige for menig mand? :vedikke: DKK's regler for 2012 er kommet, der står ikke noget tilsvarende, så det må være en regel der kun gælder for DcH...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Jeg har en rimelig ide. I DKK har de sådan som jeg har fået det refereret tolket det således. Hunden må berøres ved start, så snart hundeførene forlader hund, vil sige antyder de er klar til start ved f. eks at gå et skridt fra dem, så må hund ikke berøres længere. Så hvis hunden flytter sig og føreren vil sætte dem tilbage i udgangspositione, så må de ikke røre det mindste ved hunden. Så vidt jeg har forstået ingen gang en set-up mellen føreren ben, som mange jo bruger.

Jeg var ikke selv tilstede ved dommermødet DKKs, så dette er en anden hånds beretning

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da så vidt jeg ved kun en DKK regl, DcH har endnu ikke haft deres dommermøde, så så kan der være nogle regler DcH dommerne ikke er indforstået med. Jeg skriver lige til Jim og får en afklaring

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Lou. Tror jeg også eller den der trækker dem tilbage eller dem der sitter hunde af mellem benene tyve gange, men det står som om der er fra man går ind over båndet. Jeg tager oftest snoren af min hund inden jeg går til start, så jeg har ikke noget problem, men sådan som det stå skrevet, kan det tolkes som om hunden skal gå fri ved fod ind til start, da hunde ikke må berøres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Jeg har en rimelig ide. I DKK har de sådan som jeg har fået det refereret tolket det således. Hunden må berøres ved start, så snart hundeførene forlader hund, vil sige antyder de er klar til start ved f. eks at gå et skridt fra dem, så må hund ikke berøres længere. Så hvis hunden flytter sig og føreren vil sætte dem tilbage i udgangspositione, så må de ikke røre det mindste ved hunden. Så vidt jeg har forstået ingen gang en set-up mellen føreren ben, som mange jo bruger.

Jeg var ikke selv tilstede ved dommermødet DKKs, så dette er en anden hånds beretning

Det ville jeg godt nok være meget ked af... Det vil så gi' min hund succes hver gang hun flytter sig. Og det vil vel også ramme dem der bruger en pladsposition, hvis hunden kommer til at røre dem det mindste.

 

Det er da så vidt jeg ved kun en DKK regl, DcH har endnu ikke haft deres dommermøde, så så kan der være nogle regler DcH dommerne ikke er indforstået med. Jeg skriver lige til Jim og får en afklaring

Bare underligt at der ikke står noget i DKK's regler for 2012..? :vedikke: Og det er altså til et DcH-stævne denne regel ta's i brug, nu i weekenden...

 

Lille Lou. Tror jeg også eller den der trækker dem tilbage eller dem der sitter hunde af mellem benene tyve gange, men det står som om der er fra man går ind over båndet. Jeg tager oftest snoren af min hund inden jeg går til start, så jeg har ikke noget problem, men sådan som det stå skrevet, kan det tolkes som om hunden skal gå fri ved fod ind til start, da hunde ikke må berøres.

Står skrevet hvor? Mener du det jeg har citeret fra den mail? For det er godt nok ikke ret tydeligt formuleret...

 

 

Jeg synes i det hele taget at det lyder meeeget underligt... Hvis man har villet "ramme" noget specifikt, så kan det her jo i stedet for bli' en regel der rammer en hel masse andre, som nok ikke var tanken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hunden må ikke fastholdes ved start. Bæres, kastes, trækkes i nakken eller

halen osv.

 

Der er nogen, der holder hunden i nakken eller smider den ned lige inden de løber. Tror I ikke 'blot' det gælder dem?

 

Hvor har du den tekst fra? Jeg har set den på FB - men det er ikke hvad der står i den mail jeg har fået... Kan ikke finde noget officielt nogen steder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...