JeanetteH Skrevet August 24, 2011 Rapporter Share Skrevet August 24, 2011 Luna prutter så godt som dagligt, og de er bestemt ikke lugtfrie:???: Luna har ofte en "rådden" lugt ud af munden (tænderne er fine) Jeg fandt ud af, at når hun fik hvidløg, gav det hende en masse slemme prutter og opstød.. Opstødene er forsvundet og prutterne lugter ikke på samme måde længere.. Men synes bare jeg på andet forum høre fra andre, der råfodrer, at deres hunde så godt som aldrig prutter og ej heller lugter:???: Så nu vil jeg da lige høre jer herinde.. Prutter jeres hunde? Lugter de ud af munden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Jeg råfodre godt nok ikke, men mine hunde prutter sjældent, slet ikke på daglig basis i hvert fald.. Men når en af dem endelig sniger en ud, kan det godt stinke ret meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PerleCavalier Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Min hund prutter aldrig... Hun får Royal Canin foder og godbidder... Hun får heller ikke menneksemad eller rester fra min køleskab. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Jeg råfodre godt nok ikke, men mine hunde prutter sjældent, slet ikke på daglig basis i hvert fald.. Men når en af dem endelig sniger en ud, kan det godt stinke ret meget Heldige rad;-) Her er det næsten dagligt, at jeg tænker "nå så sover vi da godt i nat":???: Ofte har jeg tænkt, at det var fordi hun skulle ud og have skidt.. Men nej.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Martha kan godt prutte lidt en gang imellem, og de ja de kan lugte - men slet ikke lige så råddent, som dem Hayly kunne lukke ud (hun var på tørkost). Martha prutter klart mindre end Hayly, men hun prutter da nogle dage:mrgreen:. Det med lugten ud af munden er vi også stødt på nogle gange. Hun har også super fine tænder, men nogle gange kan hun godt have en lidt rådden lugt ud af munden. Men er ikke ofte! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Eftersom luft er et naturligt biprodukt af fordøjelsesprocessen, ville jeg blive dybt bekymret hvis min hund aldrig pruttede Vinnie prutter - og bøvser. Det lugter som den slags nu gør. Kun´et par gange har jeg oplevet ekstra stank på. Den ene gang havde hun dårlig mave, den anden gang havde hun og Bo plyndret skabet med griseører. Den nat pruttede de begge så der var tåget i hele huset Jeg har heldigvis aldrig haft en hund der lugtede ud af munden, men jeg kender et par stykker, og det er altså stygt Årsagen kender jeg ikke. Jeg ved at min kusine flere gange var ved dyrlægen med sin, skiftede foder, gav klorofyl mm., men lige meget hjalp det - hunden stank som en kloak Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
msici Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Cookie prutter ikke, jeg lægger i hvert fald ikke mærke til det, men mine forældres hund på 9år gør det og føj! det lugter forfærdeligt:skraek:. Men det kan godt skyldes at hun er gammel og derfor er blevet lidt løs i betrækket, om man så må sige De bliver forresten heller ikke råfodret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Eftersom luft er et naturligt biprodukt af fordøjelsesprocessen, ville jeg blive dybt bekymret hvis min hund aldrig pruttede Ja det har du da ret i:stupid: Vinnie prutter - og bøvser. Det lugter som den slags nu gør. Kun´et par gange har jeg oplevet ekstra stank på. Den ene gang havde hun dårlig mave, den anden gang havde hun og Bo plyndret skabet med griseører. Den nat pruttede de begge så der var tåget i hele huset Hehe, åh ja, den må have været styg:mrgreen: Jeg har heldigvis aldrig haft en hund der lugtede ud af munden, men jeg kender et par stykker, og det er altså stygt Årsagen kender jeg ikke. Jeg ved at min kusine flere gange var ved dyrlægen med sin, skiftede foder, gav klorofyl mm., men lige meget hjalp det - hunden stank som en kloak Ja, det er sådan en ram lugt.. rådden er måske forkert... kloak er nok mere rammende.. og ja det er bare adrk:badr: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Prutter: ja, men faktisk kun de dage hvor hun har fået noget med gris.. (træningsgodbidder i form af frikadelle, skinke, flæskesteg..). Og det er ikke rigtig slemme prutter, de er hurtigt ovre. Lugter ud af hunden: nej. Hun får tørkost. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Heldige rad;-) Her er det næsten dagligt, at jeg tænker "nå så sover vi da godt i nat":???: Ofte har jeg tænkt, at det var fordi hun skulle ud og have skidt.. Men nej.. Hehe Altså nu kan der jo også komme prutter uden både lyd og lugt, så de prutter nok mere end jeg bemærker, og det de ikke prutter ud, det bliver vist bøvset ud.. Bøvserne lugter dog kun en gang i mellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 halfdan prutter aldrig, med undtagelse af da han havde en maveinfektion i sommer, der fes han et par gange. jeg har aldrig oplevet det før. af diverse klamme årsager lugter han dog tit rimeligt tvivlsomt ud af munden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Seriøst så er Luna's så slemme, at det er pinligt at have gæster hjemme, være på besøg eller have folk med i bilen:oops: Prutterne er lydløse, men nøj de stinker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Franziska Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Maya prutter i perioder ekstremt meget.. Og de kan både høres og lugtes.. (mange gange går hun selv et andet sted hen efter hun har pruttet :blink:) Hun for Arion tørfoder, alverdens godbider og rester.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Iso havde en kortere periode som ret ung, hvor hun pruttede en del. Og de lugtede! Der passede kælenavnet Iso-fiso ret godt... Men efter at hun er blevet ældre, så prutter hun ikke mere. Bøvser gør hun næsten altid når hun har spist, men de lugter ikke. Hun lugter lidt ud af munden indimellem, men har fine tænder, så ved ikke hvorfor. Iso får tørfoder - Henne Basic. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Vi opdager aldrig at Ninja prutter. Hun gjorde det i en overgang da hun var på Eukanuba, men nu hvor hun kører Royal Canin har jeg ikke lugtet noget fra hende i ca. 5mdr. Hun får desuden ofte frikadeller eller pølsebider. Hun lugter heller ikke grimt ud af munden, medmindre hun har rengjort sig, lige har spist (lakseolie på maden) eller hvis hun har sovet og er tør i munden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret August 24, 2011 Rapporter Share Besvaret August 24, 2011 Valhrona prutter meget sjældent, og når hun endelig gør er det fordi de har fået noget andet end sædvanligt (Olivers tørfoder - af og til suppleret med ris/kød/grønt). Til gengæld prutter Goofy som om han fik penge for det! Mange gange om dagen og med lyd og lugt, så vi overvejer at udleje ham til kemisk krigsførelse! Vi har prøvet forskellige mærker tørkost, men lige lidt hjælper det - han er og bliver Goofball-Prutball. Til gengæld lugter de ikke slemt ud af munden (de får børstet tænder et par gange om ugen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Hej Ja hun prutter da sikkert ret ofte men det er sjældent noget jeg ligger mærke til. Hun lugter ikke ud af munden. Bliver normalt råfodret men pga en vedvarende - 4 uger on off - bøvl med maven er hun midlertidigt kommet på tørfodder. Maven blev tip top i løbet af 2-3 dagen men her 3 uger senere er begyndende aflejringer på hjørnetænder såå.. Men lune har vel fine bisser??? Har i hvertfald set hende med super flotte ben. Måske det kommer helt nede fra maven? Lugten altså... Har det altid været sådan? Mvh Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Hej Ja hun prutter da sikkert ret ofte men det er sjældent noget jeg ligger mærke til. Hun lugter ikke ud af munden. Bliver normalt råfodret men pga en vedvarende - 4 uger on off - bøvl med maven er hun midlertidigt kommet på tørfodder. Maven blev tip top i løbet af 2-3 dagen men her 3 uger senere er begyndende aflejringer på hjørnetænder såå.. Men lune har vel fine bisser??? Har i hvertfald set hende med super flotte ben. Måske det kommer helt nede fra maven? Lugten altså... Har det altid været sådan? Mvh Ja vi får altid ros for bisserne:-D Mjaah i mange år on og off.. Dog synes jeg det er blevet værre.. Det kan selvfølgelig også være pga min fodermetode (3 gange om ugen), så det overvejer jeg også at prøve at ændre på Øvs med tænderne, men kan hun ikke få kødben selvom hun får tørfoder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Motor fiser yderst sjældent, altså hvad jeg har lagt mærke til (lugtet). Ja som i aldrig, egentlig :hmm: Voodoo kan godt springe en hørmer i ny og næ, men det tænker jeg er ret normalt for hvalpe. Har ikke bidt mærke i hvad han har fået at spise, det er ikke så tit han spreder små hyggevinde. Også kun ham der har lugtet ud af munden, men det var nok da tandskifte startede. De får begge råt, men ingen hvidløg (eller, Voodoo fik det der var i wolles og der lugtede han af hvidløg ud af munden, pt får han hokamix). Skipper er nok den der fiser oftest, og han får tørfoder. Men det er ikke engang ugentligt. Har du fjernet hvidløg helt? Indtil videre kan jeg virkelig anbefale sådan et flåt halsbånd, hvis det er det du giver hvidløg imod, Motor har haft én eneste siden han fik det på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Jeg har heller aldrig hørt eller lugtet en prut fra Gracie. Til gengæld bøvser hun, når hun har spist, og indimellem også på andre tidspunkter. Hun har ikke ligefrem Colgate-ånde, men jeg har mødt hunde med dårligere ånde end hende, og hun er slet ikke at sammenligne med vores gamle afdøde Nickie, eller min mors Baloo - ad!! Hun har fået Wulfsblut eller Taste of the Wild, altid med hvidløg og i perioder også med fiskeolie. Lejlighedsvist får hun madrester, ben og lign., og hendes prutte og bøvsevaner er uændrede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Motor fiser yderst sjældent, altså hvad jeg har lagt mærke til (lugtet). Ja som i aldrig, egentlig :hmm: Voodoo kan godt springe en hørmer i ny og næ, men det tænker jeg er ret normalt for hvalpe. Har ikke bidt mærke i hvad han har fået at spise, det er ikke så tit han spreder små hyggevinde. Også kun ham der har lugtet ud af munden, men det var nok da tandskifte startede. De får begge råt, men ingen hvidløg (eller, Voodoo fik det der var i wolles og der lugtede han af hvidløg ud af munden, pt får han hokamix). Skipper er nok den der fiser oftest, og han får tørfoder. Men det er ikke engang ugentligt. Har du fjernet hvidløg helt? Indtil videre kan jeg virkelig anbefale sådan et flåt halsbånd, hvis det er det du giver hvidløg imod, Motor har haft én eneste siden han fik det på Jep jeg har fjernet hvidløg totalt.. Også Wolle's af samme årsag. Ja tror det er meget normalt med Voodoo og hvalpeprutter.. Det lyder spændende det flåthalsbånd, det må jeg prøve, når jeg engang får penge:genert: Men hun er ret uudholdelig, og jeg er ikke sart.. Det er så hun selv rejser sig og går:???: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Ja vi får altid ros for bisserne:-D Mjaah i mange år on og off.. Dog synes jeg det er blevet værre.. Det kan selvfølgelig også være pga min fodermetode (3 gange om ugen), så det overvejer jeg også at prøve at ændre på Øvs med tænderne, men kan hun ikke få kødben selvom hun får tørfoder? Nu skal jeg ikke spamme din tråd men der var to uger helt uden ben og godbidder fordi maven skulle have lidt ro (egen ikke DL ordineret logik men nu kører vi over på råt igen næste uge. Har fryseren fuld og hun elsker det. Hun elsker dog også tørfodderet men hun er jo lab så..... Kan du sige nærmere hvordan det lugter dårligt? Tænker om det er fordøjelsesproces??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Jep jeg har fjernet hvidløg totalt.. Også Wolle's af samme årsag. Ja tror det er meget normalt med Voodoo og hvalpeprutter.. Det lyder spændende det flåthalsbånd, det må jeg prøve, når jeg engang får penge:genert: Men hun er ret uudholdelig, og jeg er ikke sart.. Det er så hun selv rejser sig og går:???: Du skal ikke købe det før næste år, det holder 1 sæson. Mener vi gav omkring 150 for et, eller 250 for 2 :hmm: fra England synes jeg Anders sagde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Nu skal jeg ikke spamme din tråd men der var to uger helt uden ben og godbidder fordi maven skulle have lidt ro (egen ikke DL ordineret logik men nu kører vi over på råt igen næste uge. Har fryseren fuld og hun elsker det. Hun elsker dog også tørfodderet men hun er jo lab så..... Kan du sige nærmere hvordan det lugter dårligt? Tænker om det er fordøjelsesproces??? Hvordan mener du hvordan? Altså jeg synes ikke jeg kan sætte det sammen med måltiderne som sådan.. Og dog:hmm::hmm: Måske jeg skulle prøve at notere det.. Jeg husker af h til, så er nødt til at skrive det ned:genert: Det vil jeg da lige prøve.. Hun skal have mad i morgen.. God ide med logikken Ja Luna elsker også alt spiseligt:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chocolate Labrador Besvaret August 25, 2011 Rapporter Share Besvaret August 25, 2011 Ja jeg også altid skrive ned for at se et mønster. Jeg tænkte nu også på om det lugtede sødt/råddent (misforstå mig ikke) eller mere surt/skarpt - alla mavesyre. Nej det er svært at forklare :-( sorry!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts