Hop til indhold

falsk drægtighed, hvor længe varer det?


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke erfaring med det, da alle mine er/har været steriliserede, men hvor længe varer en falsk drægtighed sådan gennemsnitligt?

Martin har ne ny klient med to tæver. Det er meningen at Martin skal hjælpe dem med noget træning, men den mindste af hundene er slet ikke modtagelig for træning lige nu pga FD. De er blevet kørt rundt med af RSPCA, det er nemlig meningen hun skal steriliseres, men de blive ved at udsætte det, hun skulle slet ikke have haft denne løbetid som jeg forstår det... men nu tager de til egen dyrlæge, RSPCA har nemlig ikke været for snu hele vejen igennem (what else is new LOL).

 

Nå, men Martin vil egentlgi bare gerne kunne give dem en nogenlunde tidsramme for hvornår hun måske blivber lidt mere sig selv. Hun har ikke dannet mælk og får ikke noget for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores schæfertæve var falsk drægtig fra hendes første løbetid. "Drægtigheden" hos vores var ligesom hos en der var parret. Hun fik kun lidtlidt mælk i patterne, lavede rede, hun fik veer og "fødte". Hun have udvalgt et pivedyr som sin hvalp. Ca en måned efter fik vi så en lille hundehvalp som hun så tog sig af. Men vi fik IKKE hundehvalp pga at vores schæfer troede hun var med hvalpe.

Vi fik hende steriliseret, som så skulle være mellen to løbetider.

Meeeeen, nu er hun ti et halvt år og er stadig falsk drægtig.

Ved ikke hvordan det er hos andre tæver der blir sterilisret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Hun er en ret stresset lille sag (staffy kryds), så Martin har meddelt dem at han gerne vil lufte hende, men træning må udsættes til hun har det bedre og er faldet til ro, han vil ikke stresse hende unødigt.

Hun bliver steriliseret så snart hun er ude af den falske drægtighed.

Jeg gir Martin helt ret, træn når hun er faldet til ro. Håber det vil hjælpe på hende når hun er blevet opereret :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 months later...

Nova køre på 3. uge nu så håber det snart er over :hmm:. Hun havde sidste løbetids dag den 7. jan og ca. 60 dage efter hævede hun op som om hun lagde mælk ned (ingen mælk, spændt eller øm, bare hævet). Hun har heldigvis ikke andre symptomer, gemmer ikke legesager eller noget så vi slipper vist billigt hvis det bare er sådan hun er falsk drægtig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville, hvis hunden er genbrugshund få stoppet dette hormonkuller med Galastop.

Nogle få tæver i krise bliver så ulykkelige over ikke at kunne finde deres imaginære hvalpe, at de er konstant i det røde felt.

Efter ugevis i den tilstand vil det tage yderligere tid , før dette stress er ude af kroppen. Og ikke sund , hvis hunden skal falde til i nyt hjem. Galastop kan virke positivt på 3-4 døgn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...