Hop til indhold

Familie-unaturligt forhold til hunde


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

De kan godt være alene hjemme hos mig selv, når jeg går ud af døren og er væk nogle timer. Men her når de er med, ville de helst være i nærheden af mig og er ret sikker på de ville blive temmelige kede af det og Tjalfe ville hyle hele aften hvis jeg bare smækkede døren i og de kunne hører mig inde i stuen.

 

 

Det er nemlig meget sværere at være alene et sted de ikke er vant til at være. De ved jo ikke, at du kommer tilbage ligesom hjemme ved dig selv. Det skal trænes lidt ag gangen (forklar din mor det).

 

Æj, en dum situation. Håber familien kan give sig lidt, hvis du bare lover at holde godt styr på hundene. Kan simpelthen ikke forstå din mor. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fuck hvor ville jeg også føle mig såret, skuffet og vred på samme tid...

 

Altså, helt ærligt, hvad er det for noget at beslutte at hundene skal være i køkkenet, uden at give dig besked, førend du dukker op :confused:

 

Sådan noget skal imo siges i god tid i forvejen, så man har en chance for at finde ud af nogle alternativer...

 

Havde jeg været dig, havde jeg taget første tog hjem... Ikke om jeg ville byde min hund det, det var sq ikke derfor jeg tager ham med til familiehygge... :evil: Derudover ville mit humør også være ødelagt i en sådan grad, at jeg intet ville få ud af at være der...

 

Og så ville jeg finde pasning til næste gang eller lade ham være hjemme i vante omgivelser (alt efter hvor lang tid vi snakker om).

 

Og så må jeg altså grine... På grund af bakterier? Yes! Så er køkkenet også bare det bedste sted at sætte hunden af :confused: Øøøh NOT! Det er så nok det rum i huset, der bør holdes renest :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er sådan lidt delt, for på den ene side: deres hus, deres regler (som man så må respektere).. i min mors hus måtte mine piger f.eks ikke være i sofaen, og det respekterede de fint.

På den anden side: de ved du har meget lang transporttid, og hvis du vil se dem, er hundene nødt til at komme med.

Dog er der for ikke-hundemennesker en ret stor forskel på om det er en eller to (eller flere) hunde! Det er i hvertfald min erfaring. Det kan godt virke meget voldsomt at komme anstigende med en hel "flok"..

 

En løsning kunne evt være at du købte en babylåge til at have i din mors hus, så de kan være i gangen, uden at være lukket helt væk bag en dør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også nemt nok hvis man har bil, så kan man jo kører hjem eller bare blive en dag. Men jeg har 3,5 timer i offentlig transport hver vej, så jeg tager ikke bare lige på en dags besøg og lader hundene blive hjemme. Skal jeg besøge andre spørger jeg altid først om hundene må komme med og ofte har jeg da situations fornemmelse nok til at vide hvor man tager sine hunde med og hvor man ikke gør. Men mine veninder har heldigvis selv hunde, så vi er altid velkommen alle 3 :-D

 

Jeg kan fint følge dig i at du ikke vil lade hundene være hjemme og heller ikke vil lukke dem væk fra jer andre når I er hos din mor. Kunne du ikke lave et kompromis med dig selv som går på at få en af dine fantastiske veninder passe dem når du skal hjem til din mor og hvis ingen af dem kan, så sige til din mor at du desværre ikke kan den dag? Og fortælle hende at du ikke længere bliver og sover, for du accepterer at hun helst er fri for hundene i sit hjem, men det medfører så at dine besøg bliver kortere fordi du skal nå frem og tilbage samme dag. På den måde anerkender du hendes ønsker, men undgår at det går ud over hundene (og dit humør ;-)) I bund og grund er det værste nok følelsen af at blive holdt udenfor af familien, men på den måde får du sagt fra og styrket dit selvværd..

 

"Dør af" betød noget i retning af "tager skade af", men sig mig går du så aldrig i byen uden vovserne er med. 18 til f.eks. 22 ude hos en veninde, der ikke er på hundeholdet eller noget i den stil ? Det eneste, der for mig at se er tåbeligt i den her historie er din families bakterie-vås. De skulle tænke over, hvad de selv slæber rundt på...

 

I min verden er der forskel på om jeg lader Noomi blive hjemme hos mig selv eller om hun skal efterlades i et rum et sted hvor hun ikke er vant til og tryg ved at være. Jeg ville heller ikke affinde mig med at hun skulle lukkes væk hvis jeg havde hende med ude, så hellere lade hende blive hjemme eller få hende passet et sted hvor hun er velkommen hvis jeg ikke kunne tage hende med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Lyder som en rigtig træls situation, hvor I står meget på hver Jeres side og ingen rigtig vil give sig.

 

Jeg forstår godt dit dilemmea, men jeg forstår så også godt din mor´s, hvis hun er nået derhen til, at hun ikke har lyst til, at have hunde i stuen eller andre steder - det er jo hendes hjem og det bør respekteres.

Der er stor forskel på hunde og ikke-hundefolk og som tidligere ikke-hundemenneske, så er jeg helt med på din mor´s indstilling - man kan ikke komme udenom, at hunde altså sviner på en anden måde ens de fleste mennesker.

Nu hvor jeg så er blevet hunde-menneske, så har jeg bare lært at affinde mig med, at der er hundehår steder, hvor der ikke tidligere har været det - men det er jo også mit eget hjem.

 

Når vi fx. besøger mine forældre, så er hundene oftest med - er vejret godt, så opholder de sig gerne i den lukkede gårdsplads, hvor de kan løbe og lege + æde ben.

Er vejret dårligt, så kommer de med ind, men de kommer kun til baggangen, hvor de bliver dækket af på deres tæpper (som jeg selvfølgelig forinden har vasket, tørret og kæmmet for hundehår). Døren står åben, så de kan følge med i hvad vi andre laver i køkkenet og stuerne og det befinder de sig rigtig godt med.

 

Dengang vi kun havde en hund, fik han lov til, at komme med ind i hele huset, men efterhånden som vi fik flere (vi havde på et tidspunkt 4 stk) lavede vi reglerne om, da jeg ikke selv havde det godt med al de ekstra hundehår osv og den 'nye' måde er så bare blevet fastholdt af egen lyst.

 

På den måde har jeg det godt med, at besøge mine forældre - jeg ved, at de ikke får en hel masse ekstra rengøring/besvær ud af, at jeg har mine 4-benene venner med og jeg ved, at hundene får deres sociale behov dækket alle de andre mange timer der nu er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Hvis jeg skal i byen af længere varighed, får jeg hundene passet, men er det kun en 3-4 timer bliver de hjemme-men så blíver jeg jo heller ikke så længe til eks. sammenkomsten.

Hvis vi er hos mine forældre er hundene oftest med og de må være i køkken og bryggers.

Hvis det er en regnvejrsdag el.lign lader jeg altid hundene blive hjemme også selv om de er velkomne for to våde langhårede hunde sviner helt vildt og det vil jeg ikke byde andre uden hund;-).

Det skal dog lige siges, at også min familie synes, at jeg gør alt for meget ud af hundene og at tage hjem, fordi de jo ikke skal være alene alt for længe(og skal luftes), synes de nok er direkte tåbeligt:stupid:.

Men jeg havde nu ikke stået model til det du er udsat for-jeg var taget hjem. Familie eller ej, så skal du da behandles pænt og ordentligt.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan godt være alene hjemme hos mig selv, når jeg går ud af døren og er væk nogle timer. Men her når de er med, ville de helst være i nærheden af mig og er ret sikker på de ville blive temmelige kede af det og Tjalfe ville hyle hele aften hvis jeg bare smækkede døren i og de kunne hører mig inde i stuen.

 

Ok, hvis de ikke kan være alene, må du jo selvfølgelig vælge enten at blive hjemme eller tilbringe besøget i gangen i selskab med dine hunde. At du så ikke dropper besøger fatter jeg så ikke, men det er så bare mig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har det lidt sådan, at hvis vores hunde ikke er velkomne hos nogle, ja, så må de blive hjemme. Hvis folk kun vil have dem i visse områder af deres hjem, så er det sådan. Når man er ude er det andre regler, der gælder og det må man bare respektere.

 

Da vi havde hvalp blev vi også hjemme, hvis folk ikke ville have den på besøg eller vi ikke kunne få den passet og nu hvor vi har købt en stor hvalp, der ikke var stueren, da vi fik dem hjem, så måtte vi så bare forholde os til det.

 

Det er lidt den dér med skik følge eller land fly...

 

 

 

Enig, andre hjem, andre regler,

 

Mit hjem, Aslans hjem, Aslans regler (ja ja overdrivelse fremmer forståelsen).

 

 

Mine forældre ved så bare at hvis Aslan ikke var velkommen så kom jeg nok endnu mindre end jeg gør nu :mrgreen:

 

 

EDIT: nu som jeg læser det, så lyder jeg lidt kold.

 

Misforstå mig ikke, jeg kan SAGTENS følge dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå du blir ked af det :ae: ville også blive sur og trist hvis min mor sagde sådan :cry:

 

Faktisk spurgte(!) min stedfar om min hund ikke godt kunne blive hjemme hos mig selv, juleaften :evil: blev virkelig gal og sagde at det var juleaften med hund, eller de kunne holde den selv. :fornaermet:

 

Fair nok! Folk har ret til selv at vælge om de vil have hunde og andre kræ rendende i hele deres hjem. Jeg ved bare at min mor hellere ville holde jul med mig OG hund end slet ikke holde jul med mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan hellerikke komme til min datters hus og medbringe 6 hunde. Hun gider ikke svineri på hendes gulve, gider ikke mine hundes kløerrids i sine møbler, eller i det hvide sengetøj osv.Hun orker hellerikke at have dem løs i haven. De snotter hendes vinduer og glasdøre til, de graver og laver ballade og min ene hyrder hendes lille barn.

Hvis jeg måske kun havde de 2 ældste mere rolige, gik det nok, men jeg forstår hende da godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan hellerikke komme til min datters hus og medbringe 6 hunde. Hun gider ikke svineri på hendes gulve, gider ikke mine hundes kløerrids i sine møbler, eller i det hvide sengetøj osv.Hun orker hellerikke at have dem løs i haven. De snotter hendes vinduer og glasdøre til, de graver og laver ballade og min ene hyrder hendes lille barn.

Hvis jeg måske kun havde de 2 ældste mere rolige, gik det nok, men jeg forstår hende da godt.

 

Er der ikke også forskel på 6 hunde og 1 eller 2? :confused: 6 hunde ville jeg nok også synes var lidt voldsomt især hvis de opfører sig som du beskriver der, men det er jo ikke det der er udgangspunktet for TS :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dengang min farfar levede og min far havde hund, var det også et værre bøvl at komme på besøg for min far.

 

De havde husregler og det var bl.a. strengt forbudt at gå med sko indendørs undtagen ude i bryggerset hvor der var fliser.

 

Når min far så havde Tex med måtte hunden enten være ude i haven eller ligge ude i bryggerset og kukkelure.

 

Heldigvis var min farfar og farmor også glade for at gå tur, så vi brugte for det meste hele dagen ude på markerne, og så var Tex alligevel så træt at han hurtigt accepterede at hans plads var ude i bryggerset på sit tæppe. Men tænk at han lå derude helt alene mens alle vi andre sad inde i stuen i godt selskab.

 

Nå, men min far valgte så altid at sove ovre i gæstehuset med Tex, for han skulle ihvertfald ikke sove alene ... Og vi snakker altså min far som godt kan have nogle lidt "gammeldags" synspunkter på hundeopdragelse selvom han absolut ikke er storslem!

 

Så jeg synes bestemt ikke du har et unaturligt forhold til dine hunde !

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Hmm... den er svær. Familie kan generalt til tider være noget svært og sært noget. Og det er simpelthen ubeskrivelig hårdt når dem der skulle være os nærmest slet slet ikke forstår os. Det gør ondt. Og jeg er ked af at høre du har det sådan med din familie for tiden - det må ikke være rart.

 

Min svigerfamilie og min egen familie er selv hundemennesker men de vil begge gerne have deres stue fri fra hund. Det er egentlig noget jeg selv har støttet helt fra starten, fordi jeg så det som en fordel. Tjalfe har lært at dørtærskler til tider betyder hertil og ikke længere. Og han er udemærket klar over at det kun er når han får besked herom. Hvilket betyder at jeg kan have ham med utrolig mange steder, hvor det ellers måske ikke var muligt. Fx ved vores gamle skrøbelige bedsteforældre som er i slut 80-erne og 90'erne. Og dem er jeg utrolig nervøse for, for han kan til tider tonse lidt hurtigt rundt... Så jeg er pavestolt over min dygtige hund. Han kan til tider finde på at snige sig ind som en ninja, hvilket ser ubeskrivelig morsomt ud. Men jeg har set det som en træningsituation, og så blir det hurtigt vendt til noget positivt når man ser fremgang. Dertil mener jeg også at det er mig der har valgt at få hund... ikke alle de andre. Og jeg kan godtforstå at alle de hundehår ikke nødvendigvis er fantastiske :roll: :blink:

 

Tilgengæld så jeg synes du skulle invitere dem med på nogle rigtig dejlig lange gåture sammen med dig og hundene når du er derhjemme.

 

Ang irettesættelser. Hvis din hund hopper os, reagere folk jo som folk gør. Det er jo noget du må bruge masser af tid på at træne. Der er desværre mange der ikke ved at vi har bevæget os videre til positiv træning. Hvilket gør der findes enormt mange ubeskrivelige forkerte tilgange rundt omkring i danmark... Nu er den ene jo en hvalp... og kan de ikke finde ud af at behandle din hvalp ordenligt efter dine principper eller i det mindste lade opdragelsen stå til dig, så bliv væk, indtil de ikke har noget at opdrage. Jeg ville nok heller ikke ha at min hvalp skulle have et dask. Og så må du jo fortælle at det er der du står. Du skal trække dine grænser ligesom de skal have lov til at trække deres. Og dine grænser kan være hvordan man behandler dine hunde.

 

Ang. det familiemøde. Så synes jeg du skal trække din mor til side og fortælle at det gjorde enormt ondt at de havde holdt et møde om dig inden du kom. Modsat er det jo i orden at de beslutter sig for hvor de vil have der er hunde i deres hjem. Og det er vel i orden at de sætter sig ned og snakker om det, inden du kommer, fra dit hjem... men det er sku en svær en. Jeg ville også blive ked af sådan en besked, og måden den var truffet på, det er jeg sikker på.

 

 

Men nogengange tror jeg faktisk også at folk som er os tætte frastøder hundene lidt, hvis de føler de fylder så meget de ikke kan komme tæt på os. Jeg har til tider været "tjalfe dit, og tjalfe dat", set i baglyset, og det er tit der jeg har følt allermest at mine veninder har været træt af Tjalfe. Modsat når jeg lige har trådt 'lidt tilbage' har jeg tit set at folk at fået plads til at holde af min hund. Hvilket jeg, Tjalfe og de nyder.

 

 

Tankebobler herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Lollike.

 

Var L'et en slåfejl? :confused:

 

Selvfølgelig er der forskel, men almindelig engelsk cocker er frygtelige nysgerrige og vil , hvis de ikke er dækket af, eller i snor , men har fri- undersøge alt tænkeligt i et nyt hus.Og er slemme til at hidse hinanden op.

 

Jeg må blankt erkende at jeg ikke aner hvad det er for nogle hunde TS har :oops: men jeg synes ikke at hun beskriver den opførsel du gør? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Lyder som en rigtig træls situation, hvor I står meget på hver Jeres side og ingen rigtig vil give sig.

 

Jeg forstår godt dit dilemmea, men jeg forstår så også godt din mor´s, hvis hun er nået derhen til, at hun ikke har lyst til, at have hunde i stuen eller andre steder - det er jo hendes hjem og det bør respekteres.

Der er stor forskel på hunde og ikke-hundefolk og som tidligere ikke-hundemenneske, så er jeg helt med på din mor´s indstilling - man kan ikke komme udenom, at hunde altså sviner på en anden måde ens de fleste mennesker.

Nu hvor jeg så er blevet hunde-menneske, så har jeg bare lært at affinde mig med, at der er hundehår steder, hvor der ikke tidligere har været det - men det er jo også mit eget hjem.

 

Når vi fx. besøger mine forældre, så er hundene oftest med - er vejret godt, så opholder de sig gerne i den lukkede gårdsplads, hvor de kan løbe og lege + æde ben.

Er vejret dårligt, så kommer de med ind, men de kommer kun til baggangen, hvor de bliver dækket af på deres tæpper (som jeg selvfølgelig forinden har vasket, tørret og kæmmet for hundehår). Døren står åben, så de kan følge med i hvad vi andre laver i køkkenet og stuerne og det befinder de sig rigtig godt med.

 

Dengang vi kun havde en hund, fik han lov til, at komme med ind i hele huset, men efterhånden som vi fik flere (vi havde på et tidspunkt 4 stk) lavede vi reglerne om, da jeg ikke selv havde det godt med al de ekstra hundehår osv og den 'nye' måde er så bare blevet fastholdt af egen lyst.

 

På den måde har jeg det godt med, at besøge mine forældre - jeg ved, at de ikke får en hel masse ekstra rengøring/besvær ud af, at jeg har mine 4-benene venner med og jeg ved, at hundene får deres sociale behov dækket alle de andre mange timer der nu er.

 

Jeg er meget enig i det Malene skriver. Vi har selv 3 store hunde og de er heller ikke velkommen når vi skal nogen steder. Det er kun min far og søster der er hundemennesker, resten af familien og venner bryder sig ikke synderligt meget om hunde og syntes bare de sviner og er i vejen. Jeg vil da rigtig gerne have hundene med rundt når vi skal besøge familie eller venner, men har også fuld ud respekt for at de ikke har lyst til at vores hunde skal ind i deres hjem.

 

Men jeg kan så godt forstå at du er total skuffet over at de har valgt at holde familiemøde uden dig. Det kan de ikke være bekendt og jeg ville også føler mig rigtig svigtet hvis min familie gjorde det.

Men jeg syntes ikke du kan andet end respektere hvis din mor ikke har lyst til at have dine hunde i sit hjem (jo du kan blive væk) det er jo trods alt hendes hjem. Jeg kan så ikke forstå hende, hvis dine hunde opføre sig ordentligt og ikke er til gene for hende.....måske du kunne tage en snak med hende og tilbyde at støvsuge inden du tager hjem og sørger for at gøre rent efter hundene :vedikke::vedikke: måske hun ville være mere venlig stillet over for hundene så.

 

Hvis det er fordi hun syntes de fylder og er i vejen, kunne man så ikke løse det med at de gerne måtte være inde ved jer, men at hun så må sende dem hen i deres kurve hvis hun eller de andre bliver trætte af dem.

 

Hvis du var mere åben over for en fælles løsning, måske det så var nemmere for jer alle at mødes på halvvejen, hvor hundene stadig kan være velkommen, men på lidt bedre vilkår en nu :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Hmm... den er svær. Familie kan generalt til tider være noget svært og sært noget. Og det er simpelthen ubeskrivelig hårdt når dem der skulle være os nærmest slet slet ikke forstår os. Det gør ondt. Og jeg er ked af at høre du har det sådan med din familie for tiden - det må ikke være rart.

 

Min svigerfamilie og min egen familie er selv hundemennesker men de vil begge gerne have deres stue fri fra hund. Det er egentlig noget jeg selv har støttet helt fra starten, fordi jeg så det som en fordel. Tjalfe har lært at dørtærskler til tider betyder hertil og ikke længere. Og han er udemærket klar over at det kun er når han får besked herom. Hvilket betyder at jeg kan have ham med utrolig mange steder, hvor det ellers måske ikke var muligt. Fx ved vores gamle skrøbelige bedsteforældre som er i slut 80-erne og 90'erne. Og dem er jeg utrolig nervøse for, for han kan til tider tonse lidt hurtigt rundt... Så jeg er pavestolt over min dygtige hund. Han kan til tider finde på at snige sig ind som en ninja, hvilket ser ubeskrivelig morsomt ud. Men jeg har set det som en træningsituation, og så blir det hurtigt vendt til noget positivt når man ser fremgang. Dertil mener jeg også at det er mig der har valgt at få hund... ikke alle de andre. Og jeg kan godtforstå at alle de hundehår ikke nødvendigvis er fantastiske :roll: :blink:

 

Tilgengæld så jeg synes du skulle invitere dem med på nogle rigtig dejlig lange gåture sammen med dig og hundene når du er derhjemme.

 

Ang irettesættelser. Hvis din hund hopper os, reagere folk jo som folk gør. Det er jo noget du må bruge masser af tid på at træne. Der er desværre mange der ikke ved at vi har bevæget os videre til positiv træning. Hvilket gør der findes enormt mange ubeskrivelige forkerte tilgange rundt omkring i danmark... Nu er den ene jo en hvalp... og kan de ikke finde ud af at behandle din hvalp ordenligt efter dine principper eller i det mindste lade opdragelsen stå til dig, så bliv væk, indtil de ikke har noget at opdrage. Jeg ville nok heller ikke ha at min hvalp skulle have et dask. Og så må du jo fortælle at det er der du står. Du skal trække dine grænser ligesom de skal have lov til at trække deres. Og dine grænser kan være hvordan man behandler dine hunde.

 

Ang. det familiemøde. Så synes jeg du skal trække din mor til side og fortælle at det gjorde enormt ondt at de havde holdt et møde om dig inden du kom. Modsat er det jo i orden at de beslutter sig for hvor de vil have der er hunde i deres hjem. Og det er vel i orden at de sætter sig ned og snakker om det, inden du kommer, fra dit hjem... men det er sku en svær en. Jeg ville også blive ked af sådan en besked, og måden den var truffet på, det er jeg sikker på.

 

 

Men nogengange tror jeg faktisk også at folk som er os tætte frastøder hundene lidt, hvis de føler de fylder så meget de ikke kan komme tæt på os. Jeg har til tider været "tjalfe dit, og tjalfe dat", set i baglyset, og det er tit der jeg har følt allermest at mine veninder har været træt af Tjalfe. Modsat når jeg lige har trådt 'lidt tilbage' har jeg tit set at folk at fået plads til at holde af min hund. Hvilket jeg, Tjalfe og de nyder.

 

 

Tankebobler herfra

 

Du siger meget af det jeg egentlig prøvedes at sige, bare meget bedre :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Jeg kan hellerikke komme til min datters hus og medbringe 6 hunde. Hun gider ikke svineri på hendes gulve, gider ikke mine hundes kløerrids i sine møbler, eller i det hvide sengetøj osv.Hun orker hellerikke at have dem løs i haven. De snotter hendes vinduer og glasdøre til, de graver og laver ballade og min ene hyrder hendes lille barn.

Hvis jeg måske kun havde de 2 ældste mere rolige, gik det nok, men jeg forstår hende da godt.

 

Det tror jeg så heller ikke lige jeg kunne overskue i mit hjem :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja- undskyld Nollike, det var en slåfejl.

Stellas hunde er cockerer, og den yngste vel ca 3 mdr nu.Og mine hunde er ikke specielt uopdragne, men ofte noget hyperaktive, så hvis jeg var i min datteres sko- gad jeg hellerikke have dem på besøg. Og iøvrigt ville de nok tro, at alt den lilles legetøj var til for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja- undskyld Nollike, det var en slåfejl.

Stellas hunde er cockerer, og den yngste vel ca 3 mdr nu.Og mine hunde er ikke specielt uopdragne, men ofte noget hyperaktive, så hvis jeg var i min datteres sko- gad jeg hellerikke have dem på besøg. Og iøvrigt ville de nok tro, at alt den lilles legetøj var til for dem.

 

Ok, tak :-D :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er slet ikke uenig i, at man i sit eget hjem selv bestemmer om det er ok at der kommer hunde - slet slet ikke - og jeg er heller ikke uenig i, at an har regler hvis og i så fald man tillader hunde i sit hjem.

 

De ting jeg reagere på i Stellas indlæg er:

 

Bliver bare så ked af det.

 

- Hvis et af mine børn var kede af det - ville jeg kunne se det/mærke det - og tage en snak med hende/ham. Ikke bare ridse regler op.

 

sov jeg med Tjalfe og Teitur på en madras i entreen, og det skal jeg så også gøre i nat.

 

- Hvorfor faen er der ingen der tilbyder at køre pigen hjem istedet?. Eller hvorfor beder du ikke bare om det Stella?. Sig ja til invitationen hvis du kan blive kørt hjem kl. xx?.

 

så fik jeg en lang smøre om at " du er unaturligt knyttet til dine hunde, det er ikke sundt og det er usundt for dine hunde at de ikke kan undvære dig og Tjalfe burde som minimum kunne være alene 3 timer nu, men han kan jo ikke engang undvære dig i fem minutter, og det er fordi du vænner dem alt for meget til at være sammen med dig, de burde feks ikke sove i din seng, det er unaturligt og de burde sove alene i køkkenent "

 

- Det der!!! det er bare IKKE i orden!. Hvad giver dem ret til, at komme med sådanne udtalelser?. De kan mene hvad de vil - men de kan holde det for sig selv!. Uopdragent er det at sige sådan noget til andre mennesker!. Og så til deres egen datter. Shame on them!. Det er STELLAS liv og valg - ikke deres - og de har fisme da bare at respektere det!.

 

for min mormor kan snildt finde på at træde Teitur over bagpoterne hvis han hopper om og min mors søster ligeså, ligesom de ikke er blege for at slå Tjalfe over snuden hvis han bider, ligesom de gjorde da Teitur var hvalp, og da jeg så gav dem et par borgerlige ord, fik jeg kæmpe skideballe af min mor over at jeg ødelagde stemmningen.

 

- sådan noget her ville få mig til at løbe langt væk - jeg kan bare mærke en stor knude i maven når jeg læser det. Ikke om jeg ville tage mit det dyrebareste med dertil. De har slet ikke FORTJENT at få lov at klappe mine hunde!.

 

Nu sidder jeg så på en madras ude i gangen og både Tjalfe og Teitur ligger op af mig og sover, så nu sidder vi her er og er sygelige unaturlige i følge resten af min familie som sidder inde i stuen og ser tv. Jeg føler mig så uvelkommen.

 

Stella - jeg FORSTÅR godt hvorfor du sidder der og føler dig sølle - men du MÅ altså til at rette ryggen og se at komme ud af den offer-rolle og tage skeen i din egen hånd. Ud og finde lykken - livet venter på dig!!!

 

K.h. herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se at det er en dum situation du er havnet i, og selvfølgelig kan du ikke lade hundene lade være alene hjemme så længe med den transporttid du har og du skal jo også have tid til at hygge med familien, så bliver det jo mange timer, de skal være alene hjemme.

Det kan man ikke byde dem og da slet ikke en hvalp.

Hundene kan garanteret også føle, at de ikke er velkommen og at du er ked af det.

Jeg ville nok blive hjemme.

Jeg har selv haft mine med, da de var små og indtil de kunne være alene hjemme, for jeg var træt af at komme hjem til at hus hvor tapetet var flået af væggene og der var bidt i gulvet.

Jeg spurgte selvfølgelig altid om det var i orden ellers måtte jeg jo finde på noget andet.

Men det irreterede mig meget, at jeg var nød til at tage dem med, for jeg følte mig meget bundet . Det er bestemt ikke fordi jeg ikke elsker mine hunde, de sover i vores senge og en meget stor del af hverdagen drejer sig om dem, men jeg ville ikke have at de blev gjort afhængig af at skulle med hver eneste gang jeg skulle noget.

Det er jo heller ikke alle steder man kan tage sin hund med, læge, tandlæge o.s.v.

Hvis vi skal noget der tager lang tid, får jeg gerne noget familie eller venner til at komme og lufte dem, men det er selvfølgelig ikke alle der har den mulighed.

 

Men jeg nyder, at kunne tage ud og handle og foretage mig andre ting uden at de er med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh jeg synes det kommer til at lyde som om at jeg er smæk fornærmet, har ondt af mig selv og ikke gider at give mig på nogle punker.

 

Men sådan er det nu ikke. Min mor bor jo på en gård i et langt hus og der er både den " pæne" stue som kun er til gæster osv, og pænt badeværelse og kontor og hendes soveværelese osv og der har de aldrig måtte komme og det er fint med mig, det er kun fair. Men Teitur har altid måtte komme i deres almindlige hverdagstue, hvor jeg plejer at sove på sofaen når jeg er der. Derudover plejer jeg at støvsuge i alle de rum vi har været i og vaske gulv inden jeg tager hjem. For det synes jeg også kun er rimeligt, får hunde kan jo svine en del. Teitur hverken bider eller laver ulykker og gjorde det ikke engang som hvalp. Han plejer bare at gå roligt omkring og ved godt at vild leg foregår udenfor. Han er altid meget rolig indenfor og ligger som regel bare i det rum jeg er i og føler med, sådan er det også hos min mor. Han er nok den nemmeste hund at have med i byen. Det vildeste Tjalfe indtil videre har gjort var at splittet en rulle toiletpapir ad og rive 10 blade af en stor stuebirk.

 

 

Derudover er der en stor indhegnet gårdsplads og have og her kan de begge rende frit og går det også meget af tiden når vi besøger dem.

 

Min mor plejer at sige at hun holder meget af Teitur og synes det er hyggeligt at han føler efter hende og holder øje med hvad hun laver osv.

 

Derfor kom alt der her altså bag på mig i lørdags, man føler virkelig at de har snakket bag ens ryg og pludselig er kommet frem til at minde hunde er for meget og har for mange bakterier med sig osv.

 

 

Men for flere år siden havde jeg egen pony og passede den selvfølgelig selv til hverdag, men spurgte min mor når hun var på besøg om hun ville med derud, evt gå en tur med i skoven mens jeg red osv. Ligesom hun kørte mig ( dengang boede vi tæt på hinanden ) hvis jeg var syg og ikke selv kunne komme afsted, og ventede på mig mens jeg ordnede hos hesten.

 

Men pludselig en dag fik den ellers ikke for lidt, så var hun træt af at hun skulle køre mig og synes det var træls at vi brugte tiden derude når hun besøgte mig og at jeg selv burde passe den osv osv. Blev simpelthen så ked af det for havde jo det indtryk at hun synes det var hyggeligt. Og har aldrig tvunget hende til noget, blot spurgt og har hun sagt nej til at køre, er det helt fint med mig, bliver ikke sur og smækker røret på, fandt blot en anden løsning.

 

Det er det samme med hundene nu føler jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...