Hop til indhold

Min boxer er syg :(

Gæst Viggo Juhl
 Share

Recommended Posts

Gæst Viggo Juhl

Hej derude!

Min hund har længe haft et eller andet, i form af en sygdom tror jeg.

I starten var det at han pludselig gik usikkert på græsplænen, og så ud som han normalt ser ud når han skal til at lægge en lort et sted han ikke må, hvorefter han drætter om og ligger helt bevidstløs. Han vågede op kort tid efter 1-3 minutter senere, og havde det derefter fint. Det er sket 2 gange uden at vi herhjemme har reageret på det (i form af at tage ham til dyrelægen). Her i efterårsferien var han så en tur i Italien, og så drattede han om igen da han var ude at gå, oppe i nogle bjerge. Han faldt et stykke ned, og havde det ikke ret godt på resten af turen.

Det skal lige tilføjes at han inden turen har haft nogle vejrtrækningsproblemer, og at han i meget lang tid har lavet " falske " opkast lyde. Altså hvor han prøver at kaste op men hvor det ikke lykkes.

Jeg er nu først rigtig bekymret da han i har været hjemme i 4 dage. Han vil næsten ikke spise noget, ikke engang leverpostejsmadder, (som ellers kommer ned hurtigere end lynet normalt).

Hans mave er kæmpe stor, som om han er gravid, og han laver mærkværdige hostelyde hvert 10. minut. Nogle gange kan det klares når han ligger ned, men nogle gange skal han også op og stå for at kunne klare det.

Jeg er utrolig bekymret for hans helbred og jeg elsker ham overalt på jorden. Er der nogen der har oplevet noget i retning af disse symptomer?

// Viggo

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som om han lige nu har AKUT MAVEDREJNING, få ham til dyrlægen STRAKS. Ellers er han her sikkert ikke i morgen.

Om det er relateret til de tidligere problemer, skal jeg ikke kunne sige, men begge deler kræver så absolut dyrlægehjælp, og det kan kun gå for langsomt.

Er helt enig med Doberfan.

Håber du når til dyrlæge i tide, det lyder temmelig alvorligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ikke for at være ondt - men hvorfor er du ikke for længst styrtet afsted til dyrlægen???? :shock:

Hvis min hund faldt bevidstløst om, bare 1 gang ville jeg da se at kom afsted til dyrlægen, da der jo må være noget alvorlig galt med den og især hvis det sker flere gange!!!!!

Og nej ved ikke hvad det kunne være, og tror et eller andet sted heller ikke at nogen her inde kan giv dig et svar, som spare dig for at gå til dyrlægen -

SÅ AFSTED MED DIG OG HUNDEN!!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men hvis elsker din hund så højt, så fatter jeg da ikke at du ikke har fået den til dyrlæge.Den har det jo tydeligt ikke godt??? Jeg er da yderst forbløffet over din tråd her????

Det er også din pligt som dyreejer. Det er forbudt at efterlade sit dyr i hjælpeløs tilstand.

Håber virkelig du vil skrive herinde, hvad der er galt med din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

viggo, jeg håber, at du vil opdatere tråden, når du har været til dyrlægen, vi er vist flere, der er meget bekymrede for din hund. ig som de andre synes jeg også, at det lyder meget alvorligt, og undrer mig over, at hunden endnu ikke er tilset af dyrlæge. de hunde jeg kender, der gradvist "skiftede facon" omkring bugen var desværre meget alvorligt syge, men jeg håber da det bedste for din boxer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
mon ikke Viggo er en Troll:engel:

indlæget fik da rigtig mange op af stolen:hmm:

Det tænker jeg også... Enhver hundeejer ville da havde ringet til dyrlægen med det problem og absolut ikke havde slæbt den med på ferie!? :hmm:Eller er det bare mig, der tænker sådan?? Jeg har da tit haft dyrlægen i røret for selv det mindste med katten hehe, vi var endda på fornavn :slem: Men altså ja, man skal ikke kunne sige, at det ikke kan ske... Skal dyrene ikke være tjekket af dyrlæge inden rejse nogen steder?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Troll tror jeg ikke.. endnu..

:vedikke:

Jeg tror snarere, at det er en meget ung mand, der er bekymret for den hund, han er vokset op sammen med.

Viggo, hvor gammel er din hund? Og hvor gammel er du selv?

Det, jeg kan forestille mig ud fra hvad du har fortalt, er at din hund længe har haft epilepsi. Måske har den været til dyrlæge for nogle år siden, og der har måske ikke været nogen grund til at gøre noget ved det, fordi der dengang var længe mellem anfaldene.

Det lyder som om epilepsien er blevet lidt værre.

De vejrtrækningsproblemer, du beskriver, lyder som om han måske efterhånden er en gammel hund..

Så har I været ude og rejse. Og han har fået et anfald og er faldet ned og er kommet til skade....

Det er ikke godt:oops:.

--Så I har en gammel hund, der har haft epilepsi i et stykke tid, og som også er kommet alvorligt til skade....... Han har det nu rigtig skidt. Selv om du holder rigtig meget af ham, så er det måske på tide at sige farvel til ham.

-Jeg foretrækker selv at sige "på gensyn" når jeg hjælper min hund til at dø..For jeg VED at jeg vil se alle mit livs hunde igen engang.

Og det vil du også.

Kære Viggo. Kan du ikke prøve at snakke med de voksne i familien? Måske vil de ikke indse, hvor slemt jeres hund har det, fordi de ved hvor ked af det DU vil blive.. --Men han har brug for hjælp.. :cry:

--Skriv og fortæl hvordan det går.......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Viggo Juhl

Hej Igen.

Grunden til at han ikke har været til dyrelægen, er at da han faldt bevidstløs om, vågnede han op kort efter, og han var helt frisk. Han viste ikke andre tegn på utilpashed, så da lægen åbnede om mandagen, valgte vi at se tiden an og se hvad der skete. Han havde det fint helt indtil lige inden ferien, hvor det som sagt skete igen. Han havde det igen helt fint og han kom med til Italien. I må endelig ikke tro at jeg er en person der har mangel på omsorg, for så ville jeg ikke havde oprettet denne tråd til at starte med.

Han var til dyrelægen i dag, hvor hun sagde at det umiddelbart lignede en hjertefejl af en slags. Grunden til mavens størrelse, er formentlig at hjertet ikke kan flytte det hurtigt nok, så det ophober sig, hvilket også presser lungerne. Det kan også forklare hans hoste- og vejrtrækningsproblemer.

Han er nu indlagt og, de ringer senere i aften.

Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere.

// Viggo

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Hej Igen.

Grunden til at han ikke har været til dyrelægen, er at da han faldt bevidstløs om, vågnede han op kort efter, og han var helt frisk. Han viste ikke andre tegn på utilpashed, så da lægen åbnede om mandagen, valgte vi at se tiden an og se hvad der skete. Han havde det fint helt indtil lige inden ferien, hvor det som sagt skete igen. Han havde det igen helt fint og han kom med til Italien. I må endelig ikke tro at jeg er en person der har mangel på omsorg, for så ville jeg ikke havde oprettet denne tråd til at starte med.

Han var til dyrelægen i dag, hvor hun sagde at det umiddelbart lignede en hjertefejl af en slags. Grunden til mavens størrelse, er formentlig at hjertet ikke kan flytte det hurtigt nok, så det ophober sig, hvilket også presser lungerne. Det kan også forklare hans hoste- og vejrtrækningsproblemer.

Han er nu indlagt og, de ringer senere i aften.

Jeg vender tilbage når jeg ved noget mere.

// Viggo

Øv det er jeg da ked af at høre :cry: har i så snakket med dem vedr. de der epilepsi agtige anfald også? Havde lidt håbet det var bedre nyheder, nu jeg kunne se du havde givet en update. Men håber alt går vel og han snart er hjemme i trygge omgivelser igen :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
"epilepsien" lyder ikke som epilepsi, men som om hunden besvimer, det sker nemlig ofte ved hjertefejl hvor hjertet ikke har plads til at pumpe blodet ordentligt rundt.

okay vidste jeg ikke, men så er det lige opdated i min "årsager/sygdom hund" hukommelse :rolleyes:. Har dog hørt lidt om at epilepsien ofte ligner lidt menneske versionen. Men har aldrig oplevet det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Epilepsi hos hunde kan vise i mange grader af anfald, har selv haft en epileptisk hund, det er bestemt ikke sjovt. Men min veninde har en lille bulldog som har hjertefejl, og hun besvimer engang imellem.

Indys anfald startede altid med at hun gik lidt hvileløst rundt og smaskede/savlede, og blev så til mere eller mindre voldsomme krampeanfald. Hvorefter hun vågnede og var meget rastløs og helt enormt sulten!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Viggo Juhl

Hej Igen igen.

Han er kommet hjem igen nu, men det ser ikke for godt ud. Hans oppustet hed har ikke fortaget sig, men han hoster ikke så meget længere. Måske er det noget af det medicin de har givet ham nede på klinikken.

Nu håber vi bare på at der sker noget, så han kan blive rask igen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Viggo Juhl

Hej Derude.

Jeg sidder lige nu med tårer i øjnene, og kigger på den hund der har været tæt familie i snart 8½ år.

Han har udposninger af væske under brystet og han er vokset endnu mere.

Leopold, som han hedder, har haft dårligt hjerte i godt et halvt år. Hele den ene halvdel af hjertet fungerer næsten ikke, og han pruster når han når toppen af vores trappe (12 trin). Men Leopold har levet et godt liv. Et sundt liv. Et liv hvor han er blevet elsket af hele sin familie. Et liv hvor han har været på adskillige vandre ture, bla. i pyrenæerne, Dolomitterne, og andre vidunderlige ture med familien.

Det rammer hårdt når det kommer så uventet. Det er ikke mere end 4 dage siden, at vi troede at han havde det perfekt, og ikke mere end 2 timer siden, at jeg fik den forfærdelige nyhed.

I morgen ved middags tager vi ned til klinikken og siger endeligt farvel :megaked:.

Hilsen Viggo

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh nej :megaked:. Føler med jer. Mistede selv vores gamle hund til kræften, her i sommer. Hun ligger begravet i vores have. Det bliver en hård tid I går i møde. Kan ikke sige noget der kan trøste, for de ord findes ikke.:cry:

Men sørg for , at få sagt ordentligt farvel. Fortæl ham hvor meget han har betydet for jer .

Vi får gerne vores dyrlæge til , at komme hjem til os, når vi skal af med vores hunde. Det er mindre stressende for hunden, de fleste hunde hader , at komme til dyrlæge. Måske det var en mulighed ?

Mange tanker og :bighug: herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Derude.

Jeg sidder lige nu med tårer i øjnene, og kigger på den hund der har været tæt familie i snart 8½ år.

Han har udposninger af væske under brystet og han er vokset endnu mere.

Leopold, som han hedder, har haft dårligt hjerte i godt et halvt år. Hele den ene halvdel af hjertet fungerer næsten ikke, og han pruster når han når toppen af vores trappe (12 trin). Men Leopold har levet et godt liv. Et sundt liv. Et liv hvor han er blevet elsket af hele sin familie. Et liv hvor han har været på adskillige vandre ture, bla. i pyrenæerne, Dolomitterne, og andre vidunderlige ture med familien.

Det rammer hårdt når det kommer så uventet. Det er ikke mere end 4 dage siden, at vi troede at han havde det perfekt, og ikke mere end 2 timer siden, at jeg fik den forfærdelige nyhed.

I morgen ved middags tager vi ned til klinikken og siger endeligt farvel :megaked:.

Hilsen Viggo

Øv altså, sender varme tanker herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites