Hop til indhold

Er Hunde-Forum et forum for hunde?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke lige tid til alle 247 indlæg, så jeg er nok lidt bagefter. Her kommer det alligevel: jeg er her kun pga. hundesnak, træning og adfærd. Nogle gange falder jeg over noget der var mere interessant end jeg lige havde forestillet mig, alletiders. Løst snak og alt det andet vedkommer ikke mig, men det generer mig heller ikke. Det sker at jeg har svært ved at finde et hunderelateret emne i dagens indlæg, men så kan jeg bare lave noget andet. Jeg synes faktisk at der er sket en rigtig dejlig udvikling i retning af at det meget personlige i diskussionstråde er minimeret. Der var engang en tendens til at man, midt i en spændende diskussion, skulle slæbe sig igennem 27 indlæg hvor gode venner skamroste hinanden eller aftalte køreplaner som vel ikke vedkommer så mange andre. Så - tak for det:-D

 

se det synes jeg jo netop også er en stor fordel herinde! Jeg har læst nogle gamle tråde omkring adfærd hvor man pludselig sad midt i en personlig samtale og ikke vidste om der ville blive vendt tilbage til emnet. Det synes jeg faktisk slet ikke man oplever længere. Undtagen tråde hvor det hele går op i hat og briller alligevel

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Du, og din mor ved bedst selv om du er en frygtelig person :mrgreen: - nej, det er tonen du anvender, du virker aggressiv og det har jeg ikke set fra dig før, jeg kan ikke kende dig og kan ikke lide din tone. Du oplever det måske, som at du bare siger din mening, men når din mening bliver udtrykt som den gør, fremstår du som flabet og aggressiv for mig.

 

 

Hvor læser du det agresive?

 

Er det noget DU tillægger mig, ud fra at mine indlæg genere dig eller andet?

 

Eller kan du citere den del der er aggressiv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Ja - Og Sigurd ikke at forglemme. Hvor dælen er folk dog blevet af? Er de bare stukket af pladsen i utide eller hvad?

Eller måske snarer i tide :blink:

 

Jeg er selv en af dem, der har været væk i lang tid, og "gik" uden et ord, men er så småt begyndt at komme tilbage, for at se om det har ændret sig. For mit vedkommende, kan jeg sige, at jeg gik fordi, der var for meget mudderkasteri og dårlig stemning som i denne tråd, så jeg valgte at forlade det berømte bageri. :-)

 

Med hensyn til emnet er jeg en af dem, der har en mening, men er en af dem, der er i undertal, og ikke orker at tage diskussionen op, som man har efterlyst. :-)

 

Synes i øvrigt, at det ville være fint, hvis Admin kunne få det lavet, som der er blevet snakket om, med at OT emner bliver skjult fra dagens indlæg, så kan man selv vælge, om man vil diskutere hunde eller andet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må ikke linke vel? Eller er reglen ændret?

 

Åh det ved jeg ikke :lol: Er osse lige meget, var bare nysgerrig som altid.

 

Hvor læser du det agresive?

 

Er det noget DU tillægger mig, ud fra at mine indlæg genere dig eller andet?

 

Eller kan du citere den del der er aggressiv?

 

Ked af at sige det, men uden at kunne sætte finger på det direkte, andet end de indlæg der allerede er citeret - så synes jeg også du virker.. anderledes. Sådan lidt sur i det. Jeg læste godt at en spurgte om det var gravid-hormoner og det er åbenbart slemt skrevet, jeg må indrømme jeg var lige ved at spørge om det samme og det var på ingen måde i ond mening (min veninde var RASENDE grundet hormoner, jeg troede sådan set bare at det var ganske naturligt :vedikke:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg har ikke lige tid til alle 247 indlæg, så jeg er nok lidt bagefter. Her kommer det alligevel: jeg er her kun pga. hundesnak, træning og adfærd. Nogle gange falder jeg over noget der var mere interessant end jeg lige havde forestillet mig, alletiders. Løst snak og alt det andet vedkommer ikke mig, men det generer mig heller ikke. Det sker at jeg har svært ved at finde et hunderelateret emne i dagens indlæg, men så kan jeg bare lave noget andet. Jeg synes faktisk at der er sket en rigtig dejlig udvikling i retning af at det meget personlige i diskussionstråde er minimeret. Der var engang en tendens til at man, midt i en spændende diskussion, skulle slæbe sig igennem 27 indlæg hvor gode venner skamroste hinanden eller aftalte køreplaner som vel ikke vedkommer så mange andre. Så - tak for det:-D

 

Ved du hvad... Jeg tror faktisk du har fat i noget der.

 

Mange gange blev det personlige tidligere kamufleret under en "hundsk" overskrift, fordi en debat var kørt af sporet.

Nu tror jeg faktisk en del af de voksende løst snak tråde, skyldes at der generelt er kommet en bedre debatstil, hvor folk rent faktisk holder sig til emnerne.

 

Det gør selvfølgelig at der bliver oprettet flere tråde der omhandler andet end hund, hvor de samme emner i vidt omfang bare forstyrrede debatterne - Men så så det selvfølgelig også ud til, at der var flere svar i de hunderelaterede debatter.

 

Tror det er en del af forklaringen og det er der vel ingen der IKKE synes er en positiv udvikling.

 

For mig så må folk snakke om sure underbukser og oprette tråde om det hvis de ønsker - Så længe de holder det i "løst snak afdelingen"

Så kan folk selv vælge til og fra, hvilket admin jo også har hjulpet med. :5up:

 

Man kan bare ikke forvente at alle brugere hele tiden synes det er lige spændende konstant at svare på éns debatter, konstant at skulle vise vovsen frem og at det altid er hund der fylder mest.

I perioder har alle nok brug for andet end kun hund og når folk nu kender så mange på HF og gennem flere år, har opbygget et forhold til andre brugere herinde, så synes jeg da kun det er fantastisk at HF kan favne alverdens andre spørgsmål om alt andet end hund!

 

Efter 2 1/2 år herinde, så har jeg set min del af tråde og ikke alle emner bliver ved med at være lige interessante. Men så er der AOI trådene jeg man muntre mig med i stedet.

 

Det gør det mere rummeligt og giver plads til langt flere individer og man lære meget mere om folk, når det ikke kun skal handle om hund, men også kan favne andre interesser.

Hund er for mig, bare grundstenen der binder det hele sammen og et fælles holdepunkt, som gør at så mange forskellige skønne mennesker kan finde hinanden og udvikle nære relationer.

Det er sgu' da fantastisk!!! :lun:

 

Jeg har f.eks selv en frygtelig periode, hvor hundene fylder mindre end de plejer.... Plejer at spamme forum til med billeder af tornadoerne, men de sidste måneder har jeg kun lagt et par enkelte billeder op i AOI trådene.

Tilgengæld holder netop de (for nogle) malplacerede emner mig her på HF, hvor jeg har lært en masse at kende, som gider bruge tid på at sende ynk og varme tanker når det hele brænder på.

Alternativt holdt jeg mig nok en pause og kom med et lille pip i ny og næ... Måske var jeg vendt tilbage om et halvt års tid for fuld skrue, måske ikke.

Men nu beholder jeg i det mindste kontakten til andre brugere som er så dejlige at støtte, når tingene er svære og glæder sig med mig når det går godt - Og så bliver der sørme også svaret på en hunderelateret tråd engang imellem, som jeg ellers ikke ville have set.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh det ved jeg ikke :lol: Er osse lige meget, var bare nysgerrig som altid.

 

 

 

Ked af at sige det, men uden at kunne sætte finger på det direkte, andet end de indlæg der allerede er citeret - så synes jeg også du virker.. anderledes. Sådan lidt sur i det. Jeg læste godt at en spurgte om det var gravid-hormoner og det er åbenbart slemt skrevet, jeg må indrømme jeg var lige ved at spørge om det samme og det var på ingen måde i ond mening (min veninde var RASENDE grundet hormoner, jeg troede sådan set bare at det var ganske naturligt :vedikke:)

 

Men da jeg ikke er sur, så tænker jeg altså, at det er ting som I tillægger mig, fordi jeg før i tiden har skullet pakke det hele ind, og nu kan sige min ærlige mening.

Hvilket er ærgeligt, men det er jo jeres valg, hvordan i vil fortolke tingene :vedikke:

 

Og ja, for mig er det frygteligt at give homonerne skylden, for som jeg skrev til nollike er jeg ikke ramt af homoner, ud over at jeg bliver mere rørt når det går andre godt. Så bare fordi man er gravid, er ikke ens betydene med at jeg nu har fået en mening :mrgreen:

 

Sidst der var sådan en tråd her, var jeg moderator, og som moderator valgte jeg at pakke tingene ind. Da nogle få havde tendens til at mene at man snakkede for alle lillae når man skrev sin emning.

Dette har jeg ikke længere, nu er der en tråd, hvor jeg skriver min mening, og så ender tråden delvist om mig og min mening og mig som person.

Jeg kunne så vælge at begynde at rapotere, men det gider jeg ikke.

 

Jeg vil derimod have lov at have en mening, og hele vejen igennem denne tråd har jeg formået at skrive pænt. At nogle så vælger at tillægge mig ting, er på deres egen regning. Vil de se mig som sur, ja så må de jo det. Hvis det så betyder at næsten gang der kommer sådan en tråd, at jeg kan få lov at sige min mening, uden at tråden ender med at omhandle mig som person, så tager jeg det gerne med her :mrgreen:

Og så må folk der læser heroppe, jo vælge til eller fra.

 

Faktisk er jeg imponeret over mig selv, at jeg har bibeholdt en god tone, trods diverse beskyldning - hvilket jo så netop burde bevise, om ikke andet så i mine øjne, at jeg ikke er sur eller aggressiv, men igen. Det er jo op til den enkelte hvordan de vil fortolke mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men da jeg ikke er sur, så tænker jeg altså, at det er ting som I tillægger mig, fordi jeg før i tiden har skullet pakke det hele ind, og nu kan sige min ærlige mening.

Hvilket er ærgeligt, men det er jo jeres valg, hvordan i vil fortolke tingene :vedikke:

 

Og ja, for mig er det frygteligt at give homonerne skylden, for som jeg skrev til nollike er jeg ikke ramt af homoner, ud over at jeg bliver mere rørt når det går andre godt. Så bare fordi man er gravid, er ikke ens betydene med at jeg nu har fået en mening :mrgreen:

 

Sidst der var sådan en tråd her, var jeg moderator, og som moderator valgte jeg at pakke tingene ind. Da nogle få havde tendens til at mene at man snakkede for alle lillae når man skrev sin emning.

Dette har jeg ikke længere, nu er der en tråd, hvor jeg skriver min mening, og så ender tråden delvist om mig og min mening og mig som person.

Jeg kunne så vælge at begynde at rapotere, men det gider jeg ikke.

 

Jeg vil derimod have lov at have en mening, og hele vejen igennem denne tråd har jeg formået at skrive pænt. At nogle så vælger at tillægge mig ting, er på deres egen regning. Vil de se mig som sur, ja så må de jo det. Hvis det så betyder at næsten gang der kommer sådan en tråd, at jeg kan få lov at sige min mening, uden at tråden ender med at omhandle mig som person, så tager jeg det gerne med her :mrgreen:

Og så må folk der læser heroppe, jo vælge til eller fra.

 

Faktisk er jeg imponeret over mig selv, at jeg har bibeholdt en god tone, trods diverse beskyldning - hvilket jo så netop burde bevise, om ikke andet så i mine øjne, at jeg ikke er sur eller aggressiv, men igen. Det er jo op til den enkelte hvordan de vil fortolke mig.

 

Synes bestemt også du svarer pænt. Men jeg er nok bare mere til indlæg om at se det fede i ting, end jeg er til forslag om at en anden bruger er så irriterende at hun skal sættes på ignorer. Men jeg læser også meningen og er ret ligeglad med ordvalget, det får jeg meget mere ud af - selvom det kan være svært nogle gange, men i sidste ende tror jeg tit det er det der gør en tråd som denne så uendelig lang og aldrig med en enig konklusion, man debatterer enkelte linier i stedet for samlet mening/holdning..

 

 

Hvorom alting er... så, sådan alle os der deltager, indrøm det dog. Vi synes jo det er lidt sjovt at "skændes" for ellers havde i vel endnu engang været ude og oprette flere HUNDE tråde? Ej seriøst, så tror jeg også bare det er sådan, at det på et tidspunkt er svært at "finde på" nyt at spørge om eller diskutere. Altså MEGET er jo blevet vendt allerede, fra mange vinkler endda, så må man jo sætte sin lid til de nye :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puh i har skrevet meget siden jeg tog i skole.....

 

Havde citeret lidt, da jeg læste op, men jeg tror jeg springer dem over. Der er blevet svaret på rigtig meget af det, og jeg gider egentlig ikke hive det frem igen.

 

Jeg har dog undret mig lidt over, hvad problemet reelt set er - I gider ikke læse baby/heste/katte-tråde, men vil heller ikke afskaffe Løst Snak afdelingen. Det kan jeg ikke rigtig få til at hænge sammen - Løst snak er jo netop til, ja Løst snak. Det er off-topic og se lige her:

 

www.hunde-forum.dk 2011-11-8 16-36-54.png

Et lille screenshot af afdelingen for off-topic emnerne.

 

"Hyggehjørnet, indeholder løst snak om alt mellem himmel og jord"

"Løst snak - Har du noget på hjertet som ikke direkte henvender sig til hunde, er dette stedet :-)"

 

Altså må man jo gå ud fra, at der ikke er emner, der ikke kan diskuteres, så længe de bliver holdt i den afdeling....

 

Jeg synes det er absurd, at folk mener, at disse tråde skal fjernes fra listen over nye/dagens indlæg - Hvorfor er det lige præcis ikke, at man ikke bare kan læse overskrifter og tænke: "Babytråd - nej det gider jeg ikke læse .... agility/HTM/hjælp alene-hjemme-problemer/Whatever - dem tror jeg da lige jeg vil læse!"

 

Jeg synes det er lidt åndssvagt, at Løst snak trådene bør fjernes fra oversigten, vi er jo altså nogle, der har interesse i disse tråde, og dermed ikke bliver generet :vedikke:

 

Hvis trådene blev fjernet fra diverse oversigter, så ville jeg ALDRIG bruge nye/dagens indlæg, nej så ville jeg opholde mig lige HER: http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/ og trykke opdater i tide og utide.

 

JEG har intet at sige om hunde, min hund bor hos mine forældre, han er i mine tanker HVER dag, men jeg kan jo ikke rigtig fortælle historier om ham, vise billeder eller spørge om råd, da det jo er mine forældre, der har ansvaret for ham pt - I princippet burde jeg så holde pause, indtil jeg fandt en bolig, hvor jeg måtte have ham :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hvorom alting er... så, sådan alle os der deltager, indrøm det dog. Vi synes jo det er lidt sjovt at "skændes" for ellers havde i vel endnu engang været ude og oprette flere HUNDE tråde? Ej seriøst, så tror jeg også bare det er sådan, at det på et tidspunkt er svært at "finde på" nyt at spørge om eller diskutere. Altså MEGET er jo blevet vendt allerede, fra mange vinkler endda, så må man jo sætte sin lid til de nye :mrgreen:

 

Jamen for dælen da - Popcorn tråde har så længe jeg har været her, været en hitter :engel:

For nye, kan jeg måske godt se, at det er svært at forstå at de samme personer der sidder her og er rygende uenige, kan være helt gode venner i en anden tråd.

Ved godt at det ikke altid forholder sig sådan, da nogle er værre til at bære nag end andre - Men sådan generelt set, så er en uenighed og popcorn i én tråd ikke = uvenskab i en anden.

 

Og tror du har ret i, at vi nok skal håbe på de nye kan blive ved med at finde på emner, som ikke allerede er gennemtæsket - De brugere der har været her mange år og som ikke liiiige har fået en mærkelig ny hund, har jo ofte stillet de spørgsmål de havde brug for at stille. ;-)

Alternativ så skal de "gamle" brugere bare se at få anskaffet sig nogle helt vildt mærkelige kræ, med mærkelige problemer de aldrig er stødt på før, så tror jeg nok de skal komme på banen med spændende tråde :engel::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er folk som er forsvundet ud af hundetrådene og bevæget sig over i hyggesnakken, og det kan man selvfølgelig ikke tage fra dem, er der ikke noget hund at snakke om jamen så er det jo bare sådan det er; Men jeg synes stadig det er SYND!
Hvem er de?

 

Som jeg har skrevet kan man ikke tvinge folk til at skrive om deres hund, men jeg mener stadig at størstedelen af ens aktivitet på et hundeforum, skal og bør være omkring hunde... Hvis det ikke er det skulle man måske kigge efter et forum hvor man kunne vise sin baby, sin kat eller sin hest frem og snakke om de ting der rør sig i sit liv omkring et specifict emne...

Der er sikkert også fora for udenlandsdanskere, for folk der leder efter bolig etc etv... Jeg viser hestebilleder her, fordi en af de heste jeg omgåes, engang har været passet af en bruger herinde. Jeg viser babybilleder fordi mine venner HERINDE gerne vil se min baby.

 

Det er da overhovedet ikke noget jeg skal bestemme.. Hvis du føler at du har brug for at snakke mere om baby end om hund, så er det da helt frit for dig at google "baby forum", og finde et sted hvor ALLE deler samme holdning til babyer og samme entusiasme over den slags små kravl...

øhhh hvad får dig til at tro at ALLE på et babyforum deler samme holdning til babyer? Det er da noget vås, vi har da heller ikke herinde alle samme holdning til hunde..

Herinde findes tilfældigvis en person som jeg vælger at lytte til i mange henseender mht hvad der er godt for min baby, det tror jeg gerne jeg vil blive ved med, uden at skulle ud og finde en ny ven blandt hundredevis af fremmede på et babyforum, hvor jeg for øvrigt slet ikke ville føle mig hjemme eller tilpas. Andre folks babyer interesserer mig faktisk ikke voldsomt meget, så et helt forum med ikke andet, tror jeg nok jeg gerne vil frabede mig.

 

Jeg tror problemet er NU VI ANGRIBER mig

Jeg kan så ikke se at du bliver angrebet nogen steder. Du skriver din mening, folk svarer tilbage i samme tone? Måske du, nu er fri til at sige din mening, skal overveje at du nok også får en mere direkte mening tilbage igen ;-)

 

Oversat til hundsk: Metakommunikation er f.eks. den kommunikation der opstår når hunde "aftaler" at lege gennem forskellige legeoplæg som playbow mv. Dermed aftaler de at det næste sprog der tales, kun er for sjov også selvom leg kan se meget voldsomt ud. Så på hundsk betyder metakommunikation en indbyrdes forståelse om at den næste kommunikation ikke gælder som alvorlig. Dens alvor blev ophævet af den forudgående kommunikation.

 

Du forstå bedre på hundsk?

I do! :vuf:
Link til indlæg
Del på andre sites

Og så vil jeg overhovedet ikke dømmes "bange for at sige min mening" af Petrine:cool:, så skriver gladeligt her at jeg også synes "smække med døren" samt "det er så synd for mig at ingen gider svare mig, så nu går jeg" tråde er skrækkelige, og jeg svarer aldrig i dem, jeg hader attention seekers. MEN det er bestemt ikke det jeg ser Ascha gøre her, for det første startede hun jo bare en tråd med nogle spørgsmål, for det andet er det en fair deal at sige man lige trænger til en pause. Håber dog Ascha vender stærkt tilbage, hun har ofte et par kloge ord (og masser af erfaring at dele ud af) til nye brugere herinde, samt os mere garvede:bighug:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

26 sider er nu læst og jeg er ikke blevet meget klogere på, hvad problemet er - tværtimod syntes jeg der er flere, der modsiger sig selv op til flere gange, men det er nok mig, der ikke får tolket indlæggene korrekt.

 

Kan se, at der har været på tale at løst snak skal fjernes fra 'nye indlæg' og 'dagens indlæg' - det vil jeg personligt være rigtig træt af, da jeg bruger hele HF og ikke kun en del af det.

 

Mht børn, hest, katte, familieproblemer osv., så kan jeg virkelig ikke se problemet, men det er nok fordi det ikke udgør et problem for mig, dog undrer jeg mig over en bruger, der åbenbart mener, at løst snak skal forbydes på HF, men alligevel opretter personen op til flere tråde om alt andet end hunde :???:

 

Lige nøjagtig med babyer, heste og katte, så syntes jeg da, at der er en fin sammenhæng med hunde - jeg har igennem tiden set flere tråde, hvor problemstillingen med hunde/babyer, hunde/heste og med hunde/katte har været forsøgt afhjulpet - alle har vel hørt om hunde der jagter en kat....jeg kan ikke rigtig se, hvorfor sådanne tråde skulle afskaffes.

 

Det at der er en enkelt eller 2 tråde om heste, babyer osv er vel ok - grunden til at et forum bliver populært er jo, at det afspejler virkeligheden og virkeligheden er jo, at der er andet i livet end hund for de fleste mennesker - det håber jeg da.

 

Hilsen en indtil videre godt tilfreds HF-bruger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg læst alle indlæggene :-D

 

Jeg har ét spørgsmål: Hvad er det helt præcist folk, som mener der er for lidt fokus på hundehold, mener der videre skal ske nu ?

 

Og det er ment som et reelt spørgsmål uden at være flabet eller noget, men der må vel være nogle forslag til hvordan vi skaber større fokus på hunde-trådene ?

 

Jeg er hverken på den ene eller anden side, jeg hygger mig fint i off-topic trådende og vil helst ikke undvære dem, men samtidig kan jeg godt se problemet når der kun kommer 3-4 indlæg fra de samme mennesker oppe i trådende der omhandler alt med hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare vi er enige om at det er noget du tillægger mig, så er jeg godt tilfreds :mrgreen:

 

Det er vi ikke enige om!

Jeg tillægger dig intet, siger ikke "du er aggressiv" jeg siger at "jeg oplever dig som aggressiv", der er en væsentlig forskel i disse to udsagn. Og det skriver jeg ikke for at piske en stemning op.

For min skyld kan den sagtens slutte her, jeg har skrevet hvad jeg mener om den sag og det har du også og så er der vel ikke mere at komme efter

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg læst alle indlæggene :-D

 

Jeg har ét spørgsmål: Hvad er det helt præcist folk, som mener der er for lidt fokus på hundehold, mener der videre skal ske nu ?

 

Og det er ment som et reelt spørgsmål uden at være flabet eller noget, men der må vel være nogle forslag til hvordan vi skaber større fokus på hunde-trådene ?

 

Jeg er hverken på den ene eller anden side, jeg hygger mig fint i off-topic trådende og vil helst ikke undvære dem, men samtidig kan jeg godt se problemet når der kun kommer 3-4 indlæg fra de samme mennesker oppe i trådende der omhandler alt med hunde.

 

Som jeg har forstået det er det lagt ud til admin OM der skal gøres noget

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Så fik jeg læst alle indlæggene :-D

 

Jeg har ét spørgsmål: Hvad er det helt præcist folk, som mener der er for lidt fokus på hundehold, mener der videre skal ske nu ?

 

Og det er ment som et reelt spørgsmål uden at være flabet eller noget, men der må vel være nogle forslag til hvordan vi skaber større fokus på hunde-trådene ?

 

Jeg er hverken på den ene eller anden side, jeg hygger mig fint i off-topic trådende og vil helst ikke undvære dem, men samtidig kan jeg godt se problemet når der kun kommer 3-4 indlæg fra de samme mennesker oppe i trådende der omhandler alt med hunde.

 

Nu er jeg jo på det 'hold' der mener, at forum er fint, som det fungerer nu, så jeg har ingen forslag, men jeg tvivler stærkt på, at der vil kunne gøres noget for, at brugerne af løst snak trådene bliver mere aktive i hundetrådene.

Bliver det forsøgt med tvang, så vil folk finde andre muligheder og lysten skal jo også være der for, at være aktiv skribent i hundetrådene.

 

Jeg kunne forestille mig (sådan har jeg det selv), at grunden til, at der ikke er mange af de 'gamle' brugere, der svarer i hundetrådene med alene hjemmeproblemer, min hund har lopper, min hund jagter katten, min hund knurrer osv., er at de har svaret på de indlæg så mange gange efterhånden - man begynder at føle, at man gentager sig selv og reelt set, så vil de samme oplysninger kunne findes ved, at bruge søgefunktionen...

Det er selvfølgelig ikke så hyggeligt, at få 'brug søgefunktionen' smidt i ansigtet og det syntes jeg også meget sjældent sker - men sker det, så må der kommer nogle af de andre 100 vis af brugere på banen, så det ikke bare er tordenskjolds soldater, der hver eneste gang skal svare (på det samme).

 

Kigger man i løst snak, så er det nok der man finder mange af de gamle brugere (ikke alle! ) og det er vel fair nok og jeg syntes bestemt, at de brugere også i perioder er pænt aktive i hundetrådene, hvor nye søger hjælp med problemer, men facts er jo, at lysten og overskuddet skal være der til at svare (og følge op på tråden) og i perioder er det rart bare, at kunne logge ind og 'være sammen med' de brugere man har kendt i et par år efterhånden.

Fx AOI trådene tiltrækker mange af de 'gamle' og det er også der 'de nye' ofte bevæger sig ind og dermed lærer flere at kende på et mere personligt plan.

 

Men spændende hvilke forslag der kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan så undre mig der ikke er flere herindefra på en tidligere brugers forum, der faktisk er ren hygge. Så hyggeligt at der ikke sker meget andet

 

Der fik du også pirret til min nysgerrighed :lol:

 

Smækken med døren, når folk smutter :oops:

 

Jeg tør skam godt stå frem omkring dette. Det gjorde jeg også i en AOI tråd, hvor en gav en afskedstale. Jeg synes, det er meget dramaqueen og vil egentlig foretrække, at man bare forsvinder :genert: Hvis det er folk jeg kender, får jeg nok besked alligevel :vedikke:

 

Der er folk som er forsvundet ud af hundetrådene og bevæget sig over i hyggesnakken, og det kan man selvfølgelig ikke tage fra dem, er der ikke noget hund at snakke om jamen så er det jo bare sådan det er; Men jeg synes stadig det er SYND!

 

Jamen er det enten eller? :vedikke: Det synes jeg ikke. Hvis jeg i mine ikke-hunde-øjeblikke ikke havde AOI, så ville jeg nok slet ikke komme herind. Så ville jeg måske tilmed ikke se den gode hundetråd, som jeg kunne deltage i :blink:

 

men for lige at få kausaliteten på plads: det at man er aktiv i babytråde og inaktiv i hundetråde, er altså IKKE ensbetydende med, at man er inaktiv i hundetrådene fordi man er aktiv i babytrådene. det er en argumentatorisk kortslutning, og som tidligere nævnt tror jeg overhovedet ikke på, at det hænger sådan sammen.

 

:5up:

 

Jeg har da heller aldrig sagt at det er sådan det er?

 

Jeg mener bare at hvis du logger på HUNDEFORUM for at tjekke en BABYTRÅD eller en KATTETRÅD, så skulle man måske overveje at finde et andet sted at være :) Hvis ikke man logger på for at læse om HUNDE, eller fortælle om sin egen HUND(E), men om sin baby eller kat, så høre man bare ikke til her; på HUNDEforum! :)

 

Sådan læser jeg det altså også :genert: Når du skriver folk forsvinder fra hundetrådene og går i AOI.

 

Det er jo bare mit valg, og min mening... Jeg mener hyggesnak er super sundt for et forum, og vi skal have andet end hunde på hjernen.. Jeg mener bare stadig at hvis man logger på HF for at snakke baby og ikke for at snakke hund, så er det den forkerte grund at logge på :)

 

 

Jeg er en af dem, der så ikke skulle have været her.

 

Første gang jeg oprettede profil var det pga en omplaceringshund. Så læste jeg lidt i hundetråde, men ikke overvældende meget. Jeg havde ikke hund og manden min mente bestemt, at der skulle gå 10 år, før vi fik hund igen, så det havde lange udsigter. Jeg "faldt i" i AOI og i...vistnok en gravidtråd. Jeg lærte andre at kende, mødtes med IRL og nyder selskabet med de mennesker. Men hundeindlæg har der nok ikke været overvældende af. For jeg havde ingen hund at skrive om, og tonen var ikke altid så pæn i de tråde, hvor jeg mente at kunne byde ind (sorry), andre gange mente jeg, at det kloge var sagt. Men i takt med at jeg lærte folk at kende, fik jeg mere og mere lyst til at deltage i flere tråde.

 

Jeg skulle sådan set først have hund om 9 år. Indtil da ville mine bidrag i hundetrådene være begrænsede. Men jeg har virkelig nydt at snakke om livet med folk og mange mennesker, der nu er blevet mine venner, der deler en af mine store interesser. Samme mennesker, der gennem AOI har støttet mig, krydset fingre sammen med mig, grint med mig og helt sikkert også jublet med mig, da jeg - 9 år før tid - fik min elskede hvalp :lun:

 

 

Der hvor jeg bliver ked af det er når der laves en "lille klub"... f.eks. "for os med heste", en tråd jeg aldrig har kigget i, for jeg har ikke hest... Så min pointe er at jeg faktisk hellere vil have 20 små tråde, hvor hver enkelt mor viser sin baby, frem for en stor lang tråd! Jeg kan nemlig LANGT nemmere følge med når jeg læser første post i tråden, og SÅ kan jeg se hvad der sker med Anjas baby, eller om Aslan nu har været til scanning osv... Men i en lang babytråd med 1000+ indlæg der kan jeg bare ikke følge med...

 

Jeg havde ellers opfattelsen, at det ville være et større problem med 20 se-min-baby-tråde end en enkelt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har forstået det er det lagt ud til admin OM der skal gøres noget

 

Ok, men admin har jo også utrykt sin mening i denne tråd.

 

Jeg mener bare at det er svært at "gøre noget" for at få folk til at være mere aktive i tråde som de , af en eller anden grund, ikke har lyst til at skrive i.

 

Så jeg spørger bare om hvad folk foreslår ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde ellers opfattelsen, at det ville være et større problem med 20 se-min-baby-tråde end en enkelt :vedikke:

 

Vi har alle hver vores mening om tingene... Jeg bryder mig bare ikke om de der tråde der er 40-50 sider hvis jeg ikke har kunne være der fra starten og kunne følge med fra starten.. Jeg har forsøgt så mange gange, men det går bare ikke.. Derfor foretrækker jeg kortere tråde, men flere af dem... Andre foretrækker en stor tråd, og nogle foretrækker at det holdes helt væk...

 

Som jeg har skrevet før så mener jeg ikke at JEG skal være dommer for hvem der skal være her eller ej... Men jeg mener stadig at dette er et forum for HUNDE... Jeg synes ikke man kan blive sur over at folk påpeger at det er et hundeforum... Det er jo ikke noget overraskelse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...