Hop til indhold

Bekymret for Sadie


Doberfan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 251
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia

Wee, så er hun kommet hjem igen:banan:

 

Det må ikke være spor nemt at se hende have det sådan, men jeg er sikker på at hun kommer sig rimelig hurtigt, især når hun har en så sød, omsorgsfuld og opmærksom hundemor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork, hvor er det godt at se hende hjemme igen:klap:! --Selv om hun ligner altså en krydsning mellem en løwchen og et patchwork-tæppe:mrgreen:. Pyt! Vi VED jo, at pelsen gror ud igen i rekordfart. Det er bare benet, der vil tage lidt længere tid.

 

-----Men kan den smule gitterværk virkelig holde hende inde når hun er lysvågen igen? Jeg tror da, at min egen Silke hurtigt ville finde ud af at skubbe af sted med buret... :lun:

---Nå.. Det problem må I løse til den tid.

God ide med den oppustelige krave. Sådan en har Silke. Den er meget bedre end den store stive skærm. Du skal bare passe på ikke at puste den for hårdt op. For så kan det være svært at ligge og hvile. Den skal være blød som en pude..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også en voldsom operation.. Håber hendes patch virker så godt at hun bare ligger og tænker på harer der løber ud over grønne enge og håber at genoptræningen bliver hurtig og så nem som mulig. Er bare ikke sjovt at få sine hunde hjem efter fuld bedøvelse, synes de er så påvirkede på den nederen måde. Men de forstår jo heller ikke rigtigt hvorfor de ikke kan gå og stå, må være meget mærkeligt at være hund nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går allerede bedre i dag, hun lægger mere vægt på benet, og jeg har både fået våde kys og logren. :-D

 

Hun må jo kun komme ud af buret i få minutter ad gangen, og jeg har et håndklæde rundt om livet på hende til at støtte, men det får jeg vist ikke brug for i ret mange dage. Hun er allerede glad og ivrig efter at komme ud. Så det bliver seks lange uger i kort snor og max 5 minutter.

 

Har lige siddet i buret med hende en times tid, så hun kunne få en pause fra den rådne skærm, samt is på benet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih, hvor går det hurtigt...

Hun kan måske allerede fornemme en bedring.

Eller også er det bare patchen, der stadig virker. Så skal I nok liiige passe lidt på:mrgreen:.

 

Du kan lige tro, der bliver passet på! :-D Følger udskrivningsinstruktionerne til punkt og prikke - skal ikke nyde noget af komplikationer, eller smide 15.000 kr ud af vinduet. Bare skønt at se hende være glad og ivrig.

 

Og sådan ligger Chase, når jeg sidder hos Sadie i buret. Mon han beder til hundeguderne om at Sadie må blive hurtigt rask? :mrgreen:

 

 

 

IMG_0228.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan man sygeforsikringer sin hunde i USA på samme måde som her hjemme?

 

Hvad er egentligt hendes genoptræningsplan? Hvor længe skal hun holdes i ro? Og hvornår skal I til tjek igen?

 

Dejlige Chase:lun::lun::lun:

 

Man kan godt sygeforsikre, men det er alt for dyrt, når man har mere end en hund, og selvrisikoen er vist også ret høj, så det gør vi ikke i.

 

Hun skal holdes i totalt ro i seks uger, dvs. 4-5 ture ud om dagen på max 5 minutter med kort snor og langsom gang, og ellers bur. Dog må hun starte i waterwalkeren og fysioterapi efter to uger, så snart klammerne er taget ud.

 

Efter de seks uger skal hun røntgenfotograferes og efterses af kirurgen igen, og hvis alt er som det skal være, skal hun over de efterfølgende seks uger langsomt trappes op i motion - KUN i snor - og så skulle hun gerne være totalt fit for fight igen, altså tolv uger i alt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun bare en sej hundepige. Hun er stadig fantastisk smuk, selv om hun ligger der træt og helt barberet ned. :ae: Håber den gode fremgang fortsætter. Man synes altid det lyder så hårdt, at de ikke må bevæge sig mere end 5 minutter af gangen, men mon ikke hun er indstillet på det lige nu. :ae: Så må hun nyde varme og hygge indenfor. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går allerede bedre i dag, hun lægger mere vægt på benet, og jeg har både fået våde kys og logren. :-D

 

Hun må jo kun komme ud af buret i få minutter ad gangen, og jeg har et håndklæde rundt om livet på hende til at støtte, men det får jeg vist ikke brug for i ret mange dage. Hun er allerede glad og ivrig efter at komme ud. Så det bliver seks lange uger i kort snor og max 5 minutter.

 

Har lige siddet i buret med hende en times tid, så hun kunne få en pause fra den rådne skærm, samt is på benet.

 

Møffe fik sådan et "ben-dækken" med fra Claus Sloth, tror du ikke, at det er muligt at fremskaffe sådan et?

 

Orker ikke lige at finde billede lige nu, men sig til, så finde jeg et "i morgen" *host* Gosh, jeg er træt!

 

Hun skal holdes i totalt ro i seks uger, dvs. 4-5 ture ud om dagen på max 5 minutter med kort snor og langsom gang, og ellers bur. Dog må hun starte i waterwalkeren og fysioterapi efter to uger, så snart klammerne er taget ud.

 

Efter de seks uger skal hun røntgenfotograferes og efterses af kirurgen igen, og hvis alt er som det skal være, skal hun over de efterfølgende seks uger langsomt trappes op i motion - KUN i snor - og så skulle hun gerne være totalt fit for fight igen, altså tolv uger i alt.

 

Ikke for at være lyseslukker :genert: Men det er 6 måneder siden Møffe blev opereret og han er først lige blevet erklæret fit for fight.

 

Vi havde tre ugers total ro (5 eller 10 minutters lufteture i kort snor, 3-4 gange dagligt max). Herefter måtte jeg hæve turene med 5 minutter max. ugentligt i en længere periode.

 

Efter et par måneder fik vi lidt ekstra opgaver, såsom trækkelege, springe op ad ejer og danse-lege. For 1½-2 måneder siden fik Møffe så lov til at gå frit, så fremt han ikke fik lov til at lave noget l-o-r-t. Og nu skal vi til at træne belastninger af leddene (han må altså ikke give den gas med vild leg endnu), altså skal jeg til at have ham til at hoppe lidt rundt nu i begrænset omfang.

 

Selvfølgelig kan det gå hurtigere med optimal genoptræning (dvs. 2 gange ugentligt i hvert fald, og ikke kun én gang - jeg tog så tilgengæld på stranden med Møffe), men synes bare, at jeg lige vil forberede dig på, at det måske ikke går helt SÅ hurtigt :genert:

 

Mener også at det var en bruger herindefra der skrev, at hun blev opereret for korsbåndsskade med et genoptræningsforløbpå 6-9måneder?

 

Jeg vil jo ikke gøre mig til ekspert, synes bare selv at det var nederen at finde ud af, at genoptræningsforløbet var længere end jeg først havde fået at vide...

 

(beklager hvis indlægget er kludret, men jeg er død træt :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe vejer nok lidt mere end Sadie..... :hmm:

 

 

Og Møffe var vist knap nok voksen, da han sprængte korsbåndet... Det må have været problematisk ALTID at holde ham i ro.

Sadie er jo 10 år. Selv om hun ikke er vant til at ligge stille, så vil hun lettere kunne acceptere det.

 

--Jeg tror, at hvis alt går vel så er Sadie frisk igen tidligt på foråret. Men måske bliver hun ikke 100%. Det kan sagtens tænkes, at hun får smag for en lidt mere stille tilværelse..

Men et godt liv skal hun nok få!:lun:

 

 

---Stakkels Chase.. Han er rigtig bekymret for Sadie... Hvor er det sødt. Det bliver en stor dag, når gitteret kommer væk..

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke, jeg prøver at forestille mig hvad et "ben-dækken" er, men kan ikke helt se det for mig, så hvis du gider finde et billede ville det være super.

 

Jeg synes godt nok Sadies ben er meget hævet, ikke kun på knæet, men nedenunder på hasen og helt ned til poten. :hmm: Arret ser til gengæld virkelig flot ud, helt rent og tørt.

 

Hvor lang tid genoptræningen kommer til at tage, ligger mig egentlig ikke så tungt, og med en 10 år gammel hund, forventer jeg heller ikke at hun nogensinde bliver 100% igen, men hvis hun kan blive smertefri og få et acceptabelt bevægelsesforløb, så er jeg taknemmelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Møffe vejer nok lidt mere end Sadie..... :hmm:

 

 

Og Møffe var vist knap nok voksen, da han sprængte korsbåndet... Det må have været problematisk ALTID at holde ham i ro.

Sadie er jo 10 år. Selv om hun ikke er vant til at ligge stille, så vil hun lettere kunne acceptere det.

 

--Jeg tror, at hvis alt går vel så er Sadie frisk igen tidligt på foråret. Men måske bliver hun ikke 100%. Det kan sagtens tænkes, at hun får smag for en lidt mere stille tilværelse..

Men et godt liv skal hun nok få!:lun:

 

 

---Stakkels Chase.. Han er rigtig bekymret for Sadie... Hvor er det sødt. Det bliver en stor dag, når gitteret kommer væk..

 

Møffe har ikke været svær at holde i ro og vi har ikke været præget specielt af tilbagefald, udover han haltede lidt for en måned siden, ca. Men det har været uden egentlig betydning for genoptræningsforløbet.

 

Så om noget, så ja, hans størrelse har selvfølgelig været problematisk. Men siger også de her ting med tanker på de historier, jeg har hørt om lettere racer, hvor det er gået galt, fordi hunden gjorde noget dumt for tidligt.

 

Rikke, jeg prøver at forestille mig hvad et "ben-dækken" er, men kan ikke helt se det for mig, så hvis du gider finde et billede ville det være super.

 

Jeg troede jeg havde et fint stå-billede af det, men har desværre kun nogle, hvor han ligger ned :genert:

 

Men det er ligesom en "stof-tunnel", der sættes på benet, med nogle snore, som man spænder fast hen over ryggen og i sele/halsbånd.

 

IMG_7401.jpg

 

Jeg synes godt nok Sadies ben er meget hævet, ikke kun på knæet, men nedenunder på hasen og helt ned til poten. :hmm: Arret ser til gengæld virkelig flot ud, helt rent og tørt.

 

Masserer du hende? Hvis du ikke kan massere det i bund, så skal du have fat i nogle vanddrivende piller.. Vi var forbi dyrlægevagten (av min pung), fordi Møffes hævelse løb løbsk - jeg kunne massere næsten i bund og ganske kort tid efter var han lige så voldsomt hævet igen. Jeg troede jo at det vanddrivende var noget helt vildt specielt, og ikke bare nogle piller til 20kr. jeg måske bare kunne have fået udleveret... Men prøv at ringe til dyrlægen, for jeg synes det lyder voldsomt..

 

Hvor lang tid genoptræningen kommer til at tage, ligger mig egentlig ikke så tungt, og med en 10 år gammel hund, forventer jeg heller ikke at hun nogensinde bliver 100% igen, men hvis hun kan blive smertefri og få et acceptabelt bevægelsesforløb, så er jeg taknemmelig.

 

Lyder som en rigtig god holdning!

IMG_7399.jpg

IMG_7400.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...