Hop til indhold

Chiweenie han tilbydes til parring!


Gæst KilaIvan
 Share

Recommended Posts

Gæst KilaIvan

Jeg kan kan tilbyde min skønne Chiweenie han, Ivan, til parring. Han har en skøn personlighed og er ikke til at stå for. Han elsker at lege, gå ture og løbe frit. Han har et super godt sind og er en rigtig kærlig hund der hurtigt knytter sig til mennesker. Hans mor er en langhåret miniature gravhund og hans far er en chihuaua. Ivan vejer 2,8 kg nu som fuldvoksen.

 

Racen Chiweenie er godt på vej til at blive rigtig populær fordi racen har medtaget alle de bedste karakter fra både chihuahuaen og gravhunden.

En Chiweenie er en rigtig sød lille hund, som elsker at putte og nusse, men samtidig er det også en meget energisk race som vil elske lange gåture og en masse leg. Racen siges at nemt kan vendes til børn og er derfor en god familiehund.

 

Billeder kan mailes, eller ses på profil! :)

Redigeret af KilaIvan
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 52
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Racen Chiweenie er godt på vej til at blive rigtig populær fordi racen har medtaget alle de bedste karakter fra både chihuahuaen og gravhunden.

Ej men hold nu op - kunne du ikke til at starte med bare kalde hunden hvad den er, nemlig et gadekryds eller blanding, en race er det jo for pokker ikke :stupid:

Og i stedet for at tilskrive denne blanding en masse vidunderlige og ganske fantasifulde kvaliteter, så vær realistisk og se på hvordan byggestenene ser ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Plejer ikke at kommentere de her tråde. Kigger bare, tænker mit og smutter igen.

 

Men nu er jeg efterhånden begyndt at spekulere over hvorfor vi overhovedet har den her Hanhunde/parringsliste her på HF??

Størstedelen af de annoncer der oprettes er fra nye HF-brugere, der ikke har gennemtænkt hvad det er de har gang i, når de tilbyder deres søde blandingshanhund til parring, eller de står med en løbsk tæve de er kommet i tanke om de vil have parret indenfor et par dage.

 

Og de brugere får hug herinde, og så ser vi dem ikke igen her på HF.

Som regel er jeg enig i det der bliver skrevet, men det er som at tale for døve. Tænker folk bare smutter ind på Hundegalleri og opretter en annonce der, hvor mange af blandingshundene i forvejen er i familie med hinanden pga. disse annoncer.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig Karina - HG kan efterhånden lave sit eget stamtræ-system med al den useriøse trafik der er på den side..

Da jeg kiggede herind for en måneds tid siden var hanhundelisten noget af det første jeg studsede over og som fik mig til at overveje om det her var et sted jeg gad bruge min tid. De mennesker der rent faktisk ejer en hund af en kvalitet der kvalificerer den til at indgå i avl, de behøver ikke reklamere med den, de seriøse tæveejere skal nok finde frem til hunden alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

de behøver ikke reklamere med den, de seriøse tæveejere skal nok finde frem til hunden alligevel.

 

Hvis man ikke reklamerer, hvordan skal tæverne så finde en? Jeg spørger af seriøs interesse, der er mange papilloner, Zamzam går ikke på udstillinger, går ikke til papillontræf eller andet, han er jævnt usynlig, de to henvendelser jeg har fået, har været fra seriøse dkk-opdrættere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig Karina - HG kan efterhånden lave sit eget stamtræ-system med al den useriøse trafik der er på den side..

Da jeg kiggede herind for en måneds tid siden var hanhundelisten noget af det første jeg studsede over og som fik mig til at overveje om det her var et sted jeg gad bruge min tid. De mennesker der rent faktisk ejer en hund af en kvalitet der kvalificerer den til at indgå i avl, de behøver ikke reklamere med den, de seriøse tæveejere skal nok finde frem til hunden alligevel.

 

Ha ha! Ja HG-hundenes eget stamtræ:-D (ej, det er faktisk lidt sørgeligt)

 

Jeg synes egentlig at det er fint nok med en hanhundeliste. Den kunne måske gå hen og blive et godt redskab, for dem der har hunde der faktisk er værd at avle på, og jeg bliver glad, når jeg ser en seriøs annonce for en hanhund, hvor tingene er i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke reklamerer, hvordan skal tæverne så finde en? Jeg spørger af seriøs interesse, der er mange papilloner, Zamzam går ikke på udstillinger, går ikke til papillontræf eller andet, han er jævnt usynlig, de to henvendelser jeg har fået, har været fra seriøse dkk-opdrættere.

 

Men de var ikke seriøse nok, eller?

 

Altså, jeg kan jo kun fortælle hvad jeg selv gør når jeg leder efter hanhund til min tæve.

Jeg har selvfølgelig en viden om hvordan hunde fra forskellige linier/opdrættere ser ud, så at holde øje med deres hjemmesider og afkom ligger lige for. Der kan sagtens være lavet et kuld der på papiret ser interessant ud, og så er det jo bare at google hundenes navne og se om der dukker noget op.

For det meste bruger jeg de forskellige databaser der er adgang til - DKK, SKK, FKK osv. Her interesserer jeg mig i første omgang for afstamning, så resultater, så udstilling og hvis alt dette falder i min smag så forsøger jeg at finde så mange billeder af hunden som muligt, igen ved at søge på hundens navn.

Giver det ikke noget resultat kontaktes hundens opdrætter som muligvis kan være behjælpelig. Der er osse hundens opdrætter jeg spørger om jeg evt. kan få lov at bruge hanhunden på min tæve.

 

Jeg har gennem årene oparbejdet et godt netværk over hele norden og kan på den måde spørge andre der evt. har set hunden eller dens familie, hvordan temperamentet er.

 

Når folk annoncerer deres hanhund rundt om på nettet, så er det som oftest hunde uden meritter og jeg er endnu ikke blevet præsenteret for en anden forklaring end at det giver nogle kroner i lommen.

Hvis du har lyst kunne jeg da godt tænke mig at høre en mere nuanceret forklaring - hvad er det man som hanhundeejer mener gør hunden interessant, hvis ikke man udstiller, tager brugsprøver ell. hvor man kan se at hunden rent faktisk har noget at bidrage med, hvad er det så der får en ganske almindelig hundeejer til at komme i tanke om at hunden da klart skal forplante sig?

 

Lissom dig spør jeg af seriøs interesse :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes simpelthen ikke I kan være dette bekendt! Det er en ny bruger af HF, som vi, måske, ikke ser mere og som, måske, bare lige ville lægge en annonce.

 

En ting er at spørge til helbredet, noget andet er at gøre grin med vedkommende fra første indlæg. Er det den hyggelige tone som Hf er så berømt for? Det må være en ommer!

 

 

Hopsa: Så vidt jeg husker har Zamzam vundet det meste der kan vindes på udstillinger før Petrine fik ham, jeg kan naturligvis huske forkert...

 

Trådstarter: Velkommen til.

 

Din hund ser rigtig kær ud og jeg håber han er tjekket i hoved og mås for diverse sygdomme inden du eventuelt giver hans gener videre, der er nok syge hunde og deraf ulykkelige hundeejere i verden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man ikke reklamerer, hvordan skal tæverne så finde en? Jeg spørger af seriøs interesse, der er mange papilloner, Zamzam går ikke på udstillinger, går ikke til papillontræf eller andet, han er jævnt usynlig, de to henvendelser jeg har fået, har været fra seriøse dkk-opdrættere.

 

Personligt finder jeg hanner ved at komme rundt i Europa og se dem og/eller deres afkom, Jeg kigger stamtavler, kombinationer, sundhedsresultater osv.

Jeg har haft kig på en hanhund som nu desværre er død, spurgt opdrætter om den har brødre, hvordan de ser ud, har de været brugt til prøve/udstilling/diverse, sundhed osv.

 

Den svenske "søsterspecialklub" prøvede en overgang at køre med en hanhundeliste. Det har de mig bekendt droppet igen, da annoncørerne efter et år ikke ville forny fordi der ikke kom henvendelser på deres hanner den vej igennem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun være enig med Ninjamor. Jeg synes simpelthen de fleste af indlæggene i denne tråd er direkte barnagtige, eller i bedste fald irrelevante. Især dem der kommer fra tavlefolket - hvis I virkelig er så stolte af jeres eget lydefri opdræt, hvorfor har i så sådan et enormt behov for at nedgøre andre hver gang chancen byder sig?

 

Det burde være strengt forbudt at oprette indlæg i trådene i dette forum, med mindre man er seriøst interesseret. Bedste løsning ville nok være at fjerne det helt, og lade hanhunde-ejere oprette en annonce i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de var ikke seriøse nok, eller?

 

Giver det ikke noget resultat kontaktes hundens opdrætter som muligvis kan være behjælpelig. Der er osse hundens opdrætter jeg spørger om jeg evt. kan få lov at bruge hanhunden på min tæve.

 

Hvis du har lyst kunne jeg da godt tænke mig at høre en mere nuanceret forklaring - hvad er det man som hanhundeejer mener gør hunden interessant, hvis ikke man udstiller, tager brugsprøver ell. hvor man kan se at hunden rent faktisk har noget at bidrage med, hvad er det så der får en ganske almindelig hundeejer til at komme i tanke om at hunden da klart skal forplante sig?

 

Henvendelserne var seriøse nok, tæverne var bare ikke i min smag. Spørger man Zamzams opdrætter har de 'en milliard' forskellige hanner og vil næppe hive ham frem som den første (nu er han jo min og ikke deres), han blev sendt væk fra opdrætter, fordi han er udstillet færdig (meget champion), har fornemt afkom (masser af champs og spredt over hele verden), jeg kunne tænke mig et kuld fra ham fuldstændigt egoistisk, fordi han har vildt godt temperament + helbred og hvis tæven var en agility / trænings-hund, ser jeg noget rigtigt godt som resultatet (Zamzam er ikke blevet mentalt stimuleret og derfor lidt tung at træne med, men han har potentialet og derfor noget at give vidre)

 

Jeg har været i Herning og fremvist ham som stolt forfader til både BIR og BIM hos papillonerne, men eftersom han ikke er udstillingsklar men sportsklippet, så tiltrækker han ikke på sit udseende :engel:

 

Jeg er nok et særtilfælde, men jeg er fuldstændigt blank på, hvor man finder en god brugspapillon-tæve til Zamzam

Link til indlæg
Del på andre sites

Henvendelserne var seriøse nok, tæverne var bare ikke i min smag. Spørger man Zamzams opdrætter har de 'en milliard' forskellige hanner og vil næppe hive ham frem som den første (nu er han jo min og ikke deres), han blev sendt væk fra opdrætter, fordi han er udstillet færdig (meget champion), har fornemt afkom (masser af champs og spredt over hele verden), jeg kunne tænke mig et kuld fra ham fuldstændigt egoistisk, fordi han har vildt godt temperament + helbred og hvis tæven var en agility / trænings-hund, ser jeg noget rigtigt godt som resultatet (Zamzam er ikke blevet mentalt stimuleret og derfor lidt tung at træne med, men han har potentialet og derfor noget at give vidre)

 

Jeg har været i Herning og fremvist ham som stolt forfader til både BIR og BIM hos papillonerne, men eftersom han ikke er udstillingsklar men sportsklippet, så tiltrækker han ikke på sit udseende :engel:

 

Tak!

Det var dog dejligt at modtage et så fornuftigt og reelt svar, det gør så osse en verden til forskel at få nogle flere informationer om din hund ;-)

Det gør jo så at du ikke helt kan svare på den del af mit spørgsmål der giver anledning til min undren, men det er nu osse helt ok.

 

Når du beskriver din hund, så er det jo en velkendt hund både udstillings- og avlsmæssigt og han vil sagtens kunne findes af dem der netop vil bruge en han som ham.

Min gamle hanhund som ikke bliver udstillet mere, han får en tæve fra Holland til parring i næste måned. Hun har fundet frem til ham gennem hans afkom, gennem databaser og gennem min hjemmeside.

Tævens ejer har gået målrettet efter gamle sunde hunde, selvfølgelig af en type hun bryder sig om, og med et temperament der for hende højner kvaliteten på racen som helhed.

 

Jeg er nok et særtilfælde, men jeg er fuldstændigt blank på, hvor man finder en god brugspapillon-tæve til Zamzam

Jeg har absolut ingen ide om hvor hyppigt denne race bruges til noget, men du kunne jo vælge at køre ud og være tilskuer der hvor du mener de er at finde, du behøver jo strengt taget ikke starte din egen hund, bare det at du har ham med er jo ofte anledning til at falde i snak med andre der har samme race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej men hold nu op - kunne du ikke til at starte med bare kalde hunden hvad den er, nemlig et gadekryds eller blanding, en race er det jo for pokker ikke :stupid:

Og i stedet for at tilskrive denne blanding en masse vidunderlige og ganske fantasifulde kvaliteter, så vær realistisk og se på hvordan byggestenene ser ud.

 

Helt ærlig,så kan jeg ikke se at trådstarter har gjort noget forkert ved, at skrive "race"

Man skulle måske liiiiiiiiiige tage og huske på at ALLE såkaldte racehunde engang i tidernes morgen, allesammen er startet som gadekryds eller blandingshunde, før man begynder at kaste med sten.

 

Byggestene....:hmm: Jeg er sikker på, at denne lille søde hund indeholder nogle rigtig gode kvaliteter , som er værd at bygge videre på.

 

Intet er perfekt, heller ikke racerene hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Sødeste Mynze. Jeg ved oprigtig talt ikke hvor jeg skal starte.

 

Start gerne fra det sted hvor du beskriver racerne som vaerende af et daarligt temperament. Det er det jeg sporger ind til og det du gentagne gange undviger at besvare med div. nedladende bemaerkninger. Mit navn er ikke "Mynze".

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...