Hop til indhold

Hej fra bearded collien Luca og co.


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Vil lige sige hej til jer alle.

 

Vi er 5 ugers gamle hundeejer til en ældre dame på 7. Det er helt med vilje vi ikke startede op med en hvalp, men gerne ville finde en "brugt" hund som kunne passe ind hos os.

 

Det blev så Luca. Hun er en skøn Bearded Collie (dem er der vist ikke så mange af herinde eller?) og hun har taget hele familien med storm. Hun var værd at vente på. Over et år har vi kigget på ann, og til sidst var hun der!!

 

Vi har et projekt med en slankekur, for Luca har fået franskbrød med smør. Nu står den på lightfoder og masser af motion.

 

Hun er verdens største kælepotte og en super klog hund, altså hvis vi selv skal sige det. ;)

 

Vi glæder os til at "være med" her, og måske finde nogle med samme race til at udveksle erfaringer med.

 

Kærlige hilsen

Charlotte og Luca:D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for den fine velkomst.

 

Luca er ikke det største pragteksemplar af en Bearded collie. Forrige ejer har selv klippet hende (kort), og desværre ikke fået børstet hendes pels godt nok på ben, hals og ørene. Der var MANGE knuder i pelsen. Det har kostet en "sommerklip". Der var ikke andet af gøre end af på hende klippet i bund. :( Det gjorde ondt på hende, og vi fandt bla småsten i pelsen under poterne.... Det var bestemt ikke sjovt at være vidne til.

 

Nu må vi se hvor meget hendes pels vokser ud igen, - nu bliver hun i hvert fald børstet hele tiden, så der ingen knuder kommer. Jeg håber vi med tiden kan få lidt længde på pelsen igen, så hun kommer til at ligne en Bearded collie igen :-D - indrømmet, lige nu ligner hun bare et tykt nyklippet får.....

 

[ATTACH=CONFIG]71036[/ATTACH]

 

Før klipningen...

 

[ATTACH=CONFIG]71037[/ATTACH]

 

Efter klipningen.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Skøn race! Åhr hvor er hun sød -også efter klipningen :mrgreen: Og ja, det vokser heldigvis ud igen, jeg klipper selv min hund, nogle gange lykkedes det bedre end andre :engel:

 

Og forresten velkommen til! Glæder mig også til at høre meget mere, hun lyder som en dejlig hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar, det er dejligt at få sådan en velkomst :-D

 

Vi er utrolig glade for Luca, og hendes sind er fantastisk, helt sikkert værd at vente på.

Vi kender en anelse til racen, og er bestemt ikke blevet skuffet. Vi håber der er mange år i hende endnu, især efter hun har tabt de kilo hun nu skal..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej med jer og velkommen. Hvor hyggeligt med en bearded. Hun ser rigtig dejlig ud. Jeg har en veninde i Norge som også har bearded --og avlsplaner. Hun skal vist parre til næste løb. De var nede og besøge os tidligt på sommeren. Min veninde hyrder med sin og går agility. herlig hund. Her er hun ude og drøne lidt med Loke.248279_10150208107125737_604595736_7595505_4587509_n (1).jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres indlæg. Vi er super glade for Luca, og jeg er ret sikker på hun ikke bliver den sidste Bearded collie her i familien :-D

 

Vi kæmper stadig med hendes overvægt fra tidligere ejers fodring med franskbrød, det går ikke så stærk som man kunne ønske... Vi er igang med skift af foder fra Olivers (synes hendes mave aldrig fungere helt optimalt) til Royal canin light. Hun kan i hvert fald godt lide RC... :-P Vi må se om det hjælper lidt mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...