Hop til indhold

Hold kæft hvor er folk frække - langt


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Men hendes tilknytning til hundehandleren kan bevises, idet hun har skrevet til kennel-lowchen i den omtalte klagemail, at hunden er nødt til at bo ved hendes 'veninde' fordi den er alt for urenlig til at kunne bo hos hende. Samtidig er der sket en parring med Lexus og hundehandlerens tæve, hvor hundehandleren har oplyst Lexus som far..

 

Så kan de vel bare påstå at der er sket en ups-parring, og så er de skyldfri igen :vedikke:

 

Det lyder faktisk som om de har gennemtænkt det hele ret godt - eller modsat, at de er snotdumme :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så kan de vel bare påstå at der er sket en ups-parring, og så er de skyldfri igen :vedikke:

 

Det lyder faktisk som om de har gennemtænkt det hele ret godt - eller modsat, at de er snotdumme :hmm:

 

Kennel-lowchen har fortalt mig en del om hele historien sådan løbende med at tingene er sket, men nu vil jeg ikke lyde som om jeg ved en masse om det. Det er selvfølgelig kennel-lowchen der desværre er helt inde i hele sagen og oplever helvedet med det..

 

Men her på sidelinjen.. Så er det virkelig også den der bevidste handling ift alle små detaljer så det kan blive til noget så gennemført snyd, der skræmmer mig enormt meget ved historien...! For gang på gang i takt med at historien udvikler sig, så kommer der simpelthen så mange bevidst planlagte handlinger fra købers/hundehandlerens side... Det er virkelig ONDT..! kan simpelthen ikke finde andre ord for det...

 

Den person har helt bevidst onde tanker ved alle små detaljer..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det hende??? :shock::megaked:

Synes godt det er helt ubegribeligt at folk kan være sådan, krydser fingre for at hundemanden kommer tilbage til dig og at hun bliver stoppet!!

 

Ja, jeg kan også tydeligt huske sagen, for jeg kan huske at Dyrenes beskyttelse fik alle de katte ind på internaterne og det var vist noget med, at der kun var maks 40 katte der kunne omplaceres..! Men dengang var jeg i det hele taget bare chokket over, at der også skete sådan nogle sager i DK og ikke kun i ASPCA's programmer fra USA på Animal planet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt chokeret :shock: Jeg er stadig så naiv at jeg slet ikke kan tro at folk kan finde på sådan noget, men det kan de så åbenbart desværre :???:

 

Håber ikke du ændre dig alt for meget pga. den her oplevelse, for du er efter min opfattelse en virkelig god opdrætter. På nogle måder ville jeg ønske at dine løver var den rette race for mig, bare så jeg kunne købe hvalp eller voksen hund hos dig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Det er vel et holdningsspørgsmål der skal ændres? Katteopdrætterne sælger jo alle killinger som ikke er til avl neutraliserede. Hvis alle opdrættere solgte deres hunde neutraliserede ville guloggratis osv. ikke bugne af hundehvalpe af alverdens blandinger.. Men igen det er et stort indgreb for hunden hvis det skader mere end det gavner.

 

 

det er det måske nok. Men nu er det en hund jeg køber og ikke en kat. Jeg ved ikke meget om katte og hvordan neutralisering påvirker dem. Men jeg ved at diverse undersøgelser viser at neutralisering hos hunde, ikke kun giver positive "bivirkninger".

Så jeg vil altså gerne selv kunne vurdere min hund og neutralisere/ikke neutralisere altefter hvad jeg mener den er bedst tjent med.

 

Nu har jeg racer med underuld -alene det pelshelvede det kan give at kastrere en islænderhan, kan altså få mig til ikke at kastrere, medmindre noget virkelig taler for at gøre det.

 

Derudover har jeg det lidt sådan at hvis hunde fungerer rigtig godt intakt -hvorfor så risikere adfærdsændringer, sænket stofskifte, pelsproblemer mm?

 

Jeg er ikke opdrætter, og selvom Reiki er avlsgodkendt, er det ganske usandsynligt at han nogensinde kommer til at lave flere kuld (han har lavet et enkelt), så det er ikke fordi jeg render rundt med en drøm om alle de penge han kunne indbringe.

Jeg er bare ikke tilhænger af automatisk kastration af hanhunde -tæverne får dog visse helbredsmæssige fordele at af blive steriliseret. Det er ikke rigtigt tilfældet for hanhunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er det måske nok. Men nu er det en hund jeg køber og ikke en kat. Jeg ved ikke meget om katte og hvordan neutralisering påvirker dem. Men jeg ved at diverse undersøgelser viser at neutralisering hos hunde, ikke kun giver positive "bivirkninger".

Så jeg vil altså gerne selv kunne vurdere min hund og neutralisere/ikke neutralisere altefter hvad jeg mener den er bedst tjent med.

 

Nu har jeg racer med underuld -alene det pelshelvede det kan give at kastrere en islænderhan, kan altså få mig til ikke at kastrere, medmindre noget virkelig taler for at gøre det.

 

Derudover har jeg det lidt sådan at hvis hunde fungerer rigtig godt intakt -hvorfor så risikere adfærdsændringer, sænket stofskifte, pelsproblemer mm?

 

Jeg er ikke opdrætter, og selvom Reiki er avlsgodkendt, er det ganske usandsynligt at han nogensinde kommer til at lave flere kuld (han har lavet et enkelt), så det er ikke fordi jeg render rundt med en drøm om alle de penge han kunne indbringe.

Jeg er bare ikke tilhænger af automatisk kastration af hanhunde -tæverne får dog visse helbredsmæssige fordele at af blive steriliseret. Det er ikke rigtigt tilfældet for hanhunde.

 

Jeg er helt enig... Nu skal dette ikke handle om for og imod, men jeg kan godt forstå at opdrætter i dette tilfælde vælger at evt. have allesammen kastreret ved et salg med forbud om avl, når man har en sådan oplevelse som dette!

 

Nu må man jo også antage at sælges en han med forbud om avl, så er der en grund til det, netop at der er noget racemæssigt uønskværdigt i denne hund, og så kan jeg ikke se det forkerte i at sikre sig at avlen i Danmark beholdes på et sundt og godt niveau.

 

hvis ALLE opdrætter gjorde sådan, ville der være en meget større kontrol med hensyn til avlen af de forskellige racer..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Jeg er helt enig... Nu skal dette ikke handle om for og imod, men jeg kan godt forstå at opdrætter i dette tilfælde vælger at evt. have allesammen kastreret ved et salg med forbud om avl, når man har en sådan oplevelse som dette!

 

Nu må man jo også antage at sælges en han med forbud om avl, så er der en grund til det, netop at der er noget racemæssigt uønskværdigt i denne hund, og så kan jeg ikke se det forkerte i at sikre sig at avlen i Danmark beholdes på et sundt og godt niveau.

 

hvis ALLE opdrætter gjorde sådan, ville der være en meget større kontrol med hensyn til avlen af de forskellige racer..

 

Jeg kan bestemt osse forstå hvis en opdrætter der er blevet snydt som i dette tilfælde, i fremtiden vil vælge at kastrere sine hanhunde før evt salg. Det har jeg vidst osse skrevet tidligere. Jeg synes bare det er ærgerligt at det kan blive nødvendigt, da jeg, som skrevet, selv ikke ville være begejstret for ikke at have valget om at kastrere/ikke kastrere.

-men ER hunden kastreret ved salg, er det jo osse til at se om og evt hvordan det påvirker hunden, og derudfra vælge om man vil have den kastrat eller ej.

 

Mit skrevne var mere set i forhold til krav om fremtidig kastration:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan bestemt osse forstå hvis en opdrætter der er blevet snydt som i dette tilfælde, i fremtiden vil vælge at kastrere sine hanhunde før evt salg. Det har jeg vidst osse skrevet tidligere. Jeg synes bare det er ærgerligt at det kan blive nødvendigt, da jeg, som skrevet, selv ikke ville være begejstret for ikke at have valget om at kastrere/ikke kastrere.

-men ER hunden kastreret ved salg, er det jo osse til at se om og evt hvordan det påvirker hunden, og derudfra vælge om man vil have den kastrat eller ej.

 

Mit skrevne var mere set i forhold til krav om fremtidig kastration:blink:

 

Okay så er vi enige :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt med den kennel, der også havde en mærkelig hvalpekøber.

Men det kan ikke være den samme. Hende køberen her har jævnlig ringet i ca 1 1/2 år for at hører på røde tævehvalpe og få en hyggesnak, men selv om vedkomne opdrætter laver en del kuld, har kvinden aldrig haft pengene, så ingen hund , hverken fra min veninde eller den anden kennel.

Denne opdrætter beskrev mere køberen som en pzykisk drømmer.

Iøvrigt sagde denne opdrætter at man ved salg til tvivlsomme, der ikke skulle have en "kun" familiehund, at der i salgskontrakt skal indføjes, at hvis den pågældende hund skal i avl , så må den kun avle under DKK regi ,altså med FCI hunde.

Og at der ved salg af voksne hunde bør stå, om de må gå i avl og under hvilke betingelser. Her også mht tæver der er udtjente.Eller hanhunde, hvor afkommet ikke lever op til det ønskede. Og der skal stå en BOD af en afskrækkende størrelse. At det skal være en bod er fordi, den kan politiet inddrive uden retssag, hvis sagen er belyst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en fuldstændig vanvittig sag, og de to mennesker er totalt skruppelløse. Når man støder ind i folk, som opfører sig helt uden etik og moral, så er det en voldsom oplevelse. Og da særligt når man bliver udnyttet og skidt på oven i hatten. Og når de så også har den grænseoverskridende frækhed at køre en sag, ja så bliver det jo fuldstændig absurd. Jeg er virkelig målløs, og jeg tænker, at det må have et forfærdeligt forløb, som jo langt fra er slut endnu.

Jeg håber virkelig at du ender med at få knaldet de to, for ellers så tror jeg, at de vil fortsætte deres umoralske og uetiske handlinger.

 

Og så vil jeg lige knytte en kommentar til det der med, at du er for flink - JA det er du.

For det første - det er rigtigt, at nogle Nordjyder altid vil forsøge at prutte om priser, hvis de f.eks. køber en bil eller et komfur - men dæleme ikke en hund !. Det er et levende væsen, og her prutter man altså ikke. Den koster det, som den koster, og det er der en god grund til. Den grund er alle pengene værd, og hvis man ikke vil betale det, så vil man heller ikke have en lions of denmark hund.

For det andet - det er rigtig dejligt, at du vil hjælpe med alt, når man er hvalpekøber, og ikke kan finde ud af tingene. Men du skal altså ikke køre hjem til folk - og slet ikke, hvis det er i den anden ende af landet. Der kan du tilbyde at komme forbi, hvis du alligevel kommer på de kanter - ellers er det da helt naturligt, at man kommer til dig, hvis man har behov for din hjælp.

For det tredje - hvis man har brug for at få passet sin hund, så vil man jo gerne finde det bedste sted i hele verden. Det sted er i Østervrå, og det er helt vildt fantastisk, at ens hund(e) kan få lov til at være der.

Skulle man ud og finde en hundepension, så ville man jo komme til at betale, og det er jo helt naturligt. Når man så kan få noget endnu bedre i Østervrå, så vil det da også være naturligt, at man betaler for det.

Man kan jo så selvfølgelig være venner, og man kan have noget med, at man hjælper hinanden, og så betaler man jo selvfølgelig ikke hinanden - men f.eks. i mit tilfælde, så handler det jo ikke om, at vi hjælper hinanden - det er ALTID jer, der hjælper mig, og så gælder den der venner-betaler-ikke-hinaden jo ikke længere. Hvis jeg på et tidspunkt kan hjælpe jer med noget, så vil jeg selvfølgelig gerne det, men så længe, at det altid er mig, der får hjælp af jer, så mener jeg, at det er meget naturligt (og rigtigt), at betale for det - for det ville jeg jo skulle gøre alle andre steder også.

 

Jeg kunne blive ved og ved - men buttom linie - I er rigtig søde til at hjælpe, og det er dejligt, men man kan altså sagtens trække en streg. Og når I bliver bedt om at komme hjem til folk, så vil alle da kunne forstå, at det lige må vente x-antal uger, indtil I alligevel skal den vej - eller også er de meget velkomne hos jer -en eftermiddagstid.

 

Ud over det så vil Oskar og Luffe gerne sige tak for nogle skønne dage på hotel Lions of Denmark. De har vist været til fest, for de har ikke løftet hovedet de sidste 2 timer :mrgreen:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Så er de hvalpe sat til salg, som er kommet ud af denne her sag. Gid at folk googler når de overvejer at købe hvalpene og så finder denne tråd!

 

Bare fordi jeg keder mig og ikke har noget liv pt, skrev jeg til hende om hvalpene havde DKK stamtavle :mrgreen:

 

"Hej

 

De har DDKC men i følge DKK kan man søge om at få ført hvalpen over i DKK..

 

Mvh

Helle"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:rolleyes:

Redigeret af bernerazuro
Redigering af quote
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Foj, hvor det lugter af daarlig og uansvarligt opdraet, saadan som hun skriver i sin annonce:

 

"Der kan laves speciel købsaftale, da jeg gerne vil kunne bruge en han til avl.

skriv også hvis i har andet af samme værdi i vil bytte med.."

 

At baserer sit opdraet paa uaerlighed er ikke lige frem et godt grundlag.

Redigeret af bernerazuro
Link med karakter af personangreb
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Hmm kunne man ikke spørge hende om, hvad forældre dyrene hedder, så man lige kan høre dkk om, hvad det vil 'kræve' at få dem ført i dkk?? Og evt sende hende svaret fra dem, som om man er helt uforstående? Og bør man ikke orientere DDKC omkring denne 'svindel' dame?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde også overvejet at skrive til hende og spørge hende om man havde mulighed for at se faren til hvalpene. Bare for at se hvordan hun ville reagere. Men hun er nok helt ligeglad.... :???:
Fuldstændig ligeglad... Hun har lige sendt mig billeder af både mor og far..samt skrevet hans fulde navn..Og endda linket til min hjemmeside hvor man kan læse mere :shock:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...