Hop til indhold

Hold kæft hvor er folk frække - langt


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

Jeg har kogt det meget ned alligevel fylder det en del.

Lad mig sige med det samme at alt er dokumenteret og kommer til at ligge på min hjemmeside så snart jeg finder ud af hvordan man bruger en scanner.

 

Her kommer det:

 

En interesseret køber kontaktede mig via sms i slutningen af august og var interesseret i en hund. Efter noget snakken frem og tilbage hvor hun fik at vide hvilke hanhunde jeg havde ledige pt. valgte hun at det skulle være Lexus.

 

Jeg fortalte hende at han manglede en fortand som var mistet under leg, og at fortænderne var gledet lidt frem. At jeg derfor ikke kunne udstille ham mere, og at han havde været brugt i avl så hans linjer indgik i mange af mine hunde, og jeg ikke kunne bruge ham på nogle af mine tæver. Køber fortalte at hun skulle have en hund som kunne blive hendes bedste ven. Så at han havde tabt en tand og havde et lille underbid var ikke noget problem. Lexus var sat til salg med afslag i prisen pga. bidfejlen. Normal pris 11500 kr., men han var sat til 6000 kr.

 

 

Først ville hun bytte med en campingvogn, hvilket jeg ikke var interesseret i .. Derefter fortalte hun at hun kun havde 5000 kr. Vi enedes om at 5000 kr. var i orden. Derefter ville hun have sin veninde til at hente ham, da hun pga. sygdom ikke magtede at køre så langt (fra Thisted til Østervrå, mellem Brønderslev og Frederikshavn).. Jeg sagde at hun jo skulle underskrive købsaftale og ejerskifte, så jeg tilbød hende at komme over med ham. Også for at hun selv kunne se om han var sød og hun klikkede med ham.

Vi aftalte at jeg kom søndag den 28 august.. Så kunne vi snakke sammen og hun kunne se hunden.

Vi var derovre omkring kl. 15 og blev inviteret indenfor. Køber havde 2 katte og spurgte om Lexus kunne med katte?? Vi har selv 4 katte og Lexus (eller nogen af de andre hunde) har aldrig haft problemer med katte. Vores katte løber ikke så de tricker ikke hundenes evt. jagt instinkt, som jo er helt normalt for en hund. Jeg foreslog køber at hun sørgede for at kattene havde ”hellesteder” f.eks. oppe i en vindueskarm hvor de kunne trække sig tilbage. Hendes katte var ikke vant til hunde. Kattene kom selv ind og hilste på Lexus. Kattene virkede mere nysgerrige end bange, og Lexus var ligeglad med dem. Han var mere interesseret i at snuse rundt og lære dette nye sted at kende.

Køber synes han var sød og svarede til forventningerne om hvad hun vidste om Löwchen. Vi kom ikke nærmere ind på hvad hun kendte til dem. Jeg havde jo fortalt om dem.

Vi gik derefter over til papirarbejdet. Jeg gennemgik købsaftalen og de andre papirer.

Vi snakkede om Lexus fejl. At han havde tabt en fortand og at resten af fortænderne derved var skredet frem for at ”dække” hullet ved den manglende tand. At Lexus derfor ikke kunne udstilles og vinde noget. Køber var indforstået. Hunden skulle bruges som ”kær og elsket følgesvend”, ikke udstillingshund eller avlshund. Jeg gjorde hende opmærksom på at hunden var købt som familiehund. Og som sådan afkrydset på købsaftalen. Jeg gjorde hende også opmærksom på, at der var givet afslag i prisen for fejlen. 5500 + 1000 kr. (da hun ikke havde 6000 kr.) i alt 6500 kr. Som blev indført i feltet prisnedslag.

Vi snakkede om feltet udstillingspligt, og at der selvfølgelig ingen udstillingspligt var. At Lexus havde været udstillet i Dansk Kennel Klub. Men derefter under leg havde mistet en fortand.

Vi snakkede også om forkøbsretten til mig. Men at jeg hvis hun pludselig skulle af med Lexus (sygdom el.) ikke havde noget imod hun selv fandt en ny ejer. Og ikke ville påberåbe mig forkøbsret. Jeg ville bare være ked af at Lexus pludselig blev en vandrepokal i Den Blå Avis eller Gul og Gratis. Det har ingen hund fortjent. Vi gennemgik derfor også min ”flyt hjem igen garanti”. At jeg altid køber mine hunde tilbage uanset hvad. Men at tilbagekøbsprisen falder i takt med at hunden bliver ældre. Køber fik en kopi af ”flyt hjem igen garantien”. Den ligger også som en del af min hjemmeside.

Jeg gjorde Køber opmærksom på at vi ikke havde aftalt nogen fortrydelsesret på Lexus. Det er en hund, et levende dyr, ikke en sofa. Men var hun det mindste i tvivl nu, så skulle hun sige det. Køber sagde at hun IKKE fortrød og ikke kom til det.

Vi gennemgik stamtavle, vaccinationspapirer osv. Derefter kiggede vi på ejerskiftet. Og Køber var ikke helt sikker på om Lexus skulle stå i hendes navn eller hendes mosters.. Vi aftalte at jeg skrev under og satte kryds der hvor hun skulle skrive. Og så skulle hun selv sende det ind.

Så snakkede vi om soignering og jeg viste hende hvordan Lexus var vant til at blive håndteret.

 

Vi snakkede så om forskellen på at få en hvalp og en voksen hund. At en hvalp skal ud og se nye ting, men en voksne har mere brug for at lære ny ejer og nærområdet at kende. At voksne de første dage godt kan finde på at tisse indenfor. Eller at hanhundene måske ikke vil lette ben i parken men tisser som en tæve. Begge dele går over i løbet af få dage, og er et tegn på utryghed og nye omgivelser.

 

Da Lexus havde været hos Køber en uge kontaktede jeg hende for at høre hvordan han havde det. Hun skrev tilbage at han var sød og dejlig. Meget kælen. Men havde tisset indenfor nogen gange. Han interesserede sig ikke for kattene og de ikke for ham. Hun havde dog måtte fjerne kattebakken, den ville han godt snuse i.

En uge senere kontakter jeg igen Køber og Lexus har det fint. Hun var glad for ham og sidder tit med ham i sofaen om aftenen. Ingen problemer med kattene og han kan også gå løs i parke

 

Køber skriver pludselig den 22.9 at Lexus er urenlig og hun vil levere ham tilbage. Jeg skriver lidt frem og tilbage med hende og pludselig får jeg en række sms´er fra et nummer jeg ikke kender. De er alle grove i tonen og ”jeg skal fandme bare betale tilbage og hunden er jo intet værd”. Jeg tror først det er en kæreste da sms´erne hurtigt tager karakter af at være ret grove ”at jeg er fuld af løgn og en dårlig opdrætter” ”Og de penge skal bare betales ellers…”Jeg skriver tilbage at jeg gerne vil have at de skriver en skriftlig klage f.eks. pr mail. Den får jeg senere og svarer pænt tilbage. Jeg sender det med post til køber da mailen er sendt fra en helt anden mail end den vi ellers havde skrevet sammen på.

 

 

Jeg tænkte selvfølgelig meget over sagen og pludselig slog det mig at jeg ”kendte” den anden mail.. Jeg søgte i min mailbox. Præcis 2 dage før køber henvendte sig havde den anden person skrevet og spurgt om jeg solgte parringer. Det endte med jeg måtte sige nej til hende da hun opdrætter i en konkurrerende klub og jeg derfor vil blive smidt ud af DKK hvis jeg sælger parringer.

 

 

Først tænkte jeg at ingen kan da finde på at være så uærlige at de køber en hund – parrer den med deres tæve, for derefter at sende den retur til opdrætter og kræve pengene tilbage ”fordi hunden fejler alverdens ting” – Hvorfor vælger man så egentlig at bruge den til et kuld hvalpe? Både tandsygdomme og navlebrok er da arveligt. Ligeså med dårligt temperament.

 

 

Jeg fik derfor en veninde til at skrive til hende og spørge efter hvalpe. Om hun snart fik hvalpe. Det gjorde hun i slutningen af oktober. En hund går drægtig 9 uger. En tæve der skal have hvalpe i slutningen af oktober er parret i slutningen af august. Køber fik Lexus den 28 august.

 

 

Min veninde skrev frem og tilbage med denne opdrætter og fik hende endda til at sende billeder af forældredyrene samt hvad de hedder.. hanhunden hedder Lexus og billederne viser tydeligt at det er min hanhund.

Jeg skrev til DKK om sagen da jeg ikke ville risikere de hørte om den ad omveje. DKK tvangsejerskiftede Lexus.

 

Jeg skrev derefter et brev til samtlige bestyrlesesmedlemmer i DDKC (Dansk Deutsche Kennel Klub) som opdrætter tilhører.. Til opdrætteren skrev jeg at da jeg var ejer af hanhunden på parringstidspunktet ville jeg bede hende indbetale parringsgebyret til min konto. Det har hun selvfølgelig ikke gjort og jeg er heller ikke interesseret i at få pengene. Jeg tænkte bare at hvis jeg kørte den helt derud begyndte de måske at tænke sig om.

 

 

Opdrætterens tæve har senere, i følge hendes dyrlæge, født 3 levende hvalpe.

 

 

Opdrætteren (hvor Lexus nu er flyttet ud) gik til sin dyrlæge.

Han skriver en attest på at hunden mangler 2 fortænder. Har et ar måske efter navlebrok operation. Og at hunden ikke kan holde på urin og afføring.

Jeg kontakter dyrlægen som er mindst 70 år gammel. Jeg spørger til sætningen "kan ikke holde på urin og afføring” . Den sætning kender han ikke. Men siger dog at opdrætteren har været deroppe. Hunden strinter og han har sagt til hende at det sikkert er pga de 2 tævers løbetid. Han fortæller også at hunden er sød, glad og nysgerrig. Ingen problemer med at undersøge ham – han var jo ellers aggressiv overfor mænd.

 

Da jeg synes det hele virker planlagt søger jeg på internettet for at se om der er lignende sager. Hun opdrætter forresten også katte og lynhurtigt finder jeg 10 mennesker som er blevet snydt af hende med killinger som døde kort efter de var kommet hjem. De 4 af de mennesker har skrevet en erklæring til evt. brug ifm. en sag. Samt at der ligger erklæring på at opdrætter er smidt ud af samtlige katteklubber i DK for grov opførsel og snyd.

 

 

 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 87
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Jeg er målløs.... Fatter simpelthen ikke hvad i alverden der foregår i sådan nogle menneskers hoveder :vedikke:

 

Har du nogen ide om det her får nogle konsekvenser for de involverede?

 

Kan simpelthen ikke forstå, at mennesker kan opføre sig sådan.... Og stakkels dig. Er ked af at høre du skal igennem sådan en omgang :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Hold da kæ.. hvor er folk frække. Tror de virkelig at man kan opføre sig sådan uden at blive opdaget.

Ja jeg sidder sq og er helt målløs.

Håber det bedste for dig og at alt på en måde kan ende lykkeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det både frækt og skræmmende. Hvordan kan man få sig selv til at snyde så groft med levende væsner. Hvad nogen ikke gør for penge?! For det må jo være det der er sket her? Det lyder da ikke som om, at det er for dyrenes bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Kan se du har været meget grundig med gennemgangen af kontrakten:5up: Siger den noget om avl udenfor DKK? (eller er han evt solgt med avlsforbud?). Har du en bod i kontrakten hvis den brydes?

 

Hvis det er tilfældet, kan du jo gå rettens vej. Jeg kender til en opdrætter der i en sag hvor en tæve er solgt med avlsforbud, alligevel er avlet på. Hun fik tæven hjem, en del af boden og køber måtte betale sagens omkostninger.

Så hvis man har en fornuftig kontrakt KAN det altså lade sig gøre at gøre noget ved sådanne snydere.

 

Og en som hende her burde altså virkeligt have sig en lærestreg:evil:

 

Ved du noget om hvad der skal ske med hunden? Altså kommer den hjem til dig, vil hun sælge den eller....?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er målløs.... Fatter simpelthen ikke hvad i alverden der foregår i sådan nogle menneskers hoveder :vedikke:

 

Har du nogen ide om det her får nogle konsekvenser for de involverede?

 

Kan simpelthen ikke forstå, at mennesker kan opføre sig sådan.... Og stakkels dig. Er ked af at høre du skal igennem sådan en omgang :ae:

Nej. De har startet en sag i Forbrugerstyrelsen. Og så længe den kører må ingen af os starte en civil retsag op. Så snart der ligger en afgørelse, tror jeg at jeg starter en sag op.

Det er jo nok ikke sidste gang at hun gør det.. Er ret sikker på at køber kun er mellemmand, eftersom jeg kontaktede et par beboere i hendes opgang. Og hunden blev afhentet lige efter vi kørte derfra og siden har de ikke set den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det både frækt og skræmmende. Hvordan kan man få sig selv til at snyde så groft med levende væsner. Hvad nogen ikke gør for penge?! For det må jo være det der er sket her? Det lyder da ikke som om, at det er for dyrenes bedste.
Ja det må være pengene.. for at hugge en parring, ellers ved jeg ikke hvorfor
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Nej. De har startet en sag i Forbrugerstyrelsen. Og så længe den kører må ingen af os starte en civil retsag op. Så snart der ligger en afgørelse, tror jeg at jeg starter en sag op.

Det er jo nok ikke sidste gang at hun gør det.. Er ret sikker på at køber kun er mellemmand, eftersom jeg kontaktede et par beboere i hendes opgang. Og hunden blev afhentet lige efter vi kørte derfra og siden har de ikke set den.

 

I tilfælde af at køber blot var mellemmand burde du da i hvert fald have loven på din side -eller det HÅBER jeg da. Det kan da ikke være lovligt at købe en hund og underskrive at det her med forkøbsret osv, for så at give den til en anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se du har været meget grundig med gennemgangen af kontrakten:5up: Siger den noget om avl udenfor DKK? (eller er han evt solgt med avlsforbud?). Har du en bod i kontrakten hvis den brydes?

 

Hvis det er tilfældet, kan du jo gå rettens vej. Jeg kender til en opdrætter der i en sag hvor en tæve er solgt med avlsforbud, alligevel er avlet på. Hun fik tæven hjem, en del af boden og køber måtte betale sagens omkostninger.

Så hvis man har en fornuftig kontrakt KAN det altså lade sig gøre at gøre noget ved sådanne snydere.

 

Og en som hende her burde altså virkeligt have sig en lærestreg:evil:

 

Ved du noget om hvad der skal ske med hunden? Altså kommer den hjem til dig, vil hun sælge den eller....?

Der er ikke skrevet nogen bod ind. Havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet at sådan noget her ville ske.

Men fremover når jeg sælger voksne hanhunde så er de kastreret når de forlader matriklen.

Aner ikke hvad der skal ske med hunden. Men jeg håber fandme at jeg kan få hunden retur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal hører meget før ørene falder af, men det her overgår da alligevel det meste. Hvor er det bare synd for dig at skulle trækkes igennem det og så med din dejlige hund som hovedrolle. Det er sku ikke fair.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w
Der er ikke skrevet nogen bod ind. Havde da ikke i min vildeste fantasi forestillet at sådan noget her ville ske.

Men fremover når jeg sælger voksne hanhunde så er de kastreret når de forlader matriklen.

Aner ikke hvad der skal ske med hunden. Men jeg håber fandme at jeg kan få hunden retur.

 

Øv osse ja så ved jeg ikke hvordan man står. Men ja, kastration er jo nok en god idé fremover, selvom det er super ærgerligt hvis hunden ellers fungerer godt som intakt.

-desværre kan man bare ikke stole på nogen mere, når man sælger hund/hest/kat/... :(

 

Krydser fingre for at du kan få hunden retur. Det lyder absolut til at være det bedste der kan ske for den. Men hvor ville jeg da ønske at man kunne tro på hun osse ville få et rap over nallerne så hun tænker sig om en anden gang

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv osse ja så ved jeg ikke hvordan man står. Men ja, kastration er jo nok en god idé fremover, selvom det er super ærgerligt hvis hunden ellers fungerer godt som intakt.

-desværre kan man bare ikke stole på nogen mere, når man sælger hund/hest/kat/... :(

 

Krydser fingre for at du kan få hunden retur. Det lyder absolut til at være det bedste der kan ske for den. Men hvor ville jeg da ønske at man kunne tro på hun osse ville få et rap over nallerne så hun tænker sig om en anden gang

Hvis ikke hun får et rap over nallerne denne her gang så gør hun det måske næste gang..For hver gang det lykkes for sådan en bliver hun lidt mere (over)modig næste gang, og på et eller andet tidspunkt fucker hun den forkerte. Og løber ind i en røvfuld - på den ene eller den anden måde.
Link til indlæg
Del på andre sites

Min veninde havde en jydsk kvinde i telefonen, der reserverede en tævecockerhvalp, der skulle kunne bruges til avl, Hun fortalte så ,også at hun havde gravhunde + katte. Og at hun havde reserveret en anden tævehvalp fra Sjælland. Hun havde ikke specielle spørgsmål til sundhed , udstilling eller forældredyr, hun havde de nok fra hjemmesiden. Ved 1ste besøg kom hun ikke, men fortalte samtidig , at hun først kunne hente hvalpen efter 1 1/2 måned, pga pengemangel.Og blev nød til at afdrage i rater??? Nå ,min veninde sagde at den var afsat til anden side.

14 dage senere ringede hun og spurgte om det var nummeret, hvor man havde siameserkatte til salg????

Jeg formoder at hun var stråmand og deres opkøber.

Ved ikke om min veninde stadig har tlf,nr, så vidt jeg husker havde hun ikke mail.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Min veninde havde en jydsk kvinde i telefonen, der reserverede en tævecockerhvalp, der skulle kunne bruges til avl, Hun fortalte så ,også at hun havde gravhunde + katte. Og at hun havde reserveret en anden tævehvalp fra Sjælland. Hun havde ikke specielle spørgsmål til sundhed , udstilling eller forældredyr, hun havde de nok fra hjemmesiden. Ved 1ste besøg kom hun ikke, men fortalte samtidig , at hun først kunne hente hvalpen efter 1 1/2 måned, pga pengemangel.Og blev nød til at afdrage i rater??? Nå ,min veninde sagde at den var afsat til anden side.

14 dage senere ringede hun og spurgte om det var nummeret, hvor man havde siameserkatte til salg????

Jeg formoder at hun var stråmand og deres opkøber.

Ved ikke om min veninde stadig har tlf,nr, så vidt jeg husker havde hun ikke mail.

 

Uha da da. Ja, der er mange spojse kobere at garderer sig for er helt sikkert.

 

Men det der forst slog mig, er hvor meget (og Ulla har ogsaa tildens til det synes jeg at mindes i andre traade) Kennel Lowchen staar til raadighed for koberes behov fremfor jeres egne.

Jeg lover at hvis folk er grundige og ordentlige kobere, saa skal de nok efterleve jeres regler og mere til hvis lysten og evnen er stor nok til jeres hund. Og det er det man vil se fra eventuelle kobere og dem der ikke vil, er ofte dem der senere giver problemer og som man klarer sig bedst uden.

 

I er simpelthen ALT for sode og fleksible:hjerte: saa folk kan rende rundt med jer!!.

 

De opdraettere jeg kender, og har kobt hvalp af er stejle med saadan noget og af god grund.

 

Jeg synes der var MANGE signaler der antydede en mangelfuld kober ( hvis kober har lyst og raad til 5000 kr saa har de ogsaa raad til 6000kr. og cykle 2 timer og med bus og tog eller taxa for at se hvalpen, eller laane pengene fra mor og tanten og banken osv.). Det kan dog ske for alle naar man staar i det end naar man ser bagefter. Men det er derfor det er godt med regler og holde dem hardnakket.

Husk det er kobere der skal efterleve jer og ikke omvendt:-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Her kommer det efterspurgte link (alt fra usa behover ikke vaere daarligt) http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/23294-hvordan-mange-placerer-hvalpe-hunde-i-usa.html

 

Saa skal man nok bare se bort fra alt mellem snakken:genert:.

 

 

Det som jeg manglede at inkluderer er at nogle opdraettere ogsaa sorge for at give fuld stambog eller reduceret stambog (maaske hedder det noget andet paa dansk) alt afhaengig af om hunden skal blive brugt til udstilling eller alm. kaelepot pga div/ fejl/mangler eller kobers intentioner. Derigennem kan den med reduceret stambog ikke avle kuld med stambog efter akc reglerne.

 

Andre kraever dokumentation paa at man sorger for at kasterer selv efter kobet via kontrakt og giver dokumentation kastraring har fundet sted efter et antal tidsrum opdraetter bestemmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie Brown

Grim grim historie............ men sys også i bagklogskabens ulidelige klare lys at, det lugter lidt at "køber" ikke rigtig har råd, ikke kan overkomme at transportere sig over at se hunden osv = ikke den vildeste entusiasme der bliver lagt for dagen, JEG ville da tænke lidt på om hun overhovedet orkede at passe hunden i årene fremover så, hvis jeg havde en kennel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Det som jeg manglede at inkluderer er at nogle opdraettere ogsaa sorge for at give fuld stambog eller reduceret stambog (maaske hedder det noget andet paa dansk) alt afhaengig af om hunden skal blive brugt til udstilling eller alm. kaelepot pga div/ fejl/mangler eller kobers intentioner. Derigennem kan den med reduceret stambog ikke avle kuld med stambog efter akc reglerne.

 

Andre kraever dokumentation paa at man sorger for at kasterer selv efter kobet via kontrakt og giver dokumentation kastraring har fundet sted efter et antal tidsrum opdraetter bestemmer.

 

I DK er der ikke noget der hedder reduceret stambog -enten har hunden stambog, eller osse har den ikke. Og har den stambog, må den avles på HVIS DEN KAN AVLSGODKENDES (og self såfremt andet ikke er aftalt i kontrakt med opdrætter).

 

Ang kastration, så ville jeg være tilbageholdende med at købe en hvalp med det krav -jeg vil ikke kastrere medmindre der faktisk er grund til at gøre det

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Jeg er målløs... Jeg er godt nok rystet over at nogen vil gå så langt... Helt seriøst så synes jeg faktisk at det havde været lidt mere... Ja... Hvis hun havde skrevet tilbage at nu havde hun fået hvad hun ville, og du kunne få din hund tilbage, ellers ville hun sælger den til 3. part.. Men det her synes jeg godt nok er helt... Ja jeg er målløs, hvorfor skal den stakkels hund trækkes igennem det for at de kan tjene lidt penge.. Føj!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha da da. Ja, der er mange spojse kobere at garderer sig for er helt sikkert.

 

Men det der forst slog mig, er hvor meget (og Ulla har ogsaa tildens til det synes jeg at mindes i andre traade) Kennel Lowchen staar til raadighed for koberes behov fremfor jeres egne.

Jeg lover at hvis folk er grundige og ordentlige kobere, saa skal de nok efterleve jeres regler og mere til hvis lysten og evnen er stor nok til jeres hund. Og det er det man vil se fra eventuelle kobere og dem der ikke vil, er ofte dem der senere giver problemer og som man klarer sig bedst uden.

 

I er simpelthen ALT for sode og fleksible:hjerte: saa folk kan rende rundt med jer!!.

 

De opdraettere jeg kender, og har kobt hvalp af er stejle med saadan noget og af god grund.

 

Jeg synes der var MANGE signaler der antydede en mangelfuld kober ( hvis kober har lyst og raad til 5000 kr saa har de ogsaa raad til 6000kr. og cykle 2 timer og med bus og tog eller taxa for at se hvalpen, eller laane pengene fra mor og tanten og banken osv.). Det kan dog ske for alle naar man staar i det end naar man ser bagefter. Men det er derfor det er godt med regler og holde dem hardnakket.

Husk det er kobere der skal efterleve jer og ikke omvendt:-).

Jeg tror du har fuldstændig ret i at jeg nok er for god og flexibel. Når jeg kigger tilbage over årene så er de hvalpekøbere som har fået mest "for pengene" også dem der brokker sig allermest. Jeg henter jo gerne, uden betaling, folk ved toget (100 km pr gang) eller ved flyet (250 km pr gang) hver gang folk vil besøge deres hvalp. Jeg kører også gerne flere 100er km for at vise folk hvordan man klipper/børster/vasker. Eller hvis de har problemer med foderet, kommer jeg forbi. Klipper folks hunde ganske gratis

Passer gratis folks hunde, sommetider op til 3-4 uger..Uden betaling. Folk ikke engang spørger, ja de forventer endda sågar at jeg selv står for udgifterne når jeg opdager deres hund/e har lopper, orm osv. eller hvis hunden bliver syg. Den eneste som ALTID har krævet at få lov at betale er oskarløwen, og hende er der aldrig nogensinde brok med.. Så ja det er nok det første sted jeg skal sætte ind. I det øjeblik jeg sætter mere "pris på" mit arbejde, i et øjeblik gør andre det nok også.. Og folk har virkelig ingen pli!

Og et andet sted hvor du rammer rigtigt er nok også med prisen..Lige hende her brugte 2 dage på at fortælle hvor meget hun altid havde ønsket sig en hund og blabla. der skal jeg nok være hård når fok (altid jyder) vil prutte om prisen og snakker for deres syge moster.

Nu vil jeg hvertfald kigge på den tråd igen, og så se om jeg kan bruge noget fra den :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...