Hop til indhold

Dine mål for 2012


Dorte
 Share

Recommended Posts

Jeg kiggede lige tilbage, der var ét 2011-mål: at få en hund. Det lykkedes jo! :mrgreen:

 

Så nu kan vi jo så tage Ayos 2012 mål:

 

* Lære at være alene hjemme (1. prioritet!)

* Blive helt renlig

* Starte til agility sidst på året

* Komme i gang med klikkertræning

* Få hende vænnet til at være i bur i bilen

 

Det er vidst sådanset det, og det tror jeg er ganske opnåelig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 101
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Liva:

 

  • få en pind eller to i ekspert
  • gå nogle rigtig gode DCH åbne klasser og kvalificerer os til DCH DM

Maggie:

  • Blive lidt voksen
  • Bestå en rally-begynderklasse (planen er enten 1. april hos Pia Hansen eller Kr. Himmelfart hos SMM)
  • Bestå retrievernes brugsprøve
  • Få en excellent på udstilling

 

Maggie skal forresten også til mentalbeskrivelse, men det er ikke rigtig noget, vi kan træne frem til

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er skidt til at nå mine mål, så mir eneste mål er at finde noget foder, som Bella kan li' :mrgreen:

 

Bella:

- Starte agility på hold

- Lære at sækketunnelen IKKE er farlig, og IKKE har nogen intentioner om at æde hende.

- Komme på den første udstilling, forhåbentligt her til marts.

- Træne indkald!

- Lære at små hunde godt kan være søde.

- Og så skal hun, hvis alt går vel på udstilling, og vi kan få hende avlsgodkendt og fundet fri for div. sygdomme, have et kuld hvalpe sen sommer/start efterår.

Med rødt: en uges ferie med dig her i Løveland.:Så er hun ikke bange for nogen af delene :mrgreen:

 

 

Med blåt: Strøby?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mål 2012:

 

1)Blive voksen hund, der hviler i sig selv (er pt 9 mdr):slem: bl.a. lære ikke at gø af andre hunde bare fordi man gerne vil snakke

 

2)starte noget hunde konkurrence, rally eller lydighed - og bestå! og i den forbindelse lære en masse om det. Har aldrig startet hundekonkurrencer før, så skal lære alle reglerne, hvor man finder stævner, hvad man skal kunne et.c etc.

Skulle nogen derfor have lyst til at dele ud er ovenstående også en opfodring! :engel:

 

3) få alvorligt gang i min egen løbetræning igen, nu jeg er stoppet med konkurrence ridning, burde der være tid til lidt konkurrence i løb igen - meget gerne marathon distancen igen!

 

4)Udvikle Zeus' og mit samarbejde yderligere og lære mere om shaping træning

 

5)afslutte min uddannelse, eller næsten - det bliver nok først januar/feb 2013 i virkeligheden, specialet skal jo skrives ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mål 2012:

 

1)Blive voksen hund, der hviler i sig selv (er pt 9 mdr):slem: bl.a. lære ikke at gø af andre hunde bare fordi man gerne vil snakke

 

2)starte noget hunde konkurrence, rally eller lydighed - og bestå! og i den forbindelse lære en masse om det. Har aldrig startet hundekonkurrencer før, så skal lære alle reglerne, hvor man finder stævner, hvad man skal kunne et.c etc.

Skulle nogen derfor have lyst til at dele ud er ovenstående også en opfodring! :engel:

 

3) få alvorligt gang i min egen løbetræning igen, nu jeg er stoppet med konkurrence ridning, burde der være tid til lidt konkurrence i løb igen - meget gerne marathon distancen igen!

 

4)Udvikle Zeus' og mit samarbejde yderligere og lære mere om shaping træning

 

5)afslutte min uddannelse, eller næsten - det bliver nok først januar/feb 2013 i virkeligheden, specialet skal jo skrives ;)

 

DKKs konkurrencer ses på hundeweb

DCHs kan du finde på dch tilmeld

 

Du skal have en startbog til den disciplin du ønsker at deltage i. Hvis det er DCH konkurrence kan du købe startbogen i klubhuset i din klub - den koster en 20-30 kr. Du skal være medlem af en DCH forening for at få en DCH startbog. Er det en DKK konkurrence du ønsker at deltage i, skal du købe en DKK startbog i den disciplin du ønsker at deltage i. Alle kan købe en DKK startbog. Den kan bestilles på dkks hjemmeside og koster 75 kr inkl. porto.

 

hvordan reglerne er osv afhænger af disciplinen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mål for mig:

* Jeg skal have de sorte briller pillet af og se at verden ikke er helt så træls som jeg gerne vil gøre den til.

* tabe de 15 kærestekilo der er røget på de sidste par år :genert: Jeg må hellere få købt de skalbukser, så Chinook og jeg kan komme på langfart, selv i regnvejr :cool:

 

For Chinook

* holde op med at dutte - det gør lidt for ondt på vores mandlige gæster :slem:

* stoppe med at æde sit eget lort - Kaprotabs købes i dag

* udstilling og dermed ringtræning. Vi skal til den første udstilling i Nyborg den 21. januar - desværre så når vi nok ikke særlig meget ringtræning inden da, så vi får fin bemærkning om at vi mangler ringtræning i kritikken :blink:

* blive lidt mere selvstændig i træningen - det er vist en kombi Laila og Chinook. Jeg har været slem til at guide ham, når vi "klikkertræner" - det skal have en ende.

* gå nogle flere hyggespor - det kan han rigtig godt li :lun:

* Og så må vi se om vi måske kan finde et rallyhold til efteråret, men det er ikke helt sikkert endnu.

Mere kan jeg vist ikke forlange af en hormonforstyrret unghund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundemakker
Puh - jeg har en hel masse mål for mig selv.... sådan nogle store flotte nogle, der handler om at blive et bedre og mere nærværende menneske. Og sund... og slank... og... og... og...

 

Det bliver nok heller ikke til noget næste år :mrgreen:

 

Mht. hundene:

 

Vilya:

  • 1 kuld hvalpe i 1. halvdel af 2012
  • Dansk lydigheds Champion (vi har 1 førstepræmie i LP3, så vi skal lige jagte 2 mere)
  • Deltage til DM i LP3
  • Deltage i Årets Hund Finalen i LP3 (både DM og Årets Hund afhænger af hvornår hun går i løbetid....)
  • Være klar til eliteklassen i foråret 2013
  • Prøve de der får....

Haps:

  • Færdselsprøve
  • BpAB
  • LP1

Kimmi:

  • Rally Begynder Mester
  • Rally Øvet Mester
  • Gå lidt hyggespor
  • Nyde livet

 

Lyder som nogle gode planer ... glæder mig til at følge det :-) Men hvis du taber mere, bliver du sgu da til splinter og benmel :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, jeg har mange planer!

 

Lily:

Overleve endnu et år og holde selvmordsforsøgene på maks 3.

 

Carla:

Bestå LP3.

Rally øvet mester.

 

Otto:

Blive rask.

 

Spot:

Årets Hund kl. 2

DM kl. 2

Starte kl. 3 i slutningen af året

 

Og så skal begge de store hunde præsenteres for træk med sparkecykel her i foråret - det bliver sjovt!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, jeg har mange planer!

 

Lily:

Overleve endnu et år og holde selvmordsforsøgene på maks 3.

 

Carla:

Bestå LP3.

Rally øvet mester.

 

Otto:

Blive rask.

 

Spot:

Årets Hund kl. 2

DM kl. 2

Starte kl. 3 i slutningen af året

 

Og så skal begge de store hunde præsenteres for træk med sparkecykel her i foråret - det bliver sjovt!!

 

Hvad er der dog i vejen med Otto? :vedikke:

 

God bedring med ham :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er der dog i vejen med Otto? :vedikke:

 

God bedring med ham :ae:

 

Det er et godt spørgsmål! Han har ondt, men vi kan ikke regne ud hvor. Kiropraktoren kunne ikke bevæge hans nakke, som var meget øm, men efter røntgen og CT scanning er det udelukket, at det stammer fra nakken. Så nu er han på smertestillende i 4 uger og så tager vi en status derefter. Heldigvis har jeg jo Spot at træne med, men det er da lidt surt for Otto og mig, at vi skal nøjes med tricks og gåture. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

DKKs konkurrencer ses på hundeweb

DCHs kan du finde på dch tilmeld

 

Du skal have en startbog til den disciplin du ønsker at deltage i. Hvis det er DCH konkurrence kan du købe startbogen i klubhuset i din klub - den koster en 20-30 kr. Du skal være medlem af en DCH forening for at få en DCH startbog. Er det en DKK konkurrence du ønsker at deltage i, skal du købe en DKK startbog i den disciplin du ønsker at deltage i. Alle kan købe en DKK startbog. Den kan bestilles på dkks hjemmeside og koster 75 kr inkl. porto.

 

hvordan reglerne er osv afhænger af disciplinen :-)

 

tak ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Jeg er skidt til at nå mine mål, så mir eneste mål er at finde noget foder, som Bella kan li' :mrgreen:

 

Bella:

- Starte agility på hold

- Lære at sækketunnelen IKKE er farlig, og IKKE har nogen intentioner om at æde hende.

- Komme på den første udstilling, forhåbentligt her til marts.

- Træne indkald!

- Lære at små hunde godt kan være søde.

- Og så skal hun, hvis alt går vel på udstilling, og vi kan få hende avlsgodkendt og fundet fri for div. sygdomme, have et kuld hvalpe sen sommer/start efterår.

Med rødt: en uges ferie med dig her i Løveland.:Så er hun ikke bange for nogen af delene :mrgreen:

 

 

Med blåt: Strøby?

Så vil Bella gerne på ferie :mrgreen:

 

Pas :oops: Men det finder jeg lige ud af..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Så nærmer vi os halvvejs i året :mrgreen: Hvordan går det med målene :blink: ???

 

Her ser det ok ud so far:

Mig selv... Hmm spild af tid at sætte når, opnår dem aldrig alligevel :fornaermet: er for doven

 

Karla:

* Oprykning til ag2 hos dkk (mangler en pind) - kan åbenbart ikke tælle, mangler 2 pinde, men har fået en idag. Så nu mangler jeg kun 1. Man kunne håbe, at jeg tog den sidste til stævnet i Nr. Broby i juli.

* Ville så frygteligt gerne med til DM igen i 2012... Så håber vi kan klare at kvalificere os igen. - tog den sidste kvalifikationspind d. 12. maj i Løgumkloster, så vi er med igen i år :klap:

* Have det sjovt og løbe hurtigt, selvom vi nu skal løbe kl3 baner, med alt det handling det nu indebærer *gulp* - vi prøver, men det kan stadig blive bedre. Er slem til at blive "for koncentreret", når det handlingsmæssigt bliver svært for mig

* Evt. At hendes mor tager sig sammen og melder hende til en officiel rally begynderprøve - yay! Har taget mig sammen og starter en officiel prøve d. 8. juni :mrgreen: har godt nok ikke trænet rally i 2 år, men mon ikke det går alligevel...

 

Johna:

* Starte til hvalpeagility og senere "rigtig" agility og have dey sjovt med det... - Johna tager endnu en omgang hvalpeagility før hun starter til "rigtig" agility, da jeg tænker at både hoved og krop ikke ville tage skade af en omgang mere

* Afhængig af hvordan og hvorledes skal hun måske løbe DGI julestævne næste år da hun fylder 18 mdr der... Men det afhænger af om hun er klar til det... Hvilket hun næppe er. Realistisk set debutterer hun nok først i sommeren 2013 når hun er 2 år... - Johna starter tidligst næste år! Det er 100% afgjort :blink:

 

Hvordan ser det ud for jer andre?

Link til indlæg
Del på andre sites

mange af mine mål går vist mest på anden halvdel af 2012, men here goes:

 

halfdan:

- begynde til agility jæs :banan: desværre lidt begrænset af mit handicap, men halfdan er flyvende!

- blive ved med at træne tricks og pjat herhjemme næsten dagligt det går lidt sløvt med det, men vi får da trænet agilitylektier

- få ham til at trives og ikke stresse med den nye person i hjemmet han er i hvert fald ok, så længe den er i maven ;-)

- få opretholdt motion, aktivering og omsorg, selv om meget kommer til at ændres indtil videre ok :lol:

- træne transportangsten væk halfdan er blevet MEGET bedre til bil, men er stadig ikke god til tog

- fortsætte den gode udvikling mod afbalanceret og glad voksenhund og det går vildt optursagtigt med det :banan:

 

mig:

- afslutte og bestå speciale uden at gå ned med gevaldig depression eller akut sindssyge wuuuuhuuu, årets sejr :banan:

- have god og positiv graviditet der lykkes og alt det 7-9-13 går det i hvert fald fremad

- være en god kæreste og veninde, bedre end i 2011 jeg gør mit bedste, men er sgu stadig lidt en sløv banan

- ende 2012 på den rigtige side af 70kg igen og jeg har aldrig været længere fra :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

På hundefronten skal det selvfølgelig være at få sparet op til et indskud, så jeg kan flytte ind i en lejlighed, hvor man må have hund :mrgreen:

 

På det personlige plan skulle der rigtig gerne ske en del.. Som jeg skrev i alt og intet for et par dage siden, skulle jeg gerne blive rigtig meget bedre til at sætte pris på de mennesker, der holder af mig og bare vil mig det bedste, i stedet for altid enten holde dem to skridt fra livet eller skubbe dem væk, hvis de endelig får lavet hul i den der gigantiske mur, som jeg åbenbart synes er mega nødvendig at have.. :genert: Dét bliver svært, og det startede da også virkelig dårligt.. Men mon ikke det lykkedes en dag.. Der er i hvert fald plads til forbedring, og der er nok at gå i gang med.. Så kommer da ikke til at kede mig..

 

Og så skulle jeg også gerne tabe mig i hvert fald ti-femten kilo i år.. Når min nye vægt forhåbentligt ankommer om et par dage, kan projekt slank komme i gang igen og så giver jeg den gas :cool:

 

Pyh.. Glæder mig sgu til at læse op på det her om et år :mrgreen:

På det personlige plan synes jeg, at jeg er kommet vildt langt... Er blevet et meget mere glad og positivt menneske, og er blevet helt vildt god til at tænke positive ting og er blevet god til at sætte pris på de små ting i livet, som gør det ret fantastisk :-D

 

Vægttabet går det rigtig dårligt med, for at sige det mildt... Så det gider vi ikke komme nærmere ind på :mrgreen:

 

Ift. hund mangler jeg stadig at få sparet op til et indskud og en lille hvalp.. Det når jeg sgu ikke i år... Men måske til næste sommer... Og indtil da har jeg jo Bobo at kaste al min kærlighed på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: Den er ret svær.

 

Have en glad, harmonisk og velfungerende hund, der går pænt i snor, pænt frit og kommer, når jeg kalder (sådan er det jo nu, men bliver det ved i 2012, hvor han bliver teenager? :vedikke:)

 

Vi har ingen træningsmæssige mål, da jeg realistisk set må vente til børnene er større, før jeg får lagt noget mere seriøst ind der. Men vi hyggetræner jo.

 

Jo, han skal kunne elefanten i løbet af 2012 :mrgreen:

 

Jeg tror, vi stopper her. Mulighederne for succes skal gerne være de bedste :genert:

 

Have en glad - tjek

 

velfungerende - tjek

 

harmonisk hund - tjek

 

går pænt i snor - tjek (99% af tiden)

 

Går pænt frit - tjek

 

Kommer når jeg kalder - tjek

 

Elefanten - eeeeeh....han går da op på den, men jeg vist ikke øvet det læææææææææænge :oops:

 

Men han fungerer optimalt i vores hverdag og er sød og nem. I couldn't ask for more :lun: (eller jo, gerne en til :sjov:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Jeg kiggede lige tilbage, der var ét 2011-mål: at få en hund. Det lykkedes jo! :mrgreen:

 

Så nu kan vi jo så tage Ayos 2012 mål:

 

* Lære at være alene hjemme (1. prioritet!) - Tjek!

* Blive helt renlig - Tjek!

* Starte til agility sidst på året - Vi begynder efter sommerferien :banan:

* Komme i gang med klikkertræning

* Få hende vænnet til at være i bur i bilen - Tjek!

 

Det er vidst sådanset det, og det tror jeg er ganske opnåelig :5up:

 

Alle undtagen ét - og vi er kun halvvejs. Der er sgu håb for os! :banan: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så nærmer vi os halvvejs i året :mrgreen: Hvordan går det med målene :blink: ???

 

Er vi virkelig allerede så langt inde i året? :genert:

 

Nå, men så fik jeg da kigget på målene igen:

 

- Få vores nye freestyleprogram til at sidde og bestå med det. Få minimum et af de to cert'er vi mangler, for at Tyson bliver freestylechampion (eller freestylemester, som det jo hedder, når hunden ikke har tavle :fornaermet:) - men helst begge cert'er. :genert: For at opnå cert skal Tyson være den bedst placerede hund i top-3 FS3, der ikke i forvejen er champion. Der er dog indtil nu kun annonceret meget få konkurrencer i 2012, så håber meget, at der bliver arrangeret nogle flere i løbet af året!

 

Tjek. Det nye FS-program sidder efterhånden ret godt, og vi vandt FS3 og fik cert i påsken, så det mål er nået. :5up: Om vi også når at få det sidste cert i år, vil tiden vise, der er ikke så mange flere konkurrencer i år, og jeg har været nødt til at diske os til et par konkurrencer i år pga. gøen.

 

- Meget, meget gerne udtagelse til freestylelandsholdet til Open European Championship i efteråret. Jeg bliver ikke ked af det, hvis vi ikke når det mål, for det er svært at nå. Vi var jo så priviligerede at blive udtaget i år, og det var helt fantastisk at være med, men der er mange dygtige FS3-ekvipager og flere andre dygtige ekvipager på vej, og med kun fire pladser på OEC-landholdet er konkurrencen hård. Men derfor er det alligevel stadig et mål, jeg vil gøre mit bedste for at prøve at nå.

 

Det ved jeg ikke noget om endnu, der er først udtagelse efter næste konkurrence, som ligger sidst i juni. Jeg prøver faktisk at lade helt være med at tænke på det, det bliver, som det bliver, og det er for stort pres, hvis jeg skal tænke på, om vi mon har en chance for at blive udtaget. Så jeg fokuserer bare på, at vi skal have det sjovt i ringen, gøre vores bedste og - pleeeaaase - undgå gøen.

 

- Lave nyt HTM3-program og bestå med det. Det bliver nok først senere på året, for det nye freestyleprogram skal sidde først.

 

Jeg har lavet koreografi til et nyt HTM-program, men har ikke trænet det - har faktisk ikke rigtig trænet HTM i år, og er heller ikke sikker på, at jeg kommer til det. Indtil videre har jeg valgt at prioritere Freestyletræningen i år, og med dommeruddannelsen er jeg ikke sikker på, at jeg også kan overskue HTM. Så det må muligvis vente til næste år.

 

- Få den pind vi mangler i hhv. spring og agility for at rykke op i klasse 2.

 

Tjek :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva:

 

  • få en pind eller to i ekspert - vi arbejder stadig på det
  • gå nogle rigtig gode DCH åbne klasser og kvalificerer os til DCH DM - arbejder vi også på

 

Maggie:

  • Blive lidt voksen- det begynder at hjælpe på det
  • Bestå en rally-begynderklasse (planen er enten 1. april hos Pia Hansen eller Kr. Himmelfart hos SMM - det blev hos SMM med hele 96 point
  • Bestå retrievernes brugsprøve - kom i hus på hendes fødselsdag 4. maj
  • Få en excellent på udstilling - bliver nok ikke i år, hun er stadig meget unghund

 

Det er da vist godt, at vi har 6 måneder mere :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joy

Klasse 2 i både spring og agility. Afhængigt af hvornår vi får vores manglende pind i spring, så hedder målet muligvis klasse 3

Vi fik oprykningen til klasse 2 i spring i DcH og DKK hhv. i februar og april.

Vi har fået den første pind til SP3.

Vi har endnu ikke fået en pind i AG1 i år, men fik tilgengæld vores "udtagelse" til Sjællandsmesterskaberne ved årets første konkurrence,

Cassi

Stilles til start i C-klassen og gerne få oprykning til B, og *drømme drømme* DM-udtagelse.

Starte til agility og forhåbentlig klr til at stille til start hos de let øvede til vores lokalkonkurrence.

Vi har været afsted til 6 konkurrencer og har fået 4 oprykningsresultater. Oprykningen kom i starten af Maj ved vores tredje konkurrence.

Vi er pt. udtaget til DM på kredsplan, men her er intet afgjort før 8. september.

Vi er startet til agility og vi laver meget "vi tager hovedet under armen"-løb for tiden.

Mig

Blive færdig med træneruddannelsen, så jeg har overbygningen til både agility og dch-lydighed

Få mit HF-mærke i bronze i agility(vi mangler lige en oprykning, pointene er samlet) og hvis den lille prinsesse er sej, så også i lydighed.

Er færdig med træner uddannelsen i DcH-lydighed og halvvejs med agilitydelen. Resten er først til efteråret.

Vi har fået HF-mærke i bronze i agility og mangler 4 point for at få lydighedsmærket i bronze

 

Ja, se bare ovenstående

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...