Hop til indhold

tulle har over fallet en anden hund.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

her for 20 minutter siden var jeg ude med tulle på den helt sædvanlige tur.

 

vi gik på et stygge gras som lekker ved en sø og

tulle ser en anden hund på den modsatte side og den står hun og glor på i kort tid vor efter hun virker intreseret og går let hortigere en hun normalt gør men der er et stygge inu så jeg tenkte at hun når nog at falle let ned inden vi når in på stigen og efter et kort styge skal vi forbi en med 2 små hunde mindre en en lap men tulle er oppe og små køre igen det betyder ikke noget i sig selv fordi det gør hun bare når hun ser en hund men da vi så paserere hinanden så går tulle bare helt i spasser hun drøner til den sorte af di to og gør som om hun forsøger at dide den i narken eller noget temlig volsomt og det var bestemt ikke lej over hoved, det er hinne med di to hunde som for tulle vek jeg var bare sånden ej det gør hun ikke og gik roligt over til hinne og fik hinne fjernet helt. så fik jeg så en snak med ejeren hun kenner os i forvejen og hun syns det var ret underligt for sånden har hun ikke set tulle før.

 

vad kan man gøre for det ikke sker igen. jeg fatter det ikke det er inormt lengesiden hun sist har praktiseret noget der liner men jeg kan ikke komme i tanke om noget som var lige så volsomt. skal vi ud i en adfærds behanler eller vorddan.

kan det være på grund af understimulering eller at hun ikke møder hunde nog??. jeg ved sempelt hen ikke vad jeg har gjort

forkert for det der er apselut uselvanligt. vad tror i årsaen kan være.??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Husker ikke hvor gammel hun er, men sådan en opførsel er da noget jeg selv ville blive bange for. Hvad med at lære hende, at hun IKKE må¨kontakte nogen hunde uden tilladelse fra dig. Hvis hun bliver sur, er hun jo ikke en hund, vi andre vil møde med glæde.Så træning i god opførsel, helst på et hundehold med mange forskellige typer hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Snor på -der er jo sådan set ingen grund til at hun skal rende hen til alverdens fremmede hunde, og slet ikke når hun finder på den slags (og det lyder til at hun har gjort det før, omend mindre voldsomt?)

 

Og hvis i ikke allerede går til træning med hende, ville jeg finde et godt sted og komme igang. Sådan et sted lærer hun at holde kontakt med dig og ikke opsøge de andre hunde, og det skulle jo så gerne kunne praktiseres "i den virkelige verden" osse.

Men i første omgang er det jo noget der ret let kan forhindres ved at putte en snor på hunden, og holde afstand til andre hunde når i lufter

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke man skal begynde at slæbe en GD i Tulles alder til træning, hvis hun ikke har prøvet det før. Jeg vil bare sige snor på og hold afstand til andre hunde - og i øvrigt er der jo ingen der ved hvad den anden hund i dette tilfælde har "sagt" til Tulle :vedikke: Jeg vil betragte det som et af den slags hændelige uheld, der får én til at passe bedre på i fremtiden. Ikke noget at hidse sig op over - der skete jo ikke noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke man skal begynde at slæbe en GD i Tulles alder til træning, hvis hun ikke har prøvet det før. Jeg vil bare sige snor på og hold afstand til andre hunde - og i øvrigt er der jo ingen der ved hvad den anden hund i dette tilfælde har "sagt" til Tulle :vedikke: Jeg vil betragte det som et af den slags hændelige uheld, der får én til at passe bedre på i fremtiden. Ikke noget at hidse sig op over - der skete jo ikke noget.

 

Hvorfor? Jeg startede først rigtigt med at gå til træning med Nala da hun var 3 år (husker ikke Tulles alder), men vi fortsatte indtil hun var 5½ år og hun elskede det. Kontakten imellem os blev SÅ meget bedre og det giver jo føreren noget at arbejde med....

 

Grand Dane, jeg ville tage snor på hunden. Ikke lade hende hilse på andre hunde, hvis hun er kørt op allerede inden mødet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan det være at det altid skal sygeliggøres når en hund opfører sig som en hund? :hmm:

 

Nevermind, jeg er ude af tråden.

 

At skulle træne lidt, er da bestemt ikke at sygeliggøre det:vedikke:

 

Han spørger efter råd, og så popper der nogle ting op i hovedet... Skal du altid hoppe sådan i forsvarsposition?

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

her for 20 minutter siden var jeg ude med tulle på den helt sædvanlige tur.

 

vi gik på et stygge gras som lekker ved en sø og

tulle ser en anden hund på den modsatte side og den står hun og glor på i kort tid vor efter hun virker intreseret og går let hortigere en hun normalt gør men der er et stygge inu så jeg tenkte at hun når nog at falle let ned inden vi når in på stigen og efter et kort styge skal vi forbi en med 2 små hunde mindre en en lap men tulle er oppe og små køre igen det betyder ikke noget i sig selv fordi det gør hun bare når hun ser en hund men da vi så paserere hinanden så går tulle bare helt i spasser hun drøner til den sorte af di to og gør som om hun forsøger at dide den i narken eller noget temlig volsomt og det var bestemt ikke lej over hoved, det er hinne med di to hunde som for tulle vek jeg var bare sånden ej det gør hun ikke og gik roligt over til hinne og fik hinne fjernet helt. så fik jeg så en snak med ejeren hun kenner os i forvejen og hun syns det var ret underligt for sånden har hun ikke set tulle før.

 

vad kan man gøre for det ikke sker igen. jeg fatter det ikke det er inormt lengesiden hun sist har praktiseret noget der liner men jeg kan ikke komme i tanke om noget som var lige så volsomt. skal vi ud i en adfærds behanler eller vorddan.

kan det være på grund af understimulering eller at hun ikke møder hunde nog??. jeg ved sempelt hen ikke vad jeg har gjort

forkert for det der er apselut uselvanligt. vad tror i årsaen kan være.??

GD er jo en stor hund, så det kan være svært at holde den tilbage, snor eller ej, jeg ville nok brug snor, og så prøve med en godbid eller andet som belønning for at sitte, når den ser en hund, go der efter se om der skal være hundemøde eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg huskede ikke at hun var så gammel, men hvis jeg blev virkelig forskrækket over så stor en hund , der truede mig og mine hunde, og det skete flere gange , så ville jeg nok bede lokalpolitiet om at tage en snak med ejeren.

Når man bor i kvarterer med mange hunde, skal man ikke gå og være nervøs for, hvem man evt kan møde at løse, sure hunde, det er simpelthen for belastende.

Og ja, mange hunde råber også RØV efter mine,især små terrier og gravhunde. Min mine hundes reaktion er mit ansvar.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg her lige fået spekuleret let over det og jeg tror hun er understimuleret hun har ikke været serlig meget ude hun har selvfølig været ude di oblikatoriske 3 gange dagligt men kon meget kort jeg siger ikke at det er årsagen men man kunne måske godt forestelle sig at lunten er kortere når man ikke har fået dekket sit behov. måske

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke man skal begynde at slæbe en GD i Tulles alder til træning, hvis hun ikke har prøvet det før. Jeg vil bare sige snor på og hold afstand til andre hunde - og i øvrigt er der jo ingen der ved hvad den anden hund i dette tilfælde har "sagt" til Tulle :vedikke: Jeg vil betragte det som et af den slags hændelige uheld, der får én til at passe bedre på i fremtiden. Ikke noget at hidse sig op over - der skete jo ikke noget.

 

Hvis en hund (som du siger, vi jo ikke noget om hvorvidt det var umotiveret eller ej) bliver udsat for sådan en behandling,.. hvem siger så at der ikke er sket noget?.

 

Hvordan kan det være at det altid skal sygeliggøres når en hund opfører sig som en hund? :hmm:

 

Nevermind, jeg er ude af tråden.

Jeg synes ihvertfald ikke det er normal adfærd. Alle de gange mine hunde er blevet udfordret af hunde der har været mindre end dem selv, har mine bare trukket sig tilbage og det synes jeg generelt er det billede jeg ser.

 

Tilgengæld synes jeg ikke det er ualmindeligt at opleve at grand danois´ kan være ret hurtige på aftrækkeren, så som ejer af den race er det da muligt at det bliver almindeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ihvertfald ikke det er naturlig adfærd. Alle de gange mine hunde er blevet udfordret af hunde der har været mindre end dem selv, har mine bare trukket sig tilbage og det synes jeg generelt er det billede jeg ser.

 

Tilgengæld synes jeg ikke det er ualmindeligt at opleve at grand danois´ kan være ret hurtige på aftrækkeren, så som ejer af den race er det da muligt at det bliver almindeligt.

 

Ej nej, nix..

Og kort lunte/hurtig på aftrækkeren er ihvertfald ikke et ønskeligt karaktertræk for racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
jeg her lige fået spekuleret let over det og jeg tror hun er understimuleret hun har ikke været serlig meget ude hun har selvfølig været ude di oblikatoriske 3 gange dagligt men kon meget kort jeg siger ikke at det er årsagen men man kunne måske godt forestelle sig at lunten er kortere når man ikke har fået dekket sit behov. måske

 

Jeg tror du selv har indset Tulle ikke får opfyldt sit behov for samvær med andre hunde, mener du sidste år søgte legekammerater til hende, jeg håber det vil lykkes dig at finde nogen i år!

Link til indlæg
Del på andre sites

Husker ikke hvor gammel hun er, men sådan en opførsel er da noget jeg selv ville blive bange for. Hvad med at lære hende, at hun IKKE må¨kontakte nogen hunde uden tilladelse fra dig. Hvis hun bliver sur, er hun jo ikke en hund, vi andre vil møde med glæde.Så træning i god opførsel, helst på et hundehold med mange forskellige typer hunde.

 

det er osse den metode vi har trænet efter i nesten 2år og det virker man skal bare altid være på merkerne og ja det er man alsår ikke altid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke man skal begynde at slæbe en GD i Tulles alder til træning, hvis hun ikke har prøvet det før. Jeg vil bare sige snor på og hold afstand til andre hunde - og i øvrigt er der jo ingen der ved hvad den anden hund i dette tilfælde har "sagt" til Tulle :vedikke: Jeg vil betragte det som et af den slags hændelige uheld, der får én til at passe bedre på i fremtiden. Ikke noget at hidse sig op over - der skete jo ikke noget.

 

Jeg er forholdsvis enig her..

 

Dog synes jeg måske godt man kunne starte til noget træning, måske på et lille hold eller noget, netop for at få noget kontakt imellem Tulle og andre hunde.. Men jeg synes heller ikke man skal kaste sig ud i at starte i en af de store klubber og slæbe en "gammel hund", der udviser en "unormal" adfærd overfor andre hunde, med ud på en træningsbane... Start i det små synes jeg! Måske forsøge igen her inde og se om der kunne arrangeres nogle træningsdage tæt på dig...

 

Derudover vil jeg også sige at selvom det selvfølgelig er unormal adfærd, og voldsom adfærd så er jeg enig i at det er ikke noget at "hidse sig op over"... Men vær opmærksom på det fremover selvfølgelig :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Snor på -der er jo sådan set ingen grund til at hun skal rende hen til alverdens fremmede hunde, og slet ikke når hun finder på den slags (og det lyder til at hun har gjort det før, omend mindre voldsomt?)

 

Og hvis i ikke allerede går til træning med hende, ville jeg finde et godt sted og komme igang. Sådan et sted lærer hun at holde kontakt med dig og ikke opsøge de andre hunde, og det skulle jo så gerne kunne praktiseres "i den virkelige verden" osse.

Men i første omgang er det jo noget der ret let kan forhindres ved at putte en snor på hunden, og holde afstand til andre hunde når i lufter

 

hun var osse i snor men vis man ikke er forberet er der stor sansynlighed for hun bare træker snoren ud af fingerne på en.

 

ja hun har gjort noget ligene før men det er meget længesiden 2år,

 

jeg er ikke så begrejstret for træning på hold og den slags jeg velle hellere vide vad jeg skal træne og vordan det udføres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...