Hop til indhold

Nogen der vil have en gratis Golden Retreiver ?


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Ja enig, bedre at den skifter hjem end at blive der...

 

Men det er jo afgjort sådan nogle som ikke skulle have haft hund i første omgang...

 

"Vi har en gammel hun hund vi godt vil af med, da vi ikke har overskud til hende, da vi har børn og en masse at se til i løbet af hverdagen."

 

En GAMMEL hund, altså har de haft hende længe... Børnene må jo været kommet ganske nyligt og overraskende siden de ikke har kunne tage hensyn til det, og deres hverdag må have ændret sig drastisk meget pludseligt

 

Jeg bliver gal over at folk ikke ser lidt længere end i fremtiden når de køber en hund... De holder altså i 10-15 år, og så må man altså tænke over at det betyder man skal have dem i lang tid!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel bedre, at den kommer et andet sted hen, hvor tiden til den er der.

Det er altså ikke altid verdens undergang, at en hund kommer til en anden familie.

 

Nej det er det da selvfølgelig ikke, hvis man som ejer ikke gider sin hund mere. Jeg tænker bare på hvad de børn i den familie lærer af dette og om det ikke var muligt at inddrage dem lidt i hundens pasning. Under alle omstændigheder er det en rigtig dårlig undskyldning de giver, noget jeg slet ikke kan finde respekten for i mit stille sind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja enig, bedre at den skifter hjem end at blive der...

 

Men det er jo afgjort sådan nogle som ikke skulle have haft hund i første omgang...

 

"Vi har en gammel hun hund vi godt vil af med, da vi ikke har overskud til hende, da vi har børn og en masse at se til i løbet af hverdagen."

 

En GAMMEL hund, altså har de haft hende længe... Børnene må jo været kommet ganske nyligt og overraskende siden de ikke har kunne tage hensyn til det, og deres hverdag må have ændret sig drastisk meget pludseligt

 

Jeg bliver gal over at folk ikke ser lidt længere end i fremtiden når de køber en hund... De holder altså i 10-15 år, og så må man altså tænke over at det betyder man skal have dem i lang tid!

Men på den anden side, så er 8 år rigtig lang tid. Der kan nå at være sket en masse ting, som gør at hunden må have et nyt hjem.

 

Og det er ikke fordi jeg forsøger at retfærdiggøre, at man sælger sin hund eller giver den væk, fordi man ikke lige har plads til den en måned efter man købte den eller lige pludselig ikke har tid til den mere, når den rammer den berømte (eller berygtede) lømmelalder. I de tilfælde virker det i mine øjne ret sandsynligt, at det snarere handler om at hunden ikke lever op til forventningerne eller bare ikke er hvalpe-nuttet mere og derfor må væk - og det synes jeg heller ikke er i orden!

 

Men når en hund har boet i en familie i 8 år, så synes jeg ikke, at man kan konkludere, at de nødvendigvis er nogle dårlige hundeejere, der bare skiller sig af med hunden ved første udsigt til problemer. Så var det nok sket lidt før. Og hvis de reelt ikke har tiden til hende mere, så er det da klart bedre for hende at komme et andet sted hen.. Selvom det nu også skærer mig lidt i hjertet at en så gammel hund skal skifte hjem..

 

EDIT: At de så vælger at give hende væk og vil af med hende hurtigst muligt, synes jeg er under al kritik! Jeg ville helt klart have ventet på det rigtige hjem.

Redigeret af Therese
glemte noget
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja enig, bedre at den skifter hjem end at blive der...

 

Men det er jo afgjort sådan nogle som ikke skulle have haft hund i første omgang...

 

"Vi har en gammel hun hund vi godt vil af med, da vi ikke har overskud til hende, da vi har børn og en masse at se til i løbet af hverdagen."

 

En GAMMEL hund, altså har de haft hende længe... Børnene må jo været kommet ganske nyligt og overraskende siden de ikke har kunne tage hensyn til det, og deres hverdag må have ændret sig drastisk meget pludseligt

 

Jeg bliver gal over at folk ikke ser lidt længere end i fremtiden når de køber en hund... De holder altså i 10-15 år, og så må man altså tænke over at det betyder man skal have dem i lang tid!

 

Det er også det jeg mener, den har åbenbart været kastebold nogle gange og synes det lyser det langt væk, at de bare ikke gider den mere.

Stakkels hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Sådan nogle indlæg kan jeg simpelthen ikke tåle... Nu har jeg i forvejen en elendig dag, men det blik den hund har, giver mig tåre i øjnene :megaked:

 

Sådan en grå-mule skal bare finde et godt, trygt og kærligt hjem, hvor hun kan få lov at nyde sit otium.

Sidder helt seriøst og overvejer om mine tornadoer kan unde sådan en skønhed et hjem her.

 

Men for dælen... Man kan jo ikke give dem alle et hjem.

 

Jeg vil ikke gøre mig til dommer over ejerne, vi kan alle have vores mening om tingene og hvordan de burde være.

Men jeg har jo to og en halv omplaceringshund og det er så nemt at dømme tidligere ejere - Men nogle gange går tingene bare ikke som man gerne ville.

Og så hjælper det ikke hunden at vi dømmer.

 

Det smerter mig at se sådan en skøn hund i den alder skal skifte hjem, men den får det ikke bedre af vi dømmer ejerne.

Derimod, så gør det en forskel for andre hunde at vi hjælper med at udbrede budskabet om at en hund er noget man investere 10-20 år af sit liv i - Fuldstændig som med børn.

Men synes ikke det bør gøres i en annonce, der kan man som én har gjort, hjælpe ejeren til at omformulere sig og spørge ind og få svar.

Alternativt så risikere man at de opgiver at finde et godt hjem til hunden og afliver den i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder rigtig trist når man læser det, men prøv at læse kommentarerne.

 

Ting er ikke altid HELT som de ser ud til. De har ikke haft hunden i 8år, men kun i få måneder og reddet den fra aflivning.

Årh, vidste slet ikke at man kunne skrive kommentarer derinde... Men det giver jo et helt andet billede...
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Det, jeg finder meget ubehageligt og trist, er mest den meget kontante og upersonlige tekst kombineret med de upersonlige billeder. Taget paa en ligegyldig facon (taet paa, fra siden, anden side som et stk kod der er tilsalg, fremfor at tage billeder der fremhaever personlighed og forskellige naturlige situationer).

 

Samtidig ser hunden vildt ulykkelig ud, hvilket ikke gavner.

 

Det virker koldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det, jeg finder meget ubehageligt og trist, er mest den meget kontante og upersonlige tekst kombineret med de upersonlige billeder. Taget paa en ligegyldig facon (taet paa, fra siden, anden side som et stk kod der er tilsalg, fremfor at tage billeder der fremhaever personlighed og forskellige naturlige situationer).

 

Samtidig ser hunden vildt ulykkelig ud, hvilket ikke gavner.

 

Det virker koldt.

 

 

Ja netop..

 

Og et eller andet sted så får jeg lidt sådan en... jovist reddede de den fra en aflivning... Men måske det ikke havde været et specielt dårligt alternativ? Jeg mener nu skal den skifte hjem IGEN! Det er en 8 år gammel hund, det er meningen den skal bo trygt og godt med en flok den stoler på.. Ikke flytte rundt hele tiden...

 

Det virker på mig som om de har forsøgt at gøre en god gerning, men det har endt til at de faktisk valgte forkert for hunden... Måske havde den været bedre stillet med at være blevet aflivet :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står i annoncen at de kun har haft hunden siden oktober :S Den har åbentbart skiftet hjem mange gange, stakkels hund :( Gid jeg kendt nogle der kunne give hende et fantastisk hjem! :/

 

Hun forklarer så i indlæggene, at hunden er opvokset hos hende og at pga. skilsmisse/flytning overtog en kammerat hunden og da han ikke kan have hunden mere, er den kommet tilbage til hende ellers var den blivet aflivet.

men det må jo alligevel betyde, at det er nr. 4 hjem, hvis den bliver omplaceret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Charlie og Buster siger, at de vil godt have hende som ekstra-mor. :megaked:

Men det går ikke, dels pga. pladsen, dels fordi der står, at hun ikke kan lide katte. Ellers ... årh, altså. :lun:

 

Men damn, sådan nogle historier kan jeg bare heller ikke klare. Stakkels, stakkels hund. Og den ser så ked ud af det, rigtig sådan "hvorfor er der ingen, der ordentligt elsker mig?". Det eneste, jeg har lyst til - det er at halse til Jylland og sige "hit med den!" og så forkæle den og give den alt det, som Charlie og Buster får her. Så den kan få et ligeså lykkeligt udtryk i fjæset som dem. Og nyde sit otium. Hvor jeg dog håber, der er nogen, der giver den et rigtig godt og elske-lykkeligt hjem, hvor den virkelig er ønsket og kan blive resten af sine dage. Suk. :pray:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det, jeg finder meget ubehageligt og trist, er mest den meget kontante og upersonlige tekst kombineret med de upersonlige billeder. Taget paa en ligegyldig facon (taet paa, fra siden, anden side som et stk kod der er tilsalg, fremfor at tage billeder der fremhaever personlighed og forskellige naturlige situationer).

 

Samtidig ser hunden vildt ulykkelig ud, hvilket ikke gavner.

 

Det virker koldt.

 

Synes ærlig talt, at det er forkert at dømme ud fra billeder. Jeg kunne nemt tage sådanne billeder af Møffe, selvom han er en glad hund. Jamen, det kræver bare, at man lige nupper kameraet i et tilfældigt øjeblik og ikke har forstand på fotografering (hverken opsætning af motiv - tydeligt på billederne - eller kameraets muligheder).

 

Jeg ser ofte lign. billeder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ærlig talt, at det er forkert at dømme ud fra billeder. Jeg kunne nemt tage sådanne billeder af Møffe, selvom han er en glad hund. Jamen, det kræver bare, at man lige nupper kameraet i et tilfældigt øjeblik og ikke har forstand på fotografering (hverken opsætning af motiv - tydeligt på billederne - eller kameraets muligheder).

 

Jeg ser ofte lign. billeder.

 

Inderst inde ved jeg du har fuldstændig ret - men jeg kan heller ikke sige mig fra at have de tanker - ikke som det første - men som nr. 3 eller 4 tanke. Skal lige følelsesrækken igennem. Først vækkes mit omsorgsgen, så mit riddergen ala jeg kunne godt redde dig agtig, og så bliver jeg frustreret over at jeg ikke kan give hunden et hjem fordi min situation er som den er - og så dukker der lidt vrede op ift. tidligere ejere...fordi jeg bliver frustreret. Det er ikke rimeligt nej - men sikkert ganske menneskeligt :engel: - vælger jeg ihvertfald at tro ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Inderst inde ved jeg du har fuldstændig ret - men jeg kan heller ikke sige mig fra at have de tanker - ikke som det første - men som nr. 3 eller 4 tanke. Skal lige følelsesrækken igennem. Først vækkes mit omsorgsgen, så mit riddergen ala jeg kunne godt redde dig agtig, og så bliver jeg frustreret over at jeg ikke kan give hunden et hjem fordi min situation er som den er - og så dukker der lidt vrede op ift. tidligere ejere...fordi jeg bliver frustreret. Det er ikke rimeligt nej - men sikkert ganske menneskeligt :engel: - vælger jeg ihvertfald at tro ;-)

 

Jamen, jeg tænkte da også mit da jeg så billederne, men ja, synes bare det er forkert direkte at dømme på den måde :-) Man kan tænke og spekulere, men billederne er simpelthen for tyndt et grundlag imo til at vurdere noget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, jeg tænkte da også mit da jeg så billederne, men ja, synes bare det er forkert direkte at dømme på den måde :-) Man kan tænke og spekulere, men billederne er simpelthen for tyndt et grundlag imo til at vurdere noget :-)

 

 

nu dømmer mynden jo heller ikke kun udfra billederne, men som hun siger udfra den kolde tekst kombineret med billlederne gør bare hele annoncen "trist"...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...